Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

hoppas ni haft en bra midsommar allihopa

am zandra: febern håller i sig nu är  det 12-13 dagar som jag haft febern och det tär verkligen på kroppen

Ain:oj har inte miriam slutat skolan än

Midsommarafton var lugn,go mat med svärföräldrarna,min mamma o syrra + sambo och så barnens kusin med sin sambo. efter maten tog kusinen o hennes kille medsig abbe,freya och alwin för lite firande i hembygdsparken.
    Dessvärre slog ju min PMS till med dunder obrak samma dag oxå o såfebern på den så jäklar var arg jag var påkvällen sen men igårmorse tog jag mina tabletter så då vart det lungt sen
    vi stack iväg till skara sommarland igår morse iaf dock försenade och på vägen så blev vi ännu mer försenade för först sprang 2 hästar mitt på stora vägen så vi fick stanna och kolla läget och höra om någon påkalla hjälp så hästarna inte skulle bli påkörda, sen var det min tur jag behövde en toa snabbt suck så ett stopp till sen hann vi inte så långt förrens freya stackaren var så  åksjuk så hon spydde ner hela sig,sin bilstol ,sätet i bilen samt golvet(förbannade åksjuka ) efter att vi fått sanera av henne och i bilen och fått på henne nya kläder så flyttade vi fram henne så hon satt i framsätet mellan mig och maken( det är 3 säten fram i bussen) så får vi vidare och till slut var vi tvugna att försöka äta någonstans så in på ett ställe och köpte med oss yoghurt,frallor,lite riskakor och kex så in i bilen äta snabbt och så vidare iväg så vi var inte framme förrens nästan 11.30 och hade tänkt vara där till senast kl 10 men men så är det, vi hade med oss alla barnen utom alexandra som redan var där med sin kusin o fasters familj så vi mötte upp dom inne på skara och fick lite hjälp med dom små ett par timmar innan vi sen skiljdes åt då vi gick för att äta och göra lite annat men barnen var jätenöjda dock var jag jättebesviken (rita ett gigantiskt kors i taket att jag skriver detta nu ) på att vädret var blåsigt,kallt o mulet så vi kunde aldrig gå upp i badlandet knappt 2 timmar innan dom stängde så bröt solen fram o det blev jätteskönt men då  kändes det så meningslöst att ens gå till vattenlandet!!
    de 4 minsta gick in gratis och jag kan förstå varför detfanns 1!! karusell alwin fick åka själv och 1 som han fick åka med oss, inga alls för agathon så han var intesåroad av att sitta i vagnen men han fick krypa i kottelandet sen ni kan kika bloggen senare idag kommer lägga in en hel  del bilder där

• 7 michelingodingar

xgirl:ja skiten ger sig inte, nu har jag börjat hosta lite o  det retar i luftrören hela tiden och jag har ont i bröstkorgen och bak i skuldrorna så jag undrar om det kan vara detta som spökat så länge...... fick ingen ny tid till läkaren utan skulle  återkomma om jag blev ännu sämre bara
    jepp idag ville domäven ha en pratstund med maken
    usch ja jag har väntat på PMS:en länge eftersom jag skulle/ska ha mensen mellan 21-27 juni men än har den inte kommit så antar att om några dagar upp  till en vecka så kommer den. idag har det lugnat ner sig iaf så jag inte behövt ta någon tablett. denna gången har jag haft problem med sömnen med o har jag vaknat så har jag inte kunnat somna om utan igår var jaguppe vid 5 tiden och inatt låg jag vaken 2 timmar innan jag till sist somnade igen
    jobbigt att dukänner att medicinen inte gör någon nytta men kan det ha o göra medatt du ska äta den varje dag i en ånads tid istället för enbart när PMS:en sätter in??!! kan ju vara så att du behöver en högre dos oxå

nej nej skara sommarland är typ allt i ett, tivoliland,vattenland,kotteland(tänk digenorma lekparker med rutschkanor o grejjer) sen har dom som en liten stad där man kan spela på typ chokladhjul o så, ett litet turisttåg man kan åka med, en vattenshow m.m skulle lagt in lite bilder i min blogg igår men när jag höll på o justera allt så låste sig hela min dator o vägrade gå igång så jag fick starta om o då ledsna jag så får se om jag hinner lägga in lite bilder där sen så kan du se lite av det iaf

