• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Shit, min dator har blivit så seg, dags att rensa upp lite kanske! Har för mycket bilder som ligger o skräpar på "skrivbordet"

CarlAstrid:
    Ja, hon är verkligen gullig mot sin lillebror, det är hennes lilla "docka" Hon ska ge välling o mata vid lunch annars blir hon sur.

Skoj med loppis! Oftast får man ju så mycket mer sålt på en loppis än om man säljer på annat sätt. 
    Vet att dom brukar anordna baklucke-loppis här vid vårkanten.
    En kompis till oss sålde på en loppis en gång o då köpte folk tom halvfulla parfym-flaskor o använt smink.

xgirl:
    Va jobbigt att humöret inte är på topp!

Ja, precis i ett lekrum kan man verkligen ta ut svängarna lite
    Nu har dom bara leksaker där inne, men om dom skulle ha sina sängar där så kanske det skulle bli jobbigt med så mycket färg.

Så småningom ska vi flytta ner o ha vårt sovrum där o då kommer det ju såklart göras om. Tänkte att ungarna kunde få ha övervåningen för sig själva. Men då måste vi dela av 1 rum, alternativt att någon får "bo" i allrummet.
    Alve o Tyra sover ihop nu o Max inne hos oss. Dom har bara sängarna där nu o alla leksaker nere i lekrummet. Men snart kanske dom vill ha sitt egna lilla krypin med sina egna saker. 

glittrax:
    Hi, hi, så rolig Nova är, vilken syn  

Ain:
    Tack, ja dom är fina dom

I jämförelse med min lilla "räka" så verkar Benjamin vara en baddare

Just ja, idag är det ju "Familjen annorlunda"  

• Pilea

Nä, nu måste jag fixa lite lunch!
    Alve o Tyra är hemma idag för det är planeringsdag på dagis. 

• Pilea

Xgirl:
    Låter som vi har likadana hus! Kedjehus med snedtak.
    Våran matsals-del är ett föredetta sovrum med ingång från köket. Nu är det bara en portal som avgränsar v-rum med matsal. Sen blir det ju kök av matsals-delen också o då blir det öppen planlösning mellan v-rum o kök. 
    Från hallen är det ingång till nuvarande lekrummet, badrum o kök. En trappa till vänster direkt när man kommer innanför ytterdörren. 2 stora sovrum på övervåningen med allrum emellan + en pytteliten toa o klädkammare.  

Max får blandning av ersättning o välling på morgonen vid 07-tiden, blandar 4skopor ersättning i 1skopa välling o 170ml vatten. Han gillar nämligen inte bara välling.

Vid 10-tiden får han fruktpuré o ibland lite turk-yoghurt. 

Sover en stund innan lunch

Kl.12 får han 1 burk 8mån o vatten att dricka

Kring 14 ersättning o välling igen, samma mängd

Sover en stund igen

Kl.16 1 portion gröt o vatten att dricka

Vid 19 ersättning o välling o sen är det natti natti

Vaknar oftast runt 22 o får en flaska ersättning o välling igen

Vaknar igen runt 03 o får en flaska till

• Pilea

Fast på senare tid har han sovit över sitt 22-mål o käkar 1 flaska under natten någon gång.

För inte alltför länge sedan ammade jag när han vaknade på natten, men nu har det inte blivit så på kanske 2 veckor. Så amningen verkar vara slut här.

Jag har fått som ischias, gör jätteont långt ner i ryggen när jag belastar höger ben. Tror jag sned-belastar eftersom jag alltid går runt o bär Max på ena höften.
    Bara det inte är pga min benskörhet, Alve o Max läkare skällde ju på mig för att jag ammade o så att det kan få konsekvenser som att man pajar ryggen for ever eftersom man blir så urkalkad    

• Pilea

am zandra:
    Jo, det är ju dyrt att gå "fixa" rygg o bäcken-besvär!

