Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: var ju tvungen att kolla och kommentera gode tid vad jag skratta tills jag såg bilden huuuäääääk!!!!!!!
    alwin är piggare feberfri och hostan har lugnat sig och nu hjälper mollipecten iaf!!
    vad skönt att det gick så bra ang noah och att ni fått veta mer om hur dom tänker!!
    åhh så utredningen är slut nu vad skönt för er!!

ain: men fy vadtidigt han vaknar och att han strular såmed sömnen sover han innehos er ellereget rum? i såna fall kanske han störs av er?.... har ni testat att vända hans säng har hört om barn so sovit skit och när dom vänt sängen så har dom sovit mycket bättre!!
    det är något elakartat virus som härjar vi hade ju denna skiten för några veckor sen var piggai en vecka och så örja det om igen
    ja vi försökeratt ha en öppen dialog för barnen framförallt ingen vill ju bli mobbad eller utanför pratade med den tredje mamman som hade pratat med sin dotter nu och det märktes att detta tog hon illa vid sig av och ville verkligen få ett stopp på en gång och att jag ska höra av mig omgående om det fortsätter!!

xgirl:ja tyvärr är det ju svårt o vara 3 tjejjer det blir alltid knas och någon blir utanför men jag tycker tjejjerna kämpar på bra för att hålla samman ändå

här åkte jag,alwin och agathon till jem & fix när vi lämnat dom andra på dagis,dom hade skydd till stora studsmattor(skydd som täcker fjädringen som håller mattan på plats) för 299 kr och det som vi hade på vår studsmatta är borta  och helt sönder men suck fanns inga kvar just nu och jag fråga när och om dom får in nya jaaa så gubben dryg och släpigt nån leverans får vi väl nån dag Skrikandes JAHA vaddå vet dom inte ens när leveranserna kommer eller är inte första gången man får såna dryga svar där undrar vad det är för folk som dom anställer eg!! sen blev det en tripp in på en klädbutik som heter Family House och där köpte jag en hel del till dom små synd att dom slutat med större stl för barn så största är 140 och mina har ju 146/152-170 men det blev 12 par strumpor, 5 t-shirtar, 4 långärm tröjor, 2 par byxor och 2 kortärm bodysar till barnen freya var den jag fann mest till o hello kitty blev det en del plagg i

• 7 michelingodingar

xgirl:åh vad kul att köket kommer hoppas ni får upp lite av det iaf idag!!
    Selma påminner om Freya just nu hon blir vansinnig för det mesta och blir skitarg så tårarna sprutar på henne!!

Glittrax: men vad jobbigt för dig att det aldrig ska få vara bra hoppas du inte får havandeskapsförgiftning iaf!! vad skönt att din sjukskrivning gått igenom ÄNTLIGEN det var då inte en dag för tidigt!!
    haha nja är väl mer jag som köperhello kitty freya har faktiskt inte brytt sig om vad för kläder hon får hon blir lika glad vad det än är för plagg

am zandra: "ASG" jasså tyckte du mitt snitt va äckligare det  vete tusan i tråden va det nån som skrev att det likna en moderkaka och det var nog en bra beskrivningKräks men vad jag skratta det var helt klart en av de bättre trådarna man läst på länge
    men ska du bli dålig igen hoppas det bara är tillfälligt ochatt det ger med sig under dagen!!
    usch för bajsblöjjor bläääk vilka  grejjer dom kan få för sig hon käka inte som freya gjorde då

idag blir det en tripp till VC med alwin herregud som han hostar enda pos är att han hostar nästan inget alls på 2-3  timmar och sen kommer det "anfall" och han hostar o hostar o hostar NON STOP det blir ingen paus mellan utan han är totalt genomsvett och helt slut när det väl ger sig lite grann och då kan han ha hållit på i 1 timme o hostat men nätterna tar knäcken på oss fyy tusan då ligger han o håller på så här hela nätterna kan vara en paus på nån timme el två innan det drar igång igen så ingen får sova vi är helt slut här bästa är ju att han är feberfri helt o hållet och då menar jag t om  från febern han haft i snart 4 månader   idag låg tempen på 37,3 men så var det ju sist med då han vart sjuk att tempen sjönk till det normala för att dagen efter vara uppe på nästan 38 grader igen!!
    freya har börjat hosta lite inatt med så verkar vara på g på henne oxå hon hade 37,8 i morgontemp här. harfilippa hemma med då hon inte mådde bra i morse är förkyld och så ont i huvudet och halsen

