Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl: ja det är 3 års utbildning för o bli uska iaf när jag gick gymnasiet som är på 3år har för mig att det finns på typ vuxutildningar o så och då är det 2 år tror jag. Min ena svägerska läser på vux just nu till undersköterska o har för mighon sa att det är 2 år!!
    suck ja bilen är en favvorit älskar den verkligen men på tok för liten och just nu gillar jag den inte tur vi köpte en sån bil till o ha som reservdelsbil så får se om maken kan fixa den!!
    haha ja han har verkligen sin stil agathon tänker på en schimpansunge när jag ser honom nu orkar han ju stå o hålla siguppe på benen så han gör ju sina försök att ställa sig upp mot saker så det dröjjer nog inte länge nu innan det kommer! har nu sett hur han liksom vrider fötterna innåt när han går i gåstolen och står upp så vi måste tänka på att han ska ha skorna på sig som stödjer upp foten men han är inte glad åt o ha skor!! 
    mm vi har samma namn jag o min syster snacka om dålig fantasi va nä det är så att vi är inte helsyskon utan har samma pappa och min systers mamma(enl vad vår pappa berättat) så ville och fick inte pappa ha någon kontakt med min syster utan när hon hade fyllt 18 år så letade hon upp vår pappa en dag och pappa visste ju inte namn eller  någonting på henne så ja vi hade fått samma namn!! nä det blir inte rörigt utan det funkar ändå visst höjjer väl folk på ett ögonbrynnär man talar om att man har en syster med samma namn men mer än så är det inte vi träffas inte så jätteofta och det är bara jag som har kontakt med henne av våra syskon( vi är ju 8 barn totalt så jag har 2 bröder och 5 systrar skulle haft en bror till menhan dog när han var 9 mån gammal) jag har ingen kontakt alls med 2 av mina systrar och en av mina bröder sist vi träffades var på pappas begravning och när det skulle utredas ang testamente o grejjer och det är snart 5 år sedan. vi har ett struligt och annorlunda förhållande i min familj Foten i munnen

fasen vad surt att du glömde presentkortet så typiskt
    jag såg att tradera hade någon kampanj under helgen typiskt att det skulle strula så bara. hade inget alls att sälja denna gång annars kunde man ju passat på!!

fick faktiskt hoppgungan såld häromdagen så nu inväntar jag pengarna för den bara fick leverera den till barnens kusin då den som köpte den hade en bra bit att åka men åkte förbi där svägerksans dotter bor då o då så då kunde vi lösa det med att leverera den dit så skulle köparen hämta den där  betala samtidigt!! haha fick 1 kr mer än jag gav för den

jag och agathon får till optikern när vi lämnat de 3 andra på förskolan föro lämna in bågarna abbe valt till sina nya glasögon men suck abbe hade ju behövt vara med för o mäta avståndet mellan ögonen så nu måste jag sätta mig i skrothögen o åka in igen fasen vill ju inte köra mer än nödvändigt får se om maken kan ta det på onsd em då ska han på möte på skolan ang fredrik igen.
    agathon somnade ju på vägen dit i morse och han kan man inte lyfta u ur bilen o sätta i vagnen så att han fortsätter sova utan han slockna på vägen hem och det tar ca 15 min att åka så nu har jag en såååååån övertrött liten herre här men sova vägrar han göraSkrikandes

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter
  • 7 michelingodingar

Pilea:haha jasså så max tar sig fram så vad roliga dom är va
    åh fy 10.000 för o fixa bilenFoten i munnen är glad att vi köpte en reservdelsbil för 4000 kr så vi kan plocka av den när det behövs grejjer till bilen vi kör!! fast toppackningen måste köpas ny suck säger jag bara!!

