• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamman: Men oj vad du verkar hosta och ha dig. Så surt att lägga pengar på något så trist som att familjen är sjuk. Oj då, så Agathon har feber igen??

Zandra: Men hur mycket äter Linn egentligen?? Helt sjukt ju! Men så härligt att hon sov hela natten! Jobbigt att ni inte trivs med barnpsykologen. Om de ställer samma frågor om igen så får man ju intrycket att de inte är tillräckligt engagerade i fallet och inte kommer ihåg från gång till gång. Jag tycker du ska söka läkare för bihålorna nu! Man ska väl inte behöva gå med sådana besvär så länge. Men googla lite och se vad de säger om det.

Pilea: Det blir säkert jätefint med köket! Så härligt det lät att jobba och sen var allt färdigt när du kom hem. Hade nog inte fungerat här tror jag, jag hade nog fått dubbeljobba...

Bara för att JAG skrev att barnen sov hela natten i sina sängar så har ju Selma kommit in till oss igen sen dess. Men det är Andreas hon klänger på då. Arvid sov hela natten i natt, men igår natt var han gnällig och knepig.

Nu har jag röjt massor i köket på fm så nu har vi ett städat och fullt funktionsdugligt kök igen. Det som saknas är estetiska saker som köksluckorna och golvlisterna, och det nya golvet.

Jag har känt mig lite nere igen, och jag var ju på KBT igår och fick i läxa att fylla i ett sånt där självskattnings-formulär för depression igen. Om jag har en depression så tyckte hon absolut att det skulle behandlas, om inte annat för att jag ska klara av KBT-behandlingen.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Glittrax: Oj då, så jobbigt att det går ut över erat förhållande. Fast jag kan faktsikt förstå att du kände så om han inte hörde av sig på så många dagar, när situationen dessutom är som den är. Så krångligt med mjuklift. Vi har en rätt bra till vår Teutonia syskonvagn, fast den vill vi nog ha kvar till när vi ska sälja vagnen sen, eftersom den hör till vagnen.. Usch så kämpigt du har det med foglossningen, men din kurator verkar ju verkligen toppen! Man blir så glad av sådana människor.

Barbamamman: Men så bra att all medicin går på högkostnadskortet! Men det är bara receptbelagd medicin eller? Oj då, vilket kattskrälle ni har!

Zandra: Skönt att bihålorna känns lite bättre. Och att även Linn verkar bättre. Vad spännande med nya bågar! Kul att så många kändes bra.

Det där depressions-formuläret jag ska fylla i är inte egentligen för att ställa någon diagnos, utan det är som KBT-terapeuten vill ha som utvärderingsunderlag. Jag ska få fylla i en senare för att hon vill se om behandligen gjort att jag mår bättre generellt. Men ändå så nämnde hon samtidigt att jag borde behandlas om jag har en depression. Ja jag vet inte varför jag fick med det hem som läxa faktiskt.

Idag är vädret lite trist, disigt och råkallt ute även fast det är plusgrader. Igår var det 16-17 plusgrader som varmast i solen och helt vindstilla. Så skönt! Imorgon ska vi på 1-årskalas till kusinen.
  • Xgirl83
    Barbamamman: Vilken bra BVC-sköterska som kommer hem till er! Stackats Agathon om han nu fått vattkoppor till råga på allt. Så bra att hon kan kolla öron och hals också för det är ju inte alls omöjligt att han fortfarande har ont nånstans.

Pilea: Så fort det går med köket nu, roligt! Hur lång tid tar det innan ni får hem det ni beställde från IKEA?

Zandra: Men oj vad Noah sovit idag!! Förstår att du inte vet vad du ska göra under tiden, hehe. Så bra att du går och kollar synen, men jag visste inte att man skulle kolla SÅ ofta, trodde det var typ vartannat-var tredje år eller nåt. Men det låter ju rätt tydligt att du behöver nya.

Glittrax: Nej så typiskt med magsjuka nu när du ska till läkaren! Hoppas allt går bra där så de förstår dina problem ordentligt.

Ni pratade om lukt och smak när man är förkyld, jag har inte fått tillbaka min helt än efter över 1½ vecka. Det är så drygt! Men det är bättre nu iaf. Men jag tror jag har fått bihåleinflammation för igår hade jag även som tandvärk.

I helgen har vi både hunnit med 1-årskalas, fika hos min mormor i hennes nya serviceboende (hon har blivit såå gammal de senaste månaderna tyvärr och kan inte längre gå heller...), och sen bara röjt, röjt, röjt. Andreas körde några vändor till återvinningen med massor av skräp som samlats under renoveringen, och även en massa saker som vi ger bort till Återbruket. Jag har sprungit som en galning för att hitta fler grejer att kunna bli av med. Är bara så less på alla grejer överallt som bara gör vardagen krångligare..
  • Xgirl83

Jo förresten, det verkar ju vara så att min mormor börjar bli dement. T ex så tittade hon väldigt undrande på Arvid och frågade "Har ni smugit med en till graviditet?" Okej, det var ett tag sedan vi hälsade på henne sist, men hon har ju träffat Arvid många gånger och då senast för kanske 1½ månad sedan. Men nu ska hon få ett kort på honom iaf så kanske hon kommer ihåg lite bättre...

