Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vilvarin: Så där har min kropp gjort ibland också. Var äl-testet HELT positivt? Kunde det varit starkare? Ant kommer du få positivt snart igen! 
  • Bjornis
    kanske 4a skrev 2012-06-26 19:36:17 följande:
    Hej tjejer. Verkar som jag får komma tillbaka till er. Var på VUL igår och hinnsäcken är för liten för tiden, bara 2 mm fast jag är i början av v 7. HCG låg bara på 616. Så nu vill jag bara att det ska komma ut så jag får börja om :(

Men nääää. (( Massa kramar

Gud va många vi är nu på sistone där det inte gått bra. Kan inte vara statistiskt ok.  

Ego: Här kommer det pyttelite spottings varje dag. Ibland inte nåt på flera timmar och ibland lite då och då när jag torkar mig (alltså ytterst lite men ändå så man ser på pappret). Har ju slutat med progeteronet för flera dar sen så man tycker att mensen borde dratt igång nu om den ska komma. Gravtesten blir bara starkare och starkare så hormon finns det ju. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Om det ska bli rätt därinne vill jag ju eg ta progesteron men nu vet jag inte. Jag vill inte vänta 2,5 vecka och få veta på vul att det gått snett heller. Suck å stön.     
  • Bjornis
    MissBoring skrev 2012-06-26 23:02:22 följande:

Men björnis, nog kan du väl ringa och boka om tiden. Förklara din oro och få checkat att allt fortskrider som det ska!?

Jo jag har itne ens bokat tid än men det känns lite "meningslöst" nästan att kolla innan det kan finnas hjärtaktivitet. Det vi ick "bet på" sist. Att hjärtat aldrig kom igång. Jag vet ju att jag är gravid nu och jag tror inte det är nåt galet ÄN men är rädd att det blir samma som sist. Jag har i samråd med maken iaf bestämt att jag kör igång på progesteronet imorn igen om tempen fortf är hög. Fingers crossed att det bara är spottings som inte måste betyda mf/ma!
  • Bjornis
    kanske 4a skrev 2012-06-27 12:52:25 följande:
    Nej för de vill ju vara säkra först. Läkaren babblade något om att det kan ha fäst senare, men hallå 2 veckor?? Jag har frågat om jag får mäta om hcg men inte fått något svar än. Annars är det bara att vänta på blod eller härda ut till den 5/7.
    Nä fy! Inte ok tycker jag. Man ska inte behöva gå och vänta. Chansen att du ska börja blöda känns minimal tycker jag och då är det bara en låååång seg väntan för er ju. Håller tummarna att de sett fel iaf! 
    Kram 
  • Bjornis
    Vilvarin skrev 2012-06-27 19:28:53 följande:
    Äntligen positivt ÄL-test idag, CD 17. Och har nog aldrig märkt av ÄL så tydligt som nu. Hoppas det vill bli en bebis av det också. :)
    Håller tummarna!!

Kanske 4a: Va skönt att du får komma in redan på fredag!! 
  • Bjornis
    Vilvarin skrev 2012-06-27 22:22:20 följande:
    Tack!
    Hur går det för dig? Törs man skriva grattis snart?
    Ja gravid är jag ju men är ju inte hoppfull inför vul ändå. Sen jag började ta progesteronvagitorerna igen så har spottingsen helt slutat. Får se vad vul visar om ett par veckor. Om jag får nån tid. Gissar på semestertider. Har en tid 2 augusti. men det är långt dit... 
    Näpp nu ska jag till BVC med min lilla kärlek och mäta lite. 1,5 år stor.  
  • Bjornis
    Vi 4 skrev 2012-06-28 19:07:34 följande:
    kanske4a, varm kram till dig, var ju med om ungefär samma nu i februari, och även min kropp kom igång av sig självt medan jag väntade på andra kollen. Jag tykte det var skönt att kroppen "fixade det" själv i alla fall.

Björnis, jag håller tummarna, det är ju så jobbigt att gå och vänta de där veckorna innan något syns. Jag har bestämt mig för att OM det skulle bli en till graviditet här så ska jag be att få mäta hcg de där veckorna innan mankan göra vul. Det skulle kunna indikera lite vartåt det är på väg iaf, även om det inte är helt säkert. Du kankse kan övertala någon att få göra det?

Pillan hoppas det hjälper att ni bara kör på känsla istället!

Vilvarin, håller tummarna för att äggen mognat till perfekthet innan de släppt denna gång
    Min kropp fullkomligt ÄLSKAR gravidhormon och jag tror faktiskt inte prover skulle visa nåt. Tror inte man märker nåt om det blir ma, men om det barkar år ett mf så kanske man kan se nåt. Jag tror dock inte jag är en sån som får sena mf (tidiga, runt bim, har jag ju dock fått ett par). Min kropp vill hålla kvar allt så länge den kan så därför får jag ma:n istället...

Det positiva denna gången är att jag inte känner ett skit. Känner mig inte ett dugg gravid. För mig är det positivt, jag har ingen huvudvärk eller mår illa (än) som jag gjort med tidigare ma:n. Bara hålla tummarna!
    Typiskt så har gyn sommarstängt men ska ringa runt till några andra imorn för behöver recept på progesteron och vill ju ha ett vul om 2 veckor. 
    Har iaf inskrivning på MVC 1 augusti, sist fick jag ringa och avboka allt. Hoppas jag slipper det denna gång!

Kanske 4a: Ja va skönt att det kom igång av sig själv. Det tror jag är positivt för kroppens återhämtning! Kram

Vilvarin: Så kände jag inför graviditeten med Sixten, då nojade jag till v 25 typ och hade ångest innan varje vul/ul... Nu sist tänkte jag att det borde gå vägen för vi gjorde ju allt som vi gjorde med Sixten, progesteron, albyl minor osv. Men nähäpp så nu är jag nojig igen. Yey. Obestämd

• Bjornis
    Den lilla M skrev 2012-06-29 09:13:19 följande:
    Hej på er! Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har nu kommit till v.31 och jag kan säga att jag nojjar fortfarande. Men efter 4st MF så är man lite förstörd . Slutade tempa först i veck 24 när jag började känna fosterrörelser. Sen efter det så har min doppler blivit min bästa vänn när jag känner mig osäker (ca 2-3ggr i veckan).

Bjornis: Jag håller mina tummar hårt för dig!

Miss Boring: Håller mina tummar även för dig!

Till alla er som fått mf så beklagar jag verkligen, vet hur trist och tufft det är. 

Jag förstår att du nojar. Jag nojade tills jag höll Sixten i famnen! Å vad du är nära den fantastiska upplevelsen nu (får gåshud varje gång jag tänker tillbaka. MYS!). Skönt att du har en doppler som kan lugna dig! 

Lova komma in och säga till när lill*n (vet ni vad det blir) kommit! 

• Bjornis
    Vilvarin: Lite förvirrande temp va? Men du har ju haft hög temp i follikelfasen denna gång också så det kanske dröjer innan ff reagerar. Känt av äl tydligt? Mer än äl-testen menar jag?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*