Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Reiki star: välkommen hit, bara att slänga sig in och prata om det du känner för Just nu är detganska lugnt i tråden men hoppas det blir lite fart snart igen

6barnsmamma: inboxat dig med  

• 7 michelingodingar

Lunaria: Vart ska du flytta?

Vad skönt att du slipper press från arbetsförmedlingen iaf!! annars kan jag tycka att de är så snabba med att få ut folk på vilket skit som helst.

Ain: Hur gick det sen, var det vattkoppor Benjamin hade?

Har kikat o bloggen och det går verkligen framåt med huset nu!! Ser jättefint ut.

Xgirl: Det är lite olika, men till största delen är det att skriva diktaten som läkaren pratar in efter att han/hon träffat en patient. Sen är det att ta hand om kassan/receptionen på hälsocentralen t ex. man får ta emot patienter och regga att dem har kommit osv. Vissa ställen får man boka in patienter och sen kan man få ha hand om hemsidor, statistik och löner osv. Så det är lite olika var man får jobb sen.

Reikistar: krya på er!

6barnsmamman: Hur går det med onepeacen? eller blir det grytlappar?

Krya på er ni med!

Nu har jaggjort 2 veckor på hälsocentralen och jag harverkligen stormtrivts där! Enda nackdelen är att personalen där snackar så jävla mycket skit om varandra Helt sjukt måste jag säga. Har aldrig varit någonstans där det förekommit så öppet som det gjorde här och det skrämmer mig!! Men jag har sagt att jag gärna sommarjobbar där om dem behöver folk. jag fick dessutom frågan om jag inte kunde tänka mig att jobba som USKA inne på LABB så vi får väl se

På måndag är det dags för LIA på öppen psyk får se hurdet är där

Annars är det fullt upp, för en vecka sen avslutade barnen PC-kur för halsfluss och natten till torsdag så insjuknade agge med hög feber så min mamma var här torsd-fred. Agge var verkligen jättedålig i torsdags men i går hade han piggnat till men han har fortf lite feber och är så himla förkyld! 

Fick resultaten på provet vi gjorde i medicinsk dokumentation innan vi gick på LIA:n och jag fick ett toppenresultat vilket stärkte min självkänsla jättemycket. Testerna vi haft i det ämnet har jagalltid haft mellan 15-17 fel( haroftast haft 3 större stavfel och något slarvfel) och det har känts hemskt att ha så många poängs avdrag men denna gången hade jag 94 rätt av 100 (hade ett större stavfel samt ett jäkla slarvfel)   plus att jag hade alla rätt på terminologiorden                        

• 7 michelingodingar

OJ vad länge sen jag skrev :-O

Lunaria: vad härligt med en lägenhet på bottenplan!!

usch du får verkligen en massa skit och elände,hoppas du blir piggare nu när värmen börjar komma!!

Hur går allt med Noah?

Vi hade bildschema till fredrik och det funkade jättebra. Man slapp allt tjatande !!

Xgirl: Ja man kan säga att som läkarsekreterare så är man lite av "spindeln i nätet". Kan kännas mycket  och rörigt emellanåt men jag verkligen känner att jag hittat något som jag vill göra

Hur går det med ditt körkort ?

Kikar idin blogg och har sett hur fint renoveringen blir!! Är urdålig på att kommentera i andras bloggar bara!!       

LIA:N är ju över och vi har till och med redan gått en vecka i skolan!! Var på Öppen psyk de sista två veckorna men jag säger att jag kommer aldrig söka ett jobb inom psykiatrin. Jag kunde lika gärna suttit och skrivit om Vår egen son, mycket om ADHD och jag får en stor klump i magen när jag tänker på vad jag fick sitta och skriva och hur väl allt stämmer in på FredrikGråter Inte var det roligt att träffa såna man känner heller eller få upp diktat om dem man känner. Nu så skriver man ju helst inte de diktat där man känner personen i fråga men ändå usch säger jag bara vad jag led av allt jag fick läsa ochskriva

Hade en incident i väntrummet där en fick spelet fullständigt och rev hyllor o allt i sin väg och det gjorde mig fruktansvärt rädd och jag smög in i rummet och satte på mig hörlurarna och vred upp ljudet och skrev diktat, vägrade ens gå ut dit och kolla läget   

Men nu har jag psyk gjort och behöver inte fundera mer på det!!

