• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • M C
    Jodine skrev 2010-09-25 16:57:28 följande:
    För att jag tycker att det är sjukt att vilja ha sex med sina egna syskon. Eller mamma/pappa med för den delen.

Jag vet att det inte blir missbildningar, men OM de skulle få barn tänk då vilket liv barnen skulle få när omgivningen får reda på att deras föräldrar är släkt.
    Jag tycker det är sjukt med wetsex. Ska vi ta och förbjuda det med när vi ändå är i moralträsket?

Ja, jätteliv. Inte ens i närheten samma som om två killar kommer med sin avkomma till förskolan.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Jodine
    M C skrev 2010-09-25 17:04:22 följande:
    Jag tycker det är sjukt med wetsex. Ska vi ta och förbjuda det med när vi ändå är i moralträsket?

Ja, jätteliv. Inte ens i närheten samma som om två killar kommer med sin avkomma till förskolan.
    Ja, det tycker jag att vi gör. Att vilja kissa på någon är väl rätt jävla sjukt det med. Men var glad då att du bor i Sverige då, känner du för att sätta på din lilla valp, go a head, för här är allt tillåtet. Nu var det frågan om vad jag tycker, eller hur? Sist jag kollade var det åsiktsfrihet här i sverige, men det har väl Alliansen hunnit ändra på iofs.

Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-25 17:02:16 följande:
    Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
    Jodine skrev 2010-09-25 16:57:28 följande:
    Jag vet att det inte blir missbildningar, men OM de skulle få barn tänk då vilket liv barnen skulle få när omgivningen får reda på att deras föräldrar är släkt.
    Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference. Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor" Jag tycker inte att man ska knulla sin syster. Punkt. Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.

Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
  • Toboas
    Jodine skrev 2010-09-25 18:06:54 följande:
    Ja, det tycker jag att vi gör. Att vilja kissa på någon är väl rätt jävla sjukt det med. Men var glad då att du bor i Sverige då, känner du för att sätta på din lilla valp, go a head, för här är allt tillåtet. Nu var det frågan om vad jag tycker, eller hur? Sist jag kollade var det åsiktsfrihet här i sverige, men det har väl Alliansen hunnit ändra på iofs.

Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
    Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
    Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference. Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor" Jag tycker inte att man ska knulla sin syster. Punkt. Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.

Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
    Vi har åsiktsfrihet här i Sverige, det är helt rätt. På ett diskussionsforum brukar man ofta diskutera saker och ting. En diskussion bygger på argument. Det är därför som folk frågar dig om grunden för din åsikt, om du kan motivera lagstiftning utifrån något annat än din egen emotionella reaktion. En del tycker det är vidirigt med "rasblandning" vilket faktiskt är ett lika giltigit skäl som att förbjuda wetsex.
  • M C

Här i Sverige får du inte plåga djur, har du glömt det? Använde inte det argumentet, det håller inte för ens en liten och nästan löjligt enkelt tankegång.

Dina personliga känslor har helt enkelt inte i lagen att göra. Kan du förstå det?
    Lagen ska skydda de som inte förmår det själva, har vi att göra med offerlösa brott eller frivilliga vuxna ska där inte finnas några lagar.
    Det finns män som har barn ihop, är du helt okunnig om detta? De adopterar eller delar med lesbianer - Mark och Jonas tex.
    Du "tycker" en massa, men det är bara dina egna äckelkänslor som är orsaken. Logiskt - om två vuxna frivilliga gör något (vadsomhelst från plocka svamp till att piska varandra blodiga) så ska inte lagen lägga hinder. Men du vill att vissa ska vara undantagna? Även om båda vill?

Jag misstänker att du inte kommer läsa detta mtp vad du skrivit, men jag hoppas att din nyfikenhet vinner. Du är isf på gång att frigöra dig från indoktrinering och börja tänka logiskt. Aldrig fel!
    FTR: jag går till attack varje gång jag ser att där finns utrymme för förbättring. Open mind är inte att godta all skit din prälle kommer med utan att se saker för vad de verkligen är.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference.
    Ja, och jag påpekade att det inte är skäl att förbjuda all incest (vilket många vill göra).
    Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor"
    Ok, du tycker att det är "sjukt", något som inte avgörs av  vad du tycker. Mea culpa. Men tycker du att dina tankar/åsikter om saken är skäl nog att förbjuda andra att syssla med det du tycker är äckligt?
    Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.
    Mycket moget att gå till personangrepp så fort argumenten tryter. Ja, att påskina att jag sysslar med incest är att gå till personangrepp och det är också ett dolt ad hominem eftersom syftet är att få mig att framstå som att jag har något personligt på spel i det här. Jag har en bror och en halvsyster, juridiskt sett så kan jag ha sex med båda två men jag finner den tanken "något" äcklig och motbjudande.
    Du blev inte påhoppad, du blev ifrågasatt.
    Varför skulle inte två män kunna ha barn?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Kelly1994
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-25 16:28:47 följande:
    Du får gärna svara på den här frågan nu när du är här igen. Glad
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-17 16:44:21 följande:
    Nu verkar det nästan som att du håller med oss "förespråkare" i att det inte ska vara olagligt, är det korrekt?
    Detta är min åsikt nu när jag har funderat på det: Jag tycker att om man är sexuellt attraherad av sina syskon så ska man få tvångsvård (Inte 24/7, men att man ska gå och diskutera varför man är det, se var problemen ligger). Jag tycker absolut att det ska vara lag på att systern ska göra abort om hon blir gravid med sin bror.
  • ForReal
    Kelly1994 skrev 2010-09-26 00:28:56 följande:
    Detta är min åsikt nu när jag har funderat på det: Jag tycker att om man är sexuellt attraherad av sina syskon så ska man få tvångsvård (Inte 24/7, men att man ska gå och diskutera varför man är det, se var problemen ligger). Jag tycker absolut att det ska vara lag på att systern ska göra abort om hon blir gravid med sin bror.

Men det jag inte fattar är VARFÖR? De är inte en fara för samhället, eller någon annan. Det finns ju ingen poäng att lägga statens resurser på nåt som inte behövs? Och vill man reda ut det och någon slags "behandling" för det så kan man ju frivilligt söka hjälp.

Som sagt, någon som tycker att det ska ha tvångvård - jag vill gärna veta exakt vad det finns för skäl? Bara för att man tycker det är äckligt och liknande ser jag inte som seriösa svar. Visst får man tycka det är äckligt, men det är ju lika lite skäl att tvångsvårda nån som att jag ogillar sill.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Vad är det i en sexuell relation mellan syster och bror som är så skrämmande och farligt för samhället att det motiverar psykiatrisk tvångsvård och kränkningar av självbestämmandet av den egna kroppen som en tvångsabort är?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Selfish Geene
    Tvångsvård är ju som bekant inte nödvändigt om personen ifråga inte motsätter sig vården,
    men hur tycker du att de personer som vägrar vård ska hanteras? Ska de låsas in? Om inte: med vilka medel ska de tvingas att ta emot "hjälpen" de inte vill ha?

Hur länge ska tvångsvården kunna fortgå om de "sjuke" inte tillfrisknar? Resten av dennes liv?

Hur ska den gravida kvinnan kunna tvingas till abort?

Tycker du inte att tvångsabort bryter mot de grundläggande mänskliga rättigheterna? (särskilt om du inte betraktar incest-utövarna som brottslingar)
  • M C
    Skrämmande. Du vill alltså att vi går tillbaka till 50talet när kvinnor lobotomerades för översexualitet? Är det inte dags att komma in i 2000-talet nu?
Svar på tråden okej med incest??