I morgon bitti blir det nytt försök med alexandra då och nu får hon bara ta provet jag kan inte sitta med henne heller för jag får dra med mig alla små dit då maken måste åka åt andra hållet och hämta en spindelled tillvåran bil så det kan ju bli intressant detta

• 7 michelingodingar

sååååå jävla typiskt alwin har knappt inte hostat ett smack under hela fm och nu när vi var till läk så hosta han väl till nån gång men NU brakar det loss och han hostar o hostar o hostar FAN det va ju detta läk hade behövt se o höra
    Hur som så va läkaren nu riktigt orolig han hörde att det pep och rosslade i lungorna men då sänkan inte visa något så är det bronkit vi fick inte ens någon annan hostmedicin Demon läk var i valet o kvalet om han skulle skicka in oss till röntgen då han tyckte att alwin haft detta i så många omgångar nu och då han haft feber sen dec men till slut så tittade han på mig och frågade om jag tyckte det blivit bättre vilket det ju har så då sa han att eftersom vi ändå väntar på tid till barnmott så vågade han avvakta lite men blir han så här igen så ska vi komma ner på en gång för då får vi åka in och röntga lungorna. läk ville att man tog en blodanalys med dif som det heter och dom stack alwin i armvecket för o ta detta prov och så skulle läk ringa mig i morgon om det visar något!! detta skulle alexandra behövt se för alwin var sååå duktig satt  helt stilla och sa aj men mer var det inte och inte en tår fällde han

haha när jag sa att alwin haft 40 graders feber i ca 5 dagar så sa han "ja men då har ni varit inne på akuten med honom va" ehh nej sa jag det har vi inte då titta han på mig o börja skratta och sa nä det är klart du är väl härdad vid detta laget, hade det varit en mamma med ett el två barn så hade hon varit på akuten redan efter 1 dygn. Jag kunde inteannat än skratta samtidigt som jag tänkte att man kanske är dum som avvaktar så pass som man gör men vi märker ju när det är riktigt illa och då  söker vi ju men ja det är nog sant att man blir rätt härdad med så många barn!!

CA: den här vinternhar varit hemsk så här mycket sjuka brukar vi  inte vara
    fy vad jobbigt att du fick ta skiten jämt,taskigt av dina kompisar med ju
    ang det där schampoot som inte svider sånt köpte vi till våra och ja vi duschade ju på och när barnen fick i ögonen o vråla så sa vi att ja men detta ska inte svida tills jag själv testade och råkade få i ögonen fy fan det sved ändå kan jag lova!!
    vad jobbigt med elias potträning men jag tror ni gör rätt som liksom låter honom välja och inte gör så stor grejav det hela. förhoppningsvis ger det sig snart!!
    kul att göra besök i din klass

am zandra: hmm förkylningsastma har jag inte tänktpå och läk har heller inget sagt om det men kanske ska ffråga om det ifall vi får åka dit igen!!
    ja maken sa i morse att han pallar inte en natt till och då är det ändå jag som går upp till barnen om nätterna!! så detta tar hårt på oss att inte få sova
    men bläääk kladda meddet är  inte heller vidare trevligt men Linn hade nog kul

nähä nu har alwin däckat i  soffan av ren utmattning och agathon är sur så jag måste väl ta den skrutten då

• 7 michelingodingar

am zandra:det  går bra alwin hostar ytterst lite  nu och är pigg igen!! vi har fått sova lite bättre men nu hostar ju abbe,freya,agathon och filippa oxå värst ärväl filippa för tillfället de andra blir hjälpta av mollipecten iaf!!
    tack förkramarna vännen kan behövas!!

men herregud psykvården är ju katastrofal inte konstigt att så många går runt och mår så dåligt när  ni inte får hjälp utan slussas hit o dit hoppas du kan få hjälp via barnpsykologen

hehe somliga straffar gud direkt det kan eran gamla hyresvärd ha{#emotions_dlg.djavulsk}

hoppas ni får en bra söndag!!