Oj vad har hänt mer här då...... Jag har fått sommarjobb på hälsocentralen som jag var på först under denna  LIA-period     

Abbe ska in på operation den 28 mars, barnen är snoriga och hostiga.

Jag beställde nya glasögon igår efter att ha varit och gjort en synundersökning. Optikern ville ha mellan 5000-6000 kr för nya glasögon men jag beställde på nätet för 1383 kr:-O Hur fan kan det skilja flera tusen egentligen??!!!!     Det som kostade mest för in del att beställa från nätet var att jag måste specialslipa dem för annars är glasen lika tjocka som flaskbottnar och bara det kostade 990 kr så hade jag sluppit den biten så hade glasögonen kostat mig 393 kr:-O

• 7 michelingodingar

oj här händer det grejjer

Xgirl: krya på er!!

Så ni tror selma har ADHD, har inte hängt med alls här  just nu men du får  gärna berätta vad det är som gör att ni misstänker det. Vill du veta något särskilt om just ADHD så hojta till, har ju fredde med svår ADHD.

Lunaria: men hu din stackare vad mycket det blev på en gång för dig och du ang överrörliga leder så sa sjukgymnasten som vi går till med agge att är man det så blir man inte så stel när man bli gammal sen, något pos ur eländet Agge är ju överrölig och fredrik har med överrölighet så när han var mindre pratades det om att steloperera. jag är med överrörlig men inteså jaglider av det iaf!!

Lappen välkommen hit!! spännande med renar

tjejjer vill ni plugga så ta chansen säger jag bara orkar ni inte eller inte klarar det av andra skäl så är det ju eg bara o hoppa av

Här är det hemmastudiedag. Vi läser om hjärtat, cirkulationen, vener,artärer och kapillärer just nu inte det lättaste kan jag säga!!

Fick veta att jag klarade dataprovet vi gjorde i måndags och även en skitsvår och tråkig reflektions/examens test vi hade i arbetsspykologi klarade jag                

• 7 michelingodingar

xgirl: ja det låter ju onekligen som om du skulle beskrivit fredde när du skriver om Selma! Han var också så att han var som en duracellkanin på speed mer högt än lågt, var aldrig stilla ochlekte aldrig med sama sak i mer än någon minut, kunde gå igenom ett främmande rum på 5 minuter. Flamsigheten och babblandet känner jag också igen. Pratar hon sammanhängande eller kan hon liksom prata om vad som helst i en o samma mening? Högljudhet kan ju med vara ett tecken och ingen blyghet så var fredde oxå han hade kunnat följa med vem som helst!! Hur är hon när det gäller förändringar?

Vi  märkte på fredde att en förändring kunde påverka honom typ 2 veckor senare och hade det en period varit mycket så kunde han kanske 2-3 månader senare spåra ur på grund av dem förändringarna. Hur är hon när detkommer till rutiner och så? Fredde var och är otroligt rutinfast ändrade man minsta lilla så blev han helt galen!!

Har hon raseriutbrott?

Min utbildning är på 2 år så nästa sommar är jag klar

6barnsmamman: jag känner lika med facebook gillar inte alls att skriva så som jag känner att jag kan skriva här

OJ redan 3 månader gammal, tänk om detfanns en pausknapp ibland

Idag har jag gjort en riktigt ful sak Jag har pressat chefen där jag fått sommarjobb, vill veta min lön och hon kunde inget säga så jag sa rent ut att jag är erbjuden andra vikariat med lön mellan 18600 - 18900 kr så nu skulle hon återkomma nästa vecka med vilken lön dom kan erbjuda mig Dessutom ringde jag en annan vårdcentral  och ska dit nästa fredag för o träffa dem blev erbjuden heltid från v 23 (vi slutarskolan v 24) men fick säga nej utan får börja fredagen v 24 i såna fall och ändra fram till v 34 och först erbjöd hon 18000 som ingångslön men när jag sa vad jag tyckte och vilken utbildning jag har i botten plus lite annat så kunde hon erbjuda minst 18900 i ingångslön               

• 7 michelingodingar

suck jag ger upp har försökt skriva 2 gånger nu och varje gång jag ska skicka sålägger nätet ner sig Demon

Fan abbe ska opereras på onsdag och nu har han åkt på svinkoppor

återkommer senare och svara på inlägg!!    