hua ja fy vad trött jag var efter konfirmationen nu!! och inte blev det billigt heller, med maten,hyran av lokalen samt freddes present så har det kostat oss 6500 kr denna månadSkrikandes så jag är glad att spahelgen sköts upp till i höst för jag hade inte haft en chans att följa med annars!! och då ska jag tillägga att svägerskan stod för halva hyran samt hälften av maten eftersom deras dotter konfimerade sig samtidigt nu!! (bara maten kostade oss tillsammans 4000 kr)

haha ja då fick du testa på hur det är att ha barn så tätt blev du avskräckt? haha familjen annorlunda kallas vi ute i samhället härDrömmer

evanor: jaa du hela vår vardag ser ut så alltid något som händer eller går sönder så man är så van nu så OM nu inget händer eller går sönder så blir man jätteförvånad istället!!
    har inte en aning om vad en toppackning kan kosta, maken är ju bilmek i grund o botten han jobbade 11 år på mercedes benz innan han skolade om sig så han kan ju bilar och gör jobbet själv sen köpte vi en reservdelsbil till våran bil för 4000 kr och kan oharplockat massor från den o på så sätt sparat ett antal tusenlappar!!

Glittrax:ni har fullt upp ser jag!! hur mår du nu??? jobbigt om du skulle få göra om röntgen nu bara jag hargjort röntgen efter katastrofsnittet då trodde dom attdom råkat punktera ena min lunga och jag fick kontrastvätska i blodet då!!
    jo dom nämnde att dom måste mäta mellan ögonen hos optikern men jagfattade som att det skulle göras EFTER att glasögonen var klara och jag har för mig att det var så dom gjorde sist för o justera dom rätt när dom var klara

nää vad surt med eran bil men vilken tur att postbilen kunde komma emellan där då

ang vikten så låter 65 gram lite lite men om dom inget sa så kanske det var ok för denna gång??!! kommer inte ihåg vad bvc sa till mig om hur mycket dom bör gå upp men har för mig det var runt 100 gr/vecka i början men som sagtjag minns inte exakt!!

xgirl:fy för o vika tvätt finns inget tråkigare än o städa,tvätt,laga mat och diska skrev faktiskt om just det på min blogg idag
    hoppas ni får några bra bilder tagna idag!!!

jag läste den tråden först när hon var anonym och sen även närhon gick ut med sitt namn och helt ärligt så tycker jag det är jättemysko att ett barn bara så där kan ha 10 frakturer så jag tror inte riktigt på TS där om att dom är oskyldiga jag hoppas ju innerligt att dom är oskyldiga för o bara tänka tanken att någon skadat sitt barn så illa gör att jagser rött Demon

idag är det nytt evk möte om fredrik i skolan, känns så jävla tröstlöst att ens ha dessa nu för tiden, hoppet är liksom ute och han har själv kommit till insikten om att han inte klarar att få godkänt utan att han får sikta in sig på o försöka läsa upp sina betyg efter 9:an istället ni tycker säkert att jag låter hemsk men vi gör allt i vår makt för att hjälpa honom med skolan och han får såååå mycket stöd och extrahjälp men han klarar inte av det hur mycket han än vill så klarar han inte av skolan och jag ser ingen framtid för vår son alls just nu och det gör så ont i mammahjärtat attens tänka så härGråter det sågju ljust ut i höstas och han klarade av att få godkänt i vissa ämnen men det har bara dalat nerför igen och han är icke godkänd i  flera ämnen och varnad igen

• 7 michelingodingar

men jag har för mig jag var in igår och kommenterade ju jaha då får jag försöka komma ihåg all o kommentera nu då

am zandra: äntligen har du en datakabel härligt at det går så bra med Linn, haha blir så full i skratt åt Linn och hennes OJ
    hoppas verkligen dan hittar någon sysselsättning, förstår att ni går på varandra!! håller verkligen ummar för att er kompis kan fixa något åt honom!!
    Men du behöver inte skämmas för o be om ekonomisk hjälp vännen,tycker ni har kämpat så länge nu så jag tror ni behöver få denna hjälpen så ni kan slippa oroa er ett tag för den biten iaf!! Många av oss har någon gång i livet fått ta emot hjälp av dom och försök tänka så att det är en lösning justnu och att ni så småningom kan komma att klara er utan hjälp av dom jag minns än idag första gången vi skulle dit och hur jobbigt det kändes o då var jag ändå bara 17 år men oj vad glad jag var att vi fick hjälp sen och andra besöket var inte alls så jobbigt!!

