Inlägg från: mindless |Visa alla inlägg
  • mindless

okej med incest??

Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:28:10 följande:
    NEJ, det tycker jag inte. :) Jag tycker inte att det är okej med incest, kan du acceptera det?
    Det kan nog de flesta acceptera. Problemet uppstår när du och andra vill upphöja era subjektiva äckelkänslor till allmän lag. Du borde acceptera att din reaktion mot incest inte bottnar i något förnuftigt resonemang kring vem som tar skada utan snarare är resultatet av, i och för sig förståeliga, samhälleliga tabun (eventuellt kombinerat med någon genetiskt kodad reflex).

Jag tror inte någon här är mer intresserad av att ligga med sina syskon än vad du är; skillnaden ligger i synen på vad samhället via lag bör reglera. Sex som inte skadar någon bör vara upp till det enskilda paret. (Till skillnad från dig anser jag heller inte att ett eventuellt barn tar skada, men vi kan väl för enkelhetens skull hålla oss till barnlösa relationer.)
  • mindless
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:44:00 följande:
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
    Det beror väl i så fall snarare på att personer med din hållning traumatiserar deras familjeförhållande än att det skulle ligga genetiskt kodat. För övrigt tycker jag argumentet hur som helst är klent; givet att de lever liv värda att leva - vilket väl är en rimlig tanke - så ser jag inte relevansen i att andra personer med andra familjeförhållanden eventuellt har det bättre.
Svar på tråden okej med incest??