Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax: har du hittat mig på facebook? fick en vänförfrågan från någon men då jag inte vet ditt riktiga namn så vet jag  inte om det var du
    ojj är Meja redan 6 månader gud vad tiden går fort!!

Ain: vad fint det ser ut och så härliga fotona är där ni ska bygga huset!!

am zandra: nä men intenu igen, hoppas du snart har en ny kabel så man ser dig igen

evanor: men så där känns det med fredrik som ni känner med er 14 åring, att han skiter i det på grund av ren lathet, vi vet ju att han kan men han MÅSTE lägga lite  krut på det, han gjorde ju det ett tag och betygen förbättrades ju men nu är dom totalt i botten igen!! blev så arg på honom i förra veckan för då hade han suttit med på mötetoch dom hade förklarat hur illa det är igen och dom kom överrens om att han ska gå  på ALLA TTF timmar och så SKITER han i att gå ditDemon

xgirl: hur går det med inskolningen? och mår du bättre nu? när börjar du jobba nu då?

maken är väl ett kapitelför sig, han fega ur o ringa föräldrarna MEN den killen som maken kände igen harlagt ut på facebook om händelsen och lagt till makens fullständiga namn frågan är om man får göra så??!! kändes lite som att killen bara var tvungen o  skriva där för o försöka spela oskyldig
    Hur som såfick jag ett telesamtal igår kväll från en pappa till filippas ena klasskompis om att han hört vad vi råkat ut för och han hade oxå råkat ut för detta i fredags kväll plus att grannen mitt emot oss ochså hade uppmärksammat vad som skedde!!

Idag är jag hemma med Alwin, dom misstänker ju att han har förkylningsastma och nu harhan gått o småhostat o rosslat i en veckas tid och häromnatten började det eskalera ännu mera och han vaknade o hostade som en tok och var tungandad och grät o ville få medicin och igår  skulle ju vi egentligen varit på utredning på barn med honom men fick ju avboka eftersom jag skulle till Linköping på studiebesök men hursom så blev han ännu sämre inatt och nu hostar han i ett här så jag väntar på att vc ska ringa så han får komma dit och kolla upp detta och ev få nån form av inhalationer så han inte är så tungandad!!

• 7 michelingodingar

fy tusan vilka  nätter vi haft här abbe har såna magsmärtor så igår kväll åkte vi in akut med honom men inget fel hittades och inatt har det varit ännu värre och han har vridit sig av smärtor och gråtit man är så frustrerad över att inte kunna hjälpa honom och veta vad det är för fel på honom och nu börjar tröttheten ta ut sin rätt då han hållt på sen natten mellan torsdag-fredag.

Jag har blivit genomförkyld och hostar och mår allmänt bara blä. skönt dock att alwins hosta börjat ge med sig!! filippa har oxå samma skit som jaghar.

Denna veckan som  kommer  harbarnen höstlov men jag har massor av hemuppgifter så jag måste ändå lämna de små på förskolan och tisdag ska jagoch 2 andra tjejjer träffas på skolan för att fixa ihop ena vårt grupparbete

• 7 michelingodingar

Det som vi råkade ut för med smällare i brevlådan och busringningar kan jagberätta att fler råkade ut för och har polisanmält händelsen så nu är det lugna gatan här igen

abbes mage är ok  igen, jag testade efter ett tips från en mamma i min klass o ge en halv novalucol och tänk han sov HELA natten efter det och har därefter sen mått bra så frågan är om han lider av sura uppstötningar....

alwins hosta kollade vi upp men ddet satt inget pålungorna denna gång utan dom sa att det var virus. Han har varit bra i några dagar men igår drog det igång igen och natten har han hostat sig igenom jag gav bricanyl inatt så lite lugnare blev det efter det!

min förkylning lugnade sig och hostan är nästan helt borta men natten mellan onsd- torsdag blev jag dålig igen och nu har jag åkt  på bihålsinflammation fyy fasen vad ont jag har från överkäken och ända bak i nacken, har ett jättetryck över ansiktet!!
    Har inte tid o vara sjuk så jag knaprar panodil och snyter mig massor för o få ur skiten!!

