Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: guuuu så lika Noah och Linn ärvarandra nu söta ungar iaf
    fy fasen det där med att dom biter är inte roligt vi har haft fullt sjå att först få abbe att sluta bita freya och sen tog ju alwin efter och började ju bitas!!

Ja det var riktigt otäckt med olyckan och fy vad rädd jag var för o köra bil sen igen, än idag så blir jag jättenervös om någon kör upp tätt bakom mig så då brukar jagförsöka hålla till kanten så  dom kan köra om fortast möjligen!! värst var väl alexandra efter olyckan i flera månader så var hon precis likblek när vi skulle åka bil och hade så ont i magen så hon grät

vi fick ca 30.000 kr för bilen men dom pengarna betalades ju ut till verkstaden för att räta ut bilen så vi såg aldrig dom pengarna ens!!

ang tandborstningen så är mina likadana så jag låter dom stå och gno med borsten själv först och sen borstar jag tänderna och abbe,freya och alwin gapar ju så det går bra men agathon får man trixa lite med och peta in ett finger så han gapar lite

xgirl: vad kul med liseberg eller universeum dit skulle jag med vilja åka vi har pratat om att ev ta med dom stora till liseberg nu i aug men får se vad som händer och sker framöver.

vi har faktiskt inte en blekaste OM eller VAD för straff han fick men maken trodde att han blev av  med körkortet iaf.

phuu idag började maken jobba igen så nu är hans semester slut!! i helgen har vi  tapetserat om vardagsrummet, ljusgråa väggar med en svart fondvägg det är  lite motiv i fondväggen så den är ju inte helt kolsvart sen målade vi taket vitt och valven svarta och så ska vi ha svarta golvlister och svarta foder runt fönstret det blir sååååå himla bra, det finns lite bilder i bloggen på när vi river men ska försöka lägga in bilder på hur det ser ut nu fast vi har ju inte fått dit listerna än och så ska jag försöka bestämma hur vi ska möblera och vart jag sätta grejjerna  på väggen!!

vi var in på biltema och köpte varsin elmotorcykel åt abbe och alwin och freya fick en sån där springcykel men åhhh freya ångrar att hon valde den och vuill ju med ha en sån motorcykel så det har varit lite ledset från hennes sida

• 7 michelingodingar

FÖRE

EFTER

evanor haha ja jag brukar vara här rätt tidigt
    jaa du här kommerdet nog ta ett sjuhelsikes tag innan allt är klart iaf vi påbörjade ju badrummet på övervåningen för snart 1 år sedan och tjaaa det är inte helt klart  än så känn er inte ensamma om att det är typ en vägg i taget
  • 7 michelingodingar

evanor: tack är faktiskt jättenöjd hittills, hade ju tänkt ta ur spikar ur alla lister för att spackla,slipa och  måla dom svarta men suck regnet har vräkt ner hela dagen blev att röjja ur den enormt fula bokhyllan och hitta lådor att förvara massor i då jag vägrar ta in bokhyllan igenFoten i munnen men som vanligt så känns det bara som att allt stockar sig för mig när jag ser i röran som är och hur mycket jag än försöker så får jag ingen som helst ordning!!

trätak är det enda som finns i detta husetTungan ute tror att den som byggde det gillade trätak vi har valt att låta det vara träfärgat utom i det rummet vi delade av som var vitt när vi flyttade hit jo vi bytte ju tak i köket men satte in ett trätak då med
    nejvi har aldrig eldat i den öppna spisen pga den inte är  provtryckt av sotaren, vi har en sån i köket oxå och frågade vad sotaren skulle ha för o provtrycka men han gav så diffusa svar så vi gav fasen i det då!!

kom på att vi bytte tak i badrummet på övervåningen med ju haha trätak som blev målat svarDrömmer

ja fixa badrum är inte billigt men med lite färg så kan man få det fint iaf vi har ju en minitoa här nere och där fanns en dusch förut men vi tog bort den och satte in en tvättmaskin i duschutrymmet!!
    ang badrumsskåp har du kikat på blocket ? annars finns ju fyndavdpå ikea har du kikat där? vi hittade vårat badrumsskåp som sitter på väggen samt det som står på golvet med handfatet i där för ca 1500 kr!! det skulle vara defekt stod det men vi hitta absolut inget fel på det

nää nu har jag fått ok från maken att ställa ut den fula bokhyllan i garaget så jag får väl passa på när filippa  och hennes kusin tagit med sig agathon påen långpromenad

• 7 michelingodingar

pilea:tack vi ville få det ljusare och att måla taket vitt gjorde mycket!! haha nää vihar pratat rätt länge om att tapetsera om vardagsrummet och nämnde även det för dom när dom var här att vi planerat o göra detoch jag kände att vi kan inte vänta tills vi vet om vi kommer med eller inte utan vi gör det nu

hahaha skönt o höra att vi verkar vettiga var så nervös för hur intervjun skulle bli men jag hade så mycket att göra igår så jag glömde fullständigt bort att vi skulle vara med och kom på det vid 21 igår kväll tur man kan höra i efterhand .

