• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Nämen fy fasen, är du magsjuk igen!
    Massor med kramar till dig, hoppas du kan få en tid o komma o prata med någon, sådana där tankar ska du inte behöva ha!

Vilka sötnosar ni har som busar så med varandra

Barbamammans...
    Men är det så konstigt att du känner dig trött efter alla sjukdomar  hit o dit!

Nä, men inte kräk nu igen, stackars er!

Oj då, så hon är så rädd för att gå till läkaren, hi hi  

xgirl:
    Tack!
    2 veckor skulle det ta att få hem nya köket!
    Vi utnyttjade det där erbjudandet som dom har (för varje 10 tusen man köper kök för så får man 1 tusen att köpa annat för, blir ju en del)

• Pilea

xgirl:
    Skönt att det gick bra hos läkaren!

Igår på "Arga snickaren" hade ju mannen i familjen add!

Usch då, jobbigt med mensvärk!

Stars skrev 2011-03-10 11:01:19 följande:
    Pilea: Nja... Ja... ganska ny är jag väl. Jag presenterar mig gärna lite mer men jag vet verkligen inte vad jag skulle skriva, vad som är intressant och sådär. Vad vill man veta om mig?
     Ja, vi vill veta allt
  • Pilea

am zandra:
    Videokonferens Förlåt, men jag fick en väldigt rolig bild framför mig, hi hi!

Härligt att du grejade att ringa samtalet idag, duktig kicka O som vanligt blir man inte förvånad när det gäller borttappade remisser inom vården, skandal!

Barbamammans...
    Skoj med bröllopsdag snart o 10år det var inte illa!
    Jag o R är ju inte gifta, men har varit ett par i 10år.

stars:
    Välkommen hit o hoppas att bebis i magen vill stanna!

Trodde nästan att du hade barn sen tidigare då den här tråden ligger under "Hemmaföräldrar" fast alla är ju välkomna att skriva såklart

Just ja, Maxen blir ju 11mån idag, herregud vart tog tiden vägen Förvånad 

• Pilea

Max vaknar så himla tidigt nu för tiden, prick 03:59 börjar han o vråla o vill upp, men det är klart, då har han ju sovit 9 timmar redan. Låter man honom ligga kvar gallskriker han o väcker hela familjen så han brukar få komma över till mig, men då ligger han o sparkar o drar mig i håret fram tills det är dags att gå upp vid 07 (han slumrar till då o då, men jag kan inte somna om). Så vissa dagar känner man sig lite halvseg o skakig när man varit vaken sen 04. Sen när han får välling dricker han bara halva flaskan så han verkar ju inte hungrig heller.

Härligt, snart helg igen o då fortsätter operation rivning  

• Pilea

Barbamammans..
    Ja, säkert någon fas eller så! Eller om det beror på att det ljusnar tidigare. Han lägger sig vid 19-tiden o sover oftast ett pass på 2 timmar på förmiddagen o ibland även 30min på eftermiddagen.
    Tyvärr har vi inget ledig rum för tillfället. Har ju tänkt att vi ska flytta ner så småning om, men först måste vi göra klart köket innan vi påbörjar en uppfräschning av nuvarande lekrum. Iofs kanske vi kan flytta ner hans säng i lekrummet så länge.  

Max tackar o bockar Ja, helt galet att det snart är dags för 1års-kalas. 

• Pilea

Fasiken, nu snöar det här, morr!

Syns senare, nu ska jag snart hämta barn! 

• Pilea

Madde:
    Grattis i efterskott till 1-åringen, stora killen nu

xgirl:
    Skoj med frisören!
    Tyra är för feg, bara pappa som får klippa henne

Du har inte körkort så du kan åka iväg med skräpet själv? Fast jag ska inget säga för jag är för feg o köra med släp, undviker gärna att köra bil över huvud taget  

glittrax:
    Jobbigt o behöva hoppa på kryckor, men vad gör man när man inte har annat val, stackars dig som har så ont!

Ja, han har vaknat prick 03:59 flera dagar i rad, men imorse sov han lite längre, skönt!

Idag har det varit så där vårligt igen, vi har skottat bort massor med snö på altanen så nu kanske man kan få fram grillen i helgen Snöovädret igår försvann snabbt o det var inget som låg kvar som tur var.

Ikväll ska vi käka ribs o dricka ett glas rött, mums! 

• Pilea

am zandra:
    Oj, då är det bäst man aktar sig om du är på dåligt humör

Ja, vi får se om det blir någon grillning, mest önsketänkande från min sida  

Här blir det rivning för hela slanten, hi hi! Ska försöka ta oss ut lite med barnen också. På söndag ska dom till farmor några timmar så vi kan riva i lugn o ro.
    R ska få hjälp av en kompis o åka o köpa renoveringsgips mm, vi har ingen dragkrok på vår bil o så behövs lite bärhjälp också. Kanske att jag ska träffa frun o sonen hans under tiden så barnen kan leka av sig lite o vi kan få snacka lite skit  
    Jo, men melodifestivalen blir det nog här

Trevlig helg på Er  

• Pilea

Halloj, här är jag Internet funkar äntligen efter 2mån strul eller vad det nu blir.

Här är allt toppen, strålande sommar-väder o allt

Har saknat er, men har nästan vant mig vid att vara utan dator nu

Antar att jag missat massor! Grattis till alla 1åringar o grattis till glittrax lilla bebis! Inga fler bebisar på g? Ser att det tillkommit några nya medlemmar, välkomna!

Vi har renoverat kök för hela slanten, det tar mycket längre tid än man tänkt sig när man bara har vissa kvällar o helger på sig att greja. Men det är i stort sätt klart, diskmaskin ska införskaffas o så lite tapet/färg o lister o så. Men när man tänker på hur mycket saker som gjorts så har det verkligen gått framåt, rivning av väggen o hela köket, återställa golv, tak o väggar med gips osv, nytt innertak, nytt golv, sätta upp alla stommar o hela köket o allt vad det innebär. Ska se om jag kan fixa fram en bild!

Vi är lediga tillsammans nu, R har semester 1mån o sen tar han ut pappadagar till okt, så vi är lediga hela sommaren ihop. Hoppas på att komma in på skolan i aug annars blir det väl till o börja jobba då istället. Ska på något informations-möte ang utbildningen i juni o göra ett obligatoriskt test i svenska o datoranvändning.

Max har inte börjat gå än, men rumphasar för fullt o fort går det, hi hi!

Ska försöka få tid o läsa ikapp lite bättre, har bara skummat lite.

Jippi, vad skoj det är o kunna hänga här igen, kramisar!

• Pilea

Så här ser köket ut för tillfället, men som sagt, lister, sockel, diskmaskin o färg o så på väggarna saknas, börjar nästan vänja mig vid gipsgrå väggar Sen ska fläkten hela vägen upp i taket o fläktröret  byggas in i en svart låda.
    Blev kakel i alla fall, tog ett vitt, lite vågigt. 

Fick flytta ut köksbänken en bit pga rör som stack ut ur väggen (vi flyttade nämligen på diskmaskins-platsen. Men det löste vi med en kakelrand i svart.

Lite skillnad va mot gamla köket

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)