usch ja det blev inget billigt kalas konfirmationen hu hade ju kosta ännu mer om vi inte varit vå familjer som dela på detta!!
    ja biljäveln kostar oss 2000 kr att laga och nu går den inte att köra alls så jag kommer inte någonstans skulle behöva handla men hur tusan ska jag kunna få med mig 18 liter mjölk och 7 limpor/bröd,pålägg,frukt o grönt samt 4-5 liter yoghurt och lika mycket kräm m.m utan en bilSkrikandes jag hoppas maken fixar bilen i helgen för freya måste ju oxå ner o ta det där provet ju

jag hoppas verkligen du har rätt ang fredrik men det är svårt att se någo bra just nu vad det gäller skolbiten dessvärre fick vi avboka evkmötet för maken hann inte åka dit o jag utan bil med 6 ungar hemma hade aldrig kunnat gå på mötet med så kort varsel!!

Glittrax:men gud ser att jag glömt o kommentera ang din mormor. Vad jobbigt att din moster är så känslokall och elak rent av som säger att hon inte fick vara med o bestämma sin systers begravning och att din mamma sen själv hade bestämt o planerat allting så är det väl  självklart som korvspad att man låter dom få sin sista önskan!! usch det gör mig så ont att det ska bli sånt tjafs kring en begravning
    När vår pappa dog så var det jag,syrran och hans fru som planerade den tillsammans och hans sista önskan var att få bli strödd över havet och detta har ju vi fått inpräntat i oss sen vi typ kunde gå och visst var det jobbigt att höra det som liten men otroligt tacksam att man visste vad HAN ville. hans fru hade aldrig hört honom säga det så hon blev ju lite så där o ville ha en vanlig grav men där stod både jag o syrran på oss om att han skulle få sin sista önskan uppfylld. jag hoppas verkligen det löser sig för er alla så det blir en minnesvärd dag!!

xgirl:vad duktigt att du klarade av o låsa toaletterna, jättebra!!
    vad roligt att arvid börjat prata så man blir så glad av såna saker ju!!
    fasen vad tråkigt att andreas bara skärpte till sig en veckaDemon bra att du ändå visaratt du inte tänker göra hans del utan låter honom ta tag i det trist bara att det ska bli så sent på  kvällen
    ja konfirmationen blev hutlöst dyr fast hans present var väl den som var dyrast men vi hade inte en aning om vad vi skulle köpa!!
    ja du ofta är det ju så att dom som hardiagnoser växer in i det och kan hantera det så man knappt märker av det och jag ser ju makens bror vilka framsteg han gör och gjort han åt ju medicin förut men kunde sluta med den och jag har väl hoppats in i det längsta att fredrik skulle gå samma väg men nu blir han 15 år och inte en chans att vi kan ta bort medicinen och bara det att han inte kan bete sig som  om han vore 15 år gör att jag känner mig helt förtvivlad för han är mer som en 4 åring i sitt sätt vilken 15 åring tar och sätter  en skållhet gaffel mot sin 3 åriga lillasyster arm t ex......

pilea:kul med ikea länge sen man var där nu!!
    haha jasså är du inte sugen på några fler barn
    hur går det med köket,kommer ni någonstans?

evanor:jag vet att man inte ska ge upp men det känns så tröstlöst när man inte ser några resultat trots all hjälp, det är så frustrerande och man undrar VARFÖR hela tiden VARFÖR fixar han det inte trots all hjälp och att han verkligen går på alla lektioner och tar emot all extrahjälp.....han säger inte så mycket själv utan han tror ju att vi ska försörja honom och vi har förklarat om och om igen hur det verkligen ligger till och han pratar om ett par utildningar men hur ska han öht ha en chans när han inte klarar grundskolan!! han har sagt själv att han nog kommer få läsa upp sina betyg innan han kan söka in på gymnasiet men han verkar bara ta det med en "klackspark" han är litenedstämd just efter ett evk möte där han själv ärmedoch får höra hur bra eller dåligt det går men efter ett par timmarär det som bortblåst!! jag skulle kunnat förstå att han inte klarade skolan om han skolkade o struntade i allt men han gör ju faktiskt inte det så ja jag fattar inte varför det ändå går så jäkla illa som det gör
    Jag hoppas ju att han såklart kommer växa till sig och mogna så han kan fixa en utbildning och få ett jobb iaf!!

