• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamammans...
    När skulle han komma hem då?

Va skönt att det verkar ha lugnat sig något på kräk-fronten o att ungarna kunde komma ut en stund.

am zandra:
    Hoppas det går bra med besöket imorgon! Du ska absolut inte skämmas, ni har ju inget annat val eller hur?

xgirl:
    Missade ju att lillparvel blir 8mån idag, grattis till honom  

Hi hi, det är lustigt det där att man känner något slags "tvång" över att ha åstadkommit något vettigt som typ städ, disk, tvätt, slänga kartonger, glas osv innan dagen är slut, att man får ro i själen.
    Jag kan själv gå o tänka på vägen till dagis "vad har jag gjort idag?" o så räknar jag upp allt bra i huvudet för o se om jag kan känna mig nöjd över mig själv eller inte  Oftast ser jag till så att jag kan känna mig nöjd.
    När jag är i mitt värsta städ-esse brukar jag tänka "Vad vill jag att ungarna ska minnas utav mig? är det en mamma som har städnoja, eller är det en rolig mamma som är närvarande här o nu o umgås med barnen? Sen kan man ju såklart involvera barnen i alla hushåll-sysslor, men det är väl inte min starka sida kanske (som tur är gör R det), hi hi! 

• Pilea

Såg att det är "Restaurang i vårt vardagsrum" nu på kanal 5, kanske något att slötitta på!

Kram på Er! 

• Pilea

am zandra:
    Pratar du med D o talar om hur du känner? Eller förväntar du dig att han ska se o göra saker som du har planerat i ditt huvud? Tänkte på att vi kvinnor ofta har en tendens o reta upp oss på saker o tror att tankeöverföring ska fungera Tror tjejer i allmänhet är mer stressade i själen o känner att vi måste prestera så himla mycket, medan killar tar allt med ro. 
    Jag kan känna mig jättefrustrerad på helgerna då R som jobbat hela veckan är trött o vill ta det lugnt o hela dagen hinner gå innan vi gör något. Känns som hela helgen är bortkastad på något vis om vi inte gjort något vettigt. Men då gäller det ju för mig att tala om det för hur ska R annars kunna veta det! 

glittrax:
    Jo, jag har alltid varit smal, vägde iofs 53 kg på inskrivningen med Max o gick upp till 65kg så det kanske är därför som det känns som himla stor skillnad nu helt plötsligt.
    Innan Alve vägde jag 57kg o det känns mer lagom. Det är som ungarna suger musten ur mig  
    När jag träffade R för 10år sedan vägde jag 50kg.
    Men kläder som jag haft hur länge som helst sitter skitfult nu, bara hänger!

Härligt att BM var så bra, synd bara att du inte kan fortsätta gå hos henne! 

CarlAstrid:
    Japp, en riktigt tidig mirakel-bebis var han som vi dessutom höll på att mista (han fick en lungblödning o låg i högfrekvens respirator länge). Han fick heta Alve för om man kastar om bokstäverna blir det LEVA. Heter även Willian för hans VILJA. 

Ang sköldkörtelvärden så fick jag käka levaxin under graviditeten, men då hade jag underproduktion o dom värdena blev bra efter förlossningen. O om man går ner i vikt borde det vara överproduktion väl? 
    Ja, borde nog gå till sjukgymnast eller liknande snart, för det blir inte bättre.

Oj, v.38, inte alls långt kvar då
    Du verkar ha energi till tusen o håller igång, ett tecken kanske

xgirl:
    Skönt att mensen kom tillsist o roligt med Ikea imorgon. Hoppas du inte blir mer krasslig bara!

Barbamammans...
    Rasar i vikt gör jag ju inte riktigt, men jag är livrädd för att gå under 50kg-strecket.  

Skönt att han kom hem ordentligt! Hade han haft skoj då?

Men va galet att dom bara kan sova vidare så där fast dom kräkts, utmattade eller vad?

Imorse käkade Max sin ersättning som vanligt o 1 bägare med frukt nu vid 10, men blöjan var knappt blöt o den brukar vara dyblöt i vanliga fall. Sen satt han i gåstolen o då kände jag en hemsk odör, kollade o då hade han bajat ner sig totalt.
    Nu sover han!
    Men det är säkert pga tänder eftersom man ser att det är på väg upp o han håller på med tungan där hela tiden. 

• Pilea

am zandra:
    Ok, bra att du inte håller tyst om saker o ting iaf!
    Knepigt det där när allt inte "flyter" som det ska.
    Här hemma är det alltid jag som städar, tvättar o diskar, men det känns ok för mig. R lagar mat, handlar, betalar räkningar, fixar med bilarna osv. Men det ska ju som sagt kännas som en ok fördelning för båda o det känns ju mindre kul om man ska behöva göra ett schema för vad som ska göras o utav vem.

Tvärtemot Barbamammans så tycker jag inte du ska skrika o skälla, bättre o resonera, men om det inte går så vette tusan  
    Har det alltid varit så här mellan dig o D eller har det kommit allt efter som?
    Skicka hit ungarna ett tag vettja så att du o D bara får rå om varandra
    Nu ser ni (inte bara du) till att fixa det här tillsammans o kommer ut "på andra sidan" helskinnade o starkare än någonsin

Nu har Max skitit ner sig 2gg så att han har behövt duscha, hela ryggen, magen o allt.
    Konstigt för att han käka en flarra på morgonen o så fruktmellis, men sen är det stopp för resten av dagen. Ingen lunch idag heller alltså o han sover o sover. 