• 7 michelingodingar

xgirl: Åh, menade inte att göra dig mer orolig när jag skrev om fredde!!

Tycker du ska ta ett samtal med förskolan och se vad dom har att säga och tala om vad ni ser och oroar er för. Sen skulle jag rek att ni pratade med BVC om deras barnpsykolog skulle kunna kolla Selma?! Behöver ju inte alls vara någonting utan kan ju mycket väl vara fullt normalt också. Men för att ni ändå  ska kunna sluta gå runt  och fundera och oroar er så det kanske vara skönt att få någon slags koll!

Fredde hade ju så mycket mer som gjorde oss misstänksamma och det redan innan han var 1 år gammal och dagiset som han gick på då påpekade med att något inte riktigt var som det skulle.

Ain: Aj lät inget vidare med din nacke!!

Ang Benjamin hur gammal är han nu? Mitt minne är som en guldfisks minne Skäms men han är väl lika gammal som Agathon?? Han blir ju 2 nu i April. Han pratar nästan ingenting och låter mest eh eh eh lite ord som: gå neee, mamma,pappa och så försöker han säga sina syskons namn och tjaktoo och lattbiii vilket är traktor och lastbil samt kaaa vilket är katt är de ord han kan just nu. Det där med tungan som han gör låter nästan som det Freya gör!! Hon har ettväldigt speciellt sätt att säga ord som innehåller bokstaven R då far tungan ut som på en ödla Drömmer

Haha skönt att någon inte tycker jag var "ful" som trissade lönen så där men vad tusan är det individuell lönesättning så är det väl.

Lunaria: men gud vännen försökatt släppa pressen på dig själv. Du kan inte lägga allt ansvar på dig själv!!!! Hjälper Dan till något med Noahs problem?? Du ska absolut inte känna dig misslyckad och utpekad om Noah inte gör framsteg, du gör ju allt du kan för att få det att fungera och mer kan du inte göra!! se till att inte hamna långt där nere igen utan försök  att ta det som det kommer och lyckas det inte den dagen så är  det ingen katastrof!!  Nu har ju inte fredde samma diagnos men jag kan säga dig att vissa saker man skulle lära fredde har tagit flera år att lära honom men vet du enträgen vinner sägs det ju ochom de grejjer du har fått som arbetsredskap inte fungerar ja då kanske barnhab har några andra tips  istället??!!!!   

Du är den bästa mamman för dina barn ingen tvekan du gör allt för att detska fungera men försök att tänka på digockså!!!! lättare sagt än gjort jag vet!!

Den där tråden usch låt bli den ett tag dem som är så ambitiösa har kanske helt andra förutsättningar än vad du har?!

Förstår dig att allt kommer och särskilt i PMS-tider huu vale säger jag bara dåblir ju allting tusen gånger värre dessutom,

Vet inte alls hur det blir ang operationen nu  VC ska ringa mignär som helst måste få PC insatt på stört och så ska jag ringa öronmott och kolla läget där men jag tror den blir inställd             

• 7 michelingodingar

fyyyy vad jag vill vräka ur mig en massa

Abbe har svinkoppor men han får inget PC, operationen blir inställd och får inte göras på MINST 3 veckor för att inte riskera att det ska bli komplikationer vilket är jättebra såklart!! MEN han får heller inte vistas på förskolan på minst 1 vecka ochvill det sig riktigt illa så måste han hållas hemma 2-3 veckor. Jaghar en karl som inte kan vabba SOM VANLIGT, har en lärare som blir helt rabbiat när man är hemma  och jag har redan fått gliringar av henne dessutom en syster som blir helt rabbiat hon med när hon får höra att jag bett vår mamma om hjälp och får slängt i ansiktet att vi har ju skaffat barnen och min lärare måste ju fatta och att jag borde hoppa av samt att maken får väl för fan vabba då. Hur jag än vrider och vänder mig så sitter jag med arslet i brevlådan FASTKLÄMD för att inte tala om samvetet gentemot alla ochom maken vabbar såraseras vår ekonomiGråter  

