• Piggelin31

Prednisolon?

Hej!!

Är bara nyfiken om det är någon som har använt prednisolon samband med IVF? Isåfall vilken dos och när ni började? Och varför ni har använt det?? Lider själv av mycket fragmenterade ägg och därför inte kommit till ET..

Tack på förhand

• Svar på tråden Prednisolon?
  • Lizz
    callimero skrev 2010-10-12 10:14:13 följande:
    Tack för info isisisis!

Lizz, jag har också astma men vet att jag tål tex Treo. Det är ju en svag dos i Trombyl så det kan fungera.
    Läkaren gör väl alltid en avvägning utifrån individens förutsättningar/riskfaktorer. Allt som står i FASS tex är ju inte hugget i sten=)

Vilken klinik går du på?
  • Cahela
    Lizz skrev 2010-10-12 10:12:12 följande:
    Usch va jobbigt med all ÖSRynkar på näsan Jag ska få samma dos Menopur som Puregon, men jag hoppas på fler ägg..läkaren säger iofs att vi har optimalt läge då alla ägg som plockats har varit mogna och blivit befruktade..och sist blev alla 10 poängare men vad hjälper det när de inte fäster;((
    Ni borde ju också tillhöra de som det "borde" funka för!!
    Ja, ÖS är fruktansvärt. Framför allt den ÖS jag åkte på första gången, då trodde jag nästan att jag skulle dö. Kunde inte andas, sova, äta, gå, ligga, sitta, stå. Det var hemskt.
    Den ÖS som kom dag 6 på sista IVF:en var inte kul den heller men den lade sig snabbt.
    Ja, vi är en av dom det borde fungera för och äggen blir 10-poängare men jag undrar vad det kan bero på att det inte funkar. Vem har du på CvL?
    Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Lizz
    Cahela skrev 2010-10-12 10:30:19 följande:
    Ja, ÖS är fruktansvärt. Framför allt den ÖS jag åkte på första gången, då trodde jag nästan att jag skulle dö. Kunde inte andas, sova, äta, gå, ligga, sitta, stå. Det var hemskt.
    Den ÖS som kom dag 6 på sista IVF:en var inte kul den heller men den lade sig snabbt.
    Ja, vi är en av dom det borde fungera för och äggen blir 10-poängare men jag undrar vad det kan bero på att det inte funkar. Vem har du på CvL?
    Låter inte kul, hoppas du slipper det nästa gång!! När räknar du att du får börja med nästa omgång?? Jag har spraystart 24/10 och sprayar fram till mens, men kommer ju bara bli nån vecka säkert. Förra gången blev det över 4v sprayning pga semesterstängt...hoppas det inte påverkarObestämd

Jag har nog träffat dom alla vid VUL, ÄP. ET och FET..inte träffat nån mer eller mindre egenltigen. Alla har varit bra, igår på telefon pratade jag med den norska..han var kanon på telefonen igår. Pratade i 45 min och lyssnade verkligen och stressade inteSkrattande Vem ska du prata med på tor?
  • Cahela
    Lizz skrev 2010-10-12 10:35:41 följande:
    Låter inte kul, hoppas du slipper det nästa gång!! När räknar du att du får börja med nästa omgång?? Jag har spraystart 24/10 och sprayar fram till mens, men kommer ju bara bli nån vecka säkert. Förra gången blev det över 4v sprayning pga semesterstängt...hoppas det inte påverkarObestämd

Jag har nog träffat dom alla vid VUL, ÄP. ET och FET..inte träffat nån mer eller mindre egenltigen. Alla har varit bra, igår på telefon pratade jag med den norska..han var kanon på telefonen igår. Pratade i 45 min och lyssnade verkligen och stressade inteSkrattande Vem ska du prata med på tor?
    Den norska som även går under namnet superman bland patienter. Flört
    Jag sprayar aldrig inför IVF för jag tål inte sprayen så därför blir det bara korta metoden. Vi har 7 kvar i frysen så vi kör på nytt FET nu. Jag ska prata med H på torsdag.
  • Lizz
    Cahela skrev 2010-10-12 10:37:45 följande:
    Den norska som även går under namnet superman bland patienter. Flört
    Jag sprayar aldrig inför IVF för jag tål inte sprayen så därför blir det bara korta metoden. Vi har 7 kvar i frysen så vi kör på nytt FET nu. Jag ska prata med H på torsdag.
    Haha jaså, det har jag missat? Vad har han för superkrafter egentligen förutom att han är supertrevlig??Cool

