-
-
Nu har vi varit hos läkaren och jag är så lättad. Det gick jättebra och det var verkligen värt att få vänta ett par veckor extra på denna tiden för att få tid hos en läkare som är skolläkare och som även har jobbat på BUP tidigare. Det märktes att hon visste precis vad ADD är och hade förståelse för våra svårigheter och att det blivit värre nu när barnen kommit. Och utifrån vad vi berättade så trodde hon att det skulle bli utredning. Så nu litar jag på att hon skriver en bra remiss. Andreas stack även tillbaka till VC nu för att lämna begåvningstestet som han fick göra i lågstadiet (som hans mamma rotat fram ur gömmorna), där han just fick under medel på uppmärksamhet. Det var tur att jag var med för Andreas hade jättesvårt att formulera våra problem, och det hör väl till diagnosen om han nu har en sådan.
Nu sitter jag och äter en smaskig räkmacka och efter det ska vi ta lite fika som vi köpte med oss hem.
Zandra: Men gumman. Det är tusan skandal att du är så nere och ska få en akuttid och fortfarande inte hört något! Och så kämpigt att Dan inte förstår... Önskar jag kunde göra något. Och tycker verkligen synd om dig som är magsjuk igen, så maximal otur alltså.
Barbamamman: Haha, rolig din "stora" 12-åriga tjej är då. Låter som ett roligt läkarbesök. Näää, inte magsjuka igen??? Så konstigt att du är så trött. Jag brukar också bli trött på våren och har varit trött denna veckan, men om du inte brukar vara det så är det ju kanske inte det. Och jag har sån migrän igen idag så det är kanske därför jag varit trött. Vad roligt att komma iväg på inredningsparty!
Pilea: Två veckor var inte farligt. Trevligt att få lite pengar att handla annat för också, det blir ju en del som du säger.
Jäklars vilken mensvärk jag hade i morse då, brukar inte ha alls så!
-
Har du några barn t ex, skulle vara kul att veta.Stars skrev 2011-03-10 11:01:19 följande:Pilea: Nja... Ja... ganska ny är jag väl. Jag presenterar mig gärna lite mer men jag vet verkligen inte vad jag skulle skriva, vad som är intressant och sådär. Vad vill man veta om mig?
-
Pilea: Tack för tipset, kollar på programmet på Kanal5 Play nu.
Zandra: Här är programmet: www.kanal5play.se/program/play/argasnickaren-s05e01 Jag sa precis samma sak till Andreas att det är nog många som är med i programmet som har den diagnosen, för hela programmet handlar liksom om att påbörja projekt och sen inte avsluta dem och till slut är allt kaos. Samma sak med Lyxfällan, jag tror många som är med där har olika diagnoser.
Åh vad duktig du var som stod på dig sådär i telefonen! Det hade aldrig jag klarat så du ska vara stolt. Härligt att du fick tid!
Stars: Kul att få veta lite mer om dig. Jag håller verkligen tummarna för dig att det går bra med denna graviditeten, ni har ju försökt länge också ju. -
Zandra: Som vanligt så förstår jag precis hur du menar.. Andreas hade ju som sagt tagit ledigt hela dagen igår för att även få lite gjort efter läkarbesöket. Så då var han ju så optimistisk så han planerade in både att köra iväg resten av skräpet vi hade här hemma, samt erbjöd sig köra iväg sin styvfars skräp som låg på släpkärran vi behövde låna, plus att han även sköt upp att handla i förrgår för att han kunde göra det också igår när han var ledig. Bara det att när vi väl kommit hem från läkaren så kändes väl allt lite väl mycket att ta tag i, så han fastnade framför datorn istället. Han kom igång alldeles för sent (efter tjat) med det han skulle göra och det slutade med att han inte hann göra allt. Så nu har vi hallen full med skräp som han inte hann köra iväg med! När jag frågade när han skulle ta det så bara suckade han för då var han helt slut. Nu kommer jag få tjata och tjata innan det till slut körs bort. Jag önskar jag var så duktig som du med att belöna och uppmuntra, jag får väl försöka hitta på nåt.. Skönt att din magsjuka är över för denna gången!
Jo jag såg ju på Arga snickaren igår och det var lite jobbigt att se på, tyckte så synd om dem. Men han verkade ju ha rätt allvarlig ADD också. Fast vem hade inte blivit handlingsförlamad i det kaoset. Men det märktes att han fått professionell hjälp för vid nåt tillfälle sa han själv till sin sambo att han behövde att de satte sig ner och strukturerade upp arbetet på papper först för att allt bara var kaos i huvudet. Jag tyckte lite synd om hans sambo som i slutändan fick ännu mer ansvar på sina axlar iom att hon fick bli projektledare för hela renoveringen. Men det kanske inte hade gått att lösa på annat sätt heller.
Glittrax: 10 år var inte illa. Jag och sambon firar 9 år i juni. Jobbigt med Novas hosta. Skönt att det gick ok hos läkaren och att du får hjälp av kuratorn om det behövs.
Pilea: En sån morgonpigg kille du har! *gäsp* Jag tycker Arvid börjat vakna tidigt som ofta vaknar 6.30 nu.
Barbamamman: Äsch, släkten kan passa barnen så kan ni åka på restaurang själva istället. 10 år som gifta och 16 tillsammans var inte illa direkt!! Mm, våfflor lät sannerligen inte illa det heller.
Selma har fått tid hos frisören kl 15 idag, första frisörbesöket blir det. Hennes hår blir så tovigt nu så det blir nog bra att bli klippt av nån som kan. Kanske de kan snygga till hennes egna frisering också. Det är en kompis som ska klippa henne, som är frisör. -
Har vi nu suttit och kollat på varenda deltävling av melodifestivalen så blir det väl till att titta på finalen också då. Men det är tröttsamt med alla dessa deltävlingar så jag hoppas nästan att Christer Björkman får sparken snart så det kan bli lite nytt (eller snarare gammalt igen, hihi). Det finns väl inte så mycket annat att titta på.