• 7 michelingodingar

Tror ni min syrra vände efter detjag skrev på min blogg hon ringde på kvällen och var så len i rösten och sa att hon ställer upp som barnvakt Igår fick jag åka från skolan för dagis ringde om agge och jag kan säga att min lärare fick spelet Jag fick höra idag vadhon sagt och gjort så när hon kom in i klassrummet så var jag som en mina kan jag lova er!! Hade hon sagt något så hade jag sagt både ett och annat och vet ni kärringen märkte det jättetydligt på mig och började fjäska istället

xgirl:skönt att du känner dig lugnare  

Lunaria: Vi fårha 30% frånvaro på 2 år så vi räknade ut att det skulle innebära 12 veckor jag harväl sammalagt nu 16-17 dagars frånvaro . Abbe fickingen PC pga detta med resistenta bakterier så därför sätts inte PC in förrens om kanske 2 veckor

gud vad skönt att FK hittade papprena!!

Här nattas abbe,freya, alwin och agge runt 18-18,30 oftast sover dem  runt 18,30-19 och sen sover dem till mellan 07-08. 

Ain: Fick ni tag på biljetter? Men fy vad jobbigt att ni inte har vabbdagar   vi har det nog ganska bra här Sverige

Idag fick jag samtal från det stället där jag var på praktik och som jag blev erbjuden sommarjobb detblir att jobba där först tänkte dem erbjuda mig 18500 men då sa chefen där att jag har ju uska i botten så 18700 erbjöd dem mig och när jag sa att jag skulle träffa chefen på en annan hälsocentral på fredag och vad hon erbjudit mig och lite prat fram och tillbaka så hade jag fått upp lönen till samma så 18900kr får jag precis som jag ville ha bästa är att denna hälsocentral ligger 1,5 mil närmre mig än vad den andra gör        

• 7 michelingodingar

6barnsmamma: åhh vad fint gjortHjärta

xgirl:lider med dig vet juhur jobbigt det är med PMS

Lappen: vilket jobb det måstevara med alla renar

lunaria: jobbigt med dim sömn önskar något kunde gå vägen för dig iaf!! Hur går det med flytten? får du hjälp av någon?

Lappen: barn var det ja:

Fredrik 16 år den 22/6

Alexandra 13 år den 11/1

Filippa 12 den 23/10

Albert 6 år den 10/9

Freya 5 år den 5/11

Alwin 4 år den 14/11

Agathon 2 år den 11/4                         

• 7 michelingodingar

Lappen:jo relativt tätt är det allt

Lunaria: vad roligt att båtresan gick så bra med tanke på noha och Linnsom rymde
    Men jobbigt med din allergi hjälperinte medicinen?

Ain: chokladfestival jisses jag skulle äta ihjäl mig på en sån Älskar ljus chokladTungan ute
    Vad duktigt av Miriam attkunna  svara damen på engelska

Xgirl: kanonfina rum ni fixat åt barnen!! Selmas rum är det tapeter med stjärnor eller har nimålat dem själva?

Påsken här harvarit lugn, U hade jouren från långfred till påskafton men inga larm som gjorde att han fick jobba under natten som tur var!! Vi samlades allihopa här hemma hos oss i år, 26 pers var vi 27med lilla kusinen fasthon sov nästan hela tiden så hon räknas inte

Denna vecka har jag hemstudier och fy fan rent ut sagt jaghar kämpat mig igenom uppgiften i forskningsmetodiken men är inte helt nöjd skriver justnu ett stort arbete om kvinnan och hjärtkärl sjukdomarFoten i munnen fast det är lättare för därförstår jag iaf vad som står till skillnad mot forskningsmetodiken!! inte ens nätet kan översätta många av orden som står hur fan ska man då kunna göra ett bra jobb när maninte ens får en förklaring till orden:-O

Idag fyller Agge 2 år med

Pust bliringet plugg för min del, dagis ringde och Alwin har kaskadkräkts                      

• 7 michelingodingar

Ain: ja Freya och Alwin är ju dem som kräks emellanåt här.Vi försöker hitta en förklaring men  ännu har vi ingen

Nej Latinet fixar jag däremot så är det i forskningsmetodikFoten i munnen orkar inte leta fram orden men jag skippade dem helt och hållet och skrev om annat mer förenklat

xgirl: Oj, då har du snart ditt körkort

Jobbigt med din migrän det kan ju säkert ha något med ditt humör  att göra.