Vi har ÄNTLIGEN fått tag i nytt köksbord+klaff+ 10 stolar och samtidigt köpte vi en ny soffa kika i bloggen så kan ni se hur detser ut, fy fasen som vi har letat och letat. I fredags var vi ner till en möbelaffär  som ligger i ett litet samhälle 8 km härifrån och dom kunde inte fixa ett bra paketpris på det bord vi ville ha(dom kunde inte sälja klaff till bordet eller extra stolar) och visade oss ett annat bord och stolar som skulle kosta 16000 kr DÅ sa jag NEJ jag lägger inte så mycket pengar på ett jäkla köksbord och säljaren visste knappt vad han skulle säga så vi tacka för oss åkte till MIO möbler och hittade bord + soffa på en gång och dom var otroligt tillmötesgående och hjälpte oss fixa allt så lagom till jul levererar dom hem det hit bordet vi köpte kostade nästan 7000 kr mindre än det vi kollade på som skulle kostat oss 16000 kr så det var nästan så  vi fick soffan på köpet ju

Igår fyllde Freya 4 år men vi ska slå ihop kalaset med alwin som snart fyller år oxå!!

• 7 michelingodingar

am zandra: härligt att du kom med i tierpsmodellen!!
    usch vad jobbigt för dig med sjukdomar och trots fy sånt kan man klara sig utan!! så som Linn är nu sån är alwin det driver en till vansinne ju

Men herregud dan är ju verkligen ett kapitel för sig fy fasen jaghade ju blivit helt galen stackars noah som fick stå och höra en sån sak från sin egen farDemon

Har ni kommit överrens om delad vårdnad o så än och har han skaffat sängar åt barnen eller är han fortfarande inne på att de ska sova på madrasser?

Xgirl:vad roligt o kolla på hus men förstår att du drar dig lite med tanke på ev renoveringar!!
    Vad jobbigt att du bara kunnat jobba 2 dagar och stackars Arvid, hur är det med honom nu?

Min bihålsinflammation började ge med sig natten till i tisdags, fyy det var en rejäl omgång jag fick
    Var ju hos tandläkaren i förra veckan och fick fixa en tand provisoriskt och tandhygienisten la i en fyllning som skulle vara sååååå bra och verkligen hålla.... HA HA säger jag bara det gick några dagar och så lossnade en stor bit av den lagningen plus att jag sa att en annan tand som var lagad provisoriskt där kändes det som att lagningen höll på att ge sig och tandhygienisten var där och kände och sa att nej då den lagningen satt fast jättehårt ehhhhhhh.........den tappade jag häromkvällen så så bra satt denSkrikandes
    Har tid tilltandläk på onsdag igen suck ser hur pengarna bara flyger iväg vet inte hur många tusenlappar jag lagt på mina tänder bättre o dra skiten och skaffa löständer

för övrigtså är det fullt upp med skolan och på måndag harvi ett redovisningsarbete om olika lagar och jaa ni den har jag sån jävla ångest inför ena tjejjen har ju knappt hjälpt till och igår så kom vår lärare och frågade mig hur det gick och jaghöll på o börja gråta berättade vad som skedde i vår grupp och läraren blev jättearg och sa att vi skulle låta henne ta den största redovisningsbiten och igår em satt vi kvar i skolan och stressade oss igenom det sista som galningar och jag känner bara att det kommer gå åt helvete men nu vet ju läraren om situationen och bara det gör att jag känner miglite lugnare iaf!!

nää nu ska vi fixa i ordning oss och åka iväg och köpa vinterjacka åt abbe, jag upptäckte att jag har MISSAT att köpa vinterjacka åt alwin FörvånadSkäms så han fick ta abbes så köper vi en stl större åt abbe då han börjar gå över från 104 i ytterkläder till 110!!

just ja var på BVC med agathon som nu väger 12660 gr och är 86 cm lång!!!

