• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Telgebo: Ring BM du. Hon har nog haft fullt upp och glömt bort att ringa. Jag sitter ju själv och väntar på att läkaren ska ringa, men har fått´veta på annat håll att de tydligen är underbemannade och efter i tiden pga sportlov och många lediga... så därmed tror jag väl kanske inet att hon ringer mig förrän nästa vecka. Det kanske är likadant där du bor.

Om de sa att allt såg bra ut vid ditt VUL, så lita på det. Däremot finns det en mänsklig faktor som nog gjort att hon inte ringt dig än, även om jag tycker det är dåligt av BM att säga att hon ska ringa en viss dag och sen inte göra det...

• ceke

Vita flytningar innan mens. Va nice det låter! Skulle kunna byta varje dag i veckan, typ! Här är det bajsbruna flytningar och de kommer nog tyvärr fortsätta tills mensen kommer på tis-ons. hmpf...

• ceke
    MiAmore skrev 2011-03-04 12:38:58 följande:
    Just nu är jag så inne i mina egna bekymmer om varför jag aldrig tycks bli gravid, så läser inte alltid igenom alla inlägg som skrivets så noga
    Det där tror jag stämmer rätt bra på oss alla, så Telgebo, ta inte illa upp om jag inte kommer ihåg allt.

Nu har läkaren ringt!! Hon bokade en tid nästa fredag. Hon ska spruta in koksaltlösning i livmodern för att se om jag har någon polyp som ställer till det. Hon trodde nog inte det då jag sist hade en tunn slemhinna (konstigt då jag var där dag 2 i mensen och därefter blödde rätt mycket i 4 dagar till). Om inte så lutar det ev mot en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios men det ville hon i s f prata vidare om nästa fredag

I like my läkare! Och hihi, hon hade sett dagens ros i tidningen och tackade för den

Är det nån som sprutat in koksaltlösning i livmodern? Ser man då även hur äggledarna funkar? Det vore ju ett plus på vägen!

Åh.. nu har jag ett rådjur två meter ifrån mig, utanför fönstret!
  • ceke

En spännande sak.. Läkaren frågade om jag var beredd att ge proveran en ny chans. men nejnejnej.. och då frågade jag om det verkligen behövdes då mina tempar är höga och fina även utan under lutealfasen, men att jag spottar ändå. Då sa hon att hon inte hade så bra koll på det där med BBT.. Underligt! Fast det verkar inte va nåt som läkarna har jättebra koll på. Hmmmm

• ceke
    AMC80 skrev 2011-03-04 13:01:52 följande:
    Ceke: nästa fredag alltså, bra tid då vet du definitivt om det är + eller - innan.

Rådjur så nära, bor du centralt eller på landet? Fina djur på håll.
    Japp! Först föreslog hon en tid precis efter ÄL men tidigarela för att inte störa nästa försök. Härligt! Mmm.. nu är jag helt inställd på att det blir ett - även denna månad i o f s. Men det är väl inte kört förrän "the fat lady sings"...

Jag bor på landet.. eller i en by på landet med en sjö 75 m nedanför huset och havet ca 500 m bort. Rena drömmen
    Funderar på att lägg ut lite mat till stackarna (rådjuren).. men det kanske inte uppskattas av grannar som inte vill ha dem där vår/somrar pga en massa plantor etc
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-03-04 13:04:02 följande:
    Nä men det stod väl i "Bibeln" med om jag inte minns fel, att sjukvården inte var så kunniga i bbt-ämnet.
    Sant. Nu när du skriver det så har jag för mig att jag också läst det... Underligt ändå då jag har för mig att par som söker för infertilitet brukar få tempa några månader i början av en utredning?
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-03-04 13:09:13 följande:
    Bra BM du har, verkar värd sin ros

Härligt med landet, jag bor utanför Älvsjö, dvs det Stockholmska landet (lägenhetslandet) och vi har rådjur hos oss också, men inte så vilda. Men lite äpplen eller så nu gör väl inte så mycket, hur långt minne har ett rådjur?
    Hahaha.. ja, vem vet? Säkert rätt hyfsat ändå I a f om det gäller käk :-

Japp, bra läkare. Henne ska jag hålla fast vid!!
  • ceke

Kinderägg: OJ det va värst va förberedd med medicin du skulle va! Själv skulle jag om jag ville ta en alvedon innan då hon sa att det inte skulle kännas mer än det gjorde sist och då gick det bra utan nåt... Har i o f sig en rätt hög smärttröskel.

Jag hoppas ju på en bonus att koll av äggledarna åker med på köpet Men vi får väl se.

Jag kan inboxa dig lite mer exakt var vi bor

• ceke

Hmm.. logiskt sett.. om man sprutar in koksalt i livmodern och samtidigt kollar med VUL.. så borde det ju också synas  om det är fri passage genom äggledarna, även om själva anledningen till kollen jag ska göra är om det finns någon polyp i livmodern? Hoppas hoppas Hehe.. när jag låg hemma sjuk innan jul och googlade alltför mycket på allt som kan gå fel, snöade jag in på det här med tilltäppta äggledare (om det nu är så att jag har endometrios).. vore ju spännande att få ett svar på det, även om den oron bara är ännu en sån här galen grej som jag ibland får för mig när jag googlar för mkt har annars släppt den tanken, men nu blir jag ju nyfiken på om det går att se om det är fri passage vid samma undersökning..

• ceke
    Kinderägg skrev 2011-03-04 17:32:45 följande:
    Ja jag har också läst olika om medicin, det konstiga är att jag och Ceke kommer göra spolningen på samma avdelning, borde ju vara samma rutiner då tycker man. Fast vad det jag, det kanske är olika undersökningar trots allt.
    Jaaa.. fast olika läkare. Kan det va så till och med? Att olika läkare säger olika trots att det är samma avdelning? Blir inte alltför förvånad i s f.. Men visst, olika undersökningar kan det definitivt va! Hon pratade ju inget om äggledarna, det är bara jag som spinner vidare och funderar om man ser det samtidigt då jag är så nyfiken och inte skulle ha nåt emot att få dem spolade då man hör så många som blir gravida efter det

MiAmore: Haha.. det där med att blodtrycket sjunker med vikten kan jag skriva under på! Gick ner 17 kg på ca 4 månader för några år sen (planerat) och huuuuva.. jag hade lågt blodtryck dessförinnan och ojoj, jag fick ordentliga problem med "ortostatiskt blodtryck" i och med viktminskningen, innan det verkade stabilisera sig!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*