Jättefin tapet Selma valde!

Lunaria: Vad duktigt avNoha att gå pottan!!!

Ja ämnena arbetspsykologi och forskningsmetodik är det svåraste jag läst någonsom pust säger jag bara!!

Hahah jo lite trångt var det med plats fick vi iaf
    vad jobbigt att dina mediciner intefunkar menvilken puckad läkare

Kan fårstå att du tvekar med utbildningen men gör ett försök iaf. Tycker jag

Men vad syndatt du aldrig fick ditt körkort                      

• 7 michelingodingar

Lunaria: vi har pratat med BVC och hon ville att viskulle föra matdagbok men vi kan inte se något samband med maten och kräkningarna  

Vad braatt Dan vill gå med i förbundet, hoppas  han får en inblick och förstår vad allt handlar om så  han kan hjälpa till också. Vad skönt att ni får hjälp nu och hoppas kursen kommer ge er massor!!

xgirl: vad spännande hoppas du kommer in på någonting nu!! Vi håller på ochsöker in på distans nu då vi ska läsa projektledning, organisation ochledarskap i 2:an Förut läste   man upp mot Örebro men det läggs ju ner nu.

Ain: usch hoppas det inte blir värre utan att du håller dig frisk nu!!  Roligt att ni verkar ha hittat en aupair och atthuset  går framåt. När beräknas det  vara klart så ni kan flytta in?

Igår fyllde maken 35 år och vet ni jagvann en resavärd 5000 kr igår läglig present till maken Jagkan välja mellan en kryssning med siljabåtar, en spahelg eller en teaterweekend i göteborg eller vänta och se vad som mer kommer erbjudas framöver

Igår hade vi prov i medicinskdkumentation och jag troddealdrig jagskulle klara provet, läraren hade gjort såna diktat så man hann inte skriva klart alla och sen hade hon tagitmed terminologiord från dem diktat som vi suttit   och skrivit för att öva oss inför provet men jag fick total black out kunde bara 12 av 23 ordGråter hade dessutom 15 poängs avdrag för stavfel men jag klarade mig med 4 ynkapoäng såjag slipper göraom iaf!!

Nähä nu skajagåka,vi ska på teater med skolan        

• 7 michelingodingar

god morgon!!

Lappen grattis i efterskott och hoppas dina knän går att åtgärda!!

Lunaria:  tycker synd om dig med all din allergi, det verkar som du bara blir mer och mer allergisk ju    

Vad bra att autismutbildningen verkar ge mycket!! herregud hoppas dan inser att han inte kan ha det så där

Ain:vilken duktig kille ni har

xgirl: mysigt med vänträffen, hur går det annars för dig med jobb och körkort? fått tid för uppkörning än? Grattis på din födelsedag  förresten skrev på fejjan med 

Här är det väl ganska bra, ska ut på praktik i 14 dagar nu och det behövs. Hade jagvetat hur våra lärare är och fungerar så hade jag aldrig i helvete valt att gå utbildningen där gårdagen ska vifan inte ens prata om Demon  

I morgon skavi åka till en bondgård med barnen och kolla vårsläppet av korna            

• 7 michelingodingar

Lunaria: men oj jag har inteläst bloggar på några dagar nu så får taifatt det sen vad skönt att du ändå fått sova 10 timmar inatt!!

Ja det var en konstig kommentar av fröken. Vissa barn äter ju aldrig välling öht så nää strunta i hennes komentar.

Oj ja du jag ska försöka fatta det kort. Nej det handlar inte om min frånvaro alls. Utan för att ta det från början så handlardet om att under påskveckan så fick vi 3mastiga uppgifter att göra hemma och vi kan säga att Lärare A är vår klassföreståndare och så har vi lärare B och C. Vi ficken uppgift av lärare A och B (gemensam uppgift från dem två) sen fick vi en uppgift ytterligareav lärare B samt en uppgift av lärare C. Flertalet iklassen var såslut när vi kom tillbaka från "lovet" och det såg vår klassföreståndare varpå hon tog upp detta på nästa lektion. När hon fick höra vilka mastiga uppgifter  vi haft blev hon förvånad för lärare C hade sagt att detvar en liten uppgift bara,vilket det inte var. och sen när hon fick höraom ytterligare en uppgiftfrån lärare B så visste lärare A inte alls om denna uppgift utan bara trott att det var deras gemensamma uppgift samt lärare B:s uppgift vi hade. Vi påtaladeäven att vi knappt haft lärare B och att hon nu skjutit upp lektioneroch ett prov 3 gånger och vi har bara lärare B en gång var fjortonde dag så hennes föreläsningar känns otroligt viktiga!! Alltså såhar vi inte haft lärarleddalektioner i det ämnet sen i mars!!

