Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Grattis Kanske 4a!!!! Gött!

Pillan: Testa pre-seed. Det är det enda vi blivit gravida med. Jag kanske hypar nåt som inte kommer funka för dig men det är så fantastiskt bra för OSS. Det är spermievänligt glidmedel.
    Från början köpte jag det för att vi tvångssexade så mkt att det var svårt att bli upphetsad på beställning och då blev det lätt lite torrt och obehagligt men det visade sig att vi blev gravida på en gång (som blev ma), sen har jag blivit gravid flera ggr efter det ju och alla har vi använt pre-seed. Vi har liksom prickat äl perfekt flera ggr utan pre-seed = nada. Men hade sex typ 3 dar innan äl och med pre-seed och då blev vi gravida! Jag gav bort de engångskapslar jag hade när jag var gravid till en tjej här på fl. Hon blev också på tjocken då så hokus pokus är det nog inte helt iaf. Bara en tanke. Samtidigt vill man ju inte bara konsumera heller...

• Bjornis
    Vi4: Jag har inte heller nåt bra svar men du får väl progesteron om du ska göra FET och då stärker ju det upp slemhinnan.

Ego: Jag har äntligen haft äl. Igår. Tog till cd 24 denna månaden. Vet inte om det är "dåligt" med sen äl. Har ju alltid hyfsat sen äl i vanliga fall också, runt dag 17-19. Man tänker kanske att äggen blir sämre om de ligger där inne och övermognar?! Jag vet dock att med mitt ma som jag fick innan sixten så var jag hos gyn på dag 14 i cykeln och han sa: "har du precis haft mens?" och sa att ägglossning blir det nog inte förrän om 2 veckor. Eh. Jag fick äl 6 dar efter det (och plussade samma månad) så mina ägg verkar liksom mogna snabbt när de väl gör det... Jaja, bara hoppas vi lyckas denna månaden och att det blir nåt som stannar och mår bra där inne!

Jag har iaf tagit tag i vikten, har typ 15-20 kg jag borde bli av med men hade nöjt mig med 5-8 kg innan vi blir gravida igen, eller under början av en graviditet. Gått bra hittills iaf så bara jobba på.

• Bjornis
    Vi 4 skrev 2012-06-14 22:13:48 följande:
    liten rapport, allt såg bra ut vid ultraljud, men det skulle ha kunnat vara så att om tempen inte gick upp så kunde slemhinnan ha varit sämre. Nu kunde de se att äl hade ägt rum och tempen gick upp idag, så det var ju bra. mindre bra var dock att de embryon vi skulle få tillbaka idag inte överlevde upptiningen, så det blev intet. Jag åkte 25 mil i onödan, som blev 50 om man räknar tillbakaresan.
    FET är då jäkla jobbigt. Min kompis skulle också göra FET men det slutade precis som för er. De gjorde IVF direkt efter och nu är hon på tjocken (och 30' fattigare också iofs). 
    Är det nåt ni kommer göra eller vad händer nu? KRAM 
  • Bjornis
    Losan skrev 2012-06-17 20:24:21 följande:
    Tjejer!!

Nu tror jag FF fått fnatt!

Efter min höga temp i dag ändrades äl från dag 16 till dag 19... vilket säger helt emot mina äl-flytningar? Går den så slaviskt efter tempen? Trodde den tog större hänsyn till eventuella äl-flytningar?

Kika gärna på kurvan om vad ni tror.. för mina andra symptom gör mig rätt säker på att jag hade äl dag 16 eventuellt dag 17.

www.fertilityfriend.com/home/38ff0f
    Fast jag tror nog FF kan ha rätt. Det ser ju onekligen ut så på tempen och du hade ju fertila flytningar dagen innan. Får väl se var tempen landar imorn och om det flyttar äl igen men det ser ju ut som om det kan stämma...
  • Bjornis

7 DPO här. Så klart har jag testat. Testade redan igår och tyckte mig se nåt. Tycker fortf att det är nåt på testet från idag och när min kompis var här så såg hon också så kanske kan det bli nåt igen... Helt meningslöst att testa nu. Har varit med om några stycken kemiska graviditeter så räknar ju inte med nåt men coolt om man kan plussa så tidigt som 6 dpo... Men iom att jag VET när äl var så kan det ju inte va fel.

• Bjornis
    Vi 4 skrev 2012-06-21 10:07:57 följande:
    Björnis, hur går det har du testat med? Såg att tempen gick ner lite i dag, vad tror du?

tvåbarnsmamma, spännande, hur har det gått idag?
    Ja du. Jo testen är mkt starkare och det är ett klart plus. Men iom att jag alltid ska hålla på och stoppa in toapappret när jag torkar mig för å kolla vad som händer där inne (Hoppplösa fruntimmer, haha) så såg jag liiiiiite rosa på pappret förut och så var det sist också (det som slutade i ma i april). Sen behöver ju inte det betyda nåt eg. Jag är lite öm och svullen om magen också men i övrigt mår jag väldigt bra. Tar ju progesteron och vill verkligen inte ha några spottings, känns bara negativt. Nu kommer jag gräva där inne hela tiden och noja fram till första vul. Jag orkar inte med ett  till ma. Då får det hellre bli ett missfall NU. Jag tänker att om graviditeten stannar kvar p.g.a progesteronet (eller att mensen inte kommer beroende på hur man ser det) så borde det ju inte bli nåt foster? Förra gången fanns ju ettt ofster men hjärtat hade aldrig kommit igång, vilket ju är rel "vanligt". Jag tänker att om kroppen eg vill att det ska bli ett missfall NU så borde inte graviditeten utvecklas? Men jag vet inte. Känner mig inte hoppfull direkt. Och tempen var ju upp i morse får se vart den tar vägen imorn. 
  • Bjornis

Ja och nu när jag var på toa så var det blod. Jaja, hellre det som sagt då är det ju som mens men det var iaf på väg att bli nåt. Det är så jävla frustrerande dock att bli gravid men att "ungen" aldrig vill stanna! :-/ Hade ju samma problem innan Sixten men då hjälpte ju progesteronet... Suck. Jaja. 

• Bjornis
    Du och Jag ver2 skrev 2012-06-23 00:11:27 följande:
    Nej vad trist Bjornis Men, nu har jag varit inne å spanat på din kurva också! Kan ju mkt väl vara en nidblödning, håller tummarna för en ytterligare temphöjning imorn. Tappa inte hoppet än!
    Ja men iom att förra graviditeten (som ju blev ma) började på lite samma visa så tror jag snarare på mf eller nån ofostrig graviditet eller nåt så tog inte nåt progesteron imorse. Antingen framkallar jag ett mf eller så blir det som det skulle ändå. ELler så blir det en bebis. Får väl se. Har inte blött direkt nåt mer (lite lite spottings) men tempen steg ju inte tillfredsställande heller så... Jaja, får se. Njuter av min goa Sixten idag. 
  • Bjornis

Miss boring: ja man kan ju hoppas men har iaf slutat ta progesteronet. År väl boka ett tidigt vul å ta dem från å med å om d ser bra ut... Har inte haft spottings sen igår vid lunchtid... Ang medicinerna så vet jag ej. Men heter de samma på eng? Annars kan du ju googla fram dem på engelska så kanske de finns. Eller så e d nåt samlingsnamn?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*