• 7 michelingodingar

evanor: åh stackars kissen och er, jobbigt när man mister en familjemedlem
    shit hur lyckades han bli utsparkad därifrån? skönt att hans farmor åker dit med honom men nu får han väl ändå ta sig i kragen tycker manObestämd
    hur långt har du kvar nu innan BF??
    Jo då studierna går bra, hade redovisning av ett stort grupparbete vi haft om några lagar och jag hade världens ångest för ena tjejjen dök inte upp då vi skulle träffas och var "sjuk" titt som tätt verkar inte som att hon fattar att vi ser ju allt hon skriver på fejjan och den andra tjejjen mådde dåligt psykiskt så jag har fått tagit ett ganska stort ansvar här men ja ja redovisningen gick som den gick!! hade prov igår och jag vet med mig att jag har ett fel där, har även ett stort grupparbete om hudcancer och prostatacancer med samma personer som vid lagarna "SUCKAR" men jag blev klar med det idag och sen ska vi skriva en recension i svenskan, vi har ett onkologitest i cosmic (det är det programmet vi kommer skriva i sen närvi kommer ut i arbetslivet så vi tränar på det just nu) testet har vi på fredag och på tisdag nästa vecka har vi ett slutprov i onkologin + redovisning avgrupparbetet i cancer sen går vi på 2 veckors praktik så jo det finns en hel del o göra kan jag säga
    Men vi har livit lovade att få jullov " JUBLAR" först skulle vi ju få hemuppgifter men nu har vi blivit lovade ledighet så vi slutar 21 dec och börjar 9 jan igen!!

hur är det med alla andra?det är så dött här inne ju, am zandra,pilea,xgirl, ain, glittrax m.fl vart är ni??????

Idag har jag varit hemma med agathon då han har feber och alexandra har ont i halsen o mår så där men jag lämnade abbe,freya och alwin på förskolan och pluggade hemifrån men vid 13 ringer dom och säger att alwin är dålig så jag hämtade barnen,satte fast dom i bilen och alwin spyr som en räv han spydde ner hela sig,bilstol och bälte så jag fick fram en toarulle o börja torka men han bara fortsatte o spy och till slut fick jag ropa på ena fröken där och be om en plastpåse så hon hämtade en och vi kunde åka hem. Hann bara hem så spyr han igen så jag fick klä av honom ute för det bara rann spyor om honom och så fick vi fram en hink o sätta honom i soffan så  spyr han igen sen däckade han i soffan och sov någ 1,5 timme. Vaknade och säger nu mår jag bra men näääeee det gjorde han inte för han började kräkas igen men nu vid strax innan 18 så käkade han en glass, 2 pepparkakor, drack coka cola och så åt han 2 små tallrikar med havrekuddar och yoghurt så jag tror nog det har vänt nu jag ska vara hemma i morgon med då uno har sin "roliga 24 timmars jour" och han fick sticka iväg nu så han kommer väl inte hem förrens inatt nån gång och måste ju då fåsova i morgon men sen tar han VAB torsd-fred

• 7 michelingodingar

evanor: vilka dumheter han håller på med gossen fasen jag är likadan älskar mina barn högt men har inte problem o läsa lusen av dom om det behövs bidra till hushållet är väl det minsta han  kan göra när ni är så snälla och låter han bo kvar hemma ändå!! hoppas det gick bra med farmor nu

xgirl: så hans utredning har dragit i gång nu,vad skönt hoppas ni snart kan få ett resultat och hjälp därefter!! Grattis till selma idag!!!
    Men vad konstigt med Arvids feber och att den jojjar så upp och ner, har du ringt vc så ni får kolla upp det?
    jo då igår kväll strax innan 18 så piggnade han till och började äta och fick behålla maten!! men nu är barnen hemma resten av veckan från förskolan så hoppas jag dom är pigga på måndag igen!!

