Southern Belle skrev 2010-09-22 16:50:30 följande:
Tvärtom, det är inte alls att tänka högt om sig själv! Kvinnor som i förväg säger att de inte vill ha EDA använder den i mindre utsträckning än kvinnor som säger kanske...
Att föda GÖR ont och egentligen finns det inget som tar bort smärtan. Inte ens en EDA ger garanterad smärtlindring. För vissa fungerar den alldeles utmärkt men för andra betydligt sämre. Och den har en hel radda med nackdelar... Det hela handlar mycket om acceptans! Och kunskap! Svirvel skriver så bra om det här ovan! VET man vad smärtan beror på behöver man inte bli rädd för den! Blir man inte rädd för den behöver man inte uppleva den som ett lidande! Som sagt, läs Föda utan Rädsla! Det står oerhört mycket nyttigt i den!
ok ja ont kommer det att göra, jag vet nog inte egentligen vad det är jag är rädd för,, det är väl kunskap som du skrev som tar bort oro, o okunskap har jag gott om he he.
men jag hoppas att jag får tillbaka mitt lugn jag har haft hela grav, okunskap o oro drar fram fler oroligheter i tankarna. känner ändå att få svar o tips här gör att jag blir stärkt en hel del..
kanske ska försöka meditera när oron sätter in
(inte för att jag vet hur man gör,)
men så svårt kan de ju inte va.
klarar alla andra så klarar jag, hoppas jag..