Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
agathon och Freya ville bara visa agathons jättestora ögon
En glad 1 åring
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
spammar med lite bilder
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
agathon och Freya ville bara visa agathons jättestora ögon
am zandra:tack vännen vet att du sagt det men ändå såtvivlar man jag blir så jävla arg med för hur kan LÄRARNA godtagit att han slingrat sig så ang provet
det fattar jag bara inte!! känns som att det är ena jävla mähän rent ut sagt!! har satt "press" på fredde nu i o m att han skulle få en ny chans o göra fysikprovet idag så han har fått ställa ner datorn och suttit 2 timmar i stöten och pluggat på provet känns nu när man fått tänka lite att vi måste nog sätta press på honom och ställa hårt mot hårt för vi vet ju att han faktiskt KAN!!
haha ja agathon älskar såna "bebisleksaker" så det är nästan det enda han leker med
jo du han har stora ögon i vanliga fall men när han spärrar upp dom så blöir de enorma
vad bra om du ändå får lite pengar för de nya jeansen som hunden bet sönder!!
jösses vilket strul med utbildningen men menar du att du får gå om alltihopa nu då eller?
idag är sista ansökningsdagen för den utbildningen jagvill gå så nu väntar jag med spänning på om jag kommer in
xgirl:jo då freyas hårhar börjat växa ut igen skönt
ja fy jag som var o frågade på jem&fix efter sånt skydd till studsmattan och då skulle det ju komma in senare men jag var aldrig tillbaka och köpte något fasen måste hitta ett sånt skydd o sätta dit känner jag !!
ja man känner sig värdelös som förälder men nu försöker vi ta nya tag och så får vi hoppas att det kommer fixa sig!!
men jäklar vilken skillnad på pris av tapeten synd att ni inte beställde själva första vändan då hade ni ju kunnat spara några hundralappar kanske
konstigt med din mens men det tar kanske ett tag innan den är mer regelbunden nu när den iaf kommit tillbaka!! min är ju med helmysko efter agathon!!
men vad skönt att du inte hade några hål ochvad billigt tänk om det vore så jämt
Glittrax:tack vännen det värmer med kramen
haha ja jag blir med så full i skratt när jag ser agathon han är så glad jämt och så det där rufset till hår
hmm kanske är någotpå G nu närdu haft såna värkar kan ju hoppas för det är ju snart dagsändå ju
oj vad länge ni fått vänta på o komma till logopeden!!
var på utvecklingssamtal ang alwin igår och han fick ju börja på dagis i nov förra året mycket pga talet och det har ju släppt massor på honom men ändå så sa hans fröken att han pratar inte så värst mycket men hemma bubblar han på och det är både 3 och 4-ordsmeningar!!!
am zandra:men vad surt att du får gå om alltihopa
vad bra att du fick lite ersättning för jeansen iaf det var schysst gjort måste jag säga!!
oj att det stämde så väl inpå dig och att dom fixa ett möte åt dig hoppas du/ni kan bli hjälpta av det mötet idag!!
ja jag fattar inte vad det är för lärare eg när en annan gick i skolan såfick manen dag o göra provet och det var liksom inget i diskutera utan antingen gjorde man deteller så blev det IG men helt ärligt så känns det fruktansvärt slappt idag för allt kan polisanmälas osv så det verkar somatt lärarna inte vågar riktigt säga ifrån heller
har faktiskt sagt åt honom nu att OM han ser till o plugga upp sitt betyg så ska han när han får sitt slutbetyg få 300 kr för varje MVG, 100 kr för varje VG och 50 kr för varje G MEN att har han ett IG så blir det 50 kr avdrag så vi får väl se om han tar "betet" han titta på mig o sa jasså mamma tror du den moroten ska få mig att plugga
och sen börja han räkna ochinsåg att ja men det kan ju ge honom en ganska så rejäl slant så hoppas detta funkar!!
evanor:välkommen hit och ett jättegrattis till plusset vad roligt
förresten dom har ringt från barnmott och alexandras blodprover visade bra nu så det blir operation den 27 som det är planerat kändes skönt o slippa skjuta på den!! och superskönt att proverna visade bra nu man blev ju lite orolig!!
evanor: ja vi får väl se om det funkar vi har försökt ALLT för att få sonen att förstå att han behöver betyg för o kunna plugga till något i gymnasiet!! dessvärre så är det ju problem då pga hans diagnos och att han inte fått rätt hjälp från start utan det är nu först när han började 7:an som den skolan satte in massiva insatser för o hjälpa honom men trots det så funkade/funkar det inte han var IG i ALLA ämnen utom idrott eller om det var slöjd och då efter ett evk så la han manken till och pluggade upp så han fick G i stort sett alla ämnen utom basämnena (ma,sv och eng) men häromdagen var det nytt möte och nu dalar betygen igen och han är IG i fysik och varnad i alla SO-ämnen
Det är så frusterande så jag förstår er att ni sätter krav och våran grabb blir ju 15 i sommar och för hans del är det samma som eran, han vill bara spela.
