Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl: vännen ta det lungt (säger en annan ) men det blirinte bättre av att du stressar upp digså där och försök släppa pressen om att ha det städat påett visst sätt du mår bara dåligt av den pressen ju!! klagar dom så är det bara fråga vad som hindrar dom från att göra det åt dig
    kul o kunna fynda lite och 50 kr var ju ett kanonpris!!
    haha arvid tycker väl du ska ta körkortet

evanor: grattis till ida i efterskott ja nu är uppgiften gjord och inskickad iaf såfår vi se vad läraren säger om den!!

blev hemma idag med sa till att nästa runda får uno ta alltihopa så får vi dela det på så vis och tur varväl det för han ligger antagligen med magsjuka han har sprungit på toa några gånger och nu kom han traskandes med en hink likblek och gick o la sig men vad fan jag måste till skolan i morgon har ett prov då och 2 prov till som jag missat och måste ta igen undra om man får lämna barnen på dagis i  morgon även om han spyr idag(vilket han inte gjort än men man vet ju inte) jag haringen annan som kan ta barnen ju

suck ja mensen är ett kapitel för sig härObestämd jag tog den där depotvagiatorien (något nytt som jag aldrig sett förut 1 sån som man stoppar in och så avsöndrar den lite dag för dag istället för att behöva pilla in 3 st såna där) men fortf ingen mens!!!

• 7 michelingodingar

xgirl: åh ser hur snurrigt det blev somjag skrev nej den där depotvagiatorien är mot svampinfektionen jag åkt på och jag funderade på om jag skulle tagit den INNAN eller EFTER mensen eftersom jag får svamp av bindorna men så vet jag ju inte när mensen kommer så då valde jag o ta vagiatorien trots att mensen inte kommit. jag har ju haft problem förut med svamp och då fått stoppa in 3 såna vagiatorier en varje kväll under 3 dagar men nu fanns något nytt en depotvagiatorie som man stoppar in och sen utsöndrar den lite salva undan för undan så man slipper böka med 3 st blev du någe klokare nu?

usch ja uno är iväg och jobbar nu likblek var han när han åkte o han mådde lite mysko sa han men inget kräkandes iaf så han trodde det var pga migränen han dessutom åkte på tidigt i morse som spökar så jag ställer in mig på att lämna barnen på dagis i morgon och sen åker till skolan!!

vad jobbigt att du har sån press på dig och jag kan förstå att du tycker det är jättejobbigt att dom börjar städa så var ju min svärmor förr men jag var en slarver(ja jag är  fortf inte den som håller det renast o upplockat) och hon hade en förmågaatt dyka upp när det såg ut som värst hemma med grejjer överallt och hela bänken var belamrad med disk!! och då brukade hon ställa sig o diska och torka ur skåpet under diskbänken och jag tyckte det var sååååå förargligt och pinsamt!!!! och bad henne låta bli men hon hurtig som bara den sa typ ja men jag gör det här så slipper duSkrikandes önskar du kunde se hur det ser ut här just nu så lovar jag att du iaf inte skulle känna dig ensam

• 7 michelingodingar

am zandra: men vänen  tainte åt dig av den där bedrövliga människan hon verkar ju inte vettig i nån ände och dan herregud när ska han flytta???

ang linn och högljudd så är det samma här fast det är alla utom agathon för han pratarknappt inte än men den andra får jag säga åt flera gånger att dom inte behöver skrika för jag är inte dövObestämd känns som att högljuddheten kommit när dom börjat på dagis och jag upplever att där får dom nog skrika lite för att göra sig hörda pga alla barn men ja jag vet inte baraen känsla jag har!!

xgirl: nääe men vad tusan räcker det inte nu
    ja hualigen jag blir tokig på att det alltid ligger grejjer överallt men jag orkar bara inte röjja för det ser ikadant ut efter några minuter igen så känn dig inte ensam utan tänk på mig när du plockar

ain: lycka till idag!!
    usch ja i år har vi haft  magsjuka MYCKET
    ja alternativmedicin är typ naprapati, örtmedicin, yoga osv där tas det även upp om den sk placeboeffekten och att den oxå är viktig

nää ville bara berätta att jag klarade det oförberedda provet igår + att jag hade 28 rätt av 33 på ett skriftligt prov hur fan kan jag lyckas o få så bra resultat, jag fattar inte det men jag är jättenöjd och min surpupp till lärare var på strålande humör igår och sa att jag absolut ska vara nöjd med resultaten för dom var jättebra hade ett prov till igår och där vet jag att jag kommer ha ENDAST 1 fel för jag kom inte på vad PAD stog förFoten i munnen

