Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Misstänker att jag har äl idag. Har inte ont i äggstockarna, men har "mensvärk" o tempen var nere i 36,3 i morse. Tempade mig kl.05:40 o sist jag tempade mig vid den tiden låg den på 36,5. Så det borde vara äl. Eller vad tror ni?

• MiAmore

Stort GRATTIS Miapia!
    Själv har jag äl. troligtvis idag. Tempen sjönk till 363 igår, och idag fick jag starkt utslag på äl-testet (teststrecket kom tom. fram innan kontrollstrecket). Hade jag äl-testat mig igår hade jag troligtvis fått pos utslag även då. Har haft jätte ont i äggstockarna samt varit svullen om magen hela dagen idag. Därför jag misstänker/är ganska säker på att jag har äl idag. (annars heter det ju att man har äl 24-48h efter pos utslag på äl-testet). Ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon

• MiAmore

hm.. Tempen låg på 36,5 i morse, dvs normal temperatur. Innebär detta att jag inte hade äl igår trots allt, eller kan det ibland dröja ett par dagar efter äl innan tempen går upp? Vet ni det? Har inte ont i äggstockarna idag, har bara en dov "mensvärk" och en massa flytningar

• MiAmore
    BejbyBoo skrev 2010-11-29 13:43:41 följande:
    Tempen går upp direkt efter äl. Så du ska se att den går upp imorgon. Jag får alltid starkt positivt utslag två dagar i rad och sen kommer höjningen på tempen efter det.

Då får jag hoppas att spermierna från igår lever fortfarande, om jag nu har äl idag *ler* Min gube brukar tyvärr inte klara av två dagar på raken, så även om jag försökt "hoppa på honom" ikväll är chansen att det går vägen inte så stor tyvärr. Men, vi hade sex både i fredags och igår, och innan dess hade vi ett litet "uppehåll" med sexandet på fyra dagar. Så jag hoppas att våra chanser är hyfsade ändå denna månaden..
    Hur går det för er?
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-11-29 16:15:05 följande:
    En fråga till er här i tråden. Flera månader har jag fått några dagars flytningar som är brunaktiga, mitt i cykeln. Normalt eller tyder det på nåt särskilt?
    Vet faktiskt inte, mina var också lite brun-vit aktiga för ett par dagar sen, äl idag
  • MiAmore

*suckar* Fortfarande ingen höjning av tempen Ändå hade jag ett starkt pos äl test i söndags, hade (jätte) ont i äggstockarna hela söndagen, har känt mig svullen om magen sedan i söndags, och har haft "mensvärk" i 3-4 dagar. "Mensvärken" känns dock starkare idag. Så kanske är äl idag då? Ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon

• MiAmore
    miapia43 skrev 2010-11-30 16:23:03 följande:
    hej alla! igår så började jag blöda men läkaren ville att jag skulle ta mitt blodprov idag i alla fall. men det var ingen graviditet på hcg så det är bara att ta nya tag.
    Beklagar verkligen Men du verkar klara av att vara rätt positiv ändå. Starkt och bra av dig!
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu kommer jag m en fråga igen. När jag tempat mig vid 05:30 har den legat på 36,5. Vid 08 har den legat på runt 36,6-36,7. I morse 05:30 låg den idag på 36,7. Kan detta räknas som en höjning = äl igår?

• MiAmore

Hoppas någon kan svara på min fråga. Vet inte om jag vågar hoppas att det räknas som en höjning, dvs äl igår, eller inte. Jag hoppas att det var äl jag hade igår iaf, för att min man sa efter igår att nu behöver han en "sex paus" på en liten vecka

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*