Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2012-03-12 21:13:44 följande:

Jag pratade med Andrologen idag och hon tyckte det var lite väl tidig att avbryta behandlingen redan nu, äggblåsorna växer ju med ca 1 mm/dag och då är 7,5 mm helt normalt på dag 9 för mig. Jag har pratat in på svararen på min fertmottagning så jag hoppas dom ringer upp imorgon.

Dom ville att jag skulle avbryta och sen börja med en högre dos om två mån, jag är lite rädd för att en högra dos enbart ger fler blåsor istället för att få dom att växa snabbare, fler behöver jag verkligen inte då jag hade 5 st idag på en ganska låg dos. 

Ah! OK. Jamen då håller vi tummarna för att de går på er linje iaf för att se vad som händer. Det kan väl inte skada? Du får hålla oss uppdaterade!!
  • Bjornis

tyvärr inga goda nyheter från mig. Var på vul i måndags som visade att hjärtat aldrig kom igång på parveln och jag som skulle vara i 8+0... Kom dock inte så nån överraskning. Hade misstänkt detta då jag mått lite sisådär, precis som jag gjorde vid mitt förra ma. Fick cytotec, blödde lite men inte tillräckligt tyckte jag för att allt skulle vara ute. Tillbaka hos gyn igår, fanns fortf kvar en del, mer tabletter. Som jag, när jag skulle ta dem, märkte hade gått ut i datum så idag eller imorn blir det ett besök på gynakuten för ny undersökning och ny bedömning. Jobbar idag så kan bli lite problem...

Jag mår ändå bra. Psykiskt iaf. Det är sjukt hur mkt lättare detta var att "ta" när man har en liten en hemma. När jag fick ma innan Sixten var det det djupaste hålet jag mött. Nu var jag ledsen en förmiddag... Klart det är surt men samtidigt så hoppas jag det går igen! Men nu är jag tillbaka på heltid här och ska läsa ikapp mig och kommentera i helgen!  

• Bjornis

Tack alla för ert support! Ska till gyn på återbesök imorn och se så allt är ute...

Miss Boring: Välkommen hit. 
    Du fick bra svar av duochjag men lägger till lite: du kan även få oifyllda pluppar när du tempat på din vanliga tid men fyllt i "sleep deprived" under specifics. Då kommer du också bara få en blå kant på ringen för då är tempen lite osäker. Det är alltså det. Ju fler hela blå pluppar desto "bättre". Så kan du ställa klockan exakt samma tid varje dag, gör't! Det gjorde jag förr när jag inte hade barn, även 6.30 på helgerna men så gillade jag känslan av att få somna om så mig störde det inte. Somnar man däremot inte om så lätt så fattar jag att man inte orkar!

Men du, tänkte du att du skulle ha bim på cd (cycle day) 18? Sen är det ju svårt att säga när vi inte har så många tempar men det ser ju ut som att det stämmer med äl. Och det är ju mer vanligt att ha äl på cd 18 än mens. Har du bara en dag mens också? Inga spottings eller nåt efter den dagen? 

• Bjornis

Äsch skit också. Var hos gyn idag och det finns tydligen fortf (trots två försök med cytotec) rester kvar så om en vecka (!) blir det skrapning. Fanns ingen tid innan. Så jävla surt. Jag kände iofs på mig det för jag har fortsatt må knasigt och haft migrän och det är min kropps svar på att allt inte är OK. 

Jaja, bara andas och gilla läget! 

• Bjornis

Miss boring: jag kissar minst en gång per natt men temptiden är ändå 6.30. Jag får tillförlitliga kurvor ändå.

• Bjornis
    MissBoring skrev 2012-04-15 11:01:49 följande:
    Å så en fråga till! Jag skulle fylla i mitt diagram idag men det är i slutet på diagrammet och det gick inte?? måste jag på nått sätt börja en ny kurva själv??
    Så fort du sätter att du har mens så börjar det en ny kurva. Så länge du inte blöder så fortsätter du på samma kurva. Vet inte om jag riktigt förstod frågan kanske?
  • Bjornis
    Miapia: Strecken syns ju men man tycker ju att de borde bli starkare... Håller tummarna fortsatt!!

Idag var det skrapning på schemat. Uppe med tuppen och hade en bra upplevelse allt till trots. Skön sömn och god fika efteråt. Var klar redan kl 10 i förmiddags så sjukt att det går så fort. Men nu hoppas jag att kroppen snabbt kommer tillbaka. ska dra igång tempandet om några dar!     
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*