Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Jag tog faktiskt en chansning och ringde min gyn nu och hon hade en återbudstid idag kl 14.20, så jag ska dit!
    Får se om hon gör vul och kan se om ÄL är på G eller inte. 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-09-22 15:31:00 följande:
    Hur gick det på gyn ?
    Jag kom precis hem!
    Hon gjorde ett vul och såg vare sig någon äl i antågande eller att äl hade varit; "Så då är det väl helt enkelt så att det hoppade över den här månaden." konstaterade hon bara. Inget konstigt med det alltså.

Så, det var skönt att få det bekräftat av någon professionell, men det känns ju surt ändå. Varför just DENNA av alla månader???!!
    Men men, nu tänker jag skippa fler tester den här månaden och hoppas på nästa istället.

Tack för att ni orkat läsa och svara på mina frustrerade inlägg!  
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-09-22 15:36:51 följande:
    Det är det vi finns till för, jag vet själv hur frustrerande det är att gå och vänta. Jag börjar också känna mig lite stressad, finns visserligen lite tid kvar att spela på men har man försökt i över ett år så känns det lite jobbigt. Vår yngsta är 16 mån nu.
    Det förstår jag...
    Vi har ju bara försökt sedan april, så det är inte så länge än i jämförelse. Men jag trodde verkligen att det skulle gå lika fort som med dottern. Naivt kanske, men så var det.

Nu gäller det väl bara att släppa det här för den här månaden och invänta mensen, som enligt gyn borde dyka upp ungefär på sin vanliga tid. Och sen hoppas att det går bättre nästa månad. 
  • BejbyBoo
    mallanis skrev 2010-09-22 17:33:19 följande:
     Har full förståelse att du är frusterad, det är vi nog alla här... Vi har ju ett mål... och det är inte äl-fria månader ;)
    PRECIS!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-22 23:18:41 följande:
    Tråkigt att det ska vara så grymt ibalnd
    Men jag ger fortfarande inte upp du kommer få ett + gumman nu är det bara o vänta på mensen och sen bara njuta av all sex ni kan få till och hoppas på en bebbe då
    Tjejen du e guld värd ett + kommer ska du se {#emotions_dlg.flower}
    Tack, tack!

• BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-23 13:08:25 följande:
    Vänta , vänta , vänta usch vad tiden går långsamt .
    tempen ligger runt 36,6 36,7 det högsta har varit 36,8 .
    va ska det bli av detta ?? kan det var så att äl inte varit eftersom att tempen ligger så lågt ??
    Nån som vet ?
    Hmm... tittar på din kurva och jag tycker ändå att man ser en skillnad i temp-mönstret innan och efter ÄL. Så nog tror jag att du ägglossat alt!
    Men jag håller med om att den är låg. 
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-23 13:32:37 följande:
    Ja, den borde höjas nu enligt dom andra kurvorna som man tittat på .
    jag känner mig lite småskum med öma bröst och lite småvärk nere i magen ??
    Tredje dan i rad jag har haft det ..

Hur går det för dig ??
    Bläddra upp lite så ser du min följetång från igår... 
  • BejbyBoo
    Fjällräven skrev 2010-09-23 22:08:46 följande:
    Hejhej! Tänkte höra med er som har bättre koll en mig, om ni skulle idas kika på min kurva och säga vad ni tror?
    Försöker få till ett syskon och det var ett tag sen jag tempade, har glömt en massa sen dess!

Funderar på om temp.dippen skulle kunna vara en imp.dip? Eller var det för tidigt? Vore jättesnäll om ni kunde komma med åsiker

www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven 
    Ja, det ser ju lovande ut!!
    Håller tummarna!! 
  • BejbyBoo
    Bjornis skrev 2010-09-25 18:42:21 följande:
    Mallanis:!!! Har du plussat tjejen!!?
    Ja, det ser ju så ut!!
    GRATTIS MALLANIS!!!!!
  • BejbyBoo
    ekke skrev 2010-09-25 08:24:30 följande:
    idag kommer mensen, man kan iaf inte anklaga den för att inte komma i tid...

var hos vår nya fertilitetsläkare här om dagen och hon avrådde oss från att tempa och att tänka på att bli gravida. Precis som att det ger mig bättre ägg, eller maken bättre spermier. 
    Just nu är vi i valet och kvalet om vi ska gå på ivf redan i år eller om vi väntar till nästa år.

HUr går det för er andra, något plus på gång? 
    Åh, vad tråkigt...
    Min gyn tyckte också att jag skulle låta bli i stort sett både test och temp. Visst, för somliga kanske det blir stressande, men för mig skulle det vara betydligt mer stressande att INTE VETA när ÄL närmar sig.

Vad är det som gör att ni tvekar inför IVF? 
  • BejbyBoo
    ekke skrev 2010-09-26 00:43:16 följande:
    så känner jag med, det är ingen stressande faktor för mig att tempa, men att inte ha koll på äl gör mig stressad eftersom vi kan missa den.

Vi får landstingsfinanserad ivf till våren, men vi funderar på om vi ska betala själva för något försök innan dess. Men eftersom allt är så bra med oss enligt alla undersökningar och prover så vill vi ju lyckas själva.  
    Ah, ok, då förstår jag!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*