Ain: stackars benjamin som är dåligt
    mysig helg i Milano  ni verkar haft. kul att det går bra på det nya jobbet, har du långa dagar o så?
    Oj vad du står i inför kalaset.

usch jag fick ett telefonsamtal från en vän till mig, ett sånt samtal som man verkligen inte vill få och bo så långt ifrån varandra och veta att hon behöver allt stöd hon kan få gör det väldigt jobbigt. Hennes man har precis fått veta att han har kanske något år kvar att levaGråter 

• 7 michelingodingar

am zandra: han har fått en cancerdiagnos, dom trodde dom kunde operera bort det men när dom öppnade buken så fick dom bara sy igen för det fanns inget att göra

oj oj dan kan ju inte tänka längre än till näsan, hoppas tjejjen snart fattar vad hon ger sig in på!!hoppas du får avlastning av honom snart så han med tar sitt ansvar ang barnen!!

Det där med att kolla synen dom anv sig av en maskin på abbe när dom skulle mäta och han bara var några månader gammal men den verkar inte vara hundraprocentig då den visa en slags siffror först på abbe men det visa sig att han  hade ännu sämre syn ju!!

evanor: vilken söt katt och stora öron ja dottern ser oxå söt ut

xgirl: men har dom inte kollat om arvid har halsfluss???!!!! lite dåligt kan jag tycka han har ju ändå haft feber mer eller mindre några veckor nu ju!! fast det är som med alwin han har snart haft feber i 1 års tid men dom tycker inte det är konstigt med tanke på hans ålderObestämd
    ajaj stackars selma!!

• 7 michelingodingar

am zandra: ja jag kan bara försäka tänka mig in i hennes situation, hon hade gråtit i 14 dagar innan hon kunde ta sig upp igen och börja försöka leva och istället får att planera en framtid så får dem planera en begravningGråter

Helt tillförlitliga känner jag att de testerna inte är då den visade fel på abbe men det kan inte vara lätt o avgöra på en sån liten heller men visst kan dem få fram ett hum om hur synen är!!
    Ja kan dem göra hörseltestet i uppsala med så vore kanske det det bästa.

Hoppas verkligen Dan kan fixa att ha barnen nu och jag läste o kommenterade på fejjan du kommer fixa det här, kan förstå att det är jättetufft att vara ifrån dom så nu men  du behöver det oxå för att kunna orka som mamma, försök att sysselsätta dig med massor så ska du se att tiden springer iväg!!

Xgirl:men vad trist att huset var i så dåligt skick
    skönt att arvid varit feberfri nu hoppas dethåller i sig!!

undrar hur det går för pilea hooohoooo var är du????? vill  ju veta hur skolan går ju

märks att jag prioriterar annatnu när jag är borta hela dagarna är visst en vecka sen jag skrevTyst 
    I morgon börjar jag min LIA på medicinmottagningen ska vara där i 14 dagar ochnästa omgång när vi ska ut på 4 veckors LIA har jag lyckats fixa redan nu så då ska jag vara 14 dagar på  öppen psyk och 14 dagar på en vårdcentral vad händer annars då.......
     Jag har snaggat av agathon sin kalufs och en helt annan liten kille blev det

Vi har haft kalas för freya och alwin igår tillsammans med deras kusiner fast veckan har varit rätt jobbig jaghar haft en molande huvudvärk i flera veckor och i tisdags när vi skulle ha prov +  redovisning av grupparbete om cancer så åkte jag på migrän fyy fan säger jag bara så har jag klarat det provet så är det väl ett under!!! redovisningen gick bra tyckte läraren trots min hemska migrän och där jag såg texten dubbelt så jag fick läsa om några gånger pga jag läste fel

Vi har haft vårt första prov i Cosmic (det programmet används i hela landstinget här och det är där man skriver journaler osv) jag trodde benhårt på att jag kört i det provet för dels så hittade jag inte rätt remissmallar utan fick skriva som en vanlig remiss och detta provet så fick vi även avdrag för enkla stavfel, större stavfel, om vi hade gjort frågtecken för att vi inte hörde vad som sas, om vi var tvugna att fråga läraren och om vi skrev i fel mall osv så man kunde få avdrag på 1 poäng, 5 poäng eller 10 poäng mentrots mitt misstag med remisserna där jag skulle haft 20 poängs avdrag eg så klarade jag provet med "bara" 15 poängs avdrag, kan ni gissa min förvåning när läraren gav mig resultatet och sa att jag trots allt gjort det MYCKET BRA Jag hade lite slarvfel (faaan) och fick 2 avdrag=10 poäng där jag skrivit ett större stavfel samt inte hörde ena ordet som sas så jag fick skriva frågetecken men f------n vad skönt det var att få detta resultat trots allt

