• Kelly1994

okej med incest??

För ungefär ett år sedan läste jag om en kille som hade SEX MED SIN SYSTER. Hans flickvän var gravid och 'gick in på dem'.
    På den artikeln hade många kommenterat att de också skulle ha sex med sin syster om hon var snygg, och jag har nog aldrig varit så chockad.

En kille jag vet sa att han inte tycker det är fel för att det är bara så 'reglerna i vårat samhälle är'. VAFAN!? Vilket bråk det blev...

HUR ÄCKLIG FÅR MAN BLI???? Incest är det absolut äckligaste som finns och jag mår illa och känner mig obekväm i hela kroppen när jag tänker på det, usch!!!!!!!!!!

Vad tycker ni om incest?

• Svar på tråden okej med incest??
  • nollåtta
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-15 21:02:56 följande:
    Varför är det moraliskt fel?
    Hmm, min moral säger mig att det är fel att knulla med mina syskon. Kan inte motivera det på annat sätt faktiskt. Samtidigt tycker jag ju att de som vill knulla med sina syskon ska få göra, det skadar ju ingen.
  • Stinky
    Toboas skrev 2010-09-15 22:13:02 följande:
    Vem skyddar man när det rör två samtyckande syskon som har sex? Vem skyddar man när man har en lag mot att samtyckande vuxna har sex i utbyte mot kontanter? Vem skyddar man när man inte tillåter en person som genomgått ett könsbyte bli omklassad till sitt nya kön utan att skilja sig först?
    Man skyddar de utsatta.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Stinky skrev 2010-09-15 22:39:54 följande:
    Man skyddar de utsatta.
    Vilka är de utsatta?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-15 22:39:54 följande:
    Man skyddar de utsatta.
    De enda som skyddas av incestlagen är männikorna som tycker att incest "är åt helsicke",  "är Onormalt/sjukt/omoraliskt/äckligt/onaturligt" etc

Frågan är vilket behov av skydd dessa personer har?

Som CDS.. redan har påpekat så straffas båda parterna i ett incestfall, så det är ingen av dom som skyddas iaf
  • M C
    nollåtta skrev 2010-09-15 22:15:00 följande:
    Hmm, min moral säger mig att det är fel att knulla med mina syskon. Kan inte motivera det på annat sätt faktiskt. Samtidigt tycker jag ju att de som vill knulla med sina syskon ska få göra, det skadar ju ingen.
    Jag kan ärligt säga att jag får kräkskänslor av blotta tanken, men jag mår precis lika illa om jag tänker mig man-man-action eller jag och en kvinna. BDSM har vissa bitar som jag inte förstår, wet-sex är för mig en gåta hur man kan gilla, det är värre kräks på det än på incest för mig.
    Det är helt enkelt inte för mig.
    Men det finns ju folk som gillar det och då ska inte lagen stå i vägen. Det handlar ju trots allt om saker folk vill göra som får dem att må bra.
    Jag menar, mitt sexliv får säkert en homokille att vilja kräkas, ska vi tänka så blir det väldigt många konstiga lagar.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Stinky skrev 2010-09-15 21:55:27 följande:
    Alla våra lagar är baserade på moral och för att skydda. Varför är det fel?
    Nej, inte moral, bara skydda.
    Skydda de utsatta, skapa en ram för att kunna sätta dit folk som är dumma med andra (om du ursäktar barnspråket).
    Moral i lagen?
    Så vi har lagar som ser till att vi hjälps åt, att vi är generösa, att vi är snälla och trevliga mot alla även de som eg inte förtjänar det?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Kelly1994
    Selfish Geene skrev 2010-09-15 08:34:26 följande:
    Att du inte har ett fungerande sexliv är av ringa intresse för mig.
    Svara på frågan istället! "Är det ett hån mot den som blivit våldtagen att tycka att det är ok att folk har sex?"
    JA, det är ett hån mot de som har blivit våldtagna av sina föräldrar när man säger det är okej med incest.
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-16 22:06:23 följande:
    JA, det är ett hån mot de som har blivit våldtagna av sina föräldrar när man säger det är okej med incest.
    Är det då också ett hån mot de som blivit våldtagna attt säga att det är okej med sex?
  • Toboas
    Om du läst tråden hade du vetat att incestbegreppet som diskuteras är det som gäller när det handlar om två frivilliga och vuxna parter. Övergrepp är alltid övergrepp  - SG's fråga är bra. Är det ett hån mot våldtagna att tycka det är ok med sex?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Det är väl ändå inte föräldrar/avkomma vi pratar om här utan syskon/syskon?

Jag repeterar:
    Den lag som finns idag gällande syskon straffar alltid båda parter. Om tvång är inblandat så gäller inte lagen, någonsin.

Om tvång är inblandat men inte konstaterat så riskerar man alltså att också döma offret till ett års fängelse.

Fullständigt orimligt på alla andra områden men när det kommer till sexualbrott så har många en tendens att börja prata om "han ska ha nackskott/kastreras" så fort någon misstänkt uppkommer (speciellt om barn är inblandade). Man är alltså villig att upphäva rättssäkerheten enbart på grund av känslor inför situationen som beskrivs.

Ta bara Anders Eklund som exempel, många jag stötte på vid den tiden sa/skrev att han borde skjutas/kastreras så fort han kom upp i utredningen. Nu var det så att han var skyldig men det visste man inte då och det här är alltså helt vanliga, vanligtvis intelligenta högskolestudenter som pratar om att utdela dödsstraff eller stympning grundat på misstanke. Väldigt få var mottagliga för rationella resonemang trots att detta i flera fall var personer som planerade att ta doktorsgrader inom främst humanoira. Helt vansinnigt faktiskt.

Nåja, det var ett litet sidospår som dock visar på vad jag menar, många är villiga att strunta helt i integritet och fri vilja när det kommer till sexualbrott utan man dömer gärna på förhand utifrån sina personliga värderingar.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
Svar på tråden okej med incest??