åh fy vad jobbigt med arvid,stackars liten inte lätt med alla faser de ska gå igenom o så tänder på det
    agathon har ju haft en lång period nu då han varit så grinig o inte velat någonting o häromdagen upptäckte jag att 2 kindtänder spruckit fram så inte konstigt att han varit grinig kanske!!

köp varsin blomma(eller kanske bara varsin ros eller något sånt) till fröknarna kanske o låt selma rita varsin teckning??

• 7 michelingodingar

evanor:kul o se dig igen
    men stackars lillfia skönt att ni äntligen fått vettiga mediciner iaf!!
    ja ibland är läkare väldigt nonchalanta fast den jag går hosär en privatläkare och brukar alltid ta emot o ta sig tid att lyssna men nu var det så fullbokat så vi började med at jag fick lämna prover,hade de visat något så hade jag fått träffa läkaren.

Ain: oh shit 38 grader jag som tycker vi har fööör varmt nu!!
    måste vara jättekul att få välja o planera o bygga sitt hus så där från grunden och få det exakt som man vill
    oj 14000 kr mindre är MYCKET pengar ju, men hoppas du får jobbet om detär detdu vill ha

pilea: stackars max,hoppas han är pigg nu iaf.
    åh vi funderar på att åka till ikea idag får se hur det blir, men hu jag vågar inte lämna arnen på sån där barnvakt, läste du i tidningen i förra veckan tror jag det var där dom tydligen lämnat ut ett barn till fel person
    du måste visa bordet sen,spännande att få se

am zandra: men gu vad skönt att du fått sova så bra det är du väl värd!!!!
    skönt att dan trivs på praktiken,får hoppas det leder till fast jobb nu då!!
    det där med barn som river ut allt kännerjag igen,det är hopplöst och man blir så trött till slut. Jag har gjort så att när barnen lagt sig har jag och maken röjt det värsta för annars gör man inget annat än städar o städar!!

xgirl:jag tycker inte du ska känna att det förväntasatt du ska köpa något  till fröknarna!! men baka något var en bra ide ju och det behöver ju inte bli så dyrt!!
    hehe jo då städmani är ganska typiskt vid PMS,jag städar som aldrig förr när jag har det
    fy vad jobbigt när selma bara försvinner så där man blir ju livrädd!!
    vad tyckte hon om studsmattan? otäckt med att hon går till grannen somhar en pool där dessutom

jo då jag är helt feberfri "jublar" efter 14 dagar så mår jag bra igen fy vad segt detta var!! men jag har som rethosta men tar lite mollipect så går det bra, var lite rädd häromkvällen när tempen låg på 38,7 och jag hade sååå ont fram i bröstkorgen och bak i skuldrorna att det var lunginflammation men med mollipect så lugnade det ner sig och som sagt ifår morse var jag i princip helt feberfri

däremot så vakna jag innan 05igår morse av attmaken for som en propeller i sängen låg ner satt upp, låg i fotändan, gick på toa, la sig och bara kved så jag fråga vad det var med honom och då har han fått ett sånt jäkla migränanfall så han visste inte vart han skulle ta vägen och han hade försökt med allt från tabletter ill iskall blöt handduk på pannan osv så jag fråga om jag skulle massera nacken på honom o precis då så ber han mig hämta en hink o jag hinner precis in med den så spyr han som en räv sen kved han en stund men kunde sova o huvudvärken släppte lite iaf men han var seg hela dagen o hade en tryckande huvudvärk.

min mamma var här  igår och vi köpte en liten pool åt småbarnen och den uppskattades kan jag säga

