Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

BejbyBoo skrev 2010-12-01 19:07:31 följande:
    MiAmore, svårt att säga. Ibland får jag en liten höjning första dagen efter äl, sedan ännu en två dagar efter. Du får nog helt enkelt vara tålmodig och vänta några dagar så sätter FF ut äl åt dig.
    Ok.. Tack för svaret *ler* Fortsätter tempa helt enkelt. Jag har struntat i att fylla i min temp på FF nu dem sista dagarna, då det blivet så hackigt med olika tider jag tempat, och ett par dagar då jag inte tempat alls. Dessutom så sätter den väl bara ut äl till en om man har vip-packetet, eller?
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-01 20:58:29 följande:
    Skriv du in dina tempar även om det blir på olika tider. Jag går också upp lite oregelbundet precis som du men i det långa loppet tycker jag mig ändå se ett mönster i mina cykler. Tex har jag helt nyligen kommit på att min äl är flera dagar senare varje månad än jag alltid trott. Kan du inte försöka övertala din man om en dag till så har ni gjort vad ni kunnat sen? Äl-krysset får man ju även om man inte har VIP.
    Får göra det nästa månad, om det nu inte tar sig denna månaden *ler* Har inte skrivet ner alla temparna. Tror tyvärr inte det går att övertala guben. Det är inte så mycket det att han inte vill, det är mer att han känner att han inte klarar av det. Har haft sex var annan dag sen i fredags, och det har vi inte haft på väldigt länge *ler*
  • MiAmore

Tempen på 36,7 idag också (samma tid), så den har varken höjts el sänkts. Har fortfarande en dov mensvärk i mellanåt, o tidigare idag fick jag en jätte konstig flytning. Den var typ som tjockt lim. Är det någon av er som haft en sån flytning o som vet vad det kan vara? Har fått en sån en gång tidigare

• MiAmore

Nej det är inte äl-flytningar. Den här var verkligen som tjockt lim. Äl-flytningar är ju mer som rå äggvita, och det hade jag i lördags och/eller söndags.
    Min temp låg på 36,4 i torsdags, fick utslag på äl-testet i söndags, hade äl troligtvis i tisdags. Min morgon temp gick upp från 36,5 till 36,7 igår. Men är osäker fortfarande på om det räknas som en höjning eftersom att jag haft 36,7 tidigare denna temp perioden, men då när jag testat mig 2-3h senare. Den har aldrig legat på 36,7 när jag tempat mig vid den tiden jag gjort hela denna veckan (05:30), så jag antar att det kan räknas som en höjning ändå?

• MiAmore
    Smurfette77 skrev 2010-12-03 10:47:30 följande:
    Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
    Ja dem gånger jag haft 36,7 (innan i tisdags) har jag tempat mig mellan 08:00-08:30. Så det är typ 2,5-3h senare än jag tempat mig denna veckan. Den ligger iaf fortfarande på 36,7, gjort det nu tre dagar på raken
  • MiAmore
    Smurfette77 skrev 2010-12-03 10:47:30 följande:
    Hej på er allihop Glad Har inte varit inne här på länge eftersom bebisproduktionen går minst sagt trögt...Känner mig helt hormonstinn med både pergo och progesteron (och har dessutom börjat med akupunktur den här veckan) men vi får väl hoppas det tar sig någon gång.Jag kan ha lite sådana flytningar efter ÄL, precis när de torkar upp efter att jag haft äggviteflytningar. Om du menar att det är ganska tjockt, segt och vitt? Om den temp du hade på 36,7 var tagen väldigt sent så tror jag nog du kan se det som en höjning nu. Jag brukar oftast ha en liten höjning först och så stiger det mer sen.
    glömde ena frågan. Jo det är sådan flytning jag menade. Skönt att man inte är ensam om att få sådana ibland. Så att det troligtvis inte är något konstigt menar jag
  • MiAmore

Alltså jag blir inte klok på min temp. Jag vaknade kl.05:20 i morse (av att sonen vaknade). Tog tempen då som sjunkit från 36,7 till 36,6. Visst, fortfarande 1 grad (eller vad det blir. Den har legat på 36,5 hela tiden, vid 05:30, fram till när jag hade den förmodade äl.) mer än jag haft vid den tiden, men dock så har den sjunkit. När vi sedan vaknade igen ca 2 h senare tempade jag mig igen. Den låg då på 36,8. Visst, fortfarande ganska högt, men har för mig att jag haft det en gång tidigare i denna temp perioden innan den förmodade äl, vid ungefär samma tid (runt 08:00). Så jag vet i katten jag jag ska tro och hoppas. Temp metoden hjälper inte mig för fem öre denna månaden känns det som Ändå kan jag inte låta bli att tempa mig varje dag..

• MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-04 22:49:23 följande:
    Det är så svårt att säga nåt när man inte har en kurva att titta på heller. Såg ju nu att den kurvan man kan se slutade den 25 nov? Eller har du nån mer aktuell?
    Nej jag slutade skriva in efter det eftersom att jag tempade vid så olika tider, och vid ett par tillfällen tempade jag inte mig alls. Idag var tempen iaf uppe i 36,9 Vid 09:00 visserligen, men det högsta den legat på vid den tiden är 36,8, och det har den bara legat på en gång, annars runt 36,7. Imorgon ska jag upp vid 05:30, så då blir det tempning vid "normal tid". Så ska bli spännande att se vad den visar då. Förhoppningsvis runt 36,8 (eller högre. Bara den inte visar lägre än 36,7)
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 08:12:57 följande:
    Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!
    Vad betyder ett rött kryss? Att äl varit eller?
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 15:33:36 följande:
    Japp, äl var för tre dagar sen vilket stämmer väl överens med magontet o sekret vid den tiden.
    Trevligt trevligt Lycka till nu då
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-12-05 17:23:16 följande:
    Jag tempar olika tider varje dag och det fungerar utmärkt för mig att använda FF iaf. Om du skriver in dina temperaturer så blir det mycket lättare för oss att se och då lättare att svara på dina frågor. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker att det är jättesvårt att tänka mig in i hur din kurva ser ut genom att bara se några temperaturer som du skriver.
    Jo jag har förstått det så här i efterhand *ler* Ska fylla i varje dag nästa månad om jag nu inte blivet gravid denna månaden *ler*
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*