• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • Kelly1994
    Toboas skrev 2010-09-28 16:13:47 följande:
    Är det verkligen så svårt att skilja på sak och person? Jag kan försvara en massa saker utan att jag själv vill hålla på med det.

Jag tycker att alla ska ha rätt att göra emotionella, generaliserande och inskränkta inlägg på diskussionsforum på internet - trots att jag själv aldrig gör det. Flört
    Men om du fick reda på att din morbror var din pappa, hur skulle du reagera?
  • Kelly1994
    Toboas skrev 2010-09-28 16:15:36 följande:
    Jag stötte på uppgiften förut att de israeler som arbetat på kibbutz nästan aldrig blev tillsamman med någon som de träffade där (som barn alltså). Kibbutzen tros ha skapat en familjeliknande atmosfär vilket triggade de instikterna hos dem.

Lite OT men intressant ändå :)
    Vad är kibbutzen? :)
  • Menhir
    Toboas skrev 2010-09-28 16:15:36 följande:
    Jag stötte på uppgiften förut att de israeler som arbetat på kibbutz nästan aldrig blev tillsamman med någon som de träffade där (som barn alltså). Kibbutzen tros ha skapat en familjeliknande atmosfär vilket triggade de instikterna hos dem.

Lite OT men intressant ändå :)
    Det hade jag faktiskt också hört tidigare eftersom det var ett kollektiv där alla var "samma familj" dvs barnen levde under syskonlika förhållanden. Men jag har även stött på uppgiften från andra håll.

Inom de flesta "naturfolk" skaffar man sin livspartner från en annan by än ens egen, barnen i den egna byn står dem antagligen alltför nära (syskonlika relationer igen).

Och vi ska inte inbilla oss att människan inte har samma instinkter som andra djur vad gäller att sprida och blanda våra gener. Vi har bara lagt en massa förnuft som filter, tror vi i vilket fall...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:10:50 följande:
    Det är väl självklart!! Barnet har mycket större risk till missbildningar och sjukdomar när det är två syskon som får barn.
    Hur mycket större är den risken, vet du det?  Jag behöver inga exakta siffror utan bara på ett ungefär. Är det 2%, 50% eller 100%?
    Barnet skulle säkerligen också tillhöra den stora gruppen som skulle är äcklad av folk som har sex med sina syskon, alltså vara äcklad av sina föräldrar och sig själv, vilken jävla INAVEL!
    Du spekulerar ganska vilt här, barnet kanske älskar sitt liv, sina föräldrar och sin situation. Här kommer vi också till några filosofiska problem, är det bättre att ha ett liv än att inte ha det?
    Och eftersom syskonen gillar att ha sex med sin släkt kan de väl lika gärna sätta på sin unge?
    Återigen drar du slutsatser som inte får stöd av premisserna. Det är inte släkten de tänder på primärt utan just den andra personen. Vidare så hävdar du att någon som är beredd att idka syskonincest också per automatik är beredd att dels ha sex med sin avkomma och dels begå rena övergrepp.

Du bör nog tänka över det där en gång till och se om du kommer till samma slutsats.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • M C
    Det är väl självklart!! Barnet har mycket större risk till missbildningar och sjukdomar när det är två syskon som får barn. Barnet skulle säkerligen också tillhöra den stora gruppen som skulle är äcklad av folk som har sex med sina syskon, alltså vara äcklad av sina föräldrar och sig själv, vilken jävla INAVEL! Och eftersom syskonen gillar att ha sex med sin släkt kan de väl lika gärna sätta på sin unge?
    Inte större än vilken annan ärftlig sjukdom som helst. Dessutom ökar risken lavinartat när man passerar 36 - ska ingen kvinna över 36 få skaffa barn heller då? Du verkar inte tänkt igenom dina tankar ordentligt.
    Sen pratar vi inte om övergrepp, det ska vara reglerat i lagen att man inte får tvinga andra till sex och där kommer en beroendeställning in när vi pratar om barn-vuxna, även om barnen är över 18.

Mycket äckel blir det, men har du funderat på att tänka rationellt istället?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:12:56 följande:

Men vafan? Gillar ni inavel eller? Vad skulle ni tycka om er morbror var er pappa?

Personangrepp är inte intressant för diskussionen. Nej, jag gillar inte inavel och försvarar inte heller inavel utan det man kallar incest. Det är en viss skillnad där.
    Menhir skrev 2010-09-28 14:22:44 följande:
    Jag är kluven - egentligen tycker jag folk ska få göra som de vill i så stor utsträckning som möjligt. Men är alltid incest mellan syskon ett fritt val? Jag tvekar...
    Om inte straffar man med gällande lagstiftning båda parter ändå, även den som inte är frivillig annars är det inte den lagen som gäller utan då handlar det om övergreppslagarna.
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 16:18:09 följande:
    Ett slags judiskt kollektivsamhälle, läs mer här.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:11:25 följande:
    Det ÄR lagligt att ha sex med djur i Sverige.
    Ja, men inte plåga dem. Sen när är sex plågsamt? Men valpar? Seriöst? Du tror inte det kommer in något plågsamt moment där?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Menhir skrev 2010-09-28 14:22:44 följande:
    Syskon (eller andra närstående) har normalt spärrar mot att ha sex med varandra om de tillbringat barndomen tillsammans. Det gäller såväl människor som andra djurarter. Allt för att öka "genpoolen" och säkra artens överlevnad.

Syskon som vuxit upp tillsammans har alltså kommit förbi den naturliga spärren och frågan är om det är ett sunt beteende. Har de verkligen fått välja partner fritt eller beror det på något yttre påverkan (tex incest eller isolerat leverne)?

Jag är kluven - egentligen tycker jag folk ska få göra som de vill i så stor utsträckning som möjligt. Men är alltid incest mellan syskon ett fritt val? Jag tvekar...
    Det får inte förekomma en övergreppssituation, det är redan reglerat i lagen vad jag förstår. Men ta det där paret söderöver som inte växt upp tillsammans? Där funkar det ju!
  • M C
    ius lexis skrev 2010-09-28 14:32:29 följande:
    Tycker incest är fruktansvärt hemskt och tråkig grej där människor kan fara fruktansvärt illa.
    Du menar övergrepp antar jag.
    Det vi diskuterar med varierande framgång är när det är två frivilliga vuxna.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 16:18:09 följande:
    Kibbutz är ett arbetsläger i Israel. Ungdomar åker dit från hela världen för att leva i kulturen, som att åka som au-pair men slippa torka bajs.
    Kollektiv, alla åldrar, väldigt olika storlekar. Arbete för alla, de flesta odlar saker. Några gör kökstjänst, andra städar. Som ett självförsörjande kollektiv.
Svar på tråden okej med incest??