xgirl:natten har varit  rätt ok dom hostar o så men nu funkar mollipecten iaf så vi får mer sömn vilket behövs!!
    jo då alexandra lät dom ta blodprovet men somjag trodde så har hon ställt sigin på att det enl henne SKA göra ONT o ta provet så i början drog hon undan armen o tårarna spruta och lite panik när dom  höll i armen men till slut lät hon sköterskan sticka henne och då hon hade emlaplåster(jag fråga när vi var med alwin om dom hade så man kunde få) så reagera hon inte ens när dom stack utan vi sa nu lexan är detklart och hon var måttligt förvånad för det hade ju INTE gjort ontDrömmer så nu är det taget tjoohoo

härligtatt ni kommit en bit med köket,ikeas kök är ju lätta att montera!!
    hur gickdet att se panic room? jag vill se den men maken tycker den verkar skitdålig så  jag haraldrig sett den

vet ni igår kl 11 så for vi iväg till ullared och shoppa på  gekås min mamma kom hit och tog barnen utom agathon för honom tog vi med oss trodde det skulle bli lite jobbigt o ha honom med men herregud så snäll unge 3 timmar dit och han sa inte ett ljud!! sen satt han i kundvagnen därinne och mot slutet blev han gnällig men det var väl inte konstigt!! och sen 3 timmar hem och han vägrade sova i bilen så han var vaken helavägen hem vi fynda en del grejjer men jag hitta inga byxor el tröjor till abbe eller alwin och inga fleecefodrade regnsett och det retar mig till vansinneSkrikandes hur som så gick 7500 kr iafDrömmer men det blev kläder,leksaker,ramar, böcker osv

• 7 michelingodingar

am zandra: bilder kommer har bara inte hunnit än och sen harbarnen norpat åt sig grejjer så jag måste leta lite efter det
    ja han är otroligt snäll agathon kan man inte säga annat för det är nog få barn som hade klarat det så länge som han gjorde!! jag hade velat gå en vända och kollat in dukar,gardiner handdukar och påslakanset men jag fick skippa det för då började agathon bli sur så då gick vi ut.
    Stå i kö in är få ggr vi fått göra tror det är 1-2 ggr på sin höjd i fredags gick vi bara rätt in och det var inte mycket folk så man kunde gå obehindrat i butiken och ta sig fram utan problem och i kassorna var detinte långa köer alls så vi hade 2 före oss i kassan så vi stod max 5 min och väntade på att vi fick betala!! det gäller nog att komma rätt tidpunkt och dag för o slippa sånt

jobbigt att du sov så dåligt men kan förstå att du inte tog medicinen när du drack lite
    haha stackars linn som vrålar efter pussar söta dom är när dom håller på så där

igår gjordes inte ånga knop här hemma, maken var och hämta en grej till  bilen så vi kan besiktiga om den och sen städa vi lite och igår kväll  var det big brother som vi följer och en massa smågodis

idag ska aken ta med sig några av barnen för att åka och fiska lite ( barnen fick fiskespö från ullared) och sen har jag zumba i em

usch nu har agathon börjat strula om nätterna igen och börjat äta och inatt höll han låda mellan 01.30- ca 03 innan han efter en andra flaska välling somnade och vaknade igen vid 06Skrikandes

• 7 michelingodingar

am zandra:nu finns bilder i mappen ullared hos mig det är de 13 första bilderna står 1/4-2011 under dom
    fattas dock lite plagg då dom anv dom och sen fattas lite fiskedrag och en såg bl a

• 7 michelingodingar

am zandra:tack hade velat ha en till blårutig jacka till alwin men hans stl fanns inte så fick bli den andra blå och leksakerna är fina där och dom har ju även märkesleksaker somfischer price m.m jag köpte en grej här hema i leksaksbytiken till agathon i födelsedagspresent som kostade 290 kr fischer price och när vi nu var i ullared så såg jag den inne på gekås för 149 krSkrikandes snacka om att det kändes surt!!
    haha ja gud ungarna flygertill dörren när vi kommer och vill helst riva ur kassarna själva tjejjerna älskar ju att få följa med och shoppa där
    kom ihåg tavlan kostade 49.95 kr och jag tänktefaktiskt både på dig och xgirl när jag såg den och tänkte att en sån skulle ni behöva ha o kunna planera!! synd att jag inte köpte en åt er nu i efterhand baraObestämd
    nä det är klart att kassorna ser man ju inte hela tiden i affären

suck blev ingen zumba igår kom ju på under fm att filippa skulle ju vara med i superstartävlingen som anordnas mellan 2 skolor här så jag fick köra filippa och hennes 2 vänner dit istället men men görinte så mycket dom vann ju iaf