Lärare A säger att hon ska skicka ett mail till lärare B och säga att vi vill ha ett samtal om detta och så bad hon oss att diskutera vad och hur vi ska ta upp detta med henne. Vi som var närvarande senare den veckan på klassrådet började då diskuter hur vi skulle lyfta detta och VAD vi ville ändra. Jag skrev protokollet och skrev att vi ville ha mer respons på inlämningsuppgifter eftersom antingen så skriver hon inget till oss eller så får man till svar vid funderingar att man ska goggla!! Dessutom så vill vi få fler lärarleddalektioner. Jag skickar protokollet till lärare A som vidarebefodrar det till lärare B. Vi undrar också ominte  lärarna pratar igenom saker o ting innan vifår uppgifterna!!

Hur som så var nulärare B iskolan igår varpå lärare A säger attvi kortar lunchen med 30 min för samtal och alltrodde attvi skulle fåett lungt ochsansat samtal med lärare B för att försöka lösa detta men in kommer lärare A och B SKITFÖRBANNADE övervad som stod i protokollet och att lärare B nu inte vet omhonvill komma tillbaka och ha oss i ämnet och att hon funderar på o sluta!! hon har inget förtroende för oss ochvi fick även höra hur jävla dåliga vissa i klassen var och att dem knappt klarade uppgifternaGråter lärare A var intillrektorn medprotokollet och vi är nu anmälda!!!!

Ingen av oss fick enchans att förklara hur det var och vad som avr menat dem stod där med armarna ikors totaltvansinniga!!!

flertalet i klassen är helt chockade över det här för lärare A var ju den som sa att vi  skulle diskutera detta m.m Vi är chockade och arga och frustrerade för det känns som att vi blirskuldbelagda för lärarens frånvaro vad det gällerlektionerna och lärarna har från srtart varit jättenoga med att vi ska komma till dem vid problem men ALDRIG mer säger vi bara!!

Vihar en lärare i svenska och engelska som är helt suverän bättre lärare får man leta efter och han har fått vibbar om att allt inte är så bra och idag lät han oss var och en skriva ner vad vi känner hur  vi tänker och hurvi upplever allt och vår version av allt som hänt så han försöker hjälpa oss komma på rätsida med detta!!              

• 7 michelingodingar

åhh vad snurrigt det blev men jag skrev inte det där om att vi får svaret att goggla i protokollet utan jag menade att det är denresponsen vi får så ni förstår vilken slags responsdet handlar om.

• 7 michelingodingar

Xgirl: Men stackars Arvid fick han inte ens någon hostmedicin som var slemlösande?? hoppas att han snart är pigg igen!!

Åh lycka till på teoriprovet idag! Gud vad spännande tänk i morgon hardu alla gånger ditt körkort Minns känslan än idag när den jag körde upp för sa att jag fixade det galant!! 

Lunaria: vilken duktig tjej  jösses hon måste vara väldigt tidig med att kissa på pottan!!

Jag läste din blogg om att ni nu inte kan få bidragför lägret Hur kan då dem gå ut med att ni får det fattar jag inte!! Har du pratat med dem om det?? Kan det har blivit något missförstånd?!!

