• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

I lagen heter det dessutom inte incest utan samlag med (hel)syskon.

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Blossi
    hervor skrev 2010-09-30 16:44:16 följande:
    Ärligt talat - hur många skadade "incestbarn" föds varje år? Det kan inte vara många. Fallet Fritsl är ju ett extremfall. Är detta verkligen ett så stort problem?

Hur många vuxna avlar frivilligt barn med nära släktingar? I fallet Fritsl handlade det om grova övergrepp och en massa annat hemskt (t ex det extremt långa frihetsberövandet). I nåt fall i Sverige för några år sedan, där en tonårsflicka blev våldtagen av sin pappa typ 200 gånger och födde två barn, var det ju också övergrepp...

Det är sällan "blodskammen" som är det värsta.
    Ja, jag läste boken som är skriven av henne. "Bakom stängda dörrar". 

Pappan följer ju också med till förlossningen. Det måste ändå vara ett extremfall om inget annat. Det ena barnet var ju gravt handikappat och det andra fick också något men, kommer inte ihåg riktigt då det var länge sen jag läste den. Vidrigt var det i a f.  
    Brist på information skapar spekulation
  • Selfish Geene
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 16:40:36 följande:
    Incest är bland de värsta som finns.
    Om man tycker de är okej att ha sex med ett syskon så tycker man säkert de är okej att ha sex med sitt barn Kräks
    Liknar argumentet "om man har sex med någon av samma kön har säkert även sex med djur"....

Hur ställer du dig till påståendet: "om man tycker att det är ok att ha sex med sin fru så tycker man säkert att det är ok att våldta hennes syster!"??
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Blossi skrev 2010-09-30 17:03:37 följande:
    Ja, jag läste boken som är skriven av henne. "Bakom stängda dörrar". 

Pappan följer ju också med till förlossningen. Det måste ändå vara ett extremfall om inget annat. Det ena barnet var ju gravt handikappat och det andra fick också något men, kommer inte ihåg riktigt då det var länge sen jag läste den. Vidrigt var det i a f.  
    Och då måste man hålla i sinnet att det inte är den typen av förhållanden saken handlar om, hur tragiskt det än må vara. På samma sätt som våldtäkt inte är sex så är inte incest synonymt med övergrepp och det hjälper ingen att likställa de båda under ordet incest.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Bedan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-30 16:50:09 följande:
    Heter och heter. Så vitt jag kan förstå så är det i varje fall inte straffbart eftersom de inte kan ha samlag.
    Det handlar inte om att de inte kan ha samlag, det handlar om att det inte behöver kriminaliseras av arvsgenetiska skäl. Vilket även är anledningen till att förbudet bara omfattar vaginala samlag samt inte omfattar adoptivsyskon eller styvsyskon.
  • LsomiLinda
    Mornie Alantie skrev 2010-09-30 16:45:00 följande:
    Gör man? Hur vet du det?
    Skrev inte att man gör... skrev att man säkert tycker..

Har aldrig hört de argumentet om sex med samma kön och djur tyvärr..
    Jag sa bara min åsikt om vad jag tror om incest. De fnns säkert dom som tycker att de är samma!
    Tycker inte de är okej att våldta hennes syster bara för de?
    Våldta någon och att ha sex med sin syster är väl ändå inte samma sak?
  • Bedan
    Selfish Geene skrev 2010-09-30 17:35:22 följande:
    Liknar argumentet "om man har sex med någon av samma kön har säkert även sex med djur"....

Hur ställer du dig till påståendet: "om man tycker att det är ok att ha sex med sin fru så tycker man säkert att det är ok att våldta hennes syster!"??
    Fast det är ju skillnad på sex med samtycke och sex utan samtycke. Däremot kan man nog ta ställning till att en man som våldtar sin fru säkert kan tycka det är ok även att våldta hennes syster. Fast risken är nog större att hon anmäler och att han åker dit.
  • Mornie Alantie
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 17:51:15 följande:
    Varför tror du att någon som tycker det är ok att ha sex med sitt syskon (säkert) tycker det är ok att ha sex med sitt barn?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • LsomiLinda
    Mornie Alantie skrev 2010-09-30 17:54:51 följande:
    Varför tror du att någon som tycker det är ok att ha sex med sitt syskon (säkert) tycker det är ok att ha sex med sitt barn?
    De är bara något jag tror för om man tänder på sin syster så varför inte göra de på sitt barn?
    Men de är bara min åsikt!
  • Selfish Geene
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 17:51:15 följande:

Har aldrig hört de argumentet om sex med samma kön och djur tyvärr..
    Jag sa bara min åsikt om vad jag tror om incest. De fnns säkert dom som tycker att de är samma!
    Tycker inte de är okej att våldta hennes syster bara för de?
    Våldta någon och att ha sex med sin syster är väl ändå inte samma sak?
    Att ha sex med sin vuxna syster är inte samma sak som att förgripa sig sexuellt på sitt barn heller, ändå drar du paralleler mellan de båda.

Om man är "säker" på något brukar det vanligtvis föregås av att man tagit del av information man funnit trovärdig.

Nå, vilken information sitter du på eftersom du påstår dig vara "säker" på din sak?
Svar på tråden okej med incest??