• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

kanske4, jag tror att det beror på att du har för få tempar före äl-utslaget. Dag 10,11 och 12 tex. Grundregeln är att man ska ha tre st tempar (efter äl) som alla är hägre än de sex föregående. Sedan kör de en mer avancerad beräkning så det är inte så enkelt och en del av oss kan ha någon högre och någon lägre, men jag tror inte FF kan räkna ut din coverline när du har så få före äl.

• Vi 5

MissBoring, jag skulle inte fyllt i sovit dåligt i de fallen utan mer om jag sovit mindre än 3 h eller om det varit urdålig sömn. Och din kurva ser stabil och fin ut. Det kan som sagt se ut lite hur som helst efter äl fram till bim och ändå vara graviditet, bara den håller sig över coverline. Sedan tror jag det är olika för olika personer, jag och jag vet några till har haft väldigt jämna temperaturer vid graviditet, men det verkar inte gälla för alla.

• Vi 5

MsBoring, vad tråkigt! Lite kort lutealfas, brukar du ha det? FF blir bättre på att förutsäga dim bim när den läst av ett par cykler...

Tänk på att ta bort er från bim-listan i andra tråden när bim passerat. Nu är det många där som verkar ha passerat bim och börjat ny cykel. Och det finns en "regel" om att man inte ska lägga sig i själva bim-listan om man inte har fått sitt äl-kryss. Detta för att man lättare ska kunna följa just de aktuella kurvorna när det börjar bli spännande...

• Vi 5

Cinderella, så tråkigt att höra att du och ni har det så jobbigt! Det låter bra att ni tagit tag i det och ska få komma på utredning. Kanske skulle du eller ni behöva någon att prata med? Håller tummarna att du får bra hjälp!

Emerenthia, men så roligt! Det var ju jättefint streck och en fin kuva med

MsBoring, jag brukar ibland slarva lite så tidigt i cykeln, de dagarna brukar inte vara avgörande. Jag tänker att tempen kan bli lite lägre när man går upp om man tex pratat och jag tror att det är lite olika mellan olika personer...Termometern verkade ju funka iaf

Linköping, ser bra ut nu!

Min kurva denna gång är nästan helt exakt lika efter dpo (varenda dag och varenda temp utom någon enstaka) som min kurva i vintras då jag blev gravid men det slutade med missall. Men både då och nu har jag ju progesteronbehandling, så det kan ju vara den som gör det. Är himla jobbigt att vänta just nu, vaknar tidigt för jag vill tempa och kan inte somna om...

• Vi 5

Vilvarin, jättegrattis till dig! Roligt med lite nya plus i tråden också!

Cice, läs i starten till enna tråd, där hittar du också länk. Det är gratis att gå med iFertility frend och det är tydliga instruktioner om hur man fyller i och så. Det låter ju bra att din temp har stigit efter äl, för då har säkert äl ägt rum. Sedan är det som de andra sagt att det inte går att veta om man är gravid eller inte utifrån sin temperatur, OM inte temperaturen hållit sig hög i 18 dagar efter äl och ingen mens dykt upp för då är sannolikheten mkt hög att man är gravid (även om det finns undantag som har så lång lutealfas)

Pillan, lycka till! Genomsnittstiden att bli gravid ligger väl på 8-9 månader om man är i 30-års åldern, så jag hoppas att det snart är er tur!

• Vi 5

linköping, ser ju jättefint ut! Har du haft så lång cykel med höga tempar med progesteron förut? Det är ju annars lite lurigt just med progesteronet som du vet, att det kan hålla undan mens och ge höga temperaturer. Men jag hoppas att det verkligen är något nu och inte bara progesteron! Så spännande!!!

• Vi 5

Linköping, så tråkigt! Det är ju tyvärr lrigt med progesteron...

MsBoring, et ser ju jättefint ut, en liten dipp spelar ingen roll så kan det vara. Det är ju alltid lite mätfelsrisker också. Det kan ju bli flera dippar med utan att det är konstigt, Även tex en implantationsdipp skulle kunna komma senare i cykeln, men även om det implanteras så är det ju inte säkert att man får en dipp och tvärtom.

• Vi 5

Kärt barn, men åh så roligt! Stort grattis! Förstår att med din historia blir det nu mycket oro framöver. Jag hoppas att du får bra stöd och får kolla allt som du känner att du behöver! All lycka till!

MsBoring, så lite, jag tycker ju det är kul Ta du lite progesteron, verkar ju smart att förlänga lite när det är så på håret! Hoppas dina känningar har en anledning med. Ang dipp under coverline är det väl i princip så att om det dippar så ca 13-14 dpo, när man är nära bim så är det med stor sannolikhet kört, iaf om man har fler temperaturer som är lägre, (det är kanske det du snappat upp) men innan dess kan det nästan se ut hur som helst.

• Vi 5

kanske 4, stort grattis, håller tumarna för att det ska fungera denna gång!

vilvarin, fy så tråkigt! Hur långt hann du?

• Vi 5

vilvarin, kram igen!

En fråga, jag har fått tid för frysinsättning av embryo i morgon, man gör det tre dagar efter äl-utslag. Jag fick väldigt sent äl-utslag denna månad, dag 20, vilket berodde på att jag gjort ivf månaden innan. Hur som helst så går nu min temp inte upp den brukar gå upp dagen efter äl utslag, och det var ju igår. Jg gissar att det beror på att kroppen ändå inte lyckades få till ett ägg och det gör ju eg inget eftersom det ska sättas in embryo, men nu undrar jag om någon har koll på om det kan innebära att även slemhinnan är av sämre kvalitet? 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*