• 7 michelingodingar

am zandra: haha förlåtmen jag började skratta när jagläste om allt som ligger i bokhyllan så där är det här  oxå i 3 hyllor som vi har i vardagsrummet på ena väggen där hamnar ALLA makens grejjer som verktyg,pennor,papper, dator,plånbok,nycklar några skruvar,sladdar osv osv tills det är så överfullt att om man ens försöker peta på det så ramlar allt i golvet!! jag fattar inte vart min man tagit vägen för när vi  flyttade ihop så var det han som var pedant ända ut i fingerspetsarna han hade t o m kryddburkarna ståendes i bokstavsordning och allt hade liksom sin plats!! idag är det jag som får röjja efter honom alltfrån gamla skitiga strumpor i vardagsrummet till verktyg o gud vet vad!!

likadant när jag läser om era mäns framfart i köket så är maken EXAKT likadan, det är mat över HELA spisen,golvet och förpackningar som bara står där han ställt dom aldrig att han kan diska upp kastrullen efter sig eller OM man nu får honom till att plocka i och ur diskmaskinen så torkar han ALDRIG av bänken efteråt hur mycket smulor och utspilld mat det är så torkar han inte av samma med köksbordet!! spisen torkar han heller aldrig av efter sig och jag kan reta mig tills jag kokar över!! han kan aldrig ta initiativet till o städa utan jag får tjata om hjälp med det och då suckar han o tycker att det kan väl jag görai veckorna när jag går hemmaSkrikandes vilket jag såklart gör o även om jag städar 10 ggr i veckan så röjjer ju både ungar o maken här så det måste städas igen!!

vad skönt att ni får pengar från soc nu, måste ändå kännas så skönt att få den hjälpen och kanske inte behöva stå där o vrida o vända varje enkrona för o förhoppningsvisfå detatt gå runt!!

Pilea: vad fint det blir!! härligt med så stort och öppet ochden där tavlan du gjort var ju skitfin!! blev  oxå sugen på att göra en sån

xgirl: vad skönt att du haft en så bra helg men blää för din svärmorDemon fasen om hon nu klagar så be henne städa åt dig!! ta inte åt dig du gör det bästa du kan utifrån er situation och be henne komma hit såska hon få se påstökigt hon får väl en hjärtattack av alltdamm då jagvar sån förut att jag brydde mig och tog åt mig ALLT om någon klagade men nu känner jag bara att jaha då får väl dom städa då som har något att klaga på för det här är vårt hem och vi bor så här och det får andra acceptera!!

i helgen har vi väl inte gjort så jättemycket,maken var o hjälpte sin pappa med en traktor i lördags så jag städa lite o tvätta och alexandra bakade en kladdkaka o filippa muffins med topping på.
    Igår fick jag lite presenter av barnen här blev så himla glad att dom väljer o lägga lite av sin månadspeng på sin mamma och dessutom låta sina 4 småsyskon stå med på presenternaHjärta sen var vi ner till makens föräldrar och fick tårta där. igår em efter middagen så packade vi in oss i bilen och åkte iväg till en å och fiskade så det var premiär för abbe,alwin och freya o fisk fick dom lite otäckt baraför barnen fattade inte att man inte fick gå hur långt som helst för där vi stod sluttade det neråt och var halt och lite lerigt så ena gången höll alwin på att drutta i så maken fick tag på jackan på honom i sista stund så nästa gång får det bli någon annanstans!! Alexandra och hennes kusin jennifer var snälla och var barnvakt till agathon (vi var borta ca 1 timme bara) och dom två litar jag på till 100% och jag hade min mob med mig så dom kunde ringa oss om det var något!!
    sen gjorde vi något som jag dragit läääänge på och det var att flytta upp agathon på övervåningen lite snyft för nu har jag ingen bebis jämte mig i sovrummet!! så nu ville alexandra själv sova ute i hallen istället så vi fixade så hennes säng kom ut dit med en liten byrå och så fick agathon flytta in hos freya o jaaa det var ju skrikigt värre i ca 1,5 timme sen somnade han och en gång fick jag gå upp till honom inatt!! nu sover han på övervåningen och när jag la honom så var detinga protester o han somnade på en gång!!