Gud va skönt med FET, är ju rena rama räckmackan i jämförelse. Gör du helt ostimulerat?
  • Cahela
    Lizz skrev 2010-10-12 10:43:47 följande:
    Haha jaså, det har jag missat? Vad har han för superkrafter egentligen förutom att han är supertrevlig??Cool

Gud va skönt med FET, är ju rena rama räckmackan i jämförelse. Gör du helt ostimulerat?
    Han har superkrafter som gör att tjejer blir gravida:) sen är det flera som blivit gravida efter att få ändra lite i behandlingen när dom gått hos honom. Han har jättegott rykte.
    Jag har PCO så jag måste först äta tabletter för att få mens, sen äta pergo för att få ägglossning och sen ta vaggisar för att förlänga tiden mellan ÄL och mens så det enda som är skillnad är att jag slipper ÄP.
    Fast visst föredrar jag FET-varianten, absolut!
  • Lizz
    Cahela skrev 2010-10-12 10:55:12 följande:
    Han har superkrafter som gör att tjejer blir gravida:) sen är det flera som blivit gravida efter att få ändra lite i behandlingen när dom gått hos honom. Han har jättegott rykte.
    Jag har PCO så jag måste först äta tabletter för att få mens, sen äta pergo för att få ägglossning och sen ta vaggisar för att förlänga tiden mellan ÄL och mens så det enda som är skillnad är att jag slipper ÄP.
    Fast visst föredrar jag FET-varianten, absolut!
    Haha åhh 17 låter ju verkligen lovande, jag som var så orolig att ändra till Menopur och det ena med det andra. Men då känns det som att jag är i trygga händerSkrattande Har du träffat honom nåt?

Aha ja är ju lite att hålla reda på ändå förstås. Jag tyckte det var skönt att slippa känna sig så uppblåst vid FET, blir ganska svullen av Puregonet. Usch!

Bor ni Uppsala eller pendlar ni dit?
  • Cahela
    Lizz skrev 2010-10-12 11:02:40 följande:
    Haha åhh 17 låter ju verkligen lovande, jag som var så orolig att ändra till Menopur och det ena med det andra. Men då känns det som att jag är i trygga händerSkrattande Har du träffat honom nåt?

Aha ja är ju lite att hålla reda på ändå förstås. Jag tyckte det var skönt att slippa känna sig så uppblåst vid FET, blir ganska svullen av Puregonet. Usch!

Bor ni Uppsala eller pendlar ni dit?
    Ja, jag har träffat superman några gånger. Ja, det är skönt att slippa vara uppblåst vid FET det kan jag hålla med om. Särskilt när man är ÖS innan insättning vid ET så blir det absolut FET-varianten som känns mest lockande.
    Vi bor i centrala Uppsala så vi har 15 minuter med bil till kliniken, toppen!!
    Bor ni i Uppsala?
  • Lizz

Ja det kan jag tänka mig, jag kanske inte skall klaga..har du blivit tappad på vätska också?

Vi bor i sthlm men har gått väldigt smidigt att pendla faktiskt, ca en timme och 20 min har det tagit i snittGlad 

• Cahela
    Lizz skrev 2010-10-12 11:24:53 följande:

Ja det kan jag tänka mig, jag kanske inte skall klaga..har du blivit tappad på vätska också?

Vi bor i sthlm men har gått väldigt smidigt att pendla faktiskt, ca en timme och 20 min har det tagit i snittGlad 

Nej, jag har inte blivit tappad på vätska men det var på håret att jag hade behövt det.
Svar på tråden Prednisolon?