• 7 michelingodingar

ain:ja jag hoppas jag gjort det iaf!!

evanor: ja jag vet inte jag är mestså imponerad över att jag lyckas så braSkäms har svårt oge mig själv pos beröm

am sandra: ja men snaaart så är han ute då ju du skase att allt fixar sig i slutändan!! ska dan har delad vårdnad eller har ni övervägt hur ni ska dela det?
    vad händer annars för din del just nu, ska du få börja praktik någonstans eller så?

Pilea ja det var då inte igår man såg dig precis
    hua prov i dokumentation har vi den 18oktFoten i munnen är sån jäkla fart  på det så jag vet inte hurjag ska re ut o hålla isär epikriser, medicinjournal, remiss,brev osv osv och var man ska skriva huvudsökord och undersökord och läk blandar hej vilt  på banden/speechmike så man fårverkligen tänka till ju!! för o inte tala om  hur svårt det är emellanåt o höra vad som sägas gode tid!!!

Nej vi skriver just nu i endast Word dom vill att vi ska lära oss grunderna med alla inställningar osv och framöver nu ska vi skriva i Cosmic som anv i hela landstinget här
    låter som ni har samma som oss både muntligt OCH  skriftligt av samma provObestämd just nu håller vi på med lagarna och i anatomin har vi avslutat anatomi,fysiologi och endoskopier samt blodet och påbörjat mediciner hua säger jag bara!!

• 7 michelingodingar

am zandra: hoppas du mår bättre nu och att du får en kanonbra kryssning o passa på o njuta OCH flörta

ja du jag har abbe hemma idag med feber och öroninflammation, uno va hemma i veckan med filippa och agathon som hade feber. Alwin har börjat småhosta och snorar som 17 oxå

Ain:kul o se lite kort och skönt att intervjun kändes bra iaf bara o vänta o se nu då

xgirl: nää men vilken otur du har just nu skönt att Andreas kunde fixa tvättmaskinen iaf!!
    vad fin byrån blev!!!!

Idag är det hemstudier här och jag har abbe hemma eftersom han är dålig men han störinte ett dugg så det har gått bra o fåiväg uppgifterna iaf!! ska hämta de andra på dagis om ett par timmar.

fan igår blev filippa av med sin nya mobil i skolan jag blir så arg dels för att ungar inte kan låta bli andras grejjer men oxå på henne för hon visste att vi sagt nej  om att ha med mobilen ditDemon men det är som vanligt när det gäller henne hon skiter fullständigti vad vi säger och gör som hon vill ändå och detta driver oss till vansinne här hemma vet inte vad vi ska ta oss till

i förra veckan kom fredrik hem och hade blivit påhoppad bakifrån och fått en smäll över kinden så han var blå och igår kväll sa han att han hade så ont i ryggen av att en kille hade gjort ett hemmagjort knogjärn i trä och slagit den i ryggen på fredrik ni  kan nog gissa er till min fina ramsa jag drog när jag fick höra allt detta igår Skrikandes

• 7 michelingodingar

oj är det snart en vecka sen jag var in o skrev jisses ja min tid räcker liksom inte till ser jag

Ang fredrik så sa han till lärarna om vad som hänt så dom plockade knogjärnet på stört och sågade itu  det i flera bitar sen tillkallades rektorn och ett möte med den pojken samt hans föräldrar så dom är suveräna på detsättet måste jag säga för dom låter ingen komma undan!!

