AMC80 skrev 2011-03-11 21:22:04 följande:
Vad bra Ceke. Är det i juni det gått ett år? Det verkar ju som att de vill hjälpa er och gör vad de kan.
Vad betyder nedregleras?
Japp, eller i månadsskiftet juni/juli blir det ett år.. Men det är en bit dit än så länge
Nedregleras betyder att genom hormoner sättas ner i klimakteriet under 3-6 månader för att svälta ut den endometrios som är kvar efter en operation. Så under den tiden går det ju inte att bli gravid. Däremot går det ju bra så snart nedregleringen avslutas och kroppen får sköta sina egna hormoner igen...
Jag tror ju att risken är rätt överhängande att jag har endometrios och tja.. jag har ju länge velat göra den här operationen. Nu när det börjar bli en möjlighet så känns det som att "nä, men vänta nu.. det kanske går ändå..."
Va konstig man är egentligen. men det är väl normalt att inte vilja slänga sig in i en operation utan att ha tänkt igenom saker innan.. Det kan ju uppstå komplikationer under en operation.. men samtidigt vill jag ju veta. Jaja.. jag har till vecka 12 på mig att fundera, för då ska läkaren ringa igen!