*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Bobofina, stort GRATTIS!!!! Hade det på kän när jag såg din fina kurva Jag är SÅ glad för er skull!
Bobofina, stort GRATTIS!!!! Hade det på kän när jag såg din fina kurva Jag är SÅ glad för er skull!
känn menar jag förstås
Kinderägg, nej ,så himla typiskt att kroppen ska krångla när det väl gäller! Vad 17 kan det vara då? Kan du ringa och fråga någonstans? Är det mycket eller kan det vara bara slemhinnorna? Kram!
Kanske 4a, välkommen, det är ju lite olika hur slaviska vi är det viktiga är ju att du själv kan se mönstret tänker jag. Så tråkigt med dina utomkveds! Även jag hade lätt mina första 3 graviditeter (första slutade med mf) men nu har vi försökt sedan dec 2010, så det kan vara svårt att hitta orken ibland. Håller tummarna att det ska fungera 9onde försöket gillt.
Bobofina, om du orkar städa i listan är det jättebra tycker jag. Jag har sett att det är vissa som inte uppdaterat sig på evigheter och om nu någon blir borttagen som vill komma tillbaka är det ju lätt att lägga till sig igen!
Lovi, stort grattis! Hur mår du? Glöm inte att lägga till dig i gravidlistan
Kanske 4a, tack för lyckönskningarna, de kan behövas! Jag fyllde 40 i höst och vågade inte vänta längre så vi gjorde ett ivf i december. Jag blev gravid men fick ma och nu har vi bokat nytt försök i maj, men kör hemma så länge, så vi får väl se om det var sista chansen som rök med missfallet.....
pillan, jag tror att tempen behöver dra iväg lite till (för den är ju inte högre än alla de sex föregående temparna än)och LH-toppen (som du mäter med testet) brukar ju vara minst ett par timmar innan ägget släpper och det kan dröja upp till 48 h efter. Så med tanke på att ditt streck i förmiddags var så starkt och tempen ännu inte ökat tillräckligt borde det iaf dröja minst några timmar från nu, kanske längre. Det är min gissning bäst att du kollar med äl test i morgon också, vissa kan ju ha lika starkt flera dagar.
Pillan, toppen!!! Håller tummarna för så klart ska vi hålla hoppet uppe
Kinderägg, hur har det gått? Tänker på dig!
Har lagt mig på bim-listan även om det nog inte finns så mkt hopp för oss, väntar ju på ivf i maj. Men någon mer borde väl vara i fas att lägga sig på bimlistan, känns lite ensamt där
Kinderägg, låter jättekonstigt, stackare, så himla typiskt att det skulle krångla nu. Kan det vara något i preparatet som du inte tål....
Litenlur, välkommen
pilla, skönt med sällskap i bimlistan!
Kärt barn, jag har läst just det på FFs sida att när väl tempen har stigit så finns ingen chans till befruktning för att ägget har "dött". Det var iofs ett tag sedan jag läste det så jag kanske borde dubbelkolla.
När jag kollar på din kurva så har du haft utslag i två dagar på stickorna så det skulle kunna vara så att ägget släppt och inte lever längre. Alltså att andra dagen fångade LH-höjningen men när den var på nedväg, och efter det kan ju ägget släppa inom några timmar. Det lever ju sedan 12-24 h. Själv tänker jag också så att vissa kan ju ha höjning i två steg, så kanske hinner tempen fånga upp att det släppt om det tex släpper på natten, men att det kanske fortfarande lever Äl-värken kan ju tyda på att det nyligen släppt, och du verkar ha tempat på annan tid så kanske har den inte höjts så mkt? Så orkar ni kan ni ju köra ikväll med
pillan, blä så tråkigt!
Litenlur, ibland flyttar FF strecket när man fått några fler tempar, så det kan vara så. Och så tror jag att jag läst att ägget kan släppa redan ett par timmar efter äl-utslag...
Kinderägg, blä vad trist. Men skulle det ändå kunnat vara där dag 14 (el var det 15?), precis innan höjningen, och att han såg några kvarvarande på väg tillbaka? Eller det kanske inte funkar så? Annars kanske det troligaste är att de som han såg på dag 17 inte släppte förrän när FF satte krysset? Alltså 9 dagar senare. Om de växer typ 0.1 per dag kan det väl stämma?
Min kropp bråkar också, jag har fått ännu en kort cykel på bara 25 dagar. Då är det kört för denna gång och i april är maken borta så det är bara att hoppas på vårt ivf i maj.