Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Fru höst: Ungefär så svagt vad det när jag testade med billiga testers test första gången jag var gravid. På kvällen tog jag ett CB som gav ett plus och det digitala visade gravid. Detta var på BIM-dagen.. Vet flera som fått svaga streck med testlagrets tester och synligt plus med CB därför litar jag inte helt på billigatesters stickor..

Om du kan hålla dig, vänta någon dag och testa sedan igen och se om strecket blivit starkare.

Verkar som det är flera plus på gång här  i tråden nu.. spännande!  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Fru höst: men skrev du inte att du tog ett cb idag? Är det nedersta från idag? Tråkigt om det är tidigt mf.. Kram

Kram till dig också SaraK

• chiqita

Öron och mun är inte rekommenderat för stabil temperatur, bäst är rektalt eller vaginalt, och vill man vara ännu mer säker köper man temp med två decimaler..

• chiqita

Du och jag: ser dessvärre inget på testet och med mens nu verkar det ju inte så positivt.. Usch för struliga cykler, de har jag tyvärr allt för stor erfarenhet av...

Fia: tvärtemot alla andra tycker jag att jag kan skymta något på båda och liiite mer på det nedre, men jag kan ju se fel.. Vilken dag i cykeln är du på?

• chiqita

Kramlo: var själv ofta illamående före bim.. Tror dock det blev bättre efter akupunkturen och vad jag minns mådde jag inte illa innan jag plussade.. Men det där är ju individuellt..

• chiqita

Kramlo: när min akupunktör frågade om jag var det lät det som att det var rätt vanligt..
    Jo illamående av grav ska ju dessutom gå över efter v 12, men här håller det sig envist kvar.. 14e v nu.. :-/

• chiqita

Kramlo: tack
    Förstår att det tar ett tag att sätta sig in i och förstå kroppen. Den behöver dessutom inte bete sig på samma sätt nu som då

• chiqita

Sara: Åh så spännande! Håller en tumme att det går vägen nu

Fia: Jo "vanligt" sex är rätt viktigt det också har jag hört, dessutom rekommenderas det att man ska sexa på lite dagarna innan plus på stickan och efter, för att vara helt säker på att inte missa ÄL. Plusset är ju eg bara en indikation på att ÄL kan bli av men det kan ta längre tid än bara en dag..
    Kan nog inte komma med så många egna tips på hur man ska hålla lusten uppe. Har däremot läst tips i andra trådar om att inte vara rädd för att ta hjälp av sexleksaker Låste någon annanstans att det kan vara ett bra tips för barnfamiljer att ha en alltid planerad "sextid", typ varje lördagskväll. Låter kanske inte så sexigt men hört flera säga att lusten blir större när man får mer av det. En annan sak är väl att man liksom har en stund att se fram emot, kan förbereda sig mer mentalt och i stället se den planerade stunden som något positivt. 
    Skicka mannen ett sexigt sms när han är på jobbet så han har något att se fram emot när han kommer hem..

Tja det var i a fall några tips. Lycka till! Skrattande 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*