Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MissBoring skrev 2012-07-10 11:30:20 följande:
    Igår brukar min mens normalt ha kommit och imorgon är det bim enligt FF. Min kurva har ju sett hejkonbacon ut denna månad men det beror säkert på IVF:en. Jag tar ju progesteron så det är ju inte jätte konstigt att mensen inte dykt upp iaf men så när tempen steg igen både igår och idag så fortstätter ju hoppet att spira Drömmer
    Å vad jag håller tummarna!!! När ska du testa? 
  • Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-07-10 13:28:55 följande:
    Håller också tummarna MissBoring!

Hur går det Bjornis?
    Tack för frågan. Ja du, jag vet inte. Alla gyn i stan har typ sommarstängt så nåt vul har jag inte inbokat förrän inskrivningen 1 augusti! :-/ Känns inte alls kul att gå och vänta. Ska se om jag kan ringa runt lite till idag och kanske hitta nån som öppnar snart men annars blir det vänta till 1 augusti och har allt gått snett då så känns det ju surt. Men iaf, tar ju progesteron nu och har inte blött eller spottat nåt alls sen runt bim (då jag ju hade uppehåll med progesteron i 4 dar). Så gravid är jag ju men frågan är väl hur det går därinne...

• Bjornis

Jag är 6+0 idag, det går fort... Jag bor i GBG så det är ju tyvärr en storstad och gynekologerna har inte kollat med varann märker man och försökt ha öppet omlott inte. ;-p  

• Bjornis

Jag skulle säkert kunna ringa gynakuten och säga att jag blöder eller nåt men jag är heeeelt hopplös på att ljuga så det skulle jag inte kunna med. Haha.

• Bjornis
    MissBoring skrev 2012-07-10 14:10:34 följande:
    Men kan du inte ringa in till Kvinnokliniken på nått av sjukhusen å be att få komma dit? Alt får du väl säga till gynakuten att du haft mf förut å att du hade en blödning å att du vill veta för att det är psykiskt jobbigt! Å att du inte vill proppa kroppen med progg om det inte är en litn krabbat där inne!

tack söta ni för tummar, behöver jag verkligen nu! Ska testa mot slutet av veckan
    Det är förstås sant. Ska se vad jag ids göra. Jag är lite lat också. Krävs ändå en del engagemang att ringa och tjata. Sånt jag avskyr. Jag vill helst maila och slippa prata med nån sur tant som kommer säga att så länge jag inte har ont eller blöder så är allt jättebra. Skulle man kunna göra vul hemma men nån maskin hade vi gjort det.  
  • Bjornis
    Vilvarin skrev 2012-07-10 17:27:51 följande:

Haha, när jag var gravid med dottern drömde jag att jag hade en app som kunde titta in i magen med telefonkameran! :) Jag såg bara en kattunge.. :P
    Annars tror jag det kan funka att ringa gynmottagningen där du var med ditt MA, dom borde vara förstående om dom kikar i journalen!

Det är ju bara det att det är min privatgyn och han har stängt till 13 augusti och det har alla andra privatgyn i hela gbg också! Imorn ska jag ringa runt till vanliga vården för nu mår jag så illa att jag har svårt att tänka och svettas och DET känns inte bra... :-/
  • Bjornis

Fast Saga09: Det där såg ju väldigt positivt ut!? Grattis.

Missboring: Är det verkligen så? Har du testat för att vara säker?

Ja, själv kom jag faktiskt fram till ett ställe som till och med tog emot mig idag och fick göra vul. Hos värsta stresstanten. In med vul-staven och vispa runt i typ 15 sekunder, hinnsäck, foster. Klart. Ehhh. Hjärtslag? "Det är för tidigt att se nu". Jaha. Jag sa: Kollar du ens efter hjärtslag? "Nä, det är för tidigt" sa hon igen då. Jamen va fan. Då hade jag ju kunnat skita i att åka dit.
    I min vildaste fantasi tyckte jag att jag själv kunde se nåt flimra förbi men hon var så snabb att jag inte är säker. Hon mätte den till 4,3 mm vilket verkar OK för 6+1 men jag vet ju att millimetrarna spelar stor roll nu och hon tog bara en bild, ingen inzoomning eller nåt. Jag litar inte på det för fem öre. Känner mig inte ett dugg säkrare och nu har jag snart inga alternativ kvar. Ringt runt hela Göteborg! Haha. Då är det vulet vid inskrivningen om 3 veckor... :-/ 3 veckor!!!

• Bjornis
    Saga09 skrev 2012-07-11 14:45:08 följande:
    Tycker du det?
    Jag tycker jag ser nåt men jag har sett så mycket konstiga streck att jag vet inte.... avvaktar framåt helgen och tar ett digitalt då tror jag.
    Men kul att någon faktiskt såg nåt Flört
    Jag är testens mästare. Jag ser allt men detta behövda man inte ens kisa för att se ju! Ser ut som mitt streck från 9 DPO. Blev det inte tydligare när det torkade? Slår vad om att om ett par dar är det mkt tydligare. :)
  • Bjornis
    Capiche skrev 2012-07-12 21:41:22 följande:
    En fråga. Min livmodertapp är stenhård. Inge bra tecken va? Den bör vara mjuk för att vara gravid tecken?
    Du, jag kan bara säga att det inte går att säga på tappen. om du kollar in mina kurvor (bland annat den med min graviditet med Sixten) så var min tapp LFC (jättelåg och hård kan jag säga) i ett par veckor efter plus!
  • Bjornis

Om man har dåligt m äl-flytningar vill jag återigen tipsa om pre-seed. Googla på det. Är ett spermievänligt glidmedel å beter sig precis som äl-sekret. Jag har som jag sagt innan Aldrig plussat utan det å vi har prickat äl perfekt massa ggr men ex en gång hade vi endast sex tre dar innan men använde pre-seed å jag plussade. Nu blev ex det missfall men det har ju inte med det att göra. bara ett tips. Plus att det ibland kan vara svårt att få det att "rinna till" när man bakar bebis på beställning! Missboring: trist med minus... och ja på rd 13 borde det iaf visa nåt på testet tycker man tyvärr...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*