• 7 michelingodingar

JAAAAAA jag kom in på utbildningen tjooooohooooooooCool

kommenterar er senare ville bara berätta detta!!!!

• 7 michelingodingar

xgirl:tack ja det känns jätteroligt att barnen är så pass stora och kan göra såna här saker men varje gång så blir jag så ställd och känslan av att jag inte förtjänar detta kommer vet inte varför jag känner såRynkar på näsan

nu sover agathon hela nätter förutom att man kan få gå upp o ge nappen runt 04 sen vaknar han oftast mellan 05.30-06 vilket jag hoppas ska ändra sig snart!!men han blir inte lika störd nu som när han sov nere hos oss för dåkunde jag få upp o ge nappen massor av ggr under nätterna!!

am zandra:tack vännen
    men usch stackars noah man blir ju så rädd när dom ringer och någonting harhänt skönt  att han slapp sy eller limma iaf ochstackars dig med din skräck o behöva sitta där!!

vad skönt att ni fick så pass mycket pengar iaf!! surt att dan inte skrivit ut rätt kopior bara
    hoppas acoa mötet gick bra!!

pilea:tack den 29 aug startar skolan så typiskt bara för då har all förskola/dagis stängt
    så nu är detpanik o få in dagisansökan för agathon och göra en barnomsorgsbyte för abbe,freya och alwin!!
    håller tummarna för att du med kommer in
    förresten vet du hur det funkar med tjänstledigt när man har jobb,kan dom neka eller bara godkänna studier en viss tid? maken sa att det brukar vara ett år man får tjänstledigt sen får man antingen jobba igen eller säga upp sig?...... visserligen så kvittar det för min del för får jag inte ledigt så säger jag upp mig på plats

pratade med bvc ang alwin idag och hon satt o försökte få tag på dom på barnmott men tycker att vi ska ringa VC här för o be om nya prover eftersom han är så trött men jag känner att då är det väl bättre att få en tid till barn istället och så får dom avgöra vilka prover som ska tas istället för att dom först ska sticka på VC här o sen kanske barn vill ha andra prover!! så nu ringde jag barnmott istället och dom ska ringa runt 11 så får vi se vad dom säger!!

• 7 michelingodingar

xgirl:ja  hon tog det jättebra lite nervös varjag för hur hon skulle reagera med tanke på attjag varit hemma 5 år men hon önskade miglycka till och fick ett pos ja till att låta mig få tjänstledigt,fanns liksom inga  skäl att hon skulle säga nej mer som gällde var att jag kunde ta tjänstledig helt o hållet om jag ville eller få komma o jobba under skolloven och sommarloven men jag sa att jag ville vara helt ledig och att det är ett beslut man tar gemensamt med sin chef för detär tydligen ingen självklarhet att jobba under loven bara!! sen läste jag att arbetsgivaren har rätt att säga nej till studier i max 6 mån av en el annan anledning men sen kan dom inte neka längre utan måste bevilja ledigheten!!

jag ska byta från dels behovsplats(som alwin går på nu) och allmän förskola till vanlig förskola. Funderar på att sätta agathon hos dagmamman som bor ett stenkast från vårt hus hon är  så himla bra!!

jo då dom ringde från barnmott men jisses då har remissen skickats till ettannat sjukhus men vi har ju alltid fåttåka dit jag ringde hur som så är det ändåsamma läkare på dessa mottagningar så sköterskan jag pratade med skulle kolla över vad som händer och sker o antingen skulle hon ringa mig senare idag eller så kommer en akuttid med posten!! tog ävenupp detta med hans huvud om att inget händer där heller så får se om dom kollar över läget där oxå!!

åh vad skönt att arvid med sovit hela nätter hoppas det fortsätter så!!

vad kulo läsa att du känner dig gladare och vill hitta på grejjer mysigt med ett besök hos andreas mormor, du behöver verkligen komma ut på lite småsaker så där

vad skönt att du fått mindre PMS och mindre blödning usch sånt är ju inte detminsta roligt att ha ju!!

