• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2011-04-04 13:16:06 följande:
    Mja.. Det tror jag inte, mer om man rasar i vikt. Och det har jag ju inte gjort. Har gått ner ca 4,5 kg på ca 7v. Och det är ju rätt lagom och bra takt för kroppen. Och jag har ju tyvärr fortfarande 8-9 kilos övervikt kvar
    Bra jobbat, MiAmore!!
  • ceke

Usch vilka jobbiga drömmar, Telgebo. När det gäller din bm.. går det att byta om du inte är nöjd?

Ego: Nu har jag nog tempat sista dagen tror jag... Jag ska FÖRSÖKA att inte tempa mer nu... får se hur det går Sa till min man i morse att han kan få gömma termometern åt mig, men han bara skrattade och frågade var jag hade min självdisciplin  Nåja.. vi får se hur det går, men tror jag kommer bli nojjig av att fortsätta tempa likväl som jag säkert kan bli det av att sluta göra det! Men jag ska nog mer försöka lita på kroppens andra signaler som mina ömma bröst etc... Jag kan ju ändå inte göra nåt åt hur det kommer att gå med allt nu, mer än att hålla tummarna!

• ceke

Telgebo: Som jag förstått det så kommer du ju att få se bebisen vid KUB:testet, så det är ju alltid nåt i a f. Då kommer de ju att göra ett VUL, så då kommer du ju få se det bra.

Bra att du gick dit, tycker jag. Håller tummarna för att allt går bra nästa vecka!

• ceke

Havsklippan: Det kan du t.ex. beställa på testlagret.se. det var ett sånt jag testade med BIM-5 t.ex.. RFSU har också testatidigt, men de verkar va lite sådär kvalitet på vad jag förstått här på forumet.

• ceke
    Hmm.. undrar om jag har ett missfall på G V 4+5 i dag och det kom rött blod när jag gick på toa och krystade. Ringde sjukvårdsupplysningen som i sin tur ringde gynakuten... men det är ju bara att avvakta och se vad som händer. Suck. Den här dan som kändes så bra till en början.

Är det nån som har några positiva historier kring blödningar i början av graviditeten? Några negativa behöver jag inte ta del av just nu... Den tanken är på tok för närvarande ändå.

Ömma bröst, tokstarkt gravtest och ok temp idag... japp, tog temp idag trots att jag inte skulle tempa mer!
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-04-09 15:31:56 följande:
    Under min förra graviditet så blödde jag mycket fram till vecka13 ungefär, nu springer hon omkring som ett yrväder och leker med katterna. Det behöver med andra ord inte betyda någonting med blödningar i början. Jag förstår att du är orolig, jag var ett nervvrak tills blödningarna slutatde.

Håller tummarna för att det går bra för dig !! Kram
    Tack Hoppas verkligen att det här går bra också. Vi båda (min man och jag) försöker tänka att jodå, det ska gå bra. Och om det (hemska tanke) inte skulle göra det, så vet vi åtminstone att vi KAN bli gravida... Men usch.. vill inte ens tänka så just nu. Men bara det är ju en positiv nyhet i a f som jag knappt tänkte på för några veckor sen.

Kram tillbaka!
  • ceke
    Rosesarered skrev 2011-04-09 15:51:58 följande:
    ceke: Jag tror också att du kan andas ut så länge du har kvar dina symtom. Håller tummarna!

Hoppas så!

Känner jag måhända igen dig från bröllopstorget?

• ceke

Nu bestämmer jag att faran är över för denna gången. Och jag kan ju i vilket fall som helst inte göra nåt för att förbättra/försämra chanserna till att detta går bra mer än att ta det lugnt och inte ge min kropp några extra anledningar till att blöda. Det har inte kommit nå mer rött efter det att jag var på toa i går förmiddags. Bara brunt och det är väl resterna efter det röda som kom då.. och de bruna har bara kommit när jag varit på toa och torkat mig. Undrar hur många gånger jag va på toa igår trots att vi var borta på middag!?!?!

Tempen är i a f fortfarande hög (japp, jag hade eg slutat tempa men i o med en aning mindre ömma bröst i förrgår och sedan denna blödning igår har det blivit två dagars tempning igen), brösten är återigen väldigt ömma och jag har en lätt bakiskänsla... Så jag bestämmer mig för att jag fortfarande är gravid och så ska jag njuta av denna dagen! Jag kommer nog dock ringa min läkare på måndag och be om ett tidigt ultraljud om ca 1.5 veckor!

Gravid v 4+6, Bf 12 dec
  • ceke

Tack så mkt för stöd och solskenshistorier Hoppas innerligt att jag blir en till sån!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*