• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Pillan, men nej så himla tråkigt!!! Varm kram till dig! Finns det något hopp om att det kan vara något annat?

Capiche, men vad är det som hänt? Du har nog inte skrivit om det här, jag hittar inget när jag letar tillbaka. Har du sökt för att du haft ont alltså? Hoppas verkligen inte att det är utomkveds! Håller tummarna!

• Vi 5

pillan, men så konstigt, kan det ha varit vul som petade ut något som legat där sedan förra blödningen annars? Så att lilla skrutten fortfarande ligger kvar fint där inne! Hoppas hoppas att det är så!

• Vi 5

pillan, fy så jobbigt! Det låter ändå som att hoppet kan finnas kvar, men samtidigt är det ju oroväckande med smärtorna och sammandragningarna   Kramar till dig!

Planerar smått, lägg gärna in din kurva i listan så kan vi se hur du menar. Själv känner jag mkt av äggstockarna i runt äl och när jag börjar fokusera på det kan jag känna av dem hela cykeln.. .

Saga håller tummarna för dig!

• Vi 5

pillan, nej men usch så himla tråkigt! Skickar en varm kram till dig! Hoppas nu iaf att kroppen sköter om det själv så att du inte behöver få annat krångel med.

Capiche, det verkar ju lovande!

planerar smått, FF utgår från den temp som först regisreras i den nya cykeln, så jag brukar justera den temp som jag tar första mensdagen så att den passar kommande månad (den tempen är ju nte avgörande för kurvan så jag tycker det är ok att mixtra med den).

• Vi 5

planerar smått, om du ändå inte tänkte byta förrän vid nästa mens så byt bara då! Hur enkelt som helst Dvs den morgon du vaknar med mens så lägg bara in den nya tiden. Om du får mens på kvällen så gå bara in i efterhand och ändra just den dagens temp till den tiden du vill ha.

• Vi 5

planerar smått, jag tänker att det det ju finns flera tecken som talar för att du är gravid, dels att du är säker på att äl varit, dels att du gått ca 2-3 dagar över tiden, dels att du fortfarande har hög temp (och tom ökad?) och de "vattniga" flytningarna/fuktiga känslan som ofta är karakteristisk för graviditet. Likaså känslan av att mensen kan komma vilken sekund som helst, det är ju så det känns när man är gravid med. Fast asllt hänger ju förstås på att ni fick till det runt äl Sedan kan det ju förstås ibland vara så att man går några dagar över tiden ändå (har hänt mig flera gånger). Jag har inte uppfattat det som att ni skulle ha några speciella problem som skulle tala mot graviditet, och genomsnittstiden för att lyckas ligger på ca 8-9 månader, så varför skulle ni inte kunnat bli gravida denna gång? Sedan väljer man förstås själv när man vill testa, men just att det skulle vara omöjligt var det jag ville opponera mig mot

pillan, hur har du det?

Capiche, håller tummarna för dig!

• Vi 5

Siggan, hej, kul att se dig här!

plopp, toppen med det goda humöret kvar!

Pillan, jag är inne på MsBorings linje att det hänger lite på er (ffa din) ålder. Om du är under 35 tänker jag att du/ni kan ha lite is i magen, din kropp verkar ju ha förmåga att bli gravid och du har äl, dessutom har du väldigt bra koll på din kropp och timing jmf med många andra. Och det är ju ändå helt klart ökade risker, inte minst för barnen, men även för mamman vid flerbördsgraviditet. Är du däremot lite "äldre" så får ni fundera lite över vad som är viktigast i livet för er. Kram!

• Vi 5

capiche, jag förstår att du går igenom något fruktansvärt jobbigt just nu! När jag väntade E var jag med m lite liknande jag fick vid vul i v8 höra att det skulle bli missfall för att det var för litet för tiden och jag väntade i 2 veckor till, då sade läkaren direkt när jag kom in i rummet att hon hade läst fel i tabellen och att det var rätt storlek för tiden iaf. Vi som hade gått igenom eländiga två veckor jag hade inte ens orkat jobba för jag bara väntade på mf, så vi undrar ju varför hon inte bara kunde ha ringt och besparat oss den oron. Men dessutom så tittade hon då igen, jag var då i v 10, och sa att fostret ändå rörde sig för dåligt och sannolikt skulle detta ändå bli missfall, eller som hon sa annars blir det roligen ett missbildat barn". Det kändes bedrövligt, men jag litade då inte längre helt på henne trots att hon var överläkare.

Tre veckor senare var det NUPP och allt såg bra ut, men det var mkt svårt att ta till sig det efter de veckorna. Nu har vi en (normal) 3,5 åring hemma så det gick ju hur bra som helst. Just detta har gjort mig intresserad av sådana historier och för två-tre somrar sedan gjorde en radioreporter, Evin Rubar tror jag hon heter, en radiodokumentär om kvinnor som fått höra att det skulle bli mf eller som tom fått tid för skrapning för att de inte sett något liv alls. Detta var fall där kvinnona hade bett om second opinion eller väntat ändå och sedan hade fått besked att allt var ok ett par veckor senare. Det var många, säkert 20-30 st som hon intervjuat. Nu vill jag inte ge falska förhoppningar, för man vet ju tyvärr inte hur det kommer att gå för dig, men jag kan inte låta bli att hoppas att det bara är så att din lille ligger och görmmer sig och växer till i ett språng. Visst konstaterade vi väl också att vi trodde att din äl var några dagar senare än FF satt ut? Här kan ju varje dag spela roll. Varma kramar till dig!

• Vi 5

capiche, ja låter onekligen bra att han såg hjärtaktivitet, jag vill bara betona att det var en radiodokumentär och inte TV, så du får lyssna på SRs arkiv om det nu finns kvar.

• Vi 5

pillan hoppas det gått vägen!

MsBoring, ursnygg kurva! Hur känns det?

capich, det är verkligen trist att det kan ta så lång tid för kroppen att hämta sig efter mf, när man inte vill annat än att sätta igång igen.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*