• 7 michelingodingar

suck hade skrivit klart nästan hela inlägget och så muppar sig min dator och stänger av sig undrar om jag fått något virus för datorn är helt knäpp och så jäkla seg!!

xgirl:tänkte på det du skrev ang du o städning jag är en vandrande katastrof avskyr ju att städa finns väl inget tråkigare så här är det ytterst sällan VÄLstädat och dammigt ska vi bara inte prata om jag har inget som helst ordningssinne eller att matcha saker o ting med färg,form osv är inget som existerar i min värld så du känn dig inte ensam för jag är en riktigt slarvmajja

ja bvc sköterskan ringde mig i morse och hade då oxå ringt samma barnmott som mig och då hade dom ahft möte ang alwin igår em och vi ska få en tid redan till nästa vecka tydligen så tiden borde komma som idag med posten hoppas jag!! jag nämnde för bvc sköterskan om att remissen var skickad till ett annat ställe o då blev hon oxå förvånad o sa att jag skulle kolla remissen till vilken barnmott vi ska och att jag ska ta upp ALLT kring alwin nu så det blir något fart!!

ja jag fylde i om önskemål hos dagmamman för agathons del, hoppas han får plats hos henne!!

men fy din stackare huvudvärken låter verkligen inget vidare som du får men vad typiskt med bilen hoppas andreas kan fixa det nu då så den håller ett tag till!!

pilea:vad fin tavlan blev!! åhh den som ändå hade fönsterfoder och fönsterbräda, har 3 fönster där vi bytte ut till nya fönster för nån månad sen eller så o där har det fortf inte fått dit lister och fönsterbrädorSkrikandes

ja vi börjar ganska sent i skolan tänkte jag när jag såg det, lite förvånad attvi fick antagningsbeskedet tidigare än dom sagt!! syrran sökte ju med o blev antagen men hon tackade nej nu.

am zandra:låtersom du hade en rätt jobbig dag igår vad duktigt av dig att ändå åka på mötet BRA!!!! skönt att du verkar må bra av dessa möten du går på och att du känner att dan inte ska dra ner dig du behöver all stöttning du kan få ju!!
    skönt med en whiteboard,hoppas den ska göra någon nytta!! det där att dan vill ha koll på dig kan det ha att göra med att han blir så nervös av förändringar och vill ha stenkoll på läget??

äschatt maken sa såom städningen tar jag med en nypa salt vill han klaga får han städa själv o det säger jag åt  honom och att allting liksom inte stannar uppbara för att han är hemma

agathon vaknade ju oxå runt 04 och senast 05-05.30  ville han ju upp men sen vi la honom uppe såsover han till ca 06 och jag harinte behövt ge nappen nattetid de senaste 2 nätterna nu och han somnar på 5 min trtos att freya är i samma rum o tjoar så för oss har det bara varit pos att flytta upp  honom både han o vi sover mycket bättre!!
    att hon vaknar så tidigt har jag inga bra  tips för mer än ta bort sovtiden på dagen alt låt henne sova max 30 min o sen hålla henne vaken 30 min-1 timme längre på kvällen

ikväll är det sommarfest för lexans klass som vi och svägerskan håller i men det blir tipsrunda o grilla korv det får räcka

• 7 michelingodingar

am zandra: vad skönt att du har fått bättre självkänsla och förtroende!!
    va skulle ni inte få en whiteboard först? bra att ni fick en iaf!!
    lästepå fb att det hade gått bra för dom o dela rum iaf
    jo dåremissen kom igår och på onsdag nästa vecka ska vi till den barnmott jag ringde dock blir det 10 mil enkel resa att åka men men det får man väl ta!! det som gör mig lite bekymrad är den läkare vi ska få träffa....... står hennes namn och att hon är tillfällig distriktsläkare alltså ingen barnläkare och hur väl insatt är då hon i alwins problem!!
    vad bra att ni pratat om dans beteende till o ringa dig när du är iväg bl a. hoppas verkligen ni kan få till en förändring!!

xgirl:jag förstår hur du tänker kring städning och jag tänkte väl så förut med men ju fler barn jag fått desto mindre harjag liksom brytt mig vill folk klaga så är dom mer än välkomna att städa här men visst kan jag skämmas ibland när det kommer folk oanmälda eller om barnen har kompisar med sig hem o det ligger leksaker på golvet och står diskpå bänken man jaja skit samma
    jag har faktiskt fått höra att folk ändå tycker jag har bra ordning med tanke på att vi ändå har 7 barn som röjjer här oxå

jo då remissen kom igår!!