Annars har vi inget speciellt inplanerat i helgen, men vi försöker väl måla lite skåpsluckor till köket i alla fall.
Det gick bra hos frisören men hon verkade inte tycka det var varken roligt eller blev fint. Men hon fick mest bara topparna klippta så det syns inte så jättemycket. Hennes egna frisering uppe på huvudet gick inte att göra så mycket åt tyvärr utan det får bara växa ut.
Pilea: Oj det låter som ni har en hel massa att hinna med i helgen! Men det är ju perfekt om pappa kan klippa ju. Jag har klippt Selma lite några ggr men är rätt kass på det, och Selma har som sagt lite svårt hår.
Zandra: Haha, klockrent med att du lär märka att Dan grejat med lådan när den kommer stå framme i flera veckor. Låter som ni planerat en lugn och trevlig helg, hoppas det stämmer som det låter att du är något gladare idag? Jo Selmas hår är också precis så med virvlar och lite lockigt och jättesvårt att få någon frisyr på. Men bara det blir lite längre så behöver man ju inte tänka på "frisyr" på det sättet längre. Värre då med Noah som är pojke förstår jag.
Barbamamman: Ni verkar också få fullt upp i helgen. Härligt att äntligen Zumban blir av.
Madde: Åh, grattis till Julius! Ja tänk att han redan är 1 år! Arvid har inte blivit mätt och vägd på 1½ månad, men då (vid 8 månader) vägde han iaf ca 8600 g och var 71 cm. Så han kanske väger 9 kg nu.
-
CarlAstrid: En portabel DVD var ju ingen dum idé, dock har vi ingen. Men min kompis som klippte har själv tre barn varav den yngsta är jämngammal med Selma, så hon skötte det hela väldigt bra. Jo jag håller med om att det är synd att barnen lätt missar mycket dagis när de bara går 15 timmar. Och man vill ju inte gärna riskera att andra barn smittas när man inte ens är tvungen att lämna dem på dagis. Skönt att Leo sover något bättre. Går det fortfarande bra att vara tvåbarnsmamma? Pilea: Nej jag har tyvärr inte tagit något körkort än, är väl lite som du med bilkörningen. Annars hade jag nog själv kört bort med skräp, men det är väl det som är ett problem just att jag ska behöva göra allt. Tänk om det här med källsorteringen skötte sig "självt". Men det blir väl till att vi får göra något schema för att få ordning på saker.
-
Vi är verkligen inne i en otursperiod här...vet inte om man ska skratta eller gråta. Nu har vi fått vattenläcka från diskmaskinen så vårt kök som nästan precis var färdigt riskerar att behöva rivas ut... Bara till att verkligen hoppas att vi får ut på försäkringen. Vi kom bara ut en stund här idag innan Selma ramlade från gungan så vi fick gå in. Och Andreas sitter bara vid datorn. Får kommentera er senare...
-
Madde: Hoppas kalaset gick bra!
Barbamamman: Näää, jag läste på FB att alla barnen är magsjuka nu! Helt otroligt vad sjuka ni är nu. Så typiskt att du missade tjejkvällen med..
Zandra: Jag är riktigt avis på er som var ute så himla länge igår, lät ju som att ni hade en toppendag. Vi har haft gråtrist hela helgen och igår var det riktigt råkallt men idag var det härligt ändå. Så kul med fler bilder på lägenheten! Vad du har kämpat med Noahs rum idag. Ser ju ut som ett rätt så rymligt rum. Jo Andreas kan också ta på sig att göra saker som sen inte blir avslutade. Han kan vara så himla optimistisk "Ja men det kan jag ta i eftermiddag."
Vattenläckan visade sig inte vara så farlig ändå, bara att vi fick ta bort en del av plastmattan (det gamla golvet) och låta träet under torka. Men vi har faktiskt beslutat oss för att höra med banken om vi kan baka in ett lån för nytt kök i huslånet, för huset är ändå värt mycket mer än vi köpte det för. Så blir det i så fall att vi river ut allt igen. Men det mesta vi lagt pengar på hittills kan vi använda även till nytt kök, det är ju bara massor av jobb man gjort i onödan senaste 2 månaderna. Fast mycket har ju inte varit i onödan heller. Nu har vi i alla fall ingen diskmaskin för den har lagt av helt, så jag fick stå och diska i nästan 2 timmar idag. -
Zandra: Men så dumt att du får sådana sömnproblem när du ska ha mens. Men var det inte du som sa att vissa får så vid allvarlig PMS? Finns det inget annat än p-piller du kan ta? Åh suck, förstår att det känns jobbigt att barnen rivit ut hela garderoben! Men gud vad Linn är duktig på att prata!
Barbamamman: Ja gud, jag orkar nästan inte med Tradera längre för det är så mycket strul hit och dit. Men vi fick iaf sålt lite krafs (eller krafs och krafs, lite orreforsglas och sånt) nu och det var skönt att bli av med. Ajaj, gör det ont i tanden då? Så jobbigt om du måste laga och greja..
Jag har varit på KBT igen idag, oj vad hon säger kloka saker ibland.. Vi gick igenom mitt självskattningsformulär och där hade jag svarat att jag inte har mer problem än vanligt att ta initiativ eller ta tag i saker, och då frågade hon mig "Tar du initiativ för att du måste, för att du är motorn i familjen?" Och så är det verkligen. Hon är inne på samma sak som jag, att jag inte är deprimerad utan mer nerstämd, mycket pga min livssituation just nu.