• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej på er! Jag hoppar in här! Jag är 31 år och jag och min man startade bebisverkstan för första barnet i juli 2010 i samma veva som vi både gifte oss och köpte hus Det va inte riktigt planerat att huset skulle komma i samma veva, men va gör man inte när man hittar drömkåken?

Den här bebisverkstan är rätt ångestfylld för min del då jag har megaproblem med spottings..har en cykel på mellan 27-30 dagar och har spottings från dag 16,17-mens... Så det suger. Käkar just nu Provera (progestrontillskott) för att fåordning på detta, men det verkar inte hjälpa ett skit. Hjälper det inte med de två kommande cyklerna så ser det ut att bli titthålsoperation för att diagnostisera/iutesluta endometrios. Blir vi inte gravida innan maj så kan enligt läkarna en fertiltietsutredning starta. Suck

Nu ska jag bara leta reda på er lista och skriva in mig där! Ska bli skoj att följa er och era kurvor! Har snabbt blivit en frälst tempare

• ceke

Hej AnnJan! Vi verkar hänga i samma trådar Tack för hjälpen!

• ceke
    Minnie69 skrev 2011-01-06 19:30:12 följande:
    Riktat till AnnJan och Ceke
    Förstod det

Va skumt att din temp inte gått uppåt än efter pos ÄL-test.. men det kommer nog imorrn!

Själv börjar jag bli irriterad på att jag inte började tempa tidigare trots att jag funderade på det ett bra tag. hade velat se hur min temp agerade under lutealfasen utan progesteronet.. Eftersom spottingsarna är som normalt trots att jag äter dem.. SUCK!

Men tippar på att den låt runt 36,6- 37 förra lutealfasen också.. Lite svårt att veta då jag ju hade lunginflammation o feber samtidigt, så tempen säger ju inte jättemycket många av de dagarna jag faktiskt tempade. Om det va alvedon som satt ner tempen så att det inte såg ut som feber, eller om jag inte hade nå utan att det var den BBT som skulle ha varit utan lunginflammationen..

Nåja, nästa månad ska bli spännande hur som helst.. och mensen som kommer också! Ser fram emot en störtflod värre än vanligt pga proveran. Ojoj, undrar hur många gånger per natt jag ska behöva gå upp o byta skydd nu! I vanliga fall är det en gång per natt... Hmmm
  • ceke
    Minnie69 skrev 2011-01-06 20:32:50 följande:
    WoW låter som du blöder mycket stackare . För min del är det inte så farligt, någon dag med ganska mycket och ev blöda igenom riskt, sedan inte så farligt.
    Jaaa, det där med mängden är ju spännande.. Man är ju liksom van med hur man själv har det... så när min svägerska berättade hur lite hon hade trodde jag knappt det va möjligt! Senaste mensen va helskum, kortare och mindre än vanligt.. men annars var det en lättnad med p-piller.. Innan jag började med p-piller vet jag att jag ibland hade både tampong o binda i skolan för att verkligen inte riskera att blöda igenom i skolan.. Hmm

Ser med förskräckelse fram emot mensen efter proveran! Står tom som biverkningar att de kan ge kraftig mens. Ojoj.. Eller så kanske det inte blir så mkt värre än vanligt eftersom jag är van vid det! jag menar... hur mycket slemhinna får eg plats i livmodern?.. borde ju liksom inte kunna bli så mkt värre. Hmmmm det jag just skrev gav mig en tanke.. är det därför jag redan spottar? För att det redan är fullt liksom? KAN det bli så ens en gång????? Snillen spekulerar...
  • ceke
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 20:55:45 följande:
    Blödde oxå o blödder än idag kratigt 2 st bindor +++ men allt går igenom ..
    Ceke hoppas det blir bättre ..
    Finns tabletter för sådan mens jag äter dem
    Finns det? Vilka är det? Är det nåt man kan ta när man vill bli gravid?
  • ceke

Ojoj va min kropp är konstig nu... jag brukar ju va en lågtempare (på p-piller mellan 35.8-36.2) och då kände jag mig ju febrig när tempen låg så högt som den gör nu!!!! (37.1). Men inte nu.. Tror min kropp börjar vakna lite så smått helt enkelt. Tror i o f sig att Proveran (progesteronet) ökar kroppstempen mer än vanligt också.. Hade varit så spännande att veta hur min egen progesterontillverkning ordnat till tempen under lutealfasen utan proveran...

• ceke
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-07 10:18:45 följande:
    Ceke:
    Gå till apotetek idag dom kostar utan recept fritt ca 80-90 kr för 1-2 karta och 3-4 tabletter dagligen vid behov ..
    Du kan ta dem tills du tycker att nu blöder jag som jag ska göra lite normal inte som nu eller som jag gör som vattenfall 2 bindor på varandra ..
    Utan detta hjälper JAG LOVAR detta köpte jag från apotetekt du säger bara till någon där att du vill ha tabletter mot vattenfalls blödningar att du blöder jätte kraftigt.
    Tack så mycket!!
  • ceke

Jag har en fråga... vad är det som bestämmer om det blir en * eller ett S för spotting??

Min temp tog ett steg till uppåt idag, vilket ju gav ett uns hopp om denna cykel... men jag spottar ju alltjämt, så det känns ju piss och ser fram emot en spännande proveramens istället. Ska inhandla dessa cyklo F!

• ceke
    Minnie69 skrev 2011-01-07 13:33:29 följande:
    Alltså det är så att FF brukar sätta testdag 18 dagar dpo om det inte är fastställt hur lång lutealfas man har och logiken är väl baserad på att testtillverkarna brukar sätta arton dagar som gräns om man inte vet när man haft ÄL. Dvs 18 dagar från senaste samlaget. Fast det gör ju de pga att om man har samlag, men inte ännu ägglossning så kan ju "grabbarna" ligga och lurpassa ca 3-5 dagar som max och om man då ägglossar på den gränsen så blir ju 4+14=18 dagar efter samlaget. Har aldrig riktigt förstått varför FF tar det som bas. Hela vitsen med FF är ju att hitta när man har ÄL och visst borde de använda "svensson måttet" 14 dagar kan man tycka
    Jag har en bok hemma som heter Taking charge of your fertility.. Kan verkligen rekommendras och går att köpa via adlibris.. men hur som helst. Den kommenterar det där med 18 dagar av förhöjd temp som ett säkert tecken på att man borde få ett plus på stickan och att kan va rätt säker på det efter 18 dagar... Tydligen så KAN en cysta också göra att man har fotsatt förhöjd temp, så enligt boken så är det läge att söka läkare om man har förhöjd ´temp mer än 18 dagar utan att få vare sig ett plus eller mens.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*