• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamammans...
    Ok, jag förstår! Hoppas det ordnar upp sig på något vänster nu när du så gärna vill börja plugga o komma bort från jobbet.
    Här finns den som KY-utbildning på 2år, men det kanske är samma som högskola, vet ej! 

Nu måste jag iväg till dagis! 

• Pilea

am zandra:
    Vilken vänlig själ som hjälper er o tipsar om olika fonder osv

Jobbigt att du inte känner dig helt 100:a, hoppas du får mer kraft o ork sen när flytten är över.

Ok, men sylt är väl inte fy skam!

Barbamammans..
    Var inne o kikade här https://www.csn.se/rut/beviljningResultat.do?metod=initResultat o för mig blir det samma om jag väljer universitet/högskola.

Håller med am zandra att du får se det som en investering för livet o att du förhoppningsvis får ett mer välbetalt jobb sen o kan betala tillbaka ditt lån. Sen förstår jag att det inte känns superkul med studieskulder, men det kanske är ända sättet att komma ifrån ditt nuvarande jobb. 

Men då, stackars Alwin! 

• Pilea

Länken verkar inte funka!
    Men www.csn.se o fliken "Räkna ut hur mycket du får" till höger på sidan, men du kanske redan har varit inne o kikat!

• Pilea

Ain:
    Men så tokigt det blev med Bion
    Mysigt att du ska vara hemma med Benjamin igen o va bra att det börjar ordna upp sig med hans tågång.
    Oj, va mycket tänder!

Barbamammans...
    Du kanske inte behöver ta lån för alla veckor för att inte få för stort lån!
    Ha också med i beräkningen att man står utan pengar på loven osv, kanske krävs att man jobbar extra då.

Men fy, ska ni aldrig få vara friska!

am zandra:
    Men jösses, hur kan det bli så mycket krångel med allt, helt galet! Det är som att dom satt i system att krångla lite extra för att folk ska lessna o skita i sina pengar. 

Hem gjorda grejer är ju jättekul att få, känns som mer omtanke då!

Rabarbervin, det lät spännande!

Hoppas ni kryar på er snabbt!

xgirl:
    Skönt att Selmas lilla operation är överstökad o att det gick bra! Hoppas hon inte har allt för ont!

Tyra har varit hemma idag o myst, hon ville inte gå till dagis utan vara hemma med mig o Max. Hon hostar en del på nätterna så jag tror inte hon sover så bra. Men Alve ville till dagis så vi promenixade dit o lämnade honom iaf.
    Jag o Tyra har målat naglarna rosa, lekt frisör o målat med vattenfärg o haft det skoj. Sen när vi hämtade Alve visade Tyra stolt upp sina naglar för alla
    Vi lånade hem en dagiskompis till Alve o gick hem o lekte. Tyra hade fått tag på en tuschpenna o målat på allt på övervåningen, sängkläder, fönster, väggar, tavlor, lampskärmar, sig själv, ja allt helt enkelt Skrikandes Som tur var gick det mesta att torka bort med våtservetter. Men lampskärmarna i papp blev förstörda o vår tapet i sovrummet fick några streck som inte går bort. Kuddar o sängkläder tror jag blir ok efter tvätt. Jäkla bus-unge!

• Pilea

Barbamammans...
    Men fy va otäckt att vara så nära killen på något vis även om ni inte känner honom, ruggigt!

Va jobbigt att han inte vill sova!
    Max är också lite strulig o vill äta på natten nu igen!

Usch då, stackars Freya med sån hosta!
    Tyra hostar också, men bara på natten, på dagen är hon frisk, skumt!

am zandra:
    Men aj för bihåleinflammation! Men bra att "skiten" kommer ut iaf!

Hi hi, ja Alve vill också ha nagellack nu, men han ska ha svart har han bestämt så det blir väl till att köpa det

Ja, en riktig liten buse är hon!

Sitter här o väntar på att Blocket ska godkänna en annons, men det tar sån tid o i vanlig ordning får jag väl dela upp annonsen på flera, är så konstigt det där för en del kan lägga upp massa grejer i samma annons under övrigt, men när jag gör det börjar dom kinka sig! 

• Pilea

Barbamammans...
    Hoppas det hjälper med lite hostmedicin till Freya!

Hi hi, va gulligt o komma till dagis som en katt

Ja, nu löste det sig med Blocket, fick ha allt i samma!

Såna där illvrål gör Max ocskå o det verkligen skär i öronen!

Ha, ha, skulle precis fota Max o precis när ja tar bilden spyr han värsta "slem-grejen" som hänger ur, bläk!

Här är lite gulligare bilder på mitt troll med lilla tanden

• Pilea

CarlAstrid:
    Skönt att det funkar bra nu när du är själv hemma!
    Tycker ni ska köra på med potträningen även om det sker olyckor, tids nog kommer det lossna. Jag tror på att vara konsekvent o inte "hatta" fram o tillbaka med blöjor, tror det bara blir mer förvirrande då, fast jag är ju ingen expert Men för oss har det funkat på det viset.

Bor i Stockholm!

Måste bara visa min fina prinsessa också, tyckte det blev så fint ljus i bilden

• Pilea

CarlAstrid:
    Tack, ja han är go han

glittrax:
    Ja, det kan man verkligen undra! Allt möjligt går bort med våtservetter, rödvinsfläckar tex. Men jag brukar för det mesta använda torra tvättlappar med vatten till Max. Våtservetterna har jag till annat som fläckborttagare tex

Oj då, så det blev en tripp till förlossningen! Skönt att allt såg bra ut iaf! Hoppas det onda ger med sig.

Skoj med disco! 

• Pilea

Terrrar er med bilder nu

Kolla den här, Tyra tror hon är Pippi o ska klättra på väggen med Conrads kalasklister

• Pilea

glittrax:
    Hi hi, ja hon kan ju det!
    Det som är nackdelen med Astrid Lindgren, alla små hyss som Pippi o alla andra figurer gör! Men fördelen väger över, tror jag  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)