• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:37:17 följande:
    Ja, VET DU DET? :O Jag tror att barnet har stor chans att bli psykisk sjuk, hmmm, procent på det, vad ska vi säga ,100 %!!! Jag fattar inte hur man kan utsätta ett barn för att bli inavel. Jag tycker att den sjuka systern borde ruttna i HELVETET om hon föder barnet. PUNKT SLUT.
    Jag frågar inte vad du tycker om hennes val att föda sitt barn.
    Jag undrar varför du inte vill tvinga alla kvinnor som löper ökad risk för att föda missbildade barn?

Men när vi ändå är inne på psykiska sjukdommar: Tycker du att kvinnor som lider av schizofreni ska tvingas att göra abort? Sjukdomen är ärftlig.
  • Kelly1994
    lykantrophona skrev 2010-09-29 22:37:27 följande:
    Det fina är att man får tåla att bli ifrågasatt ifall man inte kan motivera sina åsikter. Det är så det går till i diskussioner kring kontroversiella ämnen. Men, du har ju ganska många år på dig att lära dig sånt på. Synd att man inte har mer retorik och sånt i skolan.

Så, en kvinna över 40 som blir gravid har förhöjd risk att få ett barn med down's syndrom, ska respekteras. Men en kvinna som blivit gravid med en släkting ska tvingas till abort, pga en förhöjd risk för ärftliga sjukdomar? Hm. Jag tycker inte det verkar det minsta smart att skaffa barn med brorsan, men jag skulle aldrig döda någon annans foster mot den blivande moderns vilja. Man får sätta saker i sitt perspektiv lite.

och hur är det med samkönade syskonpar då? De kan inte få barn.

Var går gränsen? Säg att två biologiska syskon har växt upp separat, men sedan träffas och börjar ha sex. Är det fruktansvärt fel? Eller två adoptivsyskon, biologiskt obesläktade, som påbörjar ett sexuellt förhållande?
    Är det familjebanden eller de genetiska banden som är viktiga enligt dig?
    DET FINA ÄR att jag har ett liv och försöker gå ifrån datorn så jag kan göra det jag tycker om och inte sitta och diskutera med folk om varför man inte knullar med sina syskon.
    FRÅGA era syskon och föräldrar vad de tycker om incest och säg sedan dina åsikter; kanske kan era hämmningar släppa och ni kan få en fin stund i sängen allihopa!
    Jag ska nog gå och snacka med min bror, det är sånt vi gör, SNACKAR OCH HAR EN VETTIG NORMAL BRA RELATION, INTE FAN skulle jag någonsin göra nåt äckligt med honom.
    JAG FÅR TYCKA SOM JAG VILL, JAG TYCKER ATT KVINNAN SKA GÖRA ABORT FÖR JAG TROR STARKT PÅ ATT BARNET BLIR PSYKISKT SJUK OM DEN HÄR TVÅ FÖRÄLDRAR SOM ÄR SYSKON MED VARANDRA.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-29 22:41:17 följande:
    Jag frågar inte vad du tycker om hennes val att föda sitt barn.
    Jag undrar varför du inte vill tvinga alla kvinnor som löper ökad risk för att föda missbildade barn?

Men när vi ändå är inne på psykiska sjukdommar: Tycker du att kvinnor som lider av schizofreni ska tvingas att göra abort? Sjukdomen är ärftlig.
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:44:00 följande:
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
    Många barn löper stor risk att må dåligt psykiskt (barn som föds i krig, barn till missbrukare, barn till utvecklingsstörda, barn till psykiskt sjuka etc etc)

