• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Xgirl83 skrev 2010-12-07 16:00:14 följande:
    Pilea: Ja det var ju ett väldigt bra pris! Som sagt, jag hade velat kolla runt lite innan jag bestämde mig... Men det är alltså även två kameror i vårt larm, plus två rökdetektorer. Vi har också fri installation, fri service och sånt så det är skönt.
    Ok, vi har ju ingen kamera förståss, men rökdetektor, magnetkontakt vid dörrarna, rörelsedetektor, manöverpanel osv. Har även en liten fjärrkontroll att sätta på nyckelknippan som man kan slå av o på larmet enkelt, kan även användas som överfallslarm. Hi, hi, Alve kom åt den där kontrollen en gång (man ska hålla båda knapparna intryckta ett antal sek) o då gick det ju iväg ett "hot-larm". Jag kom inte ihåg lösenordet o det tjöt o tjöt
  • Pilea

am zandra:
    Nu är du så god o ringer till din "prattant" så fort du får sådana där "dumma" tankar i huvudet, det är bara ett måste!!!
    Vet inte riktigt vad jag ska skriva, har jättesvårt att sätta mig in i din situation med ångest o allt.
    På det man läser verkar det som att allt blivit värre sen du började med medicinen, eller jag kanske har fel. Visserligen skrev du ju att det skulle bli värre o att du kommer vilja sluta, men hur långt tid kan man räkna med det, innan kroppen ställer in sig?
    Nä, usch, finns det inga andra sätt än mediciner som går att hjälpa dig? Vad har dom för plan? 
    Tänker på dig jättemycket, kram!

Barbamammans...
    Så du röjer också! Tycker inte man gör annat, hi hi!
    Trist att du inte hittade något på Lindex shop-online.
    Ang glasögonen så måste väl försäkringen barnen har på dagis täcka det!

xgirl:
    Vilken bra bvc-sköterska Har jag heller aldrig varit med om, att dom ringer hem o frågar saker o ting.
    Usch, inge kul med huvudvärk, men det är ju förståeligt om han vaknade så där mycket inatt.

glittrax:
    Men på vilken grund blev det inte godkänt? Vad hade läkaren skrivit?
    För mig strulade det jättemycket, hade varit sjukskriven bra länge utan pengar innan jag fick veta om det ens blivit godkänt. Nu blev det ju godkänt eftersom jag fött prematurt 2 ggr o öppnade mig i förtid. Men det var mycket pyssel fram o tillbaka innan jag fick mina pengar tillsist.

Säger som övriga här, du måste också prata med någon professionell!  

Jag blev ju lagom glad här imorse! Hade en tid på bvc för 8mån-koll kl.10. Stressar dit o vad tror ni jag möts av då? Jo, en lapp men texten "stängt hela dagen pga personal-möte" Ja, men va bra, då kanske man kan meddela sina "patienter" om det innan man bokar in en tid på just den dagen, morr! Svettig o dan blev jag också eftersom jag hade pälsat på mig rejält med kläder i kylan o gick i rask takt för o hinna dit. Ja, ja, motion fick jag ju iaf
    Ska ringa dit imorgon så hoppas jag på att få en ny tid snarast.

• Pilea
    lunaria skrev 2010-12-09 12:58:20 följande:
    Dan kommer hem här, jag har brytit ihop.
    Men Gumman, gud!
    Är det något speciellt som orsakat detta, eller har "bägaren" bara runnit över? Du behöver inte svara, antar att du inte orkar det nu heller. 
    Hoppas av hela mitt hjärta att det vänder uppåt för er del nu o att detta leder till något bra.

• Pilea

Nu vaknade Max här, dags för lite sen lunch!

Kikar in senare! 

• Pilea

Barbamammans...
    Oj, oj så han växer!
    Lilla Max har fortfarande stl 68 i de flesta kläder, stl 74 i några, men då är dom lite stora

Va skoj att Agathon tagit ett jätte-kliv i utvecklingen nu, duktig kille  

Bra att skolan tagit tag i hans problem på allvar nu o ser till att han grejar skolan!

Vet ni, igår firade jag o R 10 år tillsammans Fast det hade jag glömt bort Skäms Men min kära hade koll på det o kom hem här med rosor efter sitt julbord han var på med jobbet. Jag började grina av glädje o kärlek Hjärta
    Vi får väl gå ut o käka på någon mysig restaurang bara han o jag någon kväll.

Tänker på am zandra o hur det har gått! 

• Pilea
    Hej hopp!