Tycker inte alls det är hårt av er utan bra att ni sätter hårt mot hårt han är ju ändå 19 år!! shit jag hade blivit galen om sonen sagt att" han behöver inte om han inte vill" har ni frågat hur han tror han ska klara sig om han inte jobbar?
vi har försökt förklara för sonen här att utan utbildning så har man i stort sett NOLL chans till jobb och då får han heller inga pengar och hur ska han då kunna leva, gå på socbidrag är liksom inget liv utan en tillfällig nödlösning för många människor vilket är superbra men jag tycker inte det är ett liv att sträva efter. och det är så frustrerande att inte nå fram och få dom att liksom vakna upp och inse allvaret i det hela
Sen är det ju så med att pluggar inte barnen efter 18 års ålder såhar man ju som förälder heller ingen försörjningsskyldighet och det har vi med förklarat för sonen men ja det känns som att kasta vatten på en gås många ggr
ain: missa ditt inlägg jasså nä det har jag inte sett måste seom jag hittar den tråden då
tack usch nä ge upp gör vi aldrig har vi kämpat sen han var knappt 1 år för hjälp och hans rättigheter så vore det skam o ge sig nu men just nu får maken ta möten o grejjer för jag pallar inte med det just nu jag tar bup istället
ja det gjorde nog jätteont för fy vad ledsen han var
haha nu hann jag bli nyfiken på vad du hade o berätta
ain:jag hittar ingen tråd men du får gärna länka till den!!
evanor:haha ja jag skulle oxå städa men fastnar här och vi får besök om några timmar av makens kusin så jag måste väl ta tummen ur då
ja tänk om dom kunde lyssna lika bra och göra det man säger ( oftast iaf) när dom är stora med men men inte då.... får ändå hoppas dom tar sitt förnuft till fånga!!
jassåhan tycker ni ska försörja honom dagens ungdom eller vadsäger man
här är det klarblå himmel och solen skiner och värmer jätteskönt så här har 4,3 och 2 åringen redan varit ute och lekt en vända, vi bor i småland kalmar län eller målilla som samhället heter
näähää om man ska ta tummen ur då tänkte göra lite kladdkakemuffins med kanske ska passa på när lillplutten sover
herregud vad jag har svårt att få tummen ur idag då har tvättat håret och så har vi käkat lite men jaha längre än så kom jag visst inte
am zandra:vadskönt att du kändeatt mötet gav någotmska du dit igen? vad är 12 stegsmetoden?
hehe ja det gäller o hitta de rätta "karamellerna" sonen vill ju ha en ny dator så jag sa i all hast tänk på saken de pengar som du kan fåin där kanske räcker till en dator
vad skönt att dom är så öppna på förskolan det underlättar ju massor om man känner att man kommer in på en gång!!
evanor:skam den som ger sig fortsätt o pressa honom bara ah tänkte inte ens att det var bonusen du pratade om och nej du verkar inte tycka illa honom absolut inte då hade du nog inte brytt dig så som du ändå verkar göra.
hahaha ja ok det var ju "nästan" åt mitt håll ni ska då fast det ligger ca 30 mil från mig ullared var vi till för 2 veckor sen skulle absolut kunna åka en gång i veckan dit
tack ja han klämde sig i studsmattan och på sitt enda seende öga dessutom hua vågar inte tänka tanken om vad som kunnat hända
Glittrax:men ska dom kunna säga Rså pass tidigt? hmmmm funderar på om mina gör/gjort det och ja vissa av dom har sagt r men några av dom har inte gjort det.
haha go nova är då, duktig som säger till pappa
hehe nää kladdkakemuffins har jag nog bara gjort en 3-4 ggr däremot så bakar jag lite annat emellanåt när lusten faller på så igår bakade jag o barnen något som heter susannes chokladkaka lite typ kladdkaka men hoppsan alwin ville hjälpa till o hade utan att jag såg det vridit upptemperaturen så den blev bränd på ytan o snustorr
näääää då gör jag ettnytt försök o fixa lite då
förresten jag prata med BM ang detta med mina konstiga blödningar o det och det är tydligen ganska normalt inte konstigt alls men tyckte väl ändå att det bör kollas upp för det kan bero på en infektion eller cellförändringar!!
suck jaja längre fram
evanor:jag fårmed så där stora bilder och ibland små så jag vet inte hur man ändrar så man får lite mindre varje gång!!
sötfia du har
Amye: morsning kul o se dig här det var länge sen du kika in o skrev något ju
fyy fan vad livet är orättvist sitter och gråter för min systers skull det är fan inte klokt hon skulle in på UL idag för o se hur långt gången hon är nu efter sitt MF o då hon inte hann få en mens emellan och än verkade ju allt ha gått bra men på UL nu såg dom att det antagligen är ett utomkvedes dom väntar på akutprover som tagits och är det för lågt så är det troligen utomkvedes och då blir det en operation på en gång coh dom får ta bort ena äggstocken på henne lider så in i nordens med henne och nu kunde jag inte hålla tårarna borta när hon ringde fan kan det aldrig gå vägen för dom