Ang skolsituationen xgirl jadet är jättejobbigt just nu ochvi är så kluvna Ain det tycker inte vi heller men det är vad läraren gjort och det är så jävla fult av henne för så mycket somhon pratat om att vi ska ha en öppen,rak och ärlig kommunikation istället för att som tidigare klasser som gått direkt till rektorn så hon har fått "hugg i ryggen" som hon säger så är det hon som går dit när vi bara vill få till en förändring!!Vi gjorde inga påhopp på läraren över huvud taget utan diskuterade lungt om hur vi upplever det, och vad vi vill få ändrat och det var det att vi först och främst känner att vi inte får så bra respons på inlämningsuppgifter och sen att vi vill ha lärarledda lektioner för denhär terminen har vi kanske haft henne MAX 3 gånger pga att hon skjutit upp lektioner och låtit oss arbeta hemifrån utan att vi ens fått veta om vi tänker rätt och har fattat uppgifterna rätt      Detta ärett ämne som är så oerhört viktigt att det blir rätt eftersom det är vi som skriver journaler och ska kunna förstå det vi skriver om och vara uppmärksamma på om läkaren säger något galet på diktaten!!  
    lunaria, ja det är då inte någon demokrati utan säger vi något annat så straffas vi Ja det känns jättebra att vi har en neutral lärare med här som kan se det från en annan sida och hjälpa oss. Läraren sa själv att han känner ju lärarna ifråga och detta kan han inte heller förstå riktigt, hur  dem håller på och säger. Han tycker det är väldigt märkligt!! 

I nuläget vet vi inte alls vad som händer när vi är tillbaka från LIA:n, om vi öht kommer ha några lektioner i anatomi,omläraren slutat eller vad  

usch ja det är lite tungt just nu på allahåll och kanter.

Igår var första dagen på LiA.n och det blir nog jättebra där, har fått schema på hur dagarna kommer se ut och vad jag ska få vara med och göra. Sånt har jag inte fått någon annanstans!!

Idag är jag dock hemma och vabbar för att låta agge vila sitt ben och ha koll på hur han går osv inget var ju brutet iaf!!        

• 7 michelingodingar
    {#emotions_dlg.flower}Grattis till ditt körkortSkål

xgirl visste väl att du skulle fixa det

Uschför magsjuka har ni andra klarat er?

Lunaria: stackars barnen och dig med, är dem piggare nu? Mår du bättre?

I helgen så var vi på dop, vi hade ju fått äran att bli gudföräldrar åt Makens lillebrors dotter detta var i lördags och i går hade jag skoldag, var öppet hus i skolan och obligatoriskt för oss att vara där. Hade samtal med min lärare då och vet ni hon sa inte ett ljud om att jag varit hemma för vabFörvånad  pratade lite allmänt kring utbildningen och om det var som jag hade förväntat mig osv. De frågade om jag kände   att jag hade svårt för något ämne och ja jag känner att det har jag. Jag fårkämpa med alla ämnen men värst var nog arbetspsykologin och nu är den avslutad så känner jag att det är forskningsmetodiken samt engelskan. Läraren som jag skrivit om som är så himla bra var med på mötet och hade uppmärksammat det. Men han sa att jag skulle alla gånger klara det så det kändes skönt att höra!! Fick veta att arbetet vi hade om hjärtat "broken heart syndrome"   fick jag godkänt i fast läraren som jag inte ens har i ämnet anatomi tyckte arbetet var lite "tunt".

Idag har jag varit hos en sköterska med alwin föratt kolla hans tå menblev inge klokare av det ! På onsdag ska han göra pricktest för pollen.   

• 7 michelingodingar

Hej på er!

Lunaria: jag tyckte med att dem borde kanske tagit en sårodling av hans eller kanske gett   PC. Men hur som så är tån ok nu, ser dock ut som att han har brännskadat tån du vet när huden är så där röd!!

Wow vilket bra vårdbidrag ni ändå får!! vi kämpade ju med ansökan och fick ingen hjälp från någon att fylla i det och vi har 1/4 vårdbidrag för 2 barn. Skulle egentligen ansöka om Agge också men fasen orkar inte krångla med det nu!!

Härligt att ni kommer iväg på lägret nu då Ni är alltid välkomna hit om ni vill annars

Ain:oj, vilken resa ni är ute på. Hur går det medbarnen att resa så där? 

xgirl: skönt att du fixade kopparspiralen,man har ju hört en del skräckisar om att sätta in en sånTyst

Grattis till Arvid i efterskott!!