Am zandra: nej filippa får ingen ny mobil utan kommer den inte till rätta så får hon hålla till godo med sin gamla men jag ska polisanmäla det iaf och kolla med 3 om vi kan få nytt kort och spärra det andra.
    abbe är pigg igen men har haft alexandra hemma med feber nu och hon är värsta PMS monstret nu fy fan man tror rutorna ska gå sönder som hon vrålar borde ju lugna sig nu  när mensen kommit men men tar väl ett par dagar till.

haha vad kul att en kille flirtade men stort SUCK för dan fasen att han ska hålla på så kul attdu hade det bra iaf!!

jobbigt med sån allergi men skönt att veta varför du var så dålig i somras!!

xgirl: ja fredrik är väl ett lättåtkomligt offer tyvärr undrar fan om det står i pannan på honom eller vad det kan vara
    jobbigt att arvid är dålig!!

kommenterar mer sen får besök här nu

• 7 michelingodingar

Ain: Grattis till jobbet jätteroligt att du fått det

xgirl: hur ärdet med  barnen?

förra helgen så var jag i ullared och  shoppade en massa julklappar o lite annat fynden finns i bloggen för er som vill se!!
    sen var jag uno och alwin i jönköping märks att han behöver få lite mer av våran tid just nu och efter en heldag med oss så tjatade han om att åka hem till sina syskon
    han har kommit in i 3-års trots fyy fasen håller ju på o bli helt tokiga på honom
    Vetinte om jag sagt något men agathon har ju lärt siggå så nu traksar han runt för fulla muggar

nähä har ett stort prov på tisdag så nu måste jag läsa lite så jaghar en chans o klara det

• 7 michelingodingar

Suckar ännu ett totalt bortkastat EVK ang fredrik INGENTING funkar han blir inte godkänd och inte anser dom att han ska gå om heller, nu har dom kommit fram till att han ju inte förstår vad det är han läser så nu ska han börja med läsförståelse men vad fanhjälper det honom NU, ser fortfarande inte en framtid för honom och det känns sååå jäkla hemskt satt vid lunchen med mina klasskamrater idag när jag fick veta detta och pratade med några och jag höll fan på att brista ut i gråtGråter  Det som gör så ont är att han själv gett upp, han skiter i det fullständigt!!

Idag fick jag tillbaka 2 prov iaf och se på fasen jag hade ett endaste fel på ena provet och full pott på andra alltså alla rätt
    Idag hade vi dessutom prov i medicinsk dokumentation och vi blev indelade i 2 grupper ena gruppen fick 6 lättare diktamen som skulle renskrivas och andra grupen däribland jag fick 6 svårare diktamen att skriva men jag lyckades iaf så nu får vi se vad hon säger om det Hade oxå prov i anatomi,fysiologi, patologi, blodet, farrmakologi kirurgi m.m och jag vet med mig att jag har klarat provet iaf men nu återstår att se hur många rätt jag hade  

Am zandra: stackars Linn som slog sigså illa
    jobbigt att du varit dålig igen, kul att Linn kunde sitta stilla så där när hon annars är i full fart hela tiden!!
    Men jisses fattar inte dans mamma allvareti det hela?? bra att du kan trots allt som hänt gå dit och berätta iaf!!

xgirl: vilket fint hus!!! men saftigt pris!!
    min ena klasskamrat var i ullared i helgen och hon sa idag att det hade varit så ofantligt mycket folk !!! tur man inte åkte nu då

evanor: härligt att du är hemma nu då min ena svägerska ska ju ha barn i januari och hon har börjat få en sån stor gravidmage är avundsjuk vill med ju!!!!!!!
    pluggandet går bara kanonbra

pilea: konstigt att ni ska fylla i en sån blankett utan att få info om hur ni  ska göra detObestämd
    Vi börjar läsa onkologi nu, har ni läst det? vi håller oxå på med grupparbete om lagarna sååååå jäkla trist ämne bara!! Likaså Latin blööööö vad tråkigt det är o inte blir det bättre med en lärare som jag upplever som värsta kådan i seghet och som verkar så fruktansvärt osäker!!!!

Grattis till tyra i förskott!!!

• 7 michelingodingar

Evanor: åh är det dom signalerna ni fått av migatt ni tror jag tycker han är en sämre människa så har jag nog verkligen gett väldigt fel signalerGråter Det är hanabsolut inte på något sätt ochjag vet att han kan ta igen skolan när som i livet egentligen men det ser så mörkt ut nu såjag kan inte ens se framåt till sommaren för hans del och jag oroar ihjäl mig över VAD det ska bli av honom OM han inte kommer in på gymnasiet nu för gå o dra om dagarna det vägrar jag ha honom till att göra och jag är så satans rädd att han ska bli en person som går ner sig så totalt av allt misslyckande att han blir sittandes i en lägenhet ensam eller att han ska hamna snett i livet. Vi har heller inte råd att försörja honom i längden och fortsätter han inte plugga så är det ju en sak jag oroar mig för för hela familjen hur vi ska klara det ekonomiskt hoppas du förstår hur jag menar härnu.....