Har varit på mysig gröt-frukost på Tyras avd nu på morgonen  
    Max har äntligen kommit över sin blyg-period o va mest i famnen på en av personalen som var utklädd till Tomte, hi hi! 
    Var inte det lättaste att få ungarna att vakna imorse, vi fick ju gå upp 1 timme tidigare än vanligt eftersom frukosten var kl.08 redan.
    I eftermiddag ska Alve o hans avd lussa utomhus. 

Igår hade vi julbak här hemma, blev pepparkaksbak, kokostoppar o kärleksmums. Tänkte göra Bondkakor o Mozartkulor också någon kväll.

Skulle ringa BVC idag för att boka om tiden för 8mån-kontrollen, men så har dom bara telefontid kl.09-09.30 o man kan inte ens lämna meddelande så att dom ringer upp. Gäller att jag kommer ihåg att ringa imorgon då innan telefontiden går ut. Tycker ju att sköterskan borde ringa, fast hon kanske inte har koll på att vi var inbokade på samma dag som deras möte.
    Det är väl inga sprutor eller så vid 8mån? Jag minns inte, är väl vid 1år nästa gång, eller? 

Barbamammans...
    Jättefina kort på barnen

Men va typsikt att allt går sönder samtidigt i princip! Men va bra att du kanske hinner med o baka lite innan jul, alltid något

glittrax:
    Men va knasigt att personalen ger olika information!

Xgirl:
    Stackars Arvid o hans lilla mage, kämpigt att ni inte får bukt med den! 
    Har ingen erfarenhet av infekterad navel! 
  • Pilea

Hi hi, kolla in mitt lilla troll Han börjar bli rund o go om kinderna! Känns som han ökat i vikt på sistone. Ammar nästan inget längre, 1gg på natten bara så det var väl riktigt mat han behövde
    Bodyn i stl 68 börjar bli en anings tight!

Här kommer bild på fina pepparkakshuset som gjordes igår! Blev en carport utan väggar till sopbilen för alla bitar var trasiga i förpackningen så det blev till att göra en nödlösning. Jag kan däremot inte ta på mig äran, för jag bakade annat! Barnens ena faster, R o barnen som stod för konstverket

• Pilea

Barbamammans...
    Max tackar o bockar Grattis till Agathon också i efterskott, hi hi!

Alve var också svag i fotlederna förut o fick ha inlägg i skorna, men nu har det rättat till sig. Man kan lätt bli överrörlig när man har benskörhet.

Skönt att ha svenskan avklarad nu, grattis! 

Madde:
    Gud så söt han är
    Såg den där dräkten på Lindex idag, verkligen ursöt!

Oj va många tänder! 
    Här finns inga tänder i sikte än!

xgirl:
    Stackars Arvid o jobbigt när dom aldrig kommer till ro o vill somna.

idaflisan:
    Välkommen tillbaka, länge sedan sist!

Men herregud, vet inte vad jag ska säga ang dottern din, fy va hemskt!

Mysigt med en liten hund, vad heter han eller hon?

Har varit o julhandlat lite på förmiddagen. Var egentligen klar med julklapparna, men i år var det extra kul så jag handlade lite till  

Fy fasiken vad jag tycker det känns obehagligt med den där självmordsbombaren i lördags i Stockholm o hotet som Sverige har på sig nu. Naiv som jag var trodde jag inte riktigt att Sverige skulle angripas av terrorister. Men det finns väl galningar överallt!

• Pilea

Barbamammans...
    Max har ännu inte vänt sig! Han kan vända sig på sidorna, men han rullar aldrig runt ett helt varv. Han kan bara sitta kortare stunder på golvet, men då måste man vara beredd på att han kan trilla bakåt.

Jag har föresten inte fått tag på BVC än, tycker det är skitdåligt! Ska jag behöva stapla in där o fråga vad dom sysslar med eller vad? Ska han inte få göra någon 8mån koll eller!  

• Pilea

Idaflisan:
    Åh, så gulligt! Det är väl en sån där vit liten långhårig sak

Skönt att det finns så bra hjälp att tillgå när det händer sådana där fruktansvärda händelser!

Japp, han växer så det knakar! Skulle vara kul o veta hur stor han är nu: Men eftersom BVC strulade till det sist vi skulle dit så har jag ingen aning. Hade en bokad tid o när jag kom dit var det stängt pga personalmöte o sen dess kan jag inte få tag i någon via telefon.

sept05:
    Välkommen hit, skoj att vi blir flera  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)