Barbamammans...
    Tråkig reaktion från din syster! Om hon ville höra sanningen så måste hon ju vara beredd på att det kan vara saker hon inte vill höra! 

glittrax:
    Ok, hoppas det bara är tillfälligt!
    Så var det för mig! 

• Pilea

Nä, man kanske ska masa sig ut o hämta in posten, har inte varit utanför dörren idag
    Känner mig sååååå seg idag, kanske borde ställa mig i duschen o pigga på mig lite!

Är sjukt sugen på fårostsås med basilika, får se om vi kan göra det ikväll o någon god köttbit till o ett glas rött. 

• Pilea

CarlAstrid:
    Vet hur det är med förvärkar, skitjobbigt! Jag hade några vändor till förlossningen när jag var gravid med Max, blev ju lite nojig när man fått förtidigt 2 ggr tidigare.

Härligt med restaurang-besök!

Barbamammans...
    Hi hi, jag skämtade bara, var bara på hugget lite, förlåt  

Hur är det nu med alla? 

am zandra:
    Va bra att ni får hjälp från kyrkan!
    Skönt att ni hade ett givande samtal du o D o vilken lättnad om soc-utredningen kortas ner.

xgirl:
    Skoj att du hittade så mycket på rea
    Hur gick det på Ikea föresten?
    O mensen, är det fortfarande så där lite?

glittrax:
    Hoppas att du märker skillnad nu när du börjar käka levaxin!
    Jag märkte inte sköldkörtel-rubbningen alls, utan det vara bara tur att provet togs.

Den här helgen har gått i skadornas tecken! I lördags tappade jag en masonit-skiva på stortån, rev innertak i köket. O så rev jag mig i handflatan på en spik.
    Igår började jag riva en liten bit av väggen (en del som inte är bärande) o då slant jag o drämde till mig själv rätt över käkbenet med kofoten o fick ett jack.
    O R höll på att elda upp köket igår också, ett maräng-bak som gick snett. Man kan tydligen inte ha bakplåtspapper i aluminium-formar, men det kanske är allmänt känt eller något? Hur som ställde han in marängerna i ugnen o så gick vi ut o hackade loss is på uppfarten o redan efter en kvart tyckte jag att det luktade konstigt så jag sprang in. Det bolmade svart rök från ugnen o strax efter drog vårt brandlarm som är kopplat till sos-alarm igång, det tjöt o det tjöt. Men det brann inte, bara marängerna som var en anings förkolnade Men det blev till att vädra ur sen o någon utryckning behövdes ej.

Max har verkligen varit kass i magen i helgen, spytt kaskader o skitit ner sig, men ingen annan av oss som blivit sjuka så jag vet inte om det kan vara tänderna iaf. Han är fortfarande lös i magen o äter knappt. 

Här är bild på det lilla jag rev av väggen! 
    Vet inte hur vi ska göra sen med taket, om vi ska sätta gips eller måla vitt direkt på råsponten, hm! I matrummet har det tidigare varit vävtak o i köket gips o under det masonit-skivor. Har slitit bort allt.
    Jag ska ju tydligen inte syssla med rivninghar vi märkt så resten överlåter jag till snickaren

• Pilea

Visar en dagsfärsk bild istället, såg så murrigt ut på den första!

• Pilea

Barbamammans...
    Jag tycker vi har mycket tvätt nu efter helgen så jag kan bara föreställa mig hur mycket ni har

Fattar inte hur mycket en unge kan skita, han äter ju knappt något. Idag har han skitit 4ggr hittills o det luktar inte mumma direkt. Men det har börjat bli lite fastare konsistens på det nu iaf, fast mer trådigt (ursäkta detaljerna).

Japp, ett riktig klantarsel är jag  

Oj, så mycket saker du fick tag i för billig peng! 

• Pilea

Glömde kommentera det där med brevlådan, fy va läskigt! Vad är det för ena som håller på egentligen?

• Pilea

xgirl:
    Ja, det var verkligen tur att det inte började brinna!
    Det lustiga var att jag sa till R att vågar du verkligen ha saker i ugnen när vi ska gå ut o han svarade lite ironiskt att "vadå kan man inte köra på grill, ha ha" O sen dröjde det inte många min innan jag kände lukten o sprang in. Konstigt för maränger ska ju vara inne rätt så länge på låg temperatur så jag fattar inte vad som gick snett.

Synd att ni inte fick sova så bra när ni hade barnvakt o allt åt Selma.

Skönt att hon sov i egen säng!

Här har mensen också börjat så sakteliga idag.

Ja, jag tror det kommer bli jättebra när resten av väggen ryker. Bara på det lilla jag rev igår känns det större o ljusare. 

Oj, oj va klockan tickar på, ska snart gå till dagis! Ska först se om Max vill äta en skvätt o så tänkte jag slänga lite kartonger o glas vid Konsum på vägen. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)