vad roligt att ni fick en sån lyckad dag vi brukar få inbjudan till årsdagen av dopdagen varje årmen har faktiskt aldrig gått dit!! men vadkul att dom fick ett smycke!! ska kika på din blogg sen

hua vad tidigt linn vaknade

xgirl: nämen varför hade ni blivit bjudna på släktkalaset ??? bra att det gick bra ändå men hmm jag hade nog oxå trott att det varett barnkalas ju!!
    men oj är selma enda -07 barnet får hoppas att bytet blir ra då och att hon kommer träffa flerav sina framtida klasskamrater!!

vad skönt att köket går framåt har du fotat något av det? nyfiken i en strut vet du

ja det är caprijeans till freya hon har likadana fast som vanliga jeans jättefina är dom!!
    ja dom där vantarna är sååå bra och dom kan man inte få för många av heller tror jag har ca 15 par i loika stl här hemma nu dock så kan jag tycka att dom håller lite dåligt mot väta ändå och dom torkar jättesakta även att vi hänger dom på elementen men det är enda nackdelen
    haha ja som jag skrev till am zandra så tänkte jag på er när vi köpte denmskulletänkt på o köpa 2 till en varsin åt er då dom var väldigt billiga!!

suck ja fy fan rent ut sagt denna jävla hosta barnen har tar kål på oss och nu är det agathon som är värst detpiper och rosslar när han andas och han hostar tills han knappt får luft och spyr igår kväll började han knorra vid 22 och först vid 00 somnade han om trots välling och hostmedicin sen sov han korta stunder för att vakna och hosta som en galning och bli ledsen och vid 06.30 vägrade zhan ens försöka sova mer då han bara hostade så inatt har vi inte sovit mycket kan jag säga fy han äter nästan inget alls just nu mest välling som funkar!!

idag är filippa hemma igen pga hostan och igår var hon inte så pigg alls så hon fick ha en hemmadag med mig och agathon men vi tog entripp till  lindex för o köpa varsin vårjacka åt filippa och alexandra(vi fann inga i ullared åt dom) men hoppsan hejsan blidde visst en massa annat oxå då dom har rea nuOskyldig

• 7 michelingodingar

CA:haha ja shoppa är alltid kul kul och bra för plånboken att ni får så mycket jag älskar ju att köpa kläder till barnen så här blir det kanske lite väl mycketTyst
    åh vadroligt attni ska resa dit igen och vad fint att ni gavleo gammelfarfars namn man blir själv så rörd när dom uppskattar en sån sak förstår att ni vill åka dit och hälsa på om han inte är så pigg heller
    usch ja denna skit vi åkt på är inte rolig för fem öre jag är så jäkla less på att vi aldrig blir friska

am zandra: haha jo då det var fullt upp med o tänka på annat hehe ja jag älskar ju att shoppa kläder åt barnen så det blir en delDrömmer men eg var det vårjackor åt tjejjerna som vi var ute efter nu men som alltid hittar jag en massa annat oxå
    nä fick vi ingettill alwin som var ännu värre så lär vi inte få något annat till agathon men inatt har det varit jättelungt och vi har fått sova skapligt det var nu framåt morgonkvisten som hans hosta drog igång så det verkarju vara på g att vända nu!
    Ni har inte testatatt hänga för ett mörkt lakan/påslakan för fönstret? våra sover mycket bättre när vi gör det. vi köpte en svart rullgardin oxå men den drog ju  småbarnen ner och nu är den sönder

vad skönt att ni ska få en kontaktfamilj äntligen men är det bara till noah ni ska få det?

Snart ska barnen lämnas på dagis och jag ska till barnhab med agathon efteråt får se vad hon säger idag nu är det ju drygt 2 månader sen vi var där!!

