Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hemma igen, skönt det med! (å redan på dag 5 i cykeln!)

Vi 4 - men du! Häng inte läpp, om jag inte kollat på fel kurva så hade ni väl sex kvällen innan ÄL!? Det räcker ju gott och väl!! (jag tror själv mer på sex dagen innan än på ÄL dagen!)

SaraK83 - Härlig stigning, hoppas det fortsätter!

Bengalen - impdipp idag kanske!?

miapia - nä va trist *kram*

Irika/SandraMaria - förstår er, men ni ska se att ni väntar på speciella bebisar! De tar tid att baka!

fia0 - ser riktigt fint ut!!

In the making - vad bra ni hann få till det ändå! Ser bra ut!! Å kan jag också få tidig äl!??! (fast inte denna månaden då...nu får den gärna hålla sig till dag 20!)

• Du och Jag ver2
    L Maria skrev 2011-08-16 19:31:18 följande:
    Är det någon av er rutinerade tempare som kan komma med lite input...?
    Jag har tempat i 9 månader, varav jag räknar bort två månader från statistiken - blivit gravid och fått mf. I de övriga månaderna så har jag haft äl på dag 17 (tre gånger), 18 (en gång) och 19 (tre gånger). Inget konstigt så långt men - lutealfasen har varit 11 dagar tre gånger, 12 dagar en gång, 10 dagar en gång, 9 dagar en gång och nu 8 dagar. Cykellängde har varit 28 dagar två gånger, 29 dagar tre gånger, 30 dagar en gång och nu - 25 dagar?
    Den här cykeln hade jag äl på dag 17, 8 dagars luteafas och alltså 25 dagars cykel...? Jag menar hade jag haft en månad med äl dag 19 och 9 dagars luteal = 28 dagars cykel, hade jag inte reagerat så mycket, men nu, 25 dagar? I en vanlig cykel så SKULLE det ju kunna vara att äl kommit fel, i exempelt ovan skulle det ju kunna vara 17+11 eller 18+10 också, men jag har ju aldrig haft äl innan dag 17 så det stämmer inte heller...

Har era varierat så någon gång? Det känns dessutom lite oroväckande att lutealfasen är så kort som 8 dagar...
    Luteala fasen "ska" vara lika lång varje gång... Du har inte en kurva så man får se!? Kan det inte ha varit så att ÄL kommit tidigare ändå? Blöder du mycket!? Annars så är det kanske en imp dip?!
  • Du och Jag ver2
    EEJ skrev 2011-08-16 09:54:03 följande:
    Dpo 10 idag, om jag är gravid, vad är oddsen för att testet visat positivt om jag skulle testa idag? Har egentligen inte Bim förrän på lördag, men jag är lite uttråkad och tänkte att det skulle ge lite spänning i tillvaron....
    har plussat båda grav på dpo 10, men, det är jätteolika från olika personer!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-15 21:28:42 följande:
    Själv har jag börjat smörja med prgesteron salva sen 4 dagar och tror jag känner av det. Läste att man kan få lite olika grav. symptom av det. Jag har Ömma, svullna bröst och väldigt mkt creamy. Hoppet finns dock att det är något annat som känns Förvånad.
    hm, nyfiken på vad det är för nått?!

Å håller tummarna!
  • Du och Jag ver2

Nu började jag med rosenrot igår ändå - dock inte för att ÄL ska komma fortare (vilket jag nu hoppas på att den INTE gör). utan för att jag är dödstrött å behöver en massa energi! Har tusen prohekt på gång! Så har bestämt mig för att göra dem istället för att sitta vid datorn!

Beställde ÄL å test stavar igår, så de kommer hem imorn. Men, ingen idé att börja med ÄL testerna förens om en vecka.

• Du och Jag ver2
    L Maria skrev 2011-08-16 21:06:01 följande:
    Ja, den ska ju det - kollar man i "analysen" av ens cykel så står det att den kan slå på en dag fram eller tillbaka, men min har ju diffat en del... Dock har cyklerna blivit lika långa ändå, då äl kommit på olika dagar.
    Jag uppfattade det som start på mens - klart blod och tja, mer än man väntar sig av en impdip... Har dessutom mensvärk nu också - ingenting innan den kom, som jag brukar, utan det har börjat göra ont nu på kvällen.
    www.fertilityfriend.com/home/325b6b
    Det är den cykel som började 22 juli som är kaiko!
    Hm, skumt. Ingen möjlighet att du haft ÄL tidigare?
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-16 21:57:13 följande:
    ja jag hoppas också men känns som det är progesteronet, har googlat lite och verkar vara många som fått symptom av det.. suck.. Jag ska testa på fredag tror jag.. men det kliar redan i fingrarna Drömmer.
    förstår det!!!

Men vad är progesteronsalva för nått!? *nyfiken*
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-16 22:30:57 följande:
    Det kan hjälpa både att luthealfasen blir längre om man har svårt att bli gravid pga av det. Slemhinnan blir tjockare och ägget fäster lättare. Sen om man haft flera tidiga missfall kan det hjälpa att behålla en graviditet. Sen finns det massa andra saker den kan hjälpa till med också, men det är därför jag tar den.
    aha, det lät ju intressant! Man kanske skulle prova! Vart köper man det då!?
  • Du och Jag ver2

Åh, har inte varit inne på mågra dagar, men nu så har jag läst ikapp lite snabbt! Tror helt klart du är gravid Sara! Jag fick också så som du beskriver när jag plussade med andra dottern (man är väl kanske lite skörare då). Sen så har iaf min temp dippat då jag fått mf, testat svagt plus men låg temp, å det har ju inte du! Håller tummen för ett fint plus imorn eller om några dar!!

• Du och Jag ver2

Min telefon dog så hann ju inte kommentera allt!

Bengalen - hoppas så att det blir er tur snart, hoppas såklart på kommande cykel för dig!

Spännande med så många runt BIM, håller tummarna!

Själv så har jag haft fullt upp, började dessutom äta Rosenrot igen förra söndagen - dock inte för ÄL utan för att jag behövde bli pigg. Å j-klar vad jag har fått en massa energi!! (fick det inte förra månaden). Så jag har släppt bebistänkandet helt och fokuserar just nu fullt ut på min stora hobby (sömnad). Det är nästan så att det inte gör nått om det inte blir nått denna månaden så jag har ork lite till att hinna med allt jag vill!
    Men, såklart tar jag (vi) tacksamt emopt ett plus med!!

Dock så tror jag det blir svårt att få till det denna gången. Maken ska dra ut två visdomständer på onsdag, å jag gissar på att ÄL blir i helgen - vet inte hur man blir efter det?! Skulle ju använda ÄL stickor nu också tänkte jag, glömde bort det idag bara... Får väl göra det imorn (är på dag 14 idag, statestiken säger ÄL 20-21, å sist var dte ju dag 26...)

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*