Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

okej med incest??

Så länge som det rör sig om två jämbördiga parter (alltsån inte föräldrar/barn) barn så tycker jag inte att det är något större problem.

Ja, det är olämpligt att de skaffar barn men eftersom vi vet att det finns en genetisk disposition för att blir religiös och vi fortfarande låter två religiösa personer skaffa barn så tycker jag att man får fria i det här fallet också... Glad

• Toboas
    Selfish Geene skrev 2010-09-15 08:02:34 följande:
    Är det ett hån mot de som blivit våldtagna att tycka att sex är ok?
    Så bra skrivet!
  • Toboas
    Stinky skrev 2010-09-15 21:55:27 följande:
    Alla våra lagar är baserade på moral och för att skydda. Varför är det fel?
    Vem skyddar man när det rör två samtyckande syskon som har sex? Vem skyddar man när man har en lag mot att samtyckande vuxna har sex i utbyte mot kontanter? Vem skyddar man när man inte tillåter en person som genomgått ett könsbyte bli omklassad till sitt nya kön utan att skilja sig först?
  • Toboas
    Kelly1994 skrev 2010-09-16 22:06:23 följande:
    JA, det är ett hån mot de som har blivit våldtagna av sina föräldrar när man säger det är okej med incest.
    Om du läst tråden hade du vetat att incestbegreppet som diskuteras är det som gäller när det handlar om två frivilliga och vuxna parter. Övergrepp är alltid övergrepp  - SG's fråga är bra. Är det ett hån mot våldtagna att tycka det är ok med sex?
  • Toboas
    Jodine skrev 2010-09-25 18:06:54 följande:
    Ja, det tycker jag att vi gör. Att vilja kissa på någon är väl rätt jävla sjukt det med. Men var glad då att du bor i Sverige då, känner du för att sätta på din lilla valp, go a head, för här är allt tillåtet. Nu var det frågan om vad jag tycker, eller hur? Sist jag kollade var det åsiktsfrihet här i sverige, men det har väl Alliansen hunnit ändra på iofs.

Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-25 17:02:16 följande:
    Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
    Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference. Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor" Jag tycker inte att man ska knulla sin syster. Punkt. Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.

Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
    Vi har åsiktsfrihet här i Sverige, det är helt rätt. På ett diskussionsforum brukar man ofta diskutera saker och ting. En diskussion bygger på argument. Det är därför som folk frågar dig om grunden för din åsikt, om du kan motivera lagstiftning utifrån något annat än din egen emotionella reaktion. En del tycker det är vidirigt med "rasblandning" vilket faktiskt är ett lika giltigit skäl som att förbjuda wetsex.
  • Toboas
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:12:56 följande:

Men vafan? Gillar ni inavel eller? Vad skulle ni tycka om er morbror var er pappa?

Är det verkligen så svårt att skilja på sak och person? Jag kan försvara en massa saker utan att jag själv vill hålla på med det.

Jag tycker att alla ska ha rätt att göra emotionella, generaliserande och inskränkta inlägg på diskussionsforum på internet - trots att jag själv aldrig gör det. Flört
  • Toboas
    Menhir skrev 2010-09-28 14:22:44 följande:
    Syskon som vuxit upp tillsammans har alltså kommit förbi den naturliga spärren och frågan är om det är ett sunt beteende..
    Jag stötte på uppgiften förut att de israeler som arbetat på kibbutz nästan aldrig blev tillsamman med någon som de träffade där (som barn alltså). Kibbutzen tros ha skapat en familjeliknande atmosfär vilket triggade de instikterna hos dem.

Lite OT men intressant ändå :)
  • Toboas
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 16:17:20 följande:
    Men om du fick reda på att din morbror var din pappa, hur skulle du reagera?
    Det skulle jag inte gilla. Jag skulle inte heller gilla om min morbror var Jehovas Vittne, alkoholist (till viss del ärftligt det med) eller riksdagsman för SD. Dock skulle jag inte försöka förbjuda det.
  • Toboas
    Selfish Geene skrev 2010-09-30 18:33:57 följande:
    Vad vore världen om folk lät sina påståenden gå genom hjärnan ett varv till innan de låter dom flyga fritt i cyber-rymden!?
    *drömmer mig bort*
    Kommer att tänka på ett Simpsonsavsnitt där någon säger "Vad vore en värld utan advokater" och man får se en värld där alla sjunger och håller varandra i handen, fick någon liknande bild nu :D
Svar på tråden okej med incest??