vad skönt med lite egentid för dig, hade barnen haft det bra på grönan?

igår em  sprack det upp och blev fint väder så jag kunde stå ute och spackla,slipa och måla taklisterna till  vardagsrummet shit vad duktig jag känner mig väntar på att kunna gå ut och måla en gång till så ska maken spika dit listerna ikväll

hade ju även glömt helt att läkaren skulle ringa ang alwin igår em med men jag blev inget vidare klokare av det samtalet tyvärr. alla blodprover visade ju bra utom just sänkan som var förhöjd. att han har förhöjd temp såg dom heller inte som något konstigt med tanke på hans ålder det var visst fullt normalt sa honObestämd men hon pratade om hans lungröntgen som hade påvisat en förtjockning kring luftrören och nämnde att han kanske kunde haft en lunginflammation och så börja hon re om detta med RS och förkylningsastma. Men just nu så visar han ju inga såna symtom så nu ska vi tillbaka till barnmott om 3 mån då har vi haft en chans att se hur det blir när han börjar på dagis igen och blir utsatt för bakterier om han blir pipig och rosslig då ska dom även göra en koll om det verkligen var kåvepeninet han fick en sån reaktion på eller om det var "virusprickar" 

• 7 michelingodingar

evanor: ja det är bara o vänta och se om han blir dålig igen ev då kan vi få inhalationer till honom
    ja igår fm hade vi jättefint väder och jag målade listerna och sen började jag på o spackla och slipa golvlisterna och när jag hade kommit igenom hälften så drog det in såna jättemörka åskmoln och regnet stod som spö i backen och det mullrade o blixtrade efter typ 2 timmar gav det med sig men någon däruppe tyckte tydligen att vi skulle ha regn över just vårt hus för trots att solen sen sken så kom det småregn och jag min optimist hade då ställt mig ute och radat upp listerna och målat  nästan allaSkrikandes 

igår kväll satte maken dit alla taklister och det blir så snyggt om jag får säga det själv idag har jag varit iväg och köpt en antennkabel till tv:n då vi ska flytta den och hänga den på väggen istället var in på lindex och kollade då agathon börjat växa ur stl 86 och måste ha  92 nu och alwin måste ha lite grann i stl 98 så shit vad pengar det gick åt fyndade lite på ta 2 bet för 1 på rean så jag hittade ett jättesnyggt svart regn och vindset till abbe för 99 kr byxa+jacka och sen hittade jag en regnjacka till agathon och en vindjacka eller höstjacka till alwin( en mörkblå med vita stjärnor på)
    var även in för att hämta abbes reservglasögon som dom inte hade specialslipat så dom var tjocka som flaskbottnar och jag lovar jag flämtade till högt och blev kallsvettig när jag fick höra det vi fick bet i mellanskillnaden för att få dom specialslipade 1600 kr det är ju för fan inte klokt ju tycker det borde vara standard att ha dom specialslipade så ALLA glas är tunnaDemon men det fick ju kosta det då jag vägrar låta abbe gå med såna glasögon och riskera att bli retad som en annan blev då jag med har såna tjocka glas eg ochnär jag varliten kunde man inte specialslipa dom fyy säger jag bara

känns lite dött i tråden när inte am zandra, glittrax, ain skriver och undrar hur det är med madde!!

• 7 michelingodingar

Ain:krya på dig!! hoppas nihade en bra semester i sverige

am zandra: förstår att det varit en del runt i kring dig just nu hoppas Linn kryar på sig fort nu och att du kommer må bättre av p-pillrena!!
    men fy vilken dag du hade igår,hoppas dagen blir betydligt bättre!! hoppas ni kommer iväg i helgen och fårtänka på lite annat!!
    vad kul att du gillade programmet men inte behövde du gråta för detHjärta visst är det så att man gör sig en bild av en  person och sen får man höra rösten till personen ifråga med som man kanske inte alls hade väntat sig ha en sån röst när uno hörde intervjun så säger han med förvånad min "men herregud jag låter ju som en bög" hahaha jag kunde inte annat än skratta åt honom och sa att det är ju den rösten han har

tack jo vi är jättenöjda med vardagsrummet, igår kom unos syrra och unos brors sambo hit en sväng och dom tyckte det var jättefint och fräscht ett rejält upplyft så det var roligt att höra

pilea:ja lite drygt o behöva vänta 3 mån man undrar ju ändå vad som händer i hans  lilla kropp
    oj haha tror agathon är stor jämfört med max

vad dujktigt attalve kan cykla utan stödhjul!! jisses abbe kan knappt cykla på en cykel ens, han har en med stödhjul men han har inte lärt sig ändå utan han cyklarbara rakt fram på allt som kommer i hans väg

