• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tuva, nej det kommer upp en tom sida på FF Så trist. Ska se imogon om jag kan hjälpa dig att hitta ett sätt att länka ill den, men måste gå och sova nu. Kunde du se min kurva sedan?

• Vi 5

msBoring, ja tyvärr är det helt kört, förlåt att jag inte uppdaterade mig, men det är inte alltid man kommer till datorn i semestertider. Idag har det dippat ytterligare och jag tycker mig skönja lite spottings. Skulle vara skönt om det kom igång nu så jag slipper vänta. Jag var ltie förhoppningsfull där när jag testade, men sedan har jag varit säker på att det inte varit något, så det känns inte så jobbigt ändå. Jag är tom lite glad över att kurvan är mer lik mina tidigare kurvor, förr hade jag ofta så fina höga tempar på slutet och sådana normallånga cykler, är rätt säker på att det är DHEA som hjälpt till. 

Saga, låter bra, det är väl enligt FF allra störst chans om man får till det dagen innan äl, och även 2 och 3 dagar innan har hög procent. 

Pillan förstår hur du menar med avlägset. Vi hade också lätt att få till tre graviditeter (ett mf och ett barn som omkom 1,5 år gammal), men denna gång har det varit helt omöjligt. Själv tyckte jag ändå det var bra att göra en utredning även om jag inte fick mer besked än att jag är gammal och att det därför är svårt...

• Vi 5

Saga, jag förstår också att det känns tråkigt att det inte verkar bli något denna månad heller. Men när det gäller din kurva tänker jag eg. att den eg ser väldigt fin ut, den är ju ett praktexempel på hur en "normal" kurva ska se ut, med äl dag 13 och 14 dagar lutealfas, dessutom fina och jämnt höga temperaturer efter äl. Om det nu är mens, (som det väl tyvärr verkar som?), så kommer temeraturen säkert gå ner i morgon eller övermorgon. Jag tänker att du i de två tidigare cyklerna haft lite väl kort lutealfas, så denna kurva kanske du, när du landat efter besvikelsen, kommer vara "nöjd med ändå, om du förstår hur jag menar? Fast jag är ju lite luttrad efter väldigt många månaders tempande, så jag kanske ä knäpp som ändå kan bli nöjd över fina kurvor Skämt åsido så hade jag "förr" ofta fina höga temperaturer mellan äl och bim att jag kände mig "lurad". Flera gånger även trifasiska temperaturer och ibland retsamt nog en extra topp samma dag som mensen kom, så jag förstår lite hur du känner tror jag. Hur som helst skickar jag över en extra styrkekram till dig!

• Vi 5

capiche, kurvan ser ju jättefin ut och dag 10 är ju lite tidigt att testa, så jag håller tummarna! Men man vet ju aldrig i denna bransch, det är ju tyvärr rätt omöjligt att se något på kurvan tidigare än 15-16 dpo...

MsBorging, ser ju fortsatt fint ut och rikliga lite vattniga flytningar har varit ett positivt tecken för mig, så det låter lovande

MiaPia, ja det ser ju absolut ut som positiva test, men de verkar ju tyvärr rätt svaga för att vara på dpo 16, har du testat enligt konstens alla regler? Hoppas att det tagit sig för er nu!

• Vi 5

miaPia, då hoppas jag att det bara är fotot som gör att det ser svagt ut! Håller tummarna!!!

Telgebo, det är säkert inget konstigt, det sätter säkert igång snart, och så for det gör det kan du räkna det som dag 1.

saga, skönt att du kan se framt igen! Det är ju så himla tungt när man har börjat hoppas.

du och jag, hur har du det?

• Vi 5

MsBoring, tack vi har haft det bra, särskilt den sista veckan i Skåne utan TV och dator  Det var verkligen avkopplande. Har nyligen haft äl, men inte tempat så mkt, det var väldigt länge sedan jag lade ner tempningen på detta sätt. Just nu funderar jag mkt på när nästa IVF ska bli, nu när mina cykler förlängts av DHEAt så kanske vi hinner i nästa cykel (maken är bortrest, men nu kankse det precis skulle gå) men å andra sidan är det kanske bättre att vänta till septembercykeln iaf eftersom jag då hinner äta DHEAt längre. Hur går det för dig?

Telgebo, förhoppningsvis kommer det i gång under dagen, då blir det väl på dag 2 iaf, om jag förstått dig rätt? Hoppas du snart känner igen din cykel igen.

Saga, låter bra att nästa försök är utan jobbstress Vi började jobba denna vecka och jag ser att det kommer bli stressigt redan nästa vecka...

• Vi 5

mylady, välkommen hit, jag tror det skulle vara lite lättare att utläsa när äl varit om du hade fyllt i sekret också. Det ser utifrån enbart tempen ut som att det kan ha varit den 2/8, men eftersom tempen inte stigit så mkt förrän den 5e så är det inte helt omöjligt att den faktiskt var den 4e som du själv verkar tro. Minns du hur sekretet var då den 4e? Jag kan också ha så att min temp börjar gå upp lite precis vid äl och har därför börjat dubbelkolla genom att även ta äl test.

Pillan, jobbigt med så kort lutealfas och trist att du tror att det är kört

MsBoring, ja du har så rätt jag tror jag kommer lana i det innan besöket hos läkaren. Blev plötsligt osäker på vad du menar med PT? Låter hoppfullt för dig tycker jag. Du har ju också fina kurvo så jag tror på att det ska gå vägen för dig!

• Vi 5

capiche, även om den sjönk lite så är den ju fortfarande hög och fin! *hoppas*

miapia, ser att din temp är fin även idag! Heja!

• Vi 5

MsBoring, ser ju fint ut, och spännande med äl-testet! Tänker du testa i morgon?

Capiche, en fundering jag har är om du ändå kan ha haft äl två dagar senare än FF markerat ut, rimligen borde ju äl äga rum efter LH-stegringen eftersom stegringen föregår själva äl. I så fall kan ju testet du tog senast ha varit på kvällen bara 10 dpo och det är ju inte så troligt att få positivt redan då. Kanske dags att prova med morgonurin i morgon eller på fredag? 

miapia, jag undrar hur det går, du har inte uppdaterat temparna...

pärsikan, grattis! 

pillan, hoppas den inte dyker upp!  

• Vi 5

Trixxy, välkommen hit! Hur har det gått med din temp sedan? Jag skulle tippa att om du fick en till hög temp efter den som dippade på den kurvan som du klistrade in här, så skulle FF sedan sätta ut krysset igen. Det gäller att de temparna som är efter äl är högre än de innan och med så många vita pluppar blir FF osäker, precis som de andra skrivit. Det kan rätta till sig om FF får fler tempar att gå på, därför försvinner kryssen ibland för att sedan komma tillbaka. 
    Tyvärr är ju FF lite svårt att använda om man har barn som väcker en. Det påverkar ju också om man tex har pratat/haft munnen öppen eller inte. Jag föröker därför tempa innan jag börjar prata och innan sonen vaknar. det är inte alltid det funkar, men dels har jag tempat så länge nu så jag kan avläsa kurvan ändå och dels så har jag jag till äl-tester för att ha lite extra koll. Hoppas du hittar ett sätt som funkar för dig!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*