Tycker du att alla kvinnor som löper stor risk att föda barn som kommer att må dåligt psykiskt, ska tvingas till abort?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:42:32 följande:
    DET FINA ÄR att jag har ett liv och försöker gå ifrån datorn så jag kan göra det jag tycker om och inte sitta och diskutera med folk om varför man inte knullar med sina syskon.
    FRÅGA era syskon och föräldrar vad de tycker om incest och säg sedan dina åsikter; kanske kan era hämmningar släppa och ni kan få en fin stund i sängen allihopa!
    Jag ska nog gå och snacka med min bror, det är sånt vi gör, SNACKAR OCH HAR EN VETTIG NORMAL BRA RELATION, INTE FAN skulle jag någonsin göra nåt äckligt med honom.
    JAG FÅR TYCKA SOM JAG VILL, JAG TYCKER ATT KVINNAN SKA GÖRA ABORT FÖR JAG TROR STARKT PÅ ATT BARNET BLIR PSYKISKT SJUK OM DEN HÄR TVÅ FÖRÄLDRAR SOM ÄR SYSKON MED VARANDRA.
    Att skriva med stora bokstäver gör inte att dina åsikter och argument går fram lättare, snarare tvärtom. Att du har en viss relation till din bror betyder inte att den relationen ser ut så för alla syskonpar.

Att beskylla "oss" för att ha önskan till incest är väldigt omoget och tillför inget till diskussionen.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • mindless
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:28:10 följande:
    NEJ, det tycker jag inte. :) Jag tycker inte att det är okej med incest, kan du acceptera det?
    Det kan nog de flesta acceptera. Problemet uppstår när du och andra vill upphöja era subjektiva äckelkänslor till allmän lag. Du borde acceptera att din reaktion mot incest inte bottnar i något förnuftigt resonemang kring vem som tar skada utan snarare är resultatet av, i och för sig förståeliga, samhälleliga tabun (eventuellt kombinerat med någon genetiskt kodad reflex).

Jag tror inte någon här är mer intresserad av att ligga med sina syskon än vad du är; skillnaden ligger i synen på vad samhället via lag bör reglera. Sex som inte skadar någon bör vara upp till det enskilda paret. (Till skillnad från dig anser jag heller inte att ett eventuellt barn tar skada, men vi kan väl för enkelhetens skull hålla oss till barnlösa relationer.)
  • mindless
    Det beror väl i så fall snarare på att personer med din hållning traumatiserar deras familjeförhållande än att det skulle ligga genetiskt kodat. För övrigt tycker jag argumentet hur som helst är klent; givet att de lever liv värda att leva - vilket väl är en rimlig tanke - så ser jag inte relevansen i att andra personer med andra familjeförhållanden eventuellt har det bättre.
  • haraldur

Okej med incest,bara man har kondom

• M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:37:17 följande:
    Ja, VET DU DET? :O Jag tror att barnet har stor chans att bli psykisk sjuk, hmmm, procent på det, vad ska vi säga ,100 %!!! Jag fattar inte hur man kan utsätta ett barn för att bli inavel. Jag tycker att den sjuka systern borde ruttna i HELVETET om hon föder barnet. PUNKT SLUT.
    Fint, du drar det religiösa kortet som svar på en seriös fråga kring lagens giltighet.*pjfft*
    Du vet, det finns faktiskt folk här i Svergie som har gjort det här.
    Tänkte du på det? Verkliga personer som blir sårade av hur du spyr din galla.
    Har du sett filmen "Precious"? Jag rekommenderar den starkt.

Din rätt att uttrycka dina åsikter går vid hot och ont förtal. Du passerade den gränsen med råge här, tänkte du på det? Det är dina ordvomiteringar som skapar hotbilden kring de här barnen, inte barnens egen familj.
    Tänkte du på det?
    Det du gör här är inte ett dugg bättre än det svarta fick uppleva i USA för inte ens 30 år sen, det är inte bättre än hur homosexuella får leva idag i hela världen, det är inte ett DUGG bättre än hur kvinnor behandlas idag i Afganistan. Tänkte du på det?

Jag skulle säga att dina åsikter är inskränkta, ogenomtänka och ologiska. Det är väl OK? Jag menar, det verkar ju funka för dig, eller?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Så du känner till dem alla? Personligen?

Riktigt korkat argument, verkligen top notch.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden okej med incest??