• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Fru Höst: Tack för dina tummar där ovan, de verkar ha gjort susen Skrattande och tak båda två för grattis! Kan faktiskt inte fatta det, samtidigt som jag nog inte blev så förvånad över att se strecket. Skumt va? Hoppas hoppas nu att det stannar...

• ceke

Åh, våra test ser ju faktiskt typ identiskt lika starka ut .-) Du är några dagar före mig dock, tror jag. Fattar inte att mitt test blev så väldans starkt så tidigt! Måste ha varit en kort tid mellan transporten i äggledarna till att det fäste för mig

Ärligt.. när förstår man egentligen vad som håller på att hända? Går runt med ett fånigt leende både jag o min käre man (båda börjar jobba runt lunch idag) och Kekke har redan börjat pussa på min mage

• ceke
    BejbyBoo skrev 2011-03-31 08:39:08 följande:
    Ceke, helt underbart!! När förstår man?! Jadu... Efter fyra dagars testande och bara starkare o starkare plus så börjar det sjunka in. Illamåendet är dessutom en ständig påminnelse. Vad roligt att vi nu får följas åt så tätt!!
    Ja verkligen! Hoppas hoppas att det går som det ska för oss båda nu! Åh, läskiga närmsta framtid nu!
  • ceke
    BejbyBoo skrev 2011-03-31 08:52:07 följande:
    Åh, jag ser att det är ert första!! Spännande!
    Ja verkligen superspännade! Och om nu nåt skulle gå fel... så är det ett härligt kvitto på att vi funkar i a f.. Men inget ska gå fel... får inte gå fel.. men det är ju så tidigt än och jag vet att runt 20-25 % av alla graviditeter avstannar de första veckorna.. och speciellt om man är över 30 vilket jag är. Men jag tänker att jag nu är gravid och väntar barn, inte ett missfall. Jag kommer nog fortsätta att tempa fram tills BIM, sen ska jag lägga ner det. Tror mest jag skulle bli nojjig av att fortsätta tempandet!

Jag har haft många stunder, speciellt i höstas, då jag trodde denna dag aldrig skulle komma. Allt strul som jag haft med min kropp sen jag slutade med p-ring och innan jag började med den också, för den delen. Om det här nu går vägen  kommer jag ju inte få svar på om jag har endometrios, men ärligt så kvittar det just nu Den utredningen får isf tas upp igen efter min graviditet, om mina smärtor och spottings inte slutar därefter.

Men nu är helt plötsligt denna dag här och vi är överlyckliga. Kan inte fatta... hur ska jag kunna tänka på NÅT annat de närmaste dagarna? Nåja.. den som lever får se vad som händer...
  • ceke
    JhjärtaK skrev 2011-03-31 16:47:26 följande:

Hejsan!

Jag har en liten fråga. Tempar mig inte ännu med hjälp av fertilityfriend men funderar på att börja då jag har fått diagnosen PCO och har en fråga som ni experter på ämnet förhoppningsvis kan svara på

Är det så att man får en temperaturhöjning oavsett om ett ägg har släppt eller inte efter man fått LH-stegringen? Eftersom jag har PCO så har jag ju inte ÄL varje cykel (även om stegringen har kommit) och det vore ju super om jag tillsammans med ÄL-test kunde tema och kunde se om ett ägg har släppt eller inte. Hoppas att ni förstår min fråga och har svar, tack så mycket på förhand för hjälpen!

Hej. Som jag förstått det är det först när ägglossning väl har skett som tempen går upp. Lycka till!
  • ceke

MiAmore: Låter spännande det där. Hoppas hoppas strecket blir fyllt av färg också!

På tal om flytningar så började jag få skumma sådana, eller snarare nästan ÄL-liknande sådana igår´. Fattade ingenting, men det va nog ett tecken på att jag skulle få ett plus Nu har jag på tal om det fått tre positiva test. Kunde inte låta bli att testa ikväll också och de är också starka o fina!

• ceke

Telgebo: Va skönt att kunna glömma det! Och du, vet du.. hihi.. jag har ju också plussat nu och imorrn eller på tisdag är BIM. Jag har faktiskt fortfarande tempat, men tänker sluta med det på tisdag har jag planerat. Men det kommer att rycka i fingrarna. då jag också är ett kontrollfreak... Däremot har jag blivit testnarkoman istället. Har en hel hög både billigatesters och testlagrets graviditetstest hemma sen jag beställt ÄL-test och tagit sådana där testpaket med både och... men snart är teststrecket lika starkt som kontrollstrecket, vilket känns lovande!

Ego: Jag har fått tillbaka mina spottings, men ljusbruna sådana.. och de gör mig ju lite nojjig såklart. Tänkte ringa både bm och min läkare på kk imorgon och försöka få till ett VUL i v. 6-7 nån gång.. Och mina titthålsoperationsplaner för att diagnostisera/utesluta endometrios blir skjutna på framtiden om allt går som det ska

Jag springer på toa stup i kvarten då jag har en riktigt våt känsla i slidan och en hel del flytningar blandade med spottings.. men än så länge känns det rätt lugnt! Jag och min man har bestämt oss för att vi väntar barn, inte missfall och skulle det gå galet så försöker vi tänka att vi i a f fått ett kvitto på att vi kan bli gravida

Bubblamaj: Va fint att se att tempen gick uppåt idag istället för nedåt! Jag fortsätter att hoppas att det ska bli två streck på en sticka innan detta är klart!

Bumbi: Även din kurva ser ju fin ut! Och maken till ÄL-dipp har jag nog aldrig sett

Irika: Hoppas det var en fästdipp där på DPO7!

• ceke

Havsklippan: Kika på min kurva.. jag hade ju också bara nåt som kunde anas som implantdipp.. men det är ju just vad det kan ha varit

• ceke
    EEJ skrev 2011-04-04 06:38:53 följande:
    DPO 11 och jag känner att det är kört, har ont i äggstockarna som alltid innan mens.
    *suck*
    Ja ja man får väl sikta på en januaribebis istället.

(ett litet hopp ligger kvar eftersom att tempen i morse tog ett skutt uppåt från igår)
    ont i äggisarna KAN ju också va positivt.... Det känner jag också till o från...
    Gravid v 4+0, BF 11 dec
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*