• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:
    Ok, synd!
    Jag har ett, men vågar inte, väntar några dagar o ger mensen en chans.
    Shit, vad gör man då liksom, vill inte ens tänka tanken. 

• Pilea

Kunde inte hålla mig, rätt väsentligt o veta eftersom jag har spiral,  det visade inget. Bara o invänta mensen då. Brukar ha 30 dagars cykel, men är idag på 32. Med Max plusade jag svagt redan på dag 24.

Fasiken, jag blir galen på att mitt tjänstgöringsintyg aldrig dyker upp, skulle komma som utlovat förra veckan. Vill skicka med det i ansökan till skolan.

Nu vaknade Max, han har sovit hela dagen känns det som, bara vaken en stund för o käka lunch.
    Han vaknar galet tidigt på morgnarna nu, redan vid 04-tiden tycker han att det är dags o stiga upp. Sen ligger han o tjoar, sparkar o har sig. Han är supertrött redan vid 18-tiden så vid 04-tiden har han ju sovit en gäng timmar. Måste försöka styra om hans sovmönster lite. 

Snart dags o hämta hem dagis-barnen också. 

• Pilea

Xgirl:
    Gud så skönt att det löste sig på jobb-fronten!

Känner samma, att det är nu som man kan börja göra lite mer grejer med familjen, gå på museum, lekland osv o även komma iväg o få lite egen-tid med bara ett barn nu när amningen är över. Man blir inte lika låst.

Det bler jättesnyggt med tapeten!
    Vi har varit inne på att måla lime o ha glasskiva över istället för kakel, men nu när jag ser hur snyggt det blir med tapet så kanske vi kör det istället.
    Ikea har ju väggplattor som man kan sätta fast, men dom är lite trista. Ska iaf helt klart ha något med grönt i.

På måndag ryker väggen, tjohooo! Han räknar med att det ska ta 2 dagar att riva o sätta upp balken som ska fällas in i ytterväggen o taket så att den inte syns. 14 tusen går kalaset på med jobb o material, men det känns bra att det är någon kunnig som gör detta så inte hela övervåningen brakar in. Kommer bli så himla bra med ett stort kök  

am zandra:
    Skönt att han godkände städningen!

Hi hi, vilken liten galning hon är, ni kanske ska döpa om henne till Vilda

Skoj med ny dagis-start för Noah

Barbamammans...
    Men oj då, stackars Agathon! Hoppas han snabbt friskar på sig nu!

Tänkte på det där med näsblodet, han kanske har ytliga blodkärl o blöder lättare nu när det är så kallt.

Härligt med extrapengar!

Glittrax:
    Max låter som ett fint namn Är inte alls partisk eller så

Såg just att det ska börja en förlossnings-serie på 4:an den 7mars "En unge i minuten" Något för mig, älskar att titta på sånt  

• Pilea

glittrax:
    Vet inte exakt hur stort köket kommer bli i kvadratmeter, men dubbelt upp iaf, säkert mer. Nu är köket långsmalt så man knappt kan öppna kylen om någon står o diskar o så blir det lite bredare vid fönstret där man kan ha ett mindre bord.

Ja, inte allt för bra o se sådana serier när man är gravid.

Barbamammans...
    Japp, lime, lime o åter lime Kanske hinner ledsna o ångra mig innan köket är klart  

Nu ska jag fixa lite lunch! 

• Pilea

glittrax:
    Ha ha, rulla runt med skrivbordsstolen, vilken syn

Var ju tvungen att mäta på en höft o 6m brett kommer köket bli o har för mig att det är strax under 5m långt.

CarlAstrid:
    Härligt att du kommer i dina byxor igen

Jobbigt med Elias eksem!
    Tyra har också mycket torra fläckar lite var stans nu på vintern, smörjer o smörjer, men det hjälper föga. 

Dags för dagens 2:a kopp kaffe o så är Max vaken så nu ska vi mysa o leka  

• Pilea

Så här ser det ut hos oss förtillfället! Imorgon ska balken sättas på plats o fällas upp i taket o ytterväggen.

Igår kväll såg det ut så här med väggen på plats

På fredag ska vi åka till Ikea o beställa kök o sen återstår att lägga nytt golv o fixa tak o väggar o gud vet allt

Snart dags för "Familjen Annorlunda", ska läsa igenom allt ni skrivit sen!

• Pilea
    Xgirl:
    Härligt med barn som sover bra om nätterna!