• 7 michelingodingar

inne en snabb vända vi väntar"finbesök" har städat som galningar och ändå känner jag att vi  inte är klara men nu får det vara som det är!!
    blev en sen kväll igår eftersom vi tillbringade hela dagen på ikea gjorde massor av fynd till både barnen och oss såjag berättar mer sen måste avbryta tjejjerna som bråkar o härjar däruppe nuObestämd

• 7 michelingodingar

evanor:ja maken har migrän men oftast brukar han kunna häva ett anfall i tid men ca en gång om året(oftast är det när han har semester) så får han ett sånt här hemskt anfall!!
    vi har en stor pool oxå men den har vi inte satt upp i år, de 3 stora är duktiga att simma så dom cyklar ju iväg själva till sjön.

pilea: stackars max, kanske en kombination av både värmen och tänder som spökar??!! agathon har haft en period nu då han ätit väldigt dåligt!!
    usch rosbuskar är inte roliga,vi har grävt bort några från vår gård, jag var livrädd att barnen skulle få taggar i fötterna!!

am zandra: ja när jag fick ont i skuldrorna så började jag misstänka lunginflammation då jag haft början till detförut men när det sen bara försvann(eller hostan har jag kvar) så tänkte jag att då kan detinte vara det iaf.

men ärdu förkyld igen? eller är det pga hundkexen? jobbigt för dig ju

haha herregud vad Linn hittar på busfröken

xgirl:oj vadduktig du är som gjort såna framsteg jättebra!!!!
    skönt att du känner att det inte är så jobbigt att gå tillbaka till jobbet, när är det du börjar jobba?
    härligt om andreas kan få jobb på hemmaplan istället ju verkar sommycket går er väg nu
    bra attdet löste sig med presenten!!

phu nu har dom varit här,hade med sig en 6 mån liten plutt som var så gudomligt söt dem filmade o frågade massor massor och pratade en stund till och vi fick svara på massor av frågor så nu är det bara vänta o se den ena blev vääääldigt intresserade av unos jobb och ev om man kan få följa med en dag dit i såna fall kändes skitbra när dom åkte måste jag säga och barnen skötte sig exemplariskt

var ju som sagt på ikea igår och vi köpte massor filippa fick en lurvig matta, nattduksbord+lampa, överkast samt 2 vågade speglar, abbe och alwin fick hyllor med lådor man ska sätta in, nattduksbord, spotlightlampa med fiskar, L-formade hyllor, freya och agathon fick L-formade hyllor och spotlightlampa med fiskar dom oxå och freya fick en ny säng MEN tror ni inte jag missade att en ribbotten inte var med utan den får man köpa separat SKIT att det ska vara så ju sen fick hon ettöverkast oxå,fredde fick överkast och nattduksbord och alexandra fick nattduksbord,överkast och sänglampa.
    Sen köpte vi en sååå fin stor byrå, liten tv-bänk till barnens tv på övervåningen och en massa glas, ikeas plastmuggar o plasttallrikar/skålar till barn, vägghållare för slevar och magnethållare för knivar och en jättestor ugnsform sen var viin på bauhaus och där köpte vi en enorm klotgrill(har ju en gasolgrill men det blir godare att grilla på vanligt vis )
    så igår fixade vi o grejjade så barnen ko inte i säng förrens vid 21 så i morse sov agathon till nästan kl 08

här är lite av detvi köpte

hyllorna med backarna i abbe och alwins rum

abbe och alwins nya överkast ochalwins sängbord som ni kan se där

dom L-formade hyllorna,kunde sättas hur som.

