Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Decembra skrev 2011-01-03 11:04:01 följande:
    Härligt med semester! Mina pojkar älskar badhus ena dagen, för att inte tycka det är så skoj den andra Tänkte åka till Gustavsvik i Örebro för att se om de gillar det lite bättre. Lite mer äventyrsbad än simhallen i Karlstad

---

Mina äl-tester verkade inte vilja ge fullt utslag, jag kanske missade stegringen eller så. Men så här såg de ut och jag tolkar 1/1 som det starkaste så att äl kanske var den 2/1...

Äl nyår 10/11

För tempen steg efter 1/1 också... www.fertilityfriend.com/home/32b2e6
    Jag tycker att den första ser starkast ut?

EGO: Här gick tempen upp till 36,8 idag. Inte så mycket som jag trott o hoppats, men dock ett steg (till) upp sas. Idag har jag haft ont i magen o känt mig lite små illamående till o från, känner mig svullen om magen, kände av en svag yrsel i eftermiddags plus att jag fick en halsbränna utanför denna världen, i eftermiddags. Brösten värker fortfarande väldigt mycket. Åh vad man hoppas o vill!!!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Decembra skrev 2011-01-03 18:43:41 följande:
    Ja, när jag fick det utslaget trodde jag att det skulle bli starkare/fullt på kvällen, så jag testade då också men fick svagare... sen blev det svagt några dagar och starkare igen på nyårsdagen. Mest sur över att jag inte fick fullt utslag alls och måste förlita mig på tempningen istället

Spännande med tempen, så länge den går upp eller iaf pendlar upp o ner 1 grad. Med tvåan började jag må illa ett antal dagar före bim men skyllde på allt annat. Det var just på morgonen jag kände av illamåendet. Håller tummarna för dig denna vecka o hoppas på plus sen! 
    Ok. Men tempningen är rätt säker den med

Tack för tummarna, dem kan behövas *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Wohoo, tempen flög upp till 37,0 idag! Skrattande Hoppas den stannar där nu!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-01-04 10:03:59 följande:
    Kanske kanske blir det ÄL för mig denna gång trots allt, lite försenad men vad gör väl det, bättre sent än aldrig. Jag har lite ÄL-känningar idag så jag hoppas verkligen att det inte är en cysta igen, hur vi ska kunna få till något är dock en gåta då mannen jobbar natt denna vecka. Obestämd
    Najs! Du får väl be han väcka dig när han kommer hem för lite rajtantajtan i sängen (sover han kanske bättre sen dessutom )
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Kinderägg skrev 2011-01-04 11:15:16 följande:
    Han har försökt men jag är medvetslös vid den tiden hehe, jag märker inte ens att han tar på mig. Måste försöka få med honom till sovrummet ikväll när barnen har lagt sig, vi har en timme på oss från dom har lagt sig tills han åker.
    hahaha, ok
    Lycka till ikväll då
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag måste fråga er som tempat ett tag. Två dagar på raken har jag tempat mig ett par-några timmar tidigare än jag brukar, och efter max 2h sömn. Igår tempade jag mig efter att ha sovit i ca 2h, vid 05:30 (hade varit uppe på toa ett par timmar tidigare), då visade tempen 36,6. Dvs normal temp. När jag sedan tempade mig ett par timmar senare, vid den tiden jag brukar tempa mig, var den uppe i 37,0. I natt när sonen höll oss vakna tempade jag mig "för skojs skull" vid 02:00 tiden. Hade då inte sovit något alls och varit uppe med sonen ett par-tre gånger. Även då visade den 36,6. När jag tempade mig i morse vid den tiden jag brukar tempa mig, var den uppe i 36,9. Vilken temp ska jag lita på? Om jag ska rätta mig efter 36,6 så är hoppet ute. Gravtestade mig för en stund sedan o det visade fett neg. MEN! Det var INTE morgonurin, o jag har inte bim förens på fred eller lörd (fred om jag har en lutealfas på 13 dagar som jag haft dem tre sista månaderna. Lörd om lutealfasen är på 14 dagar)

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Smurfette77 skrev 2011-01-05 11:32:10 följande:
    Jag tror den viktigaste faktorn när man tar tempen är att du sovit några timmar innan. Absolut bäst är det ju såklart om du tar tempen samma tid varje dag, men om man går upp tidigare en dag är det ändå bättre att lägga in den temp på FF som du faktiskt hade när du vaknade. Den temp man har när man  inte sovit alls betyder ju inte så mycket, det beror ju så mycket på vad du gjort. FF har ju ett korrektionsverktyg där man kan korrigera en temperatur som man tagit tidigare eller senare än vanligt (men man ska inte lita så mycket på detta dock, det är bara en uppskattning) och då brukar de säga att om man tempar en timme tidigare än vanligt så kan det göra en skillnad på ca 0,1 grad. Men ärligt talat kan det lika gärna inte göra någon skillnad alls Glad Du får vänta och se antar jag...
    Ja det är väl inget annat att göra *ler smått* Tack för ditt svar
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Jag känner mig lite positivare igen nu..  Gick in o kollade på min chart på fertilityfriend, och då såg jag att INNAN äl, låg min temp faktiskt på så lågt som 36,4-36,5, och att den efter äl legat på 36,6 ->
    Så om man tittar på tempen så ÄR ju hoppet faktiskt inte ute riktigt än! *ler* Skrattande

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2011-01-05 13:47:33 följande:
    Jag skulle gå på den temp som du hade efter att sovit lite mer. För mig är två timmar på tok för lite, jag får jättekonstiga tempar vid lite sömn. Men däremot spelar inte tiden så stor roll för mig. Men man är ju olika.
    Imorgon blir det tempning vid 05:30 för mig eftersom att jag ska jobba. Men på fred ska jag tempa mig vid den tiden jag gjort dem flesta dagarna denna temp perioden, dvs 07:30. Så får se vad tempen visar då
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*