Skönt att det inte visade något på testet, men jag förstår att du blir komfunderad när du helt plötlsigt mår illa. Börjar tro det samma här, att ägglossningen kommit mycket senare den här mån, har inte heller fått någon mens, dyker väl upp förr eller senare. 

Mysig helg ni hade med shopping på tu man hand. 
    am zandra:
    Skönt att det gick bra på inskolningen, ni kanske skulle skolat in Linn också när ni ändå var i farten  

Skoj med den inplanerade Stockholmsresan

Oj va mycket kläder du fyndade på loppisen! 

Barbamammans...
    Klart du ska komma med till Stockholm! Skulle vara roligt att träffas

Så det blev lite shopping även för er i helgen, skoj!

O jag som tycker Agathon växer massor jag

Nä, nu får ni ta o friska på er! Kämpigt att ni inte kan få vara friska någon längre stund. 

glittrax:
    Ha, ha, vilken snurrig säljare, hel-galen  
    Ang överföringen så kan det nog ta ett par dagar om ni har olika banker o om han satte in pengarna i helgen.

Skönt att sambon din är hemma igen o va bra att du fick hjälp från farmor med Nova. 

CarlAstrid:
    Skoj med BIO o fika med vänner!

Sån där salva kanske jag borde köpa till Tyra.

Min mamma kom hem från Kanarieöarna i fredags o i lördags fyllde hon år så då promenarade vi dit med lite fika o en blomma. 

I söndags var vi iväg o kollade på golv till köket, men vi har inte bestämt oss helt än.

Idag har jag o Max slagit ihjäl några timmar i ett köpcentrum, käkade lunch o köpte några böcker på rean o bara strosade runt.

Imorgon går vi nog hem till min mamma så jobbarkillarna får jobba ifred. Hon jobbar iofs, men jag har nycklarna dit.

Just ja, imorgon kväll ska jag rycka in o jobba lite extra mellan 16.30-21.30.

Snart dags o nanna kudden känner jag! 
  • Pilea

Var riktigt skönt o jobba kväll igår, rena rama semestern o sen när jag kom hem var ju allt klart o barnen sov Ska jobba på lördag kväll också.

Oj, oj, vad vi har fått dammsuga, torka o svabba! Hela innertaket var ju fullt med sågspån o eftersom balken skulle fällas in i fick dom ta ner lite av taket o skiten bara rasade ner. Stöttorna står fortfarande kvar för att limmet ska härda. Det knäpper då o då i träet, känns lite läbbigt, fast själva balken är en stor stålbalk som inte kan ge vika. I eftermiddag ska stöttorna iaf ner. O vilken skillnad det är, stort, ljust o fint!

Barbamammans...
    Nu blev man ju nyfiken! Någon som är gravid???

Men va tråkigt om du inte kommer

CarlAstrid:
    Ja, dom har sina dagar o det är ju inte varje dag humöret o tålamodet är på topp Men man får försöka att inte elda upp sig o välja sina strider o kanske räkna till 10 eller något Ha ha, Alve är så rolig för han ser direkt på mig när jag börjar bli irriterad, som tex på morgnarna när vi ska klä på oss o gå iväg till dagis, då säger han "räkna mamma"

am zandra:
    Nä, inte aktiv direkt, vet inte när jag var inloggad där sist Men jag kommer absolut

Skoj med öppna förskolan

Hoppas det går bra idag o att ni får några braiga tips. 

• Pilea

Barbamammans...
    Krya på dig nu, helt galet vad ni är mycket sjuka! Försök o vila mycket, om det nu går  

• Pilea

Barbamammans...
    Ja alltså det var inte taket som rasade ner utan sågspån, gammal isolering under innertaket.

Du får väl låsa in dig på ett rum så du får vila ordentligt  

am zandra:
    Tråkigt att du känner dig nere igen!

Jobbigt att ni ska behöva dra upp allt om igen för psykologen, men ändå skönt att ni fick prata av er lite.

Hi, hi, ja det var verkligen skönt att få komma iväg o jobba lite o prata lite strunt med jobbarkompisen Roligare o jobba kväll o så när man själv får välja än att ha ett schema att följa.
    Måste bara kolla upp med FK vad som gäller när man jobbar extra på timme o samtidigt tar FP. Helger ska ju inte vara något problem för då tar jag inte ut dagar, men en vardagkväll vete sjutton, kan man bara ta ut halv dag då eller? vad räknas egentligen som hel dag, några särskilda klockslag eller hela dygnet? 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)