filippas rum med mattan,nattlampan o bordet suddig bild tyvärr

speglarna i filippas rum

freyas överkast och L-formade hyllorna(hennes nya säng får ni se en annan gång måsteköpa botten till den först,-))

agathon fick en L-hylla hos sig med

vår nya klotgrill

ochden nya byrån är kanonfin och högre än vad den ser ut på kortet jätterymliga lådor så allt som jag hade i 2 byråer förut får plats i denna
  • 7 michelingodingar

am zandra: vi  får väl se,känns pos just nu iaf nja OM vi kommer med ville de ev följa med honom ut i jobbet
    haha jo klart dom vill se vardagsstök,kan inte tänka mig annat men jag är som jag är när vi ska få besök känns som att vi aldrig städatklartDrömmer

tack,vi är jättenöjda med inköpen och igår var vi till jysk och fick tag på ribbotten tillfreyas säng så nu är den uppsatt men oj vad stor den är åt henne inatt har hon sovit på tvären i den funderar på om hon ska byta med lexan eller filippa faktiskt...... jasså tycker du ikea är jobbigt att gå på jag tycker det går bra faktiskt, vi var även in på resturangen där ju och var inte alls mycket folk o så utan lite lagom så man slapp leta plats för o sitta någonstans!! och så himla bra med mat  o så för barn o det fanns barnmatsburkar,haklappar,uppvärmningsmöjligheter och allt man kan tänka sig för barn och vi köpte ju mat till 8 pers+dricka åt alla och det kostade oss 240 kr

jobbigt att du dragit på  dig en masssa skit igen men du försök  o njuta av din ensam tid nu så du återhämtar krafter du behöver det vännen!!

trevligt med personalfest där respektive oxå är medbjudna, tråkigt om ni intekan gå bara, barnens extrafarmor kan inte komma och hjälpa er?

xgirl: tråkigt att andreas ev ändå vill gå tillbaka till sitt jobb och att det andra ärlite enformigt.
    åh vad härligt att du fick komma iväg och köpa lite till dig själv och kunna prova i lugn o ro
    hoppas tjejfesten var braoch att du hade roligt skönt att mensen kom till slut iaf!!
    jag undrar vart min mens är, den har ju varit rätt regelbunden sista tiden för mig med 6-7 veckors mellanrum och jag skulle haft den mellan 21-28 juni och hade ju PMS för en vecka sen men fortf ingen mensObestämd hade ju en sånkonstig yttepytteblödning mellan 8-11(EV12) juni men vet inte om jag ska räkna den som en mens nu när jag inte fått den som jag ska!! bbörjar fasen tro jag kommit i klimakteriet med humörsvallningar och värmesvallningar utan dess like

igår var vi som sagt till jysk och så fikade vi och barnen fick leka på sommartorget där, det är pippibåten och husen från bullerbyn

ojoj jäklar igelkotten kröp in i vårtvardagsrum  måste rusa

• 7 michelingodingar

evanor: shit 7 ungar förra sommaren hade vi en mamma med vad vi då trodde 4 ungar när dom började ta sigut så insåg vi att det var 5ungar(hon sprang över vår tomt en fm och flyttade de nyfödda ungarna till en brädhög vid vårat garage där alla våra barn dessutom stojjar runt visserligen med ett gunnebostängsel emellan men ändå) till slut hade vi 5 ungar samt 3!!! vuxna igelkottar på vår gård så detta verkar vara en av dom som  är här igen har massor av bilder på igelkottebebisarna från förra sommaren o de är ju bara sååååå söta!!!

hehe ja vi brukar gärna åka  själva men nu tog vi med barnen

nu kommer barnen med moster lonkan,mormor, lonkans svärmor + kompis dom har plockat jordgubbar

• 7 michelingodingar

xgirl:jaha men vad bra om han tar jobet då så han har närmare hem
    jasså har du alrig sett någon piggetagg, här har vi sett igelkottar varje sommar sen vi flyttade hit för 12 år sen
    även när jag var mellan 3-5 år så hade vi en igelkott boende vid huset där vi bodde men som en kompis till mig trampade ihjäl Gråter

jo i morse kom mensen  så klimakteriet är det väl inte då

am zandra:det du skriver om social fobi stämmer sååååå väl in på mig
    haha ja igelkotten kan ju inte vara speciellt rädd av sig,jag menar vi har ju 2 katter med som är här o det skiter igelkotten fullständigt i o katterna ja dom är ju nyfikna en väljerändå att hålla avstånd

åh  vad härligt att det gick så bra med kontaktfamiljen, men du kan inte dom ta barnen när kvällen är då ni ska till dans chef???