vad roligt för selma att få en ny cykel och billig var den med ju!! hoppas hon blev glad idag
    skönt att andreas kunde fixa bilen!! hoppas du får plats på den bra avdelningen på dagis nu då,inte kul när man får höra neg saker om en avd

phu jag har abstinens utav h-vete bestämde mig igår att nu efter 15 års användning av nässpray så får det banne mig vara bra och jag är såååå täppt så jag kan inte andas och äta är ett helvete så jag får tugga medmunnen öppen för att få luft och den där nässprayen är ju där bara en meter bort typ men NEJ jag SKA klara detta!! valde ju värsta tänkbara tiden för det, alwin,freya och agathon är ju förkylda här igen och hostar vem tror ni åkte på en förkylning till råga på allt!! så nu är jag ju dundertäppt och har så ont åt mina bihålor o upp i huvudet och ont i halsen

hua jaja det blir bättre om ettpardagar jag har klarat det förut så jag ska klara det igen!!

förresten minns ni att maken fick erbjudande av en bonde om att hyra eller köpa en liten går för ett billigt pris i vintras?? här kan ni se det nu är det ute till föräsljning och ja jag är nog glad att vi trots allt inte tackade ja för gode tid så gammalt och  i stort behov av renovering!!
    http://www.lrfkonsult.se/Templates/ObjectDisplay/PhotoList.aspx?objectid=3TC2J0DN152BGH2D

en annan sak på lördag åker  ev maken till skövde och hämtar en 9-sitsig bil en reault Trafic -06 det som vi funderar på är vad som är fel för den är hutlöst billig 46000 kr och tittar man på andra bilar samma märke osv så ligger dom på MINST 75000kr!! men det är volvo som säljer den så det är ju en auktoriserad verkstad iaf!!

idag sov agathon nästan till 07.30 jag var uppe kl 06 för jag kunde inte sova pga nästäppan och var förvånad att han inte var vaken då!! men han kom inte isäng förrens vid 20 igår kväll så det kanske gjorde sitt

• 7 michelingodingar

usch det här hände här inatt och grabben som dog är en vän till makens lillebror samt kompis  till en av barnens "låtsas" kusin och syrran är kompis med systrarna till killen som dog
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13122385.ab

xgirl:haha ja du ser finns fler av oss slarvmajjor
    ja får hoppas läkaren är bra iaf!!
    suck bilen ja nu vet vi varför den var så billig den var lastbilsreggad och hade bara 5 platser ändå hade dom lagt bilen under kategorin kombi så det blev inget med den vi letar vidare jag står utan bil just nu så får se om vi ändå får laga den vi har eller om vi hittar en annan!! är bara så typiskt jag har bup-besök samt ett besök hos den nya tandläk som fredrik ska få gå hos för o laga en tand med lustgas och bägge besöken är 4 mil enkel resa härifrån och så läk.besöket med alwin som är 10 mil härifrån och så barnhab.besök med agathon som ed ligger 4 mil härifrån så får se om jag kan låna en bil eller om jag får boka av alltihopa nu

vad härligt med stranden,vi skulle med åkt o badat med alla barnen jag och min svägerska(döm om min förvåning när svägerskan lovade abbe att hon skulle ta med dom till sjön o bada ) och hennes barn men eftersom vi inte har någon bil så fick vi ställa in!!

oj vilken tur du hann se ormen!! och vad glad selma ser ut på sin cykel

tycker korten på arvid och syskonkortet blev jättebra ju!!

i morgon är det marknad här,får se om vi tar en sväng dit
    haha måste ju bara berätta att telefonen ringde här och en tjej från Svenska Dagbladet (eller heter det sydsvenska dagbladet kanske) presenterade sig och jag höll på o brista ut i gapskratt o tänkte näää men herregud har dom fått nys om oss  nu men nää då hade hon varituppe vid sjön här och intervjuat ingen mindre än Alexandra och hennes kusin och ville få tillåtesle att publicera en bild på tjejjerna domhade blivit intrevjuade omhur det är att bo på ett ställe som ofta har värmerekord

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)