• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Xgirl:
    Vilken vacker bild!

Skoj att Arvid är på G med krypandet!
    Så där gör Max också, han liksom slänger sig fram från sittande till liggande på mage istället för att vända sig om när han ligger på golvet
    Men han kan vända sig nu, här om natten hittade jag honom liggandes på mage så då hade han ju vänt sig.

Tänkte på det där med tån! kan du inte ta en vanlig bomullspad dränkt i alsolsprit o lägga på tån o tejpa fast med kirurgtejp o se om den kan få sitta kvar under natten? Då kanske allt var dras ut. 

• Pilea

Nä, nu är det nog natti natti för min del snart! Ska ju upp i tid imorgon så vi hinner till Ikea när dom öppnar.

• Pilea

xgirl:
    Åh vad skoj, jag älskar färg
    Tycker den randiga var supersnygg o klockren att ha istället för kakel vid diskbänken. Den blommiga lite si så där tycker jag, skulle nog ta en färgstark fondvägg som går ton i ton med den randiga o sen resten i vitt.
    Jag tycker inte det är snyggt när man kör mönstrad tapet på alla väggar, rummet känns mindre då.
    Blev nästan lite sugen på att ha en sån randig själv

Vi ska köra lime-färgen över diskbänken med glasskiva över. För tillfället har vi limen på en vägg (den väggen som ska rivas) + runt fönstret i köket. Men sen kör vi lime bara vid diskbänken o barkbrunt mittemot (den väggen är långt ifrån) o övrigt vitt. Vet inte vad vi ska kära för golv bara, det ska ju flyta ut i v-rummet också är tanken.

Usch då, inget kul att barnen är sjuka

Barbamammans...
    Vilken fin snö-bild, lika mycket snö som vi har!
    Här är det också snorhalt, regnade nämligen i lörd kväll när det var tögrader.

Men oj då, va konstigt att han har förhöjd temp så länge!

Kämpigt att behöva dela upp dagis-dagarna, varför får ni inte köra samma?

Funderar själv på att bara köra allmän förskola o spara in de ca 2000:- de kostar att ha barnen på dagis. De är ju ändå lediga fredagar så en dag till hemma gör ju varken till eller från. Gör iaf skillnad i plånboken.

Madde:
    Hoppas det är skoj på jobbet!
    Själv försöker jag förtränga när jag måste börja jobba igen, den dagen, den sorgen Vill skjuta på det så länge som möjligt, men det beror främst på arb-tiderna, helger, kvällar osv.

am zandra:
    Fy för att du aldrig ska bli fri från den där dumma ångesten!

glittrax:
    Fasiken va kämpigt att FK ska strula så!

CarlAstrid:
    Visst är det märkligt det där, att så fort man får lite egen tid så börjar man fixa o dona eller städa Fast det är ju skönt att kunna göra sånt i lugn o ro.

Själv har jag rensat i barnens garderober nu på morgonkvisten.
    Shit va tyst det är här hemma nu när barnen börjat på dagis igen o Max sover middag. 

• Pilea

Just ja, idag blir Max 9mån o dagen till ära har han lärt sig att klappa händerna

Håller på o tjatar på R att han ska få arslet ur o ringa en pappa från dagis som ska hjälpa oss med att ta ner väggen, hoppas han gör det idag så vi kan få fart på köksrenoveringen. Visst, jag skulle kunna ringa själv, men R har redan haft kontakt med honom ang detta så då känns det bättre om han ringer igen o kommer överens om när osv. Först skulle han hjälpa oss redan i nov, men han hade fullt upp med firman.

• Pilea

Äsch, va snackar jag om! 1575:- betalar vi exakt för dagis efter reduktion för allmän förskola, men det är ju mycket pengar i vilket fall. O när jag ändå går hemma så kan man ju passa på att spara in dessa kronor, fast man kanske inte kan göra så eller???

Alltså, nu går dom mån-tors 9-15 o det kostar oss 1575:- efter reduktion.
    Med allmän förskola blir det tis-tors 9-14 o då gratis antar jag.

• Pilea

xgirl:
    Bor ju i förort till Stockholm o här har vi 25 timmar i veckan för barn vars föräldrar är föräldralediga.
    Vet inte riktigt hur man får fördela timmarna när det gäller allmän förskola, kanske är 3 timmar om dagen som gäller, får kolla upp det.

Tack för tipset om att sälja skåps-handtag o knoppar på tradera! 

Har suttit o kollat olika utbildningar här på eftermiddagen, känner att jag vill utveckla mig inom undersköterske-yrket. Hittade en intressant, barnundersköterska för vård av sjuka barn o nyfödda, men så var den i Växjö typsikt nog. 
    Det lutar nog åt administration inom hälso o sjukvården, tror det blir en bra kombination. Fast dom har bara intag på höstterminen o jag har ju haft planer på att vara hemma länge med Max. Men jag tror jag söker med start nu i höst så får vi se om jag kommer in. R ska iaf vara hemma med Max från maj till okt. Dom andra barnen har ju börjat på dagis där kring 1,5år. Skulle helst vilja ha Max hemma till han blir 2år, men R får 90% av lönen fram till Max är 1,5 o längre än så vet jag inte om vi har råd med att R går hemma, kruxit det där när mannen tjänar så pass mycket mer.
    Får se hur vi gör, söka kan man ju alltid!  

• Pilea

CarlAstrid:
    Jo, men allmän förskola ska finnas överallt, det är kommunens skyldighet! Alla 3-, 4 o 5-åringar (från aug det året barnet fyller 3 år) har rätt till avgiftsfri förskola 15 timmar i veckan (gäller ej lov). Väljer man att ha barnet fler timmar får man avgiften reducerad.  

Skönt att det inte var något särskilt med knölen!

Skoj att du börjat boa lite  

• Pilea

Här ligger jag i soffan o latar mig med datorn i knät, har precis kollat på "Familjen annorlunda", R är o tränar. Barbamammans, tycker föresten att du o din familj borde vara med om det blir någon mer säsong

gliitrax:
    Ett helt projekt med alla papper som ska skickas hit o dit, jobbigt!

am zandra:
    Härligt o höra att du haft en bra dag
    Vilken duktig liten tjej du har!

CarlAstrid:
    Men va bra, en trevlig överraskning då o kunna spara in på dagisavgiften!

Ska genast in o spana på magbilder!  

• Pilea
    lunaria skrev 2011-01-10 21:18:55 följande:
    pilea: haha har ju sagt det varje år att barbamamma ska vara med i familjen annorlunda, vi får väl anmäla henne i smyg
    Bra idé, det gör vi
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)