just individuella programmet vet jag faktiskt inte om dom har kvar men det finns en utbildning här där dom inte behöver vara godkända och då blir det typ en vaktmästarutbildning men att tvinga på fredrik den utbildningen är eg inget jag vill  göra heller utan jag vill att han ska ha en valmöjlighet och han säger själv att det han vill jobba med är datorer.

sicken fräck grabb ni har ja en spark där bak bhövs nog nu

xgirl:vad roligt att ni  ska kolla på hus
    Ja jag blir så rent ut sagt jävla förbannad att vi fått bråka så dant innan han kom till denna skola tänk om dom lyssnat på oss och verkligen tagit tag i problemen från början då hade situationen kanske sett helt annorlunda ut....

am zandra: jäklar vad dyrt det där madrasskyddet var då
    men jösses han är  inte lite fräck som involverar dig i att han ska dejta det var då snabbt marcsherat!!
    denna skola fredde går på nu är den första skolan som verkligen tagit tagi fredriks problematik och gör allt de barakan för o hjälpa honom men som jag skrev till xgirl så borde detta gjorts redan i lågstadiet men dågick han här och ingen brydde sig

usch har egenstudier nu men jag åkte hem och tänkte jobba med Latin som vi har men hoppsan hejsan vad tråkigt det är, sitta här är  MYCKET roligare
    Fick idag besked om att jag fått LIA plats och ska vara på en medicinmottagning på sjukhuset som  ligger ca 5 mil härifrån kändes lite så där o nu tacka nej till vårdcentralen som jag bara fått en vecka på men vad fasen jag måste ju göra 2 veckor och dom kunde ta emot två veckor på medicin så då tar jag den platsen först och främst.

nää latin var det visst.

• 7 michelingodingar

evanor: du ser vad fel man kan läsa och tolka av o  skriva på nätet

utbildning kvittar för oss teoretisk eller praktisk vi vill bara hans bästa oc att han ska få så bra förutsättningar för framtiden som möjligt Man läser mycket om att det inte är ovanligt att personer med dessa former av diagnoser hamnar snett i livet och det gör mig skräckslagen!!

Maken har juvarit på mötena i skolan med fredrik och dom har haft dit både kuratorer samt studievägledare m.m så en viss information har vi fått men inte så jättemycket!!

am zandra: usch att du känner dig deppig, försök attinte lägga mer energi på honom och skönt ändå att tjejjen verkade vettig som ville vänta iaf!!

Men fy vad jobbigt med sådan alleri som du fått, låter jättejobbigt när jag läser om vilket merjobb du får av det

Ain: vad skönt att det löste sig fördin bror! Jag hoppas det kommer göra det för fredrik också.

kul med ikea men oj julskinka redan tar de slut så snabbt hos er?

vad skönt att ni får lite avlastning när hans föräldrar kommer

idag är jag vråltrött, i torsdags kväll vid 21 tiden så var det några jäkla snorungar som bankade som galningar på vår ytterdörr och ringde på  dörrklockan och vi höll ju på o hoppa ur soffan så rädda blev vi men ingen stod ju vid dörren när vi öppna såklart!!
    Igår kväll vid 22 tiden händer samma sak igen och vihade lagt oss och jaghade precis somnat så jag vakna ju ed ett ryck!! Uno gick o kollade i fönstrena om han såg några men icke!! vi la oss igen och vid 23 så slänger dom smällare i vår brevlåda DÅ fick uno nog så han flög ur sängen och drog på sig kläderna och jag undra vart han skulle då sa han att nu jävlar får det vara bra och skulle gå ut och kolla om han såg något och vet ni han fick en FULLTRÄFF, precis vid baksidan av vårt hus vid grannhuset så dök 4 grabbar upp precis efter att det small i ännu en brevlåda och maken gick rätt fram till dom vilket dom inte hade trott så nervösa som fan blev dom och maken så åt dom o givetvis så svara dom att det var inte dom minsann men skitsnack det var visst dom grabbarna för dom bor inte ens i vårt område!! OCH han kände igen ena grabben så nu blir det ett samtal till hans föräldrar under dagen här!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)