Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Ringde till banken för att boka tid för att prata om lån, och fick tid redan till kl 16 nu i eftermiddag! Så jag får försöka slänga ihop en kalkyl här.
Ringde till banken för att boka tid för att prata om lån, och fick tid redan till kl 16 nu i eftermiddag! Så jag får försöka slänga ihop en kalkyl här.
Bankmötet gick bra, hon beräknade att huset är värt mer än vi har lån på så vi kunde lägga om lånen och slippa topplån. Så månadskostnaden blir densamma trots att vi nu utökat lånet. Fast hon på banken kollade lite på våra försäkringar, och upptäckte att vi har dubbla försäkringar på både bil och hem! Andreas har nämligen nyligen fått för sig att byta försäkringar och inte sett till så de gamla sagts upp. Han hade ingen koll alls på vad han skaffat för försäkring och om det var han eller försäkringsbolaget som skulle säga upp dem. Det är verkligen han i ett nötskal, är det konstigt att man får ångest?? Hon på banken ska hjälpa oss och ringa och höra om det går att säga upp försäkringarna för troligen kan de egentligen bara sägas upp vid periodbyte, dvs om många månader. Så jag får ta med mig barnen till banken på fredag...
Nu finns iaf pengarna för köket på kontot så vi kan sätta igång när vi vill - snabba ryck. Vi ska försöka åka till IKEA och beställa kök till helgen, för vi har ju hållit på så länge med köket nu så vi vill bli färdiga snabbt.
Ja min KBT-terapeut är verkligen bra. Hon sa för övrigt att hon såg i mina ögon direkt när hon frågade hur jag mådde idag, att jag är ledsen. Lite obehagligt när folk kan läsa en så väl...
Zandra: Jo det förstås, det finns ju alltid de som har det värre så man ska väl inte klaga. Jag avundas förresten inte er som inte har diskmaskin, det är verkligen en bra uppfinning som sparar så mycket tid och jobb.. Så skönt att du äntligen ska till psykologen imorgon, hoppas det blir en bra du får komma till. Ja det vore ju kanske bra om du kunde höra med din BM, men jag vet hur det är, man ska bara ta tag i det...
Glittrax: Men gud, ska strulet med läkare och FK aldrig ta slut för dig?? Helt otroligt.. Förstår att ni byter läkare!
Barbamamman: Skönt att det inte gör ont i alla fall, men jobbigt att behöva dra ut den. Men det var ju bra tajmat att du ändå ska till tandläkare snart. Vad är brunpotatis för nåt?? Hur går det med sjuklingarna? Jag förstår både dig och Zandra angående era 3-åringar, har själv en sådan här hemma nu. Det ska tusan tjafsas om allt, och jättekänslig är hon nu också och kan börja gråta och snyfta för minsta lilla. Men hon är väldigt go' också, som tur är.
Madde: Så kul att kalaset blev bra. Toppen att få en massa kläder ju! Vi får ju ärva mycket, men sommarkläder kommer Arvid önska sig för han vi ärver av hade stl 80/86 på vintern.