Glittrax men fy krya på er nu!!
    åh vad stor Meja har blivit och så söta töser du har

jag vill inte ropa hej än men mycket tyder på att vi är med iaf väntar på utdraget från polsen så vi kan skicka in det till dom tror det hänger på vad det visar

Så här ser det ut just nu, ni får ursäkta röran lite

jag är inte helt nöjd med skrivbordet men jag vet inte var tusan vi ska ställa det bara!!
    nu ska jag bara bestämma mig för hur jag vill ha alla kort och tavlor samt så har jag 2 väggkrukor med gröna plastblommor i samt 2 väggljustakar för värmeljus fasen så svårt det ska vara då!!!
  • 7 michelingodingar

herregud vilket oväder vi hade inatt, någon annan här som hade det med? det är det värsta ovädret vi varit med om på flera flera år!! blixtrarna bara avlöste varandra och hela huset lystes upp av det och det dundrade som fan rent ut sagt min mamma hade läst att 30.000 blixtrar hade det varit inatt. Stackars filippa hon är ju så fruktansvärt rädd för åskan rena skräcken och så fort det mullrar lite så kommer hon som skjuten ur en kanon och tårarna sprutar på henne men inatt har hon sovit hos en kompis så jag väntade nästan att dom skulle ringa inatt men det gjorde dom aldrig, tänkte ringa och kolla med henne sen!!

Maken har haft  jouren sen 07 igår morse och strax efter 00 inatt fick han dra iväg till öland och han har fortf inte kommit hem och gick av jouren 07 i morse. Han ringde för en stund sen och var på väg hem nu men han har varit på en gård där korna har salmonella så nu är jag livrädd tänk om skiten smittar från kor till människa??!!!!

Igår fick jag upp alla kort på väggen och ramade in alla BB kort vi tog hos fotografen blev riktigt bra måste jag säga ska visa senare hur det blev

pilea: vad skönt att chefen var pos inställd till studierna iaf jag tog tjänstledigt alla loven med men jag har ju 3 mån att ta av min FP och så 40 sparade semesterdagar som jag kan ta vid lov (fast här har vi inget jullov) sen hoppas jag att ev kunna få sommarjobb nästa sommar som läkarsekreterare nån av perioderna iaf så man får in en fot för framtiden

väggjlusstakarna är väldigt små så jag satte dom på ena sidan av valvet till köket blev bra där tror dom sett fnuttiga ut över byrån.

X-girl:kul att du med tyckte vi lät vettiga
    jooooo jag sa till maken att tv:n är FÖR högt upp och skulle behövas sänkas iaf 5 cm men han är julång så han tycker den sitter bra där jag o barnen får ju nackontSkrikandes
    ja stjärnjackorna är jättefina och det fanns bara EN kvar i alwins stl Tungan ute ibland ska man ha tur
    åh vad mysigt du och selma haft det skönt med lite egentid för henne och dig kan jag tro
    kul med reafynd jag var ute efter mjukisbyxor till agathon men det fanns nästan inget alls på rean

• 7 michelingodingar

evanor:ja det var verkligen otäckt väder och värsta är att dom nu gått ut med klass 1 varningar för det ska visst bli liknande inatt igen!!
    men herregud så nonchalant pappa stackare måste ju gjort jätteont ju får hoppas detblir bra nu iaf.
    hoppas han ser till o bet underhållet nu för sonen då, skrämmande att det ska vara så där det ärju hans barn med så då får han ju se till o et för dom med tycker man ju

am zandra: jasså han behöver en helg att vila upp sig på ochnär skulle det då vara din tur att få samma sakSkrikandes karlar säger jag bara! hoppas ni får en jättebra helg trots allt

men regnkläderna på dagis kan ju inte bara försvunnit ju har dupratat med personalen så dom kan leta oxå? åhhhh det där med att tappa skor/stövlar kan man bli galen på, agathon är likadan och sparkar av sig skor så fort han bara kan!!
    förresten vad har hon för stl? jag har ett fleccefodratregnset från ullared som jag råka köpa fel stl på det är stl 86/92 och hon harhaft det lite grann här hemma men det är för litet åt henne nu och är knallrosa och neongult

åhhhhhhhhh i jan får jag snuffa nyfödd bebis och NÄÄÄÄÄ det är inte jag som ska ha även om jag önskat det var så utan idag kom makens bror och hans sambo hit och gav maken ett brunt kuvert och däri låg UL-bilder på deras kommande bebisHjärta så hon är i v 14 nu och har BF 26 jan(tror jag det var) vi har väl haft litemisstankar så där men nu fick vi det bekräftat och hon är nog jublande glad som har tjatat i ettpar år på att hon vill ha barn

• 7 michelingodingar

just ja idag kom breven från polisen så nu inväntar jag adressen dom ska skickas till så jag hoppas vi får något svar i nästa vecka om vi är med eller inte

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)