• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tegelbo: jag tycker det låter helt suveränt med både illamåendet, tröttheten och de ömma brösten Egentligen tror jag nog inte du behöver köpa de där testen, men känns det bättre för dig är det klart du ska göra det! I mina öron låter du väldigt gravid

• ceke

Jodå, min gulkropp verkar funka så här långt Hoppas den fortsätter så! I s f var det inte så konstigt att Proveran inte funkade...

• ceke

Telgebo: Nej nej.. men det är gulkroppen som producerar progesteron efter ägglossningen Äggblåsan kallas efter ägglossningen bland annat för gulkropp...

• ceke

Japp, då var det svart på vitt... mina spottings verkar ju inte bero på progesteronbrist då tempen är hög och fin men skiten har börjat smyga igång... Det verkligen ilar ont runt livmodern när jag gör nr 2 och igårkväll kom första rosa på pappret därefter.. Likadant nu på morgonen. Blir ju så in i bomben hård i magen av progesteronet och det underlättar ju inte... Spännande att tempen just nu ligger högre utan Provera (progesterontillskott) än den gjorde med...

Känns bra att läkaren ska ringa tillbaka i veckan och berätta hur de ska gå vidare med utredningen kring mina spottings. Själv har jag ju redan satt min egen diagnos.. endometrios.. då mamma har det och haft liknande problem... men får se om läkarna kommer fram till samma och hur lång tid det i s f tar...

• ceke
    AMC80 skrev 2011-02-27 11:21:45 följande:
    Var har vår kära TS tagit vägen? Hon har inte varit inloggad sedan januari. Någon som vet?
    det har jag också funderat över!
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-27 21:56:05 följande:
    Nån som vet varför man får EW under graviditet?
    Tyvärr ingen aning. Vad säger FF om det? De har ju en massa info om varför olika flytningar är etc..
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-28 09:30:05 följande:
    Usch, lägsta morgontempen sedan plusset för 17 dagar sedan, 37,0 så det är väl bara att ge upp nu att det kommer gå åt helvete igen. Inga symtom på det men ont i magen. Fy fan står inte ut till den 9 mars då jag ska få domen och kanske höra dom frukatnsvärda orden igen "jag beklagar men graviditeten ser inte ut som den ska, den har avstannat".
    Förstår din oro, men 37.0 är fortfarande en hög temp ju! Det kan ju bero på allt möjligt, vilken tid du åt igår, om du motionerat, hur du sovit och en massa sådana saker. Försök tänka att du väntar ett barn, inte ett missfall.. även om det är svårt.

Kram på dig!
  • ceke

Hur tror du föresten det skulle va om du försöker att låta bli att tempa fram till den 9 mars? Du kanske blir mer stressad av det? Eller så är det lugnare att bara försöka lite på din kropp och inte bli oroad över hur tempen hoppar upp och ner?

Om jag nån gång skulle få ett plus, kommer jag sluta tempa. Jag skulle bli galen av att analysera tempen varje morgon därefter, tror jag.. och leva som på nålar, och precis som du läsa in allt möjligt i varje dags temp. Och så har jag lärt mig av en massa sidor här på FL att de där testen med veckoindikator inte är de bästa att förlita sig på angående veckoindikator, så de ska jag också försöka undvika... Sen om jag lyckas med dessa föresatser om jag väl blir gravid, är en annan fråga!

Än så länge är jag bara överlycklig över att mina spottings inte har kommit denna cykel. Lyckades tom göra nr 2 nyss utan spottings! Helt otroligt.. dag 20! Och tempen är fortfarande hög och fin, även om den dippade en aning från igår, så progesterontillverkningen hänger fortfarande med i leken! Men däremot var jag galet öm och djup penetration va som tusen knivar i magen igår när vi hade sex. Tack och lov finns det ju ställningar som inte innebär att det blir så djupt...

Är det nån av er som har bakåtlutande livmoder? kanske har frågat förut...

• ceke

Hoppas såklart att det kommer gå bra!

Tänk såhär.. tempen kan ju logiskt sett inte stiga så mkt mer än den redan gjort som max, för det skulle väl inte kroppen klara av. Förhoppningsvis är den högre imorgon igen. Usch, kan tänka mig att det är piss att gå och vänta på nästa veckas VUL. Får du nån stöttning i detta av din man?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*