• Xgirl83
    Barbamamman: Men en sån go liten trollunge. Skönt att det inte var någon barnsjukdom då, men konstigt att han fortfarande är så gnällig. Kollade de öron och hals? Ja det ser ju lite ut som när Selma fått nässelutslag så det är kanske nåt sånt då.. Skumt. Jo jag vet att de dementa inte kan hjälpa att de blir sådana. Sen har hon visserligen blivit väldigt snurrig då hon haft kraftiga UVI några ggr så det kan även vara nåt sånt denna gången med. Herregud vad ni hann med idag! Haha, kul att Alwin livade upp det lite.

Zandra: Stackars Noah att han skulle bli så dålig. Det är inte rättvist att de små ska bli så dåliga.

Det är något fel med vår hund. Hon är inte sig lik, går runt här som en osalig ande, vill inte ha mat (hon som är världens mest matglada hund annars), orolig och slö. Vad jobbigt det är, och man börjar ju tänka det värsta direkt. Hon har kräkts några ggr senaste veckorna med, senast i morse. Och så ville hon inte riktigt gå när vi skulle gå och hämta Selma på dagis förut. Jättejobbigt är det, tänk om hon har ont nånstans..

Nej dags för Familjen Annorlunda..
  • Xgirl83
    Barbamamman: Men så jobbigt för din syster. Jag tycker så synd om de som verkligen vill ha barn men inte lyckas. Nej ingen mens än...funderar på att köpa ett till test. Lite surt att lägga massa pengar på det bara.

Hunden är fortfarande dålig. Jag ska ringa veterinären så fort de öppnar, misstänker att det blir till att ta med barnen och gå dit med Iza idag.
  • Xgirl83

Ja jag satt också och grinade till det programmet igår, och jag som aldrig gråter av TV-program sådär! Jag har nog blivit rätt blödig nu efter andra barnet, tur jag satt själv på övervåningen. Tyckte också det var så otäckt när de fick trycka på knappen, och den där pappan var ju så gullig med. Pilea: Men oj då, har inte din mens heller kommit! Vi får båda två testa oss igen tror jag.. Men jag fick för mig att jag kunde haft ägglossning nu precis, och det kan ju stämma med om jag hade haft mens som jag skulle då för drygt två veckor sedan. Kan det bli så att blödningarna uteblir men cykeln fortsätter precis som den brukar ändå? Jag ska ta och beställa ett test iaf, kan ju inte vänta ytterligare 2 veckor till och se om mensen kommer då. Vad otäckt om det är utomkveds eller nåt för dig, men jag har för mig att man verkligen får superont då? Zandra: Låter nog klokt att vänta tills ikväll med att köpa semlorna. Jag gillar för övrigt personen som lagt semmeldagen och internationella kvinnodagen på samma dag. Då får vi present idag även om vi inte blir uppvaktade av våra gubbar (lär ju inte jag bli iaf). Jag och Selma var och köpte semlor nu före lunch, som vi ska äta sen efter middagen. Kors i taket, Arvid har börjat komma upp i krypställning! Alltså inte så med ena foten inunder sig som han hela tiden stått, utan "riktig" krypställning. Och så kan han själv sätta sig från den ställningen, och lägga sig ner. Jo vi fick tid hos veterinären imorgon för hon hade fullbokat idag. Får väl se vad det kan vara.. Det behöver ju inte vara nåt värre än nåt virus, det hade tydligen gått magsjuka bland hundar t ex! Fast det tror jag tyvärr inte på i Izas fall eftersom hon kräkts med flera dagars mellanrum och sådär.

• Xgirl83

Jaha, varför blev allt ihopskrivet nu då, suck!

• Xgirl83
    Pilea: Skönt att testet inte visade något.

Jag har också beställt test idag, får dem nog imorgon. Idag är jag oroväckande trött.

Nu ska jag gå och laga Pasta carbonara.
  • Xgirl83
    Zandra: Ja nu var jag ju tvungen att gå in i bloggen direkt och kolla och kommentera. Så Linn fick eget rum i alla fall? Skulle inte barnen dela rum? Åh, har ni sol?? Här har det SNÖAT hela förmiddagen!! Helt vitt ute igen.   Nu är det mest tung, slaskig snö tror jag... Blåser som tusan gör det också. Skönt att ni kom ut lite idag. Men nää vad typiskt att det inte finns någon plats för Linn på samma förskola som Noah går på. Det ställer ju till det så mycket för er nu, ni hade ju verkligen behövt den avlastningen..

Pilea: Wow, lagar du lunch till dig själv varje dag? Jag äter alltid rester jag så jag blir lite imponerad.

Glittrax: Skönt att det inte verkar vara magsjuka i alla fall, men stackars Nova som hostar så mycket.

Jaha, bara för att jag beställde test igår så kom min mens idag. Det var skönt att bara få svar faktiskt. Nu kan jag lägga ut babysitter, bärsjal och alla såna grejer på Tradera eller Blocket. Och så har jag idag försökt få tid för att sätta in kopparspiral, men tror ni jag kom fram på telefontiden eller??

Och en annan positiv nyhet - jag fick ringa och avboka veterinärtiden, för Iza blev piggare under eftermiddagen igår, och idag är hon sig själv igen.

Imorgon har Andreas tagit ledigt hela dagen för vi ska till läkaren så att han kan få en remiss till ADD-utredning, så sen tänkte han väl passa på att köra bort mer skräp och lite sånt.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)