Vad händer här hos oss då...... ja abbe har öroninflammation IGEN men på  tisdag är det dagsför operation ochjag hoppas abbe är pigg tills dess bara!! Skulle varit iväg till Stockholm idag tills i morgon men jag fick backa ur eftersom abbe nu fått så jättedålig syn så nya glasögon till honom var prio 1 här!! hmmmm annars joooo jag har fått ännu mer sommarjobb på LIA:n där jag var nu vecka 19-20. Jag ska jobba veckorna 31,33 och 34 hos dem jag som egentligen hade tänkt vara ledig då och bara tackat ja till vecka 31 men äsch visar jag mina framfötter där så ja vem vet i framtiden det ärbara 1,2 mil från oss Bäst av allt jag fick samma "höga" lön som jag begärde där jag ska jobba först i sommar och det utan att dem ens blinkade     man kanske kunde begärt mer   

Annars mår väl jag så där, vet inte vad det är svårt att sätta ord på det men jag är trött, mår illa och känner mig allmänt hängig   nästan så jag hoppas något ska bryta ut så jag blir av med det!!

I söndags var jag iväg till ullared igen har fått en större summa pengar av min mamma så hon betalade det jag köpte och så ska vi ta med oss de 3 stora barnen till Liseberg den 16 juni för resterande av dempengarna           

• 7 michelingodingar

Men oj en månad sen jag skrev sist :-O Märks det att jag inte har samma tid å sitta här eller

Lunaria: ja jag tycker med vi borde få högre VB speciellt efter att vi dessutom får/fått jobba mycket med Agges nackproblem och överrörlighet så det är ju 3 barn.

Ja operationen som gjordes på Abbe gick ju inte "smärtfritt" fy fasen. Om det blir en nästa operation så får fasen maken åkamed. Det ska enligt maken stå i Abbes journal att han ska få lugnande innan han åker till operation just pga att detta hänt vid de andra operationerna Tyvärr så fick abbe komplikation efter rörinsättningen. En rejäl infektion så det öste ur grönt var i vänster öra och luktade inte sommar vill jag lova Kräks men med örondroppar så har det blivit bra.

Haha nä du min mamma har inte gott ställt men en farbror till henne avled och hon fick ärva lite över 100 000 kr :-O

Jo då vi kan alltid göra plats om ni vill komma och hälsa på buntar ihop några av våra barn i samma rum så fixar det sig i såna fall

Ja hur gårdet har du sökt utbildning till hösten? vad blir det och hardu fått veta om du kommer in?

AIN: Roligt att M:s uppvisning gick så bra Låter som ni haft en härlig resa. Stranden lät som ett ställe jag skulle kunna tänka mig att åka till Hur går det med huset?

Midsommar var vi hos Makens bror och hans tjej. Min storebror har kommit hem efter dryga 5 månader i Norge så han var medoss också. Var lite fler personer där och tyvärr dök en oinbjuden gäst upp strax innan jag skulle köra hem min bror och åka hem och natta våra små. Åkte tillbaka dit (alexandra var hemma med de små då dom låg och sov) för att se om maken skulle med hem och kommer dit och där är det "krig". Den oinbjudna gästen fattade inte att han inte var välkommen och hade nu retat upp flera som var där så 7 hormonstinna karlar skulle ge sig på honom. Då fick jag svägerskan att ringa polisenDemon Herregud hon undra vadhon skulle säga till polisen:-O Ja sa jag det är väl bara o säga att antingen kommer dem hit typ NU eller så kommer spännbögen  att åka på rätt mycket stryk. Sen tog jag med mig min man och åkte hem och polisen hade kommit dit strax efter som tur var!!

Midsommardagen tog vi det lungt, grillade med min bror och bara slappade.

Nu är jag igång med mitt sommarjobb eller jag har gått bredvid och börjar jobba själv på måndag. Ska gå bredvid i morgon em igen för att vara med vid dagsavslutet när det gäller kassan och pengar osv. Det är en del att lära sig kring kassan så jag tror snart jag tjatat öronen av tjejjerna jag gått med Skrivandet i journalerna går xbara fint inga läkare som klagat än iaf    Jag har dessutom skrivit åt en läkare som blandar danska och norska och svenska och tjaaaa jag får spola tillbaka många gånger innan jag väl fattar vadhan säger Vet inte omjag berättade xatt jag dessutom ska jobba 3 veckor där jag var på LIA sist??? Ja iaf så ringde chefen där och dem vill att jag ska jobba v 31, 33 och 34 fördem så jag tackade ja till det fast jag eg tänkt vara ledig!!               

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)