• 7 michelingodingar

Just ja en annan lättnad eller ja jo lättnad är det ang freddes skolsituation är att gymnasiet här har startat upp 4 utbildningar för dem som inte har godkänt i ämnena så fredde har en chans ändå att läsa gymnasiet och det är bla som vaktmästare/parkarbetare, hotell och resturang osv så det FINNS en framtid trots allt och det känns så jävla skönt när jag fick höra detta!!!!!!
    Visst fredrik är inte alls så glad åt detta men vi harsagt att med de förutsättningarna han har skapat för sig med o skita i skolan så får han bara ta det som erbjuds och att han längre fram i livet kan välja att plugga i såna fall men detta är lösningen nu!!
    Dock så kan han inte läsa några vidareutbildningar på betygen han får från gymnasiet då det inte gäller som behörighet men det kan han om han vill ta igen senare, huvudsaken att han har en möjlighet till någon utbildning iaf känner jag !!!

• 7 michelingodingar

En snabb vända  här inne, då var första veckan på LIA:n gjord och jag mottogs jättepositivt dessvärre fick jag en handledare som nog bör fundera över om hon klarar av att ha elever..... 2 dagar med henne och min mage ballade ur fullständigt pga stressen från henne och jag äter Omeprazol med magknip som gör att jag emellanåt får rusa på toa för det bara rinner ur mig först och främst så får jag sitta i ett rum och handledaren i ett annat, sen får jag skriva direkt i journalerna och spara det så får handledaren kolla igenom innan det skickas till läkaren för signering och handledaren så fort jag bad om hjälp sa bara att jag fick vänta och sen fick jag höra hur mycket hon hade att göra, hur stressad hon var, att hon inte mådde bra pga halsont och till slut säger hon att jag inte får skriva mer för jag skriver för fort och hon hinner inte med så jag fick sitta och glo in i en väggi 2 timmar tills jag skulle gå hem!!

Torsdag och fredag var inte min handledare där utan jag fick ha en annan och sitta inne hos henne och vilken skillnad oj oj säger jag bara denna var lugn och hjälpte mig på direkten om det var något istället för att vänta och jag kände bara en lättnad dessa två dagar!!

Dessutom så sa chefen där att jag var jättevälkommen att söka sommarjobb där så något positivt måste jag ju göra dock känner jag mig så osäker på min kompetens och frågar mig många gånger om jag verkligen klarar detta och det gör att jag känner mig så jävla osäker och intalar mig att jag inte klarar detta

jag fick iaf tillbaka resultatet på onkologiprovet jag satt och gjorde med världens migrän,trodde jag skulle klara mig men att det skulle vara med nöd och näppe men jag hade 37 rätt av 41

Am zandra: skickar en bamsekram förstår att du gick igång på dans kommentar när  ni var på  återgivningen av noahs utredning,det hade jag med gjort kan jag säga!!!!

sötingar du har på kortet

Xgirl såg bilderna på fejjan och det var superfina kort!!
    kul att du mår bättre nu när du jobbar o så!!

Glittrax: fy vilken oro för dig håller tummarna att det inte är något!!
    Jag fick åka in när fredrikvar liten för jag hittade 2 knölar i mitt bröst men det var förstorade mjölkkörtlar som försvann efter något halvår.

Ain:men fy för magsjuka har barnen klarat sig? ska kika in på din blogg sen

I torsdags kom våra möbler och vardagsrumsbordet som jag trodde vi skulle få vänta på ett bra tag till dök upp i onsdags ska fixa kort sen på det. Barnen tycker det är skitkul o springa i soffan och kasta runt kuddarnaSkrikandes jagblir vansinnig fasen får hoppas dom låter bli det snart

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)