• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2012-08-15 13:18:08 följande:
    MsBoring, ser ju fint ut, och spännande med äl-testet! Tänker du testa i morgon?

Capiche, en fundering jag har är om du ändå kan ha haft äl två dagar senare än FF markerat ut, rimligen borde ju äl äga rum efter LH-stegringen eftersom stegringen föregår själva äl. I så fall kan ju testet du tog senast ha varit på kvällen bara 10 dpo och det är ju inte så troligt att få positivt redan då. Kanske dags att prova med morgonurin i morgon eller på fredag? 

miapia, jag undrar hur det går, du har inte uppdaterat temparna...

pärsikan, grattis! 

pillan, hoppas den inte dyker upp!  

capiche, först STORT GRATTIS! så roligt! sedan undrar jag om du såg mitt inlägg? Det ligger några inlägg före ditt där du skrev om att du plussat Jag tror nu när du plussat ännu mer på den teorin, att det var så att din äl faktiskt var 2 dagar senare än FF markerat och att du därför testade minus först, för då var du bara 10 dpo iså fall. Hur som helt jättekul!  
  • Vi 5

pillan så trist med blödning, men ge inte upp än, du är ju bara 11 dpo och det verkar lovande med starkare test och symptom, och en del kan ju blöda lite. Håller tummarna för dig!

• Vi 5

trixxy, det är nog inte en implantationsdipp om den är så tidigt, implantationen brukar ske i flera led, men det som man brukar kalla implantation (som ev kan ge en tempdipp) brukar vara mellan dag 7-10. Det finns studier som visar att om implantatioen sker tidigare eller senare än det så blir det mf.

MsBoring, så trist med ny kurva

Pillan, hur ser det ut i dag?

• Vi 5

greeeyes, jag tror att FF eg har lite för få tempar för att räkna ut genomsnittet på dina temperaturer före äl och därför blir det mer osäkert. Jag skulle kunna tänka mig att äl varit två eller tre dagar senare än FF markerat ut. Det baserar jag både på temparna men ffa på äl-testen. det är inte troligt att äl äger rum före LH-stegringen på ältesterna. Frågan är om den vita pluppen därefter är missvisande om du tempat på fel tid tex, om den eg skulle kunnat vara högre tex? Då tror jag ev att FF skulle flytta ditt kryss och sätta ut äl två eller tre dagar senare.

• Vi 5

Trixxy, som jag förstått det är det för att den tidiga utvecklingen av embryot är "programmerad" och följer ett visst mönster, och om det inte följer det vanliga mönstret innebär det troligen att något är fel med befruktningen/utvecklingen och det innebär att det sannolikt inte kommer att hålla för en hel graviditet.
    Troligtvis slutar de flesta sådana felutvecklingar som sker så tidigt med att det bara absorberas eller stöts ut med slemhinnan vid nästa mens utan att vi vet om det. Numer när många testar tidigt kan man då få ett svagt tidigt plus som sedan inte blir något, det kallas kemisk graviditet och ät toligen en sådan felutveckling. Någon annan kanske kan förklara det bättre, om Boboffina är här tex, hon har koll på de studierna. 

Trixxy, men de flesta dippar som sker mellan äl och bim är inte implantationsdipp, tempen går upp och ner, och det ärhelt normalt. De allra flesta kurvor har ju många höjningar och sänkningar mellan äl och bim. Även FF säger att det är omstritt om det verkligen finnars något som är en implantationsdipp (även om man har en dipp mellan dag 7 och 10 så kan man ha det utan att det blir graviditet). Så var inte orolig för att du har lite dipar eller höjningar här och var. (Det enda man eg behöver bekymra sig över efter äl är ifall man har flera temperaturer som ligger under cover-line mellan äl och bim. Då kan man fundera på om man får för kort lutealfas eller om man har dåligt med progesteron tex. Men många har en eller felra dippar som sagt! Din kurva ser ju helt nomal ut!  

• Vi 5

Trixxy, som de andra säger är det tyvärr så tråkigt att man inte kan använda tempkurvor för att se om det är en graviditet eller inte. Det enda som är väldigt lovande är om man 18 dpo fortfarande har hög temp och ingen mens, men då har de flesta ju redan testat.Cool  FF har ju verkligen försökt hitta sätt att skilja gravkurvor från vanliga, men inte lyckats. Det som de kommit längst med är att en del får trifasiska kurvor så att tempen höjs ytterligare ett snäpp efter ca 7-10 dpo och ligger stadigt högre därefter (se mina gravidkurvor, den ena är tydligt trifasisk), men tyvärr är det bara några procent som får trifasiska kurvor och som är gravida. Dessutom är det ett visst antal procent som får trifasiska kurvor, som Björnis utan att vara gravida (jag har haft några sådana jag med).
    Fast vi är nog några stycken som tror att vi kan jämföra vår egen kurva, jag har tex varit gravid 4 ggr oxh tycker mig se att dessa kurvor är annorlunda än mina icke-gravid kurvor, de ligger tex högre i temperatur (över 37.1) än annars. Men för att göra det måste man ju ha rätt många och förmodligen går inte ens det, även om jag gärna vill inbilla mig att jag kanske skulle kunna utläsa det

pillan, kram! Så trist!

• Vi 5

saga, Är fortfarande låg temp idag ser jag, så äl verkar inte ha varit äl riktigt än väl? Kanske få du en till jättedipp eller så ändrar din kurva karaktär lite...

miapia, så tråkigt att du inte får något starkare graviditetstest. Det är ju ett tag kvar till 28e och du får veta vad som händer. Glöm inte att komma in och uppdatera oss Håller tummarna att det finns någon vettig anledning till att testerna inte blir starkare.

mylady, så tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång! Lycka till om vi inte ses på ett tag!

• Vi 5

pillan, det låter ju lovande, jag tycker inte att hcg-halten borde öka om det är ett mf, även om man ofta verkar fortsätta kunna testa positivt ett tag. Har du tempat? Hur ligger tempen iså fall? Skulle det ev kunnat vara två som fäste och att det är den andra som blöder ut? Vet flera som har haft blödningar lika rikliga som mens, men som ändå varit gravida och allt gått bra. Kanske kan du kontakta kvinnohälsan och be att få mäta hcg!? Håller tummarna att det är ett pyre där. 

Jag har just "roat mig" med att kolla igenom mina tempkurvor sedan jag började med syskonförsök i dec 2010.. Jag har eg haft 20 st kurvor (inkl 2 st IVF), men av dessa är det eg bara 11-12 st som skulle kunna räknas som riktigt bra försök (timat äl osv).  Det kändes på något konstigt sätt mer hoppfullt när jag räknar så. Å andra sidan fyller jag snart 41, så det är väl rätt kört ändå.

• Vi 5

pillan, gör det, och kanske värt att ta en temp i morgon med...Lycka till!

• Vi 5

Pillan, härligt!

Saga, jag tycker det ser "rätt" ut med äl dag 12 som FF satt ut den.. Du har ju haft runt 36.5-36.7 fram till dpo 5-7 tidigare också så förmodligen går tempen upp lite till nu framöver. 

Trixxy, jag tycker nog det ser ut som att FF satt ut krysset rätt på dig, men det är klart att du har lite väl många vita pluppar som gör att det blir mer osäkert. Om sekretet stämmer ser det klockrent ut med äl då. Dippen nu i torsdags var ju en vit plupp, så det kan ju vara en "felmätning". Hur har det gått idag? 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*