Va skönt att febern gick över snabbt o att han får vara hemma o vila upp sig en dag inför dagis.

Men oj då, stackars grannen Förvånad 

Skoj att du gillar färgerna
    Såg någon stans att man kan använda olika sorters belysning som ger färg o mönster på väggar istället för att måla o då kan man ju variera sig också. Minns inte var det var jag så det bara.

Skulle vilja gå ut o få lite luft, men det är rena rama isgatan här utanför så vi får nog hålla oss inne. Kunde knappt gå när jag skulle ut o hämta posten, fick hålla mig i husväggen, stuprännan o soptunnan osv för att inte halka omkull.  
    Vet inte hur vi ska komma till dagis imorgon om det fortsätter att vara så här halt. Måste nog kasta ut salt på vår uppfart, för det är ju livsfarligt att gå där. 

• Pilea
    Glittrax skrev 2011-01-17 14:57:10 följande:
    Pilea: jättefin body! den vill jag gärna köpa! byxor har vi så det svämmar över. inboxar du ditt kontonummer så inboxar jag min adress. Självklart vill jag betala lite för bodyn!
    Har inboxat dig nu!

Barbamammans...
    Han har inte reflux eller liknande då om han spyr så lätt menar jag!
  • Pilea

Nä, nu har jag suttit för länge här känner jag, har huvudvärk!

Tjing! 

• Pilea
    Glittrax skrev 2011-01-17 15:00:04 följande:
    Pilea: Nä tyvärr inget familjen annorlunda ikväll, det är handboll istället! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jävla skit också, kvällen är förstörd Gråter
  • Pilea
    Glittrax skrev 2011-01-17 21:33:21 följande:
    haha... nä inte så illa väl?, men lite trist att sport ska ta över så där...

ska föra över pengarna för bodyn nu....
    Jo, nästan så illa Nä, jag överlevde faktiskt

Ok, va bra, då kommer det snart en body i brevlådan då

Barbamammans...
    Men fy för att må så där, inget skoj o vara krasslig o ta hand om barn på det! Krya på er!

Nej, jag vet inte riktigt, var bara något som ploppade upp i huvudet på mig, att det kanske var reflux.

Madde:
    Vink, vink!
    Förstår att det känns tufft att jobba!
    Nyfiken i en strut, vad jobbar du med?

CarlAstrid:
    Ja, detta med att amning urkalkar skelettet visste jag ju, men att det var så farligt att amma som benskör hade jag ingen aning om. Det var först vid ett läkarbesök för Alve o Max räkning som hon frågade om det o hon blev jättearg o tyckte jag inte var riktigt klok "ska du riskera din rygg för amningen, du kan bli invalid o förtidspensionär o gud vet allt" Blev faktiskt ledsen för jag kände sån lättnad över att kunna amma Max. Med Alve gick det ju inte eftersom han föddes så tidigt o med Tyra gick det väl si så där.

Ja, det är ingen hit med ryggont i vilket fall!
    Idag trotsade jag det onda o gick på en promenad efter dagislämning. Fick hålla krampaktigt i handtaget på barnvagnen för att inte halka runt. Men jag lyckades iaf gå ca 2-3km o så stretchade jag när jag kom in o nu känns det lite bättre.

am zandra:
    Fick du någon sovmorgon då?
    Hur gick det med grannen?

Du kanske kan göra smoothi på turk-yoghurt till henne som hon kan dricka själv, kan ju blanda i lite gröt för mättnadens skull! Annars fruktbitar, macka eller liknande.
    Det är svårt, blir lätt att man kör på samma, det som man vet funkar. 
  • Pilea

am zandra:
    Jag menade välling, inte gröt! Om man blandar i en skvätt färdigblandad välling så blir det ju lite rinnigare som typ drick-yoghurt. 

Testade själv nu att blanda lite turk-yoghurt med fruktpuré o en skvätt färdigblandad ersättning. Så drack han själv från pipmugg o det funkade fint! 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)