Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej hej tjejer, får man vara med här? Verkar ju finnas massor av temptrådar skapade av Minnie

Kort intro - 33-årig mamma med en tjej på 1,5 år. Äter RR sedan årsskiftet och äntligen verkar min kropp i fas igen med 26-28dagars cykler. Har ÄL i dagarna tror jag då tempdipp kom idag

Var ligger alla FF-länkar förresten?

• chiqita

Kinder: Oj så många graviditeter. Tråkigt med en del mf men många barn också, i a fall många enligt min räkning Skön spridning på dem.

Själv hoppas jag att vi i a fall får ett syskon till vår tjej. Har en känsla av at jag har lättare att bli gravid antingen tidig vår, typ nu, eller senhöst. Har i o f sig bara varit gravid 2 ggr vad jag vet och ena gången plussade jag i februari, andra i oktober Tror inte man kan bygga speciellt mycket statistik på två graviditeter. hehe En annan teori jag haft är att man har lättare att bli gravid så att bf blir i närheten av hur syskon eller föräldrar är födda. Fast det ger å andra sidan en otrolig bredd så den teorin tror jag inte på längre

Men tjejer, klart vi ska bli gravida! ..även om resan dit stundom känns extremt avlägsen och lång Att se att någon plussar då och då inger ju hopp.

Btw - grattis till pluss Tegelbo  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

AnnJan: ÄL-test visar ju inte dagen som man faktiskt har ÄL, bara när kroppen är redo för det.. Vanligtvis brukar den dock ske inom 0-48 timmar, men det kan variera..

Kramlo: Välkommen!

Miapia: en annan tempare hade dipp redan på dag 5 när hon blev gravid sist så visst kan det vara så..

Telgebo: skönt med högre temp!

Vi4: attans...

Ego: här har tempen gått upp en grad per dag, inte med ett skutt som den brukar...

• chiqita

Ceke: åh så skönt att allt var bra!!!

Telgebo: så gott att testet var positivt igen

• chiqita
    Telgebo: Jag var också extremt trött innan, men så testade jag att tillföra lite järntillskott och vips blev jag mycket piggare. Vet att mitt järnvärde varit lite lågt efter förlossningen och tänkte att jag kanske borde testa att få upp det, och idag är jag ju mycket piggare.
  • chiqita

MiaPia: Stämmer in med alla andra - snygg kurva så här långt! 
    Också impad .. Tycker själv att det svåraste är att finna lite ro utan risk för att bli överraskad av vår lilla tjej som har en tendens att vakna vid heeelt fel tid  

• chiqita

Telgebo: tja, i mitt fall gjorde jag blodprover för ett tag sedan och vet att mitt värde var långt under det jag hade innan jag blev gravid och förlossningen, så då testade jag bara för att se och märkte stor skillnad. Hade jag inte vetat ville jag nog ha testat hos bm eller läkare först.. I à fall om jag var gravid...

• chiqita

Telgebo: om du ev tror att du kan ha en brist på något så kan det ju vara en id'e.. Jag tänker, varför inte må så bra som man kan liksom

Hög temp är ju ett fint tecken! Vet flera som inte alls känt sig gravid efter grav med första barnet. Möjligt att kroppen har lättare att anpassa sig om det inte var så länge sedan man var gravid. Kanske behöver det inte ens vara kort tid sedan, även där borde det kunna vara individuellt.. Kroppen har ju ändå ett minne
    Förstår att 15 dagar känns segt men det kommer gå fortare än du tror

• chiqita

Telgebo: Förstår vad du menar. Har själv känt mig osynlig i flera trådar och efter det är det i princip bara "30+-trådarna", samt denna då, som gäller.. Kan varmt rekommendera de trådarna då många trådar, jag säger inte alla, består av yngre medlemmar, och min erfarenhet är att det är mycket goare stämning i de "äldre" trådarna. (hoppas jag inte trampar någon på fötterna nu) Men det är min erfarenhet då. Fann denna av en slump och här har vi ju alla gemensamt att vi tempar

• chiqita

Telgebo: har noll koll på träningspåverkan.. Fast en tanke.. Träning gör ju ofta att man blir mer avslappnad, i à fall mig.. Mer avslappnad kan ju kanske bidra till att man sover djupare och kanske att man får lägre temp också..(?)

Bumbi: oj vilken kurva.. tja om du ammar fortsatt så kan ju amning ställa till det.. I mitt fall tog det därtill ca 6 månader efter amningsstopp innan kroppen hittade tillbaks till sig själv och var helt skum fram till dess..

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*