Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

0fia - ja, känns att man börjar bli lite otymplig nu, men tycker annars jag klarat mig bra utan krämpor. Svanken är dock sådär, känns som m den ska gå av ibland...

• Du och Jag ver2

Hej Emmlo! När man haft ägglossning så stiger tempen, sen sjunker den.igen antingen dagen innan mens, under mensen eller som i ditt fall, när mensen är slut! Så då bör du enligt tempen haft ägglossning iaf!! För släpper inte ägget så stiger inte heller tempen. (så äl test kan ge utslag utan att ägget släpper - det visar bara att ägget är på g att släppa, medans tempen stiger som ett "kvitto" på att äl har varit )

• Du och Jag ver2

Missboring - Har för mig att Lutealafasen inte bör vara mindre än 11 dagar (alltså att mensen kommer på dag 12). Jag hade 11-12 dagars lutealfas, så det var inga problem! Men så mkt kortare bör den inte vara.

• Du och Jag ver2

Något som jag däremot sett i mina cykler är att de månader jag endast haft 1-2 dagars mens (vilket var så oftast...) så gick det inte vägen - men de cykler som jag hade 3-4 dagars mens så blev jag gravid! Nu senast åt jag rosenrot, som även förlänger mensen lite - om man har problem med det!

• Du och Jag ver2
    Kinderägg skrev 2012-05-15 08:21:12 följande:
    Det var intressant ! Jag har alltid haft lätt att bli gravid och haft mens i minst 5 dagar och blödit ganska rikligt. Nu har vi försökt i drygt 2½ år men jag har inte blivit gravid en enda gång, under hela tiden har jag dessutom haft en väldigt sparsam mens i få dagar.
    Ja, för om mensen är sparsam så tyder det på tunna hinnor (det är ju dem man blöder ut) om jag förstått det rätt - som då inte orkar hålla kvar ägget. Testa Rosenrot! Ska vara den gul/röda förpackningen - "Arctic Root"!
  • Du och Jag ver2
    Bengalen skrev 2012-05-15 21:09:24 följande:
    Det kan även bero på att man inte blöder ut den gamla slemhinnan ordentligt. Då bildas ny ovanpå den gamla och det är inte bra, så visst ska man blöda ut rejält för att det ska vara optimalt ur fertilitetssynpunkt.
    Ja, just! Så var det också ja! Ja, enda gången man ska vara glad för riklig mens!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*