åh hoppas ni kommer iväg till furuvik idag då

igår var vi ju iväg till makens föräldrar och åt middag(maken o hans syskon hjälpte dom att spika upp gipsväggar) men jag ångrar att vi tackade ja, jag var så arg till slut så tårarna brände och jag väste till maken ät upp för jag åker hem sen det var våra barn plus makens ena brors barn samt systers ena dotter och dom sprang o lekte dunkkurragömma o så kom svärfar upp på altanen obarnen lekte på gården men stodo räknade nedanför räcket vid altanen varpå svärfar vrålade HÅLL TYST och lexan o filippa bara stannade upp o blev sååååå osäkra, abbe o freya ryggade undan och jag hajjade till o tänkte vad fan nu då men så sa han inget mer o filippa o alexandra smög iväg senare när vi skulle äta så valde vi ALLA att låta barnen äta först och då stod svärfar över abbe,freya och alwin o arg var han o sa hela tiden till dom ÄT NU, SITT NER MEN ÄT UPP NU DÅ SKYNDA PÅ osv och freya ville ha en räka och en bit vitlöksbröd men NÄÄÄ det fick hon inte sa svärfar för det fanns fler som ville äta och var hungriga och dom hade ju suttit 2 timmaro ätit sa hanDemon FAAAAAN så arg jag var dom hade knappt suttit 5 min sen valde dom att gå ifrån bordet och hade då ätit ett par tuggor på en korv o några pommes kan säga att vi tackade för maten och åkte hem fy så arg jag var INGEN gör så mot mina barn!!!!!

• 7 michelingodingar

am zandra: nej svärfar brukar inte alls vara sån så  jag tror det var därför som barnen liksom ryggade undan och blev så osäkra igår hade vi kalas för fredrik och då var domhär men han var som vanligt mot barnen då inget konstigt alls så jag vet inte vad det var häromkvällen hur som så anser jag att man inte gör så mot barnen, men händer det fler ggr så kommer jag att fräsa ifrån rejält kan jag säga!!

jaa det du skrev stämmer så väl in på mig,jag tycker eg om att träffa folk o så men jag blir sååå osäker och tänker ofta "undra vad andra tycker o tänker om mig" och så är jag rädd att upplevas konstig,knäpp och att jag kanske tränger mig på så jag drar mig gärna undan och inväntar att folk kommer fram till mig istället och är vi bjudna på någonting så är jag oxå så där att jag velar in i sista sek och tänker samma som digf!!
    jag har väl aldrig tänkt att detkan bero på uppväxten o så men nja alkoholism det beror väl på hur man ser det, men jag är uppväxt med speciella föräldrar som supit rätt hårt i min barndom och haft såna suparfester där folk stupa typ överallt och alltid var det slagsmål, jag varmed när polisen stormade in hemma hos oss och tog mamma o pappa pga hembränning och soc var o hämtade mig osv kommer oxå ihåg vissa grejjer som sas när det blev bråk osv sånt som liksom etsat sigfast för evigt!! jag HATAR sprit och fulla människor far så illa av det!!!
    detta festandet slutade huxflux när jag var ca 11 år efter att polisen hämtade dom!!

såg att ni kom iväg till furuvik iaf, hoppas ni hade en bra dagtill slut

igår hade vi som sagtkalas för fredrik och när vi sitter på altanen (12 vuxna) och barnen sprang på gården o lekte så dyker vår vän igelkotten upp och går in på altanen som ingenting inte rädd öht

Idag skajag till agathons blivande dagmamma med agathon så han får träffa henne, hon borju typ tvärs över vägen här sådet är nära obra ligger en åker mellan våra hus !!

förresten berättade jag att dom ringde ang alwins röntgen häromveckan och vad sköterskan då sa???

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)