• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg hihi!

AnnJan: Härligt med illamående Berättar ju helt klart att du är gravid

Telgebo: Va skönt att du gått över gränsen för ditt ma!

Fru Höst. Usch vilken sträckbänk du hamnat i! Lycka till med testet imorrn!

Ego: Här är det mens för fulla muggar. Känns som en ordentlig rensning, så det känns bra! Hehe.. skulle det ta sig på nästa försök blir det en luciabebis Ser fram emot fredag och gynbesök! Inte ofta man ser fram emot sånt.. men så är det

• ceke

Hej på er! Nu har jag varit till läkaren och kollat polyper. Inga såna alls. Det va dock inte hysteroscopi, utan hon sprutade in koksaltlösning i livmodern och tittade samtidigt med VUL: Rätt coolt att se faktiskt. Hon försökte se om det gick att se om det kom ut mot äggledarna också, men lyckades inte. Det va ju inte en sån undersökning, men hon sa att hon skulle försöka Nåja.. allt såg bra ut, äggblåsor på G, inga polyper eller cystor. Däremot återigen märkte hon att jag är helt galet öm på baksidan av livmodern och eftersom jag har en bakåtlutande livmoder så gör ju det att jag är toköm vid sex också..

Jag fick lämna blodprover för prolaktin och FSH också och om de ser bra ut är nästa ev steg titthålsoperation. Hon frågade om jag ville göra det eller vänta ett tag till, berättade att är det endometrios så nedregleras man ju under några månader upp till 6 månader och om jag i s f är beredd på det.. Om några månader kan vi även spola äggledarna, spermieprov etc, men de är tydligen stenhårda på att det inte görs förrän efter 1 års försök.

Är helt fantastiskt glad över att ha träffat en sån underbar läkare!

• ceke

Fru Höst: Hoppas hoppas! Jag dunderar en sak.. det kan inte va så att din ÄL va på dag 37`? I s f är du ju på 11 DPO eller nåt sånt idag... '

Bengalen: Attans att kurvan ser ut sådär igen. Tror du du haft ÄL redan?

Flake: Kör så det ryker!

Kinderägg: Ser ju ut som Äl varit och att ni prickat in den perfekt! Hål

MiaPia: Även din ÄL verkar ju va förbi cch jösses va jag är impad av era sexsviter!

Trassel och Vi4: Era kurvor ser ju superspännande ut!!

• ceke
    Lövet22 skrev 2011-03-11 19:15:41 följande:
    Ceke jag har funderat på det ocksåObestämd
    Man vet ju aldrig, men det positiva i allt är ju att du fått ett positivt test Hoppas hoppas det håller i sig och att strecken blir allt starkare!
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-03-11 21:22:04 följande:
    Vad bra Ceke. Är det i juni det gått ett år? Det verkar ju som att de vill hjälpa er och gör vad de kan.

Vad betyder nedregleras?
    Japp, eller i månadsskiftet juni/juli blir det ett år.. Men det är en bit dit än så länge

Nedregleras betyder att genom hormoner sättas ner i klimakteriet under 3-6 månader för att svälta ut den endometrios som är kvar efter en operation. Så under den tiden går det ju inte att bli gravid. Däremot går det ju bra så snart nedregleringen avslutas och kroppen får sköta sina egna hormoner igen...

Jag tror ju att risken är rätt överhängande att jag har endometrios och tja.. jag har ju länge velat göra den här operationen. Nu när det börjar bli en möjlighet så känns det som att "nä, men vänta nu.. det kanske går ändå..."

Va konstig man är egentligen. men det är väl normalt att inte vilja slänga sig in i en operation utan att ha tänkt igenom saker innan.. Det kan ju uppstå komplikationer under en operation.. men samtidigt vill jag ju veta. Jaja.. jag har till vecka 12 på mig att fundera, för då ska läkaren ringa igen!
  • ceke
    telgebo skrev 2011-03-11 22:12:45 följande:
    när man nedregleras, har man mens då? Förlåt en dum fråga, men jag är helt okunning på området.
    Bra fråga. I början tror jag, men inte hela tiden.. men har inte så bra koll faktiskt
  • ceke

Hej på er!

Flake: Det är lugnt! Tog det absolut inte så, utan både du och AnnJan träffade rätt mitt i prick hur mina tankar går Jag fyller 32 år i år så vi har väl några år på oss att försöka få två knoddar som är vårt drömscenario...

Men det är inget enkelt val. Gillar att läkaren lägger det lite i mina händer om hur snabbt hon ska agera.. samtidigt som det just nu vore rätt skönt att bara få raka rör och inga valmöjligheter.. hehe... samtidigt så är det här något som jag liksom kämpat för att få till.. Och ojojojoj va skönt det vore, att om det går, ta bort sammanväxningar etc så att jag inte har ont vid sex och ägglossningar och förhoppningsvis underlätta spottingsarna... om det nu är endometrios jag har! Och är det endo.. så är jag ju rätt nyfiken på hur mina äggledare ser ut också då risken ju finns att de är lite tilltäppta. Men men, vi får se hur det blir

Flake: Ahh just ja! Hade glömt att du ska till gyn! Men hoppas det går bra och att ägget väntar några dagar till som du säger

bengalen: Tack! Har du varit med om nedreglering? Hur var det för dig?

• ceke

bengalen: nix ingen ivf i sikte då vi inte försökt så länge utan som jag förstått det är det för att svälta ut en ev endo efter op och sen försöka som vanligt igen... ska bli spännande att se hur det blir med allt! min mens verkar va på sluttampen och det ska bli såååå skönt att slippa trosskyudd mm ett litet tag igen känner mig både taggad och lugn inför nästa försök! spännande det där. känner mig lugnare till sinnes för var månad som går just nu! borde logiskt sett kanske va tvärtom...

• ceke
    telgebo skrev 2011-03-14 17:18:45 följande:
    Yr dåligt humör saltsug. Minns inte när symtomen kom för detta var 2003 och har genomtgått 5 graviditeter sedan dess varav ett MA sedan dess.
    Men.. jag blir så förvirrad. Tidigare har du ju skrivit att du har ett barn men som du inte får träffa så mycket för pappan. Har du fyra?
  • ceke

knepigt Fru höst. undrar vad din kropp har för plan... här pang tjongar det ordentligt i äggisarnqa. rätt ont faktiskt. båda två.. och massor av ÄL-flytningar i trosan och på pappret. det å är nåt nytt! brukar få undersöka lite annars... har dock varit borta på utb sen i tors och ingen tillgång till FF och iinte heller maken min så hoppas ägget väntar tills på sön el mån som planerat! härligt att det såg bra ut Telgebo! Vi4: även jag är impad av att du klarar av att hålla dig från att testa!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*