åhh just det igår kväll fick vi de nya ritningarna på huset och hur det kommer se ut när bygget är klart så när vi kommer hem från barnhab så ska jag ringa kommunen om papper för  bygglovet ÄNTLIGEN börjar det hända lite

• 7 michelingodingar

am zandra:jo då nacken och pattheten är ju kanonbra nu kan inte bli bättre!! lite sned i bakhuvudet men det kommer inte bli bättre än det redan är och med håret så syns det inte ens

jasså är Linn för liten det fattar jag inte riktigt för när vi hade fått fredrik och han baravar några veckor gammal så erbjöds vi en stödfamilj för avlastning!! ok nu är judet ett antal år sen så det kan ju ha ändrats förstås!!

usch för ögoninflammation!! noga hygien och tvätta ögat med ljummet vatten så brukar det ju ge sig annars får du be om ögonsalva!!
    så typiskt att han ed ska ha problem medsköldkörteln, hoppas det räcker med medicinering nu då

hab-besöket gick alla tiders däremot så släpper hon oss inte än ycket pga muskelsvagheten samt att han är så sen ed motoriken så nu har vi fått en matta hem som gör att när han stårpå alla fyra(krypställning vilket han nu står och gungar i) så har vi så hala golv så han får liksom inget fäste och glider bara bakåt så med mattans hjälp ska han få lite bättre fäste och kanske lära sig hur man gör, så har vi fått övningar som vi ska göra för o lära honom att sätta sig upp själv och så har vi inhandlat ett par kängor som stöd för hans anklar när han står upp i t ex gåstolen, sen ska vi tillbaka i örjan på juni och se hur  långt han kommit ev blir det tal om att sätta stödskenor bak på benen som hjälper honom att stå stabilare. Men det där fixar sig så småningom

fick ett samtal från barnmott idag ang alexandras blodprov värdet visade nu bra MEN för säkerhets skull så måste hon ta ett prov tillDemon faaan känner jag bara kunde dom inte tagit det samtidigt då!!!!!!!

• 7 michelingodingar

am zandra: ja varförkunde dom inte tagitdetta prov samtidigt undrar jag men men det gick bra idag iaf
    jo då agathon kommer fixa detta även om det tar lite längre tid så kommer han ju kunna stå och gå sen tycker det är bra att dom inte låter oss gå innan allt är kollat ordentligt!! annars tycker jag dom är så snabba och tacka för sig

ja fråga ang Linn om inte annat så får ni ju lite avlastning nu när hon ska börja på dagis iaf

hur är det med ögat idag?
    men vad bra att ni ska få en sån kom i håg tavla kanonbra ju!!

CA: det där med en ihoprullad kudde,filt o dyl fick vi tips om till agathonav barnhab som du har gjort till Leo jättesmidigt för då kommer dom ju upp lite mer
    ok ja man hör ju att vissa grejjer ska vara bra för hjärnan så får hoppas det är så

haha så söta grabbardu har och vad gulligt av elias att sätta bilarna framför leo!! ang data så är det ju mycket sånt i dagens samhälle och jag tror det blir automatiskt att man köper sånt till sina barn våra 3 stora har ju varin egen dator så  emellanåt så sitter jag vid min data, maken vid den stationära och dom 3 stora vid sina datorer är väl bra att ni köpte en bättre begför hans små behov så han slipper anv era datorer som man kanske är lite mer rädd om dessutom

xgirl: hopasni får iordning lite mer på köket nu då!!
    jo då agathon står på alla fyra och gungar men oftast blir det att han kasar bakåt sen snurrar han runt om han t ex ligger på mage så drar han sig runt för o se runt omkring sig, nu vänder han sig bra från mage till rygg och tvärtom och springer i gåstolen, sitter stadigt och kan lägga sig på mage från sittande men han kan inte sätta sig upp själv än, han kan klappa i händerna och vinka så nu är det mest det "stora" som att sätta sig upp själv, börja krypa ordentligt och sen lära sig gå som vi väntar på

vi köpte ett par kavatkängor åt honom igår som jag hoppas ska stödja foten och ankeln på honom!!

åhhhh inatt har vi fått sova= jag jublar agathon somnade vid 18 och sov ända tills 07 i morse då maken var in och väckte mig han knorrade lite vid 04.50 men jag blundade och hoppades han skulle sova en stund till och det gjorde han idag har abbe varit hemma från dagis då han hade 38 graders feber igår och var gråtmild och sa att han inte mådde så bra men nu är han piggelin så  jag hoppas det var något tillfälligt!!

fick äntligen tag i gubben som harhand om byggnadslov försökte ringa hela em igår och i morse men fick bara till svar att han var ute och återkom olika klockslag men det var det mestkonstiga klockslag som 14.48 eller 16.12 osv Drömmer idag kopplade växeln mig